Troben un cadàver esquarterat a la planta d’Algímia d’Alfara

La Guàrdia Civil està duent a terme una investigació després de la troballa d’un cos esquarterat a la planta de residus d’Algímia d’Alfara. Els operaris que treballaven al cribratge de les escombraries van trobar el cos sense vida al voltant de les 2 de la matinada, el que va provocar la paralització dels treballs fins hores després.

L’alçament del cadàver es va realitzar a les 6 del matí després que es mobilitzara el jutge, el forense, els auxiliars funeraris i els agents del Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil de València, encarregats de dur a terme la investigació. Les restes estan sent examinats a l’Institut de Medicina Legal de València, on es determinarà el sexe de la víctima i les circumstàncies de la seua mort.

Els especialistes han pres fotografies de les restes humanes i alguns residus que es trobaven al costat del cos per tractar de localitzar el punt de recollida de les escombraries.

La planta d’Algímia compta amb un sistema d’automatització en els processos d’extracció de residus voluminosos per classificar-los, reciclar-los i recuperar-los. Això ha fet possible que els treballadors hagen trobat les restes humanes quan feien el procés de selecció de les escombraries.

La planta rep les escombraries de més d’un centenar de municipis de les províncies de València i Castelló, entre les quals es troben les 56 localitats de les comarques del Camp de Morvedre, Alt Palància i Plana Baixa, que conformen el Consorci Palància Belcaire.

A més, el COR V5 (La Costera, La Safor, La Canal de Navarrés, La Vall d’Albaida i La Vall d’Ayora-Cofrentes).

Només l’àmbit territorial del Consorci València Interior arriba al 50% de la província de València, i dona servei a més de 250.000 habitants, que generen a prop de 120.000 tones de residus urbans cada any. La gran quantitat d’escombraries que es recicla a la planta dificulta el seguiment del rastre dels residus, cosa que complica la investigació de la Guarda Civil en el cas que no puga identificar el cadàver.

Les restes humanes han estat traslladades a l’Institut de Medicina Legal de València, on els forenses realitzaran l’autòpsia per determinar les causes de la mort i aclarir altres dades d’interés per als investigadors de la Guàrdia Civil.

Les autoritats han instat qualsevol persona que tinga informació sobre el succés que es pose en contacte amb la Guàrdia Civil per col·laborar en la investigació. La Guàrdia Civil segueix treballant en l’escena del crim i recopilant informació per poder aclarir els fets i trobar els responsables.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.