Troben un cadàver esquarterat a la planta d’Algímia d’Alfara

La Guàrdia Civil està duent a terme una investigació després de la troballa d’un cos esquarterat a la planta de residus d’Algímia d’Alfara. Els operaris que treballaven al cribratge de les escombraries van trobar el cos sense vida al voltant de les 2 de la matinada, el que va provocar la paralització dels treballs fins hores després.

L’alçament del cadàver es va realitzar a les 6 del matí després que es mobilitzara el jutge, el forense, els auxiliars funeraris i els agents del Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil de València, encarregats de dur a terme la investigació. Les restes estan sent examinats a l’Institut de Medicina Legal de València, on es determinarà el sexe de la víctima i les circumstàncies de la seua mort.

Els especialistes han pres fotografies de les restes humanes i alguns residus que es trobaven al costat del cos per tractar de localitzar el punt de recollida de les escombraries.

La planta d’Algímia compta amb un sistema d’automatització en els processos d’extracció de residus voluminosos per classificar-los, reciclar-los i recuperar-los. Això ha fet possible que els treballadors hagen trobat les restes humanes quan feien el procés de selecció de les escombraries.

La planta rep les escombraries de més d’un centenar de municipis de les províncies de València i Castelló, entre les quals es troben les 56 localitats de les comarques del Camp de Morvedre, Alt Palància i Plana Baixa, que conformen el Consorci Palància Belcaire.

A més, el COR V5 (La Costera, La Safor, La Canal de Navarrés, La Vall d’Albaida i La Vall d’Ayora-Cofrentes).

Només l’àmbit territorial del Consorci València Interior arriba al 50% de la província de València, i dona servei a més de 250.000 habitants, que generen a prop de 120.000 tones de residus urbans cada any. La gran quantitat d’escombraries que es recicla a la planta dificulta el seguiment del rastre dels residus, cosa que complica la investigació de la Guarda Civil en el cas que no puga identificar el cadàver.

Les restes humanes han estat traslladades a l’Institut de Medicina Legal de València, on els forenses realitzaran l’autòpsia per determinar les causes de la mort i aclarir altres dades d’interés per als investigadors de la Guàrdia Civil.

Les autoritats han instat qualsevol persona que tinga informació sobre el succés que es pose en contacte amb la Guàrdia Civil per col·laborar en la investigació. La Guàrdia Civil segueix treballant en l’escena del crim i recopilant informació per poder aclarir els fets i trobar els responsables.

Últimes notícies

Teatre Magnètic impulsa el pensament crític enfront de les pseudociències en el CCCC

El Centre del Carme presenta Teatre Magnètic, primera mostra a València de Pablo Helguera, que usa el mesmerisme per a qüestionar les pseudociències i reforçar el pensament crític.

La defensa de Pradas reforça davant el CGPJ la seua queixa per l’actuació de la jutgessa en la causa de la dana

La defensa de la exconsellera Salomé Pradas ha presentat un nou escrit al CGPJ en el qual denuncia la falta d'avanços en la seua queixa per la instrucció de la causa de la dana i amplia els seus retrets a la magistrada.

Els Arts anuncia quatre noves produccions d’òpera i consolida el seu equilibri econòmic per a 2026-2027

Els Arts estrenarà quatre noves produccions d'òpera en la temporada 2026-2027, amb títols com Carmen i Simon Boccanegra, i confirma un sòlid equilibri pressupostari.

La Comunitat Valenciana frega el 81% d’ocupació hotelera en la primera mitat de maig

L'ocupació hotelera mitjana en la Comunitat Valenciana va aconseguir el 80,8% en la primera quinzena de maig, 1,5 punts més que en 2025, amb València i Benidorm al capdavant i Castelló com el destí que més creix.

Els premis DONAiDONA distingixen a tres projectes valencians pel seu impacte social i inclusiu

L'associació EVAP celebra la VIII edició dels premis DONAiDONA, que distingixen a Grup ILUNION, Cocosint Cooperativa i Gestió Intel·ligent de Conflictes pels seus projectes d'inclusió per a dones vulnerables i famílies afectades per la dana.

Mor una treballadora municipal a Borriana després de xocar un turisme amb un camió de l’Ajuntament

Una empleada de l'àrea de Via Pública de Borriana ha mort després de la col·lisió entre un turisme i un camió municipal en l'avinguda Cañada Blanch. L'Ajuntament ha decretat dos dies de dol oficial i ha anunciat un minut de silenci i la suspensió d'actes institucionals.

Dos detinguts després de xocar amb la Guàrdia Civil en una persecució per drogues en Orihuela Costa

Dos hòmens de 30 i 34 anys han sigut detinguts en Orihuela Costa per tràfic de drogues després d'una persecució amb cotxe que va acabar amb un xoc frontal contra un vehicle de la Guàrdia Civil i un agent ferit.

La Policia de la Generalitat incauta 39 obres falses atribuïdes a Saura, Miró i Basquiat

La Policia de la Generalitat ha intervingut 39 obres d'art falsament atribuïdes a Antonio Saura, Joan Miró i Jean-Michel Basquiat i ha detingut al presumpte responsable per estafa i delicte contra la propietat intel·lectual.