Troben un cadàver esquarterat a la planta d’Algímia d’Alfara

La Guàrdia Civil està duent a terme una investigació després de la troballa d’un cos esquarterat a la planta de residus d’Algímia d’Alfara. Els operaris que treballaven al cribratge de les escombraries van trobar el cos sense vida al voltant de les 2 de la matinada, el que va provocar la paralització dels treballs fins hores després.

L’alçament del cadàver es va realitzar a les 6 del matí després que es mobilitzara el jutge, el forense, els auxiliars funeraris i els agents del Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil de València, encarregats de dur a terme la investigació. Les restes estan sent examinats a l’Institut de Medicina Legal de València, on es determinarà el sexe de la víctima i les circumstàncies de la seua mort.

Els especialistes han pres fotografies de les restes humanes i alguns residus que es trobaven al costat del cos per tractar de localitzar el punt de recollida de les escombraries.

La planta d’Algímia compta amb un sistema d’automatització en els processos d’extracció de residus voluminosos per classificar-los, reciclar-los i recuperar-los. Això ha fet possible que els treballadors hagen trobat les restes humanes quan feien el procés de selecció de les escombraries.

La planta rep les escombraries de més d’un centenar de municipis de les províncies de València i Castelló, entre les quals es troben les 56 localitats de les comarques del Camp de Morvedre, Alt Palància i Plana Baixa, que conformen el Consorci Palància Belcaire.

A més, el COR V5 (La Costera, La Safor, La Canal de Navarrés, La Vall d’Albaida i La Vall d’Ayora-Cofrentes).

Només l’àmbit territorial del Consorci València Interior arriba al 50% de la província de València, i dona servei a més de 250.000 habitants, que generen a prop de 120.000 tones de residus urbans cada any. La gran quantitat d’escombraries que es recicla a la planta dificulta el seguiment del rastre dels residus, cosa que complica la investigació de la Guarda Civil en el cas que no puga identificar el cadàver.

Les restes humanes han estat traslladades a l’Institut de Medicina Legal de València, on els forenses realitzaran l’autòpsia per determinar les causes de la mort i aclarir altres dades d’interés per als investigadors de la Guàrdia Civil.

Les autoritats han instat qualsevol persona que tinga informació sobre el succés que es pose en contacte amb la Guàrdia Civil per col·laborar en la investigació. La Guàrdia Civil segueix treballant en l’escena del crim i recopilant informació per poder aclarir els fets i trobar els responsables.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.