Troben un cadàver esquarterat a la planta d’Algímia d’Alfara

La Guàrdia Civil està duent a terme una investigació després de la troballa d’un cos esquarterat a la planta de residus d’Algímia d’Alfara. Els operaris que treballaven al cribratge de les escombraries van trobar el cos sense vida al voltant de les 2 de la matinada, el que va provocar la paralització dels treballs fins hores després.

L’alçament del cadàver es va realitzar a les 6 del matí després que es mobilitzara el jutge, el forense, els auxiliars funeraris i els agents del Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil de València, encarregats de dur a terme la investigació. Les restes estan sent examinats a l’Institut de Medicina Legal de València, on es determinarà el sexe de la víctima i les circumstàncies de la seua mort.

Els especialistes han pres fotografies de les restes humanes i alguns residus que es trobaven al costat del cos per tractar de localitzar el punt de recollida de les escombraries.

La planta d’Algímia compta amb un sistema d’automatització en els processos d’extracció de residus voluminosos per classificar-los, reciclar-los i recuperar-los. Això ha fet possible que els treballadors hagen trobat les restes humanes quan feien el procés de selecció de les escombraries.

La planta rep les escombraries de més d’un centenar de municipis de les províncies de València i Castelló, entre les quals es troben les 56 localitats de les comarques del Camp de Morvedre, Alt Palància i Plana Baixa, que conformen el Consorci Palància Belcaire.

A més, el COR V5 (La Costera, La Safor, La Canal de Navarrés, La Vall d’Albaida i La Vall d’Ayora-Cofrentes).

Només l’àmbit territorial del Consorci València Interior arriba al 50% de la província de València, i dona servei a més de 250.000 habitants, que generen a prop de 120.000 tones de residus urbans cada any. La gran quantitat d’escombraries que es recicla a la planta dificulta el seguiment del rastre dels residus, cosa que complica la investigació de la Guarda Civil en el cas que no puga identificar el cadàver.

Les restes humanes han estat traslladades a l’Institut de Medicina Legal de València, on els forenses realitzaran l’autòpsia per determinar les causes de la mort i aclarir altres dades d’interés per als investigadors de la Guàrdia Civil.

Les autoritats han instat qualsevol persona que tinga informació sobre el succés que es pose en contacte amb la Guàrdia Civil per col·laborar en la investigació. La Guàrdia Civil segueix treballant en l’escena del crim i recopilant informació per poder aclarir els fets i trobar els responsables.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.