Troben mort al senderista perdut a Xeraco

El senderista de 31 anys desaparegut des de diumenge passat en el massís del Mondúber, en el terme municipal de Xeraco, ha sigut trobat mort en una zona d’horts, segons han confirmat fonts del Consorci Provincial de Bombers de València.

Ha sigut el propietari de l’hort qui ha trobat el cadàver i ha informat. El cos estava al final de Xeresa, a 1,5 quilòmetres del poble.

Des d’este matí, unes 60 persones treballaven en el dispositiu d’investigació del jove senderista, desaparegut des de diumenge passat quan feia una ruta juntament amb un grup d’amics pel massís del Mondúber, a Xeraco.

Al lloc s’havia mobilitzat també personal de comandament i oficials del Consorci Provincial de Bombers que coordinen l’operació des del punt de comandament, el Grup de Rescat a Altura, al qual s’han sumat brigades de Divalterra de la Diputació de València, unitats de bombers forestals i dos helicòpters de rescat, un de la Guàrdia Civil i un altre de la Generalitat.

Pel que sembla, el jove cobria la ruta cap al cim del Mondúber amb sis persones més, van menjar en la zona i van iniciar el descens, en una jornada d’altes temperatures i en la qual el lloc on es trobaven fregava els 40 graus.

Segons la versió dels seus acompanyants, el grup es va dispersar i el jove es va trobar indisposat, per la qual cosa va parar a descansar. Les persones que ho acompanyaven van baixar per a pujar-li aigua i ajudar-ho en el descens, però quan van tornar al lloc havia desaparegut.

Últimes notícies

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.

Les comunitats del PP planten la Conferència Sectorial d’Educació i bloquegen 31 milions per a FP

Les comunitats autònomes governades pel PP han rebutjat participar en la Conferència Sectorial d’Educació convocada pel Ministeri, que pretenia repartir 31,2 milions per a FP i abordar la reforma de l’etapa de 0 a 3 anys. Educació parla de boicot i d’una falta de lleialtat institucional que retarda ajudes clau per a alumnat i professorat.

La defensa de Pradas reclama els missatges de Bernabé per aclarir què es sabia del barranc del Poyo

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas ha recorregut la decisió de la jutgessa de no demanar a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, totes les seues comunicacions del 29 d’octubre de 2024 sobre la DANA, que considera clau per saber què es coneixia del risc al barranc del Poyo.

Els veïns afectats per l’incendi no hauran d’anar al jutjat fins divendres

La Sala de Govern del TSJCV ha prorrogat fins divendres les mesures especials per l’incendi iniciat a la Vall d’Uixó, que afecta diversos municipis de Castelló. Les persones citades als jutjats poden no acudir si tenen qualsevol dificultat, i la seua incompareixença es considerarà justificada.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat i arrasa 9.300 hectàrees a la Serra d’Espadà

L’incendi forestal declarat dissabte en la Vall d’Uixó encadena cinc dies sense control, amb 9.300 hectàrees cremades i un perímetre de 81 quilòmetres, més de 10.000 persones evacuades i una situació que les autoritats qualifiquen de molt complexa.

Veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó reben atenció a Nules i la Vilavella

Els desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó són reallotjats en diversos recursos de Nules, la Vilavella i Castelló, amb punts d’atenció i repartiment d’aigua potable.

Sánchez demana prudència tot i la millora dels incendis d’Àvila i Madrid

Pedro Sánchez ha assegurat que l’evolució dels incendis d’Àvila, Madrid i Toledo és favorable, però ha advertit que les pròximes dotze hores seran decisives. També ha demanat paciència i confiança a les persones confinades o desallotjades mentre continua la tasca de contenció.

El president de l’Elche critica que LaLiga comence amb el mercat obert

El president de l’Elche, Joaquín Buitrago, considera que començar LaLiga amb el mercat d’estiu obert distorsiona la planificació esportiva, però es mostra tranquil amb la situació del club i amb el cas d’Abiel Osorio.
FILMOTECA D'ESTIU