Troben un cadàver esquarterat a la planta d’Algímia d’Alfara

La Guàrdia Civil està duent a terme una investigació després de la troballa d’un cos esquarterat a la planta de residus d’Algímia d’Alfara. Els operaris que treballaven al cribratge de les escombraries van trobar el cos sense vida al voltant de les 2 de la matinada, el que va provocar la paralització dels treballs fins hores després.

L’alçament del cadàver es va realitzar a les 6 del matí després que es mobilitzara el jutge, el forense, els auxiliars funeraris i els agents del Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil de València, encarregats de dur a terme la investigació. Les restes estan sent examinats a l’Institut de Medicina Legal de València, on es determinarà el sexe de la víctima i les circumstàncies de la seua mort.

Els especialistes han pres fotografies de les restes humanes i alguns residus que es trobaven al costat del cos per tractar de localitzar el punt de recollida de les escombraries.

La planta d’Algímia compta amb un sistema d’automatització en els processos d’extracció de residus voluminosos per classificar-los, reciclar-los i recuperar-los. Això ha fet possible que els treballadors hagen trobat les restes humanes quan feien el procés de selecció de les escombraries.

La planta rep les escombraries de més d’un centenar de municipis de les províncies de València i Castelló, entre les quals es troben les 56 localitats de les comarques del Camp de Morvedre, Alt Palància i Plana Baixa, que conformen el Consorci Palància Belcaire.

A més, el COR V5 (La Costera, La Safor, La Canal de Navarrés, La Vall d’Albaida i La Vall d’Ayora-Cofrentes).

Només l’àmbit territorial del Consorci València Interior arriba al 50% de la província de València, i dona servei a més de 250.000 habitants, que generen a prop de 120.000 tones de residus urbans cada any. La gran quantitat d’escombraries que es recicla a la planta dificulta el seguiment del rastre dels residus, cosa que complica la investigació de la Guarda Civil en el cas que no puga identificar el cadàver.

Les restes humanes han estat traslladades a l’Institut de Medicina Legal de València, on els forenses realitzaran l’autòpsia per determinar les causes de la mort i aclarir altres dades d’interés per als investigadors de la Guàrdia Civil.

Les autoritats han instat qualsevol persona que tinga informació sobre el succés que es pose en contacte amb la Guàrdia Civil per col·laborar en la investigació. La Guàrdia Civil segueix treballant en l’escena del crim i recopilant informació per poder aclarir els fets i trobar els responsables.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.