Troben mort al senderista perdut a Xeraco

El senderista de 31 anys desaparegut des de diumenge passat en el massís del Mondúber, en el terme municipal de Xeraco, ha sigut trobat mort en una zona d’horts, segons han confirmat fonts del Consorci Provincial de Bombers de València.

Ha sigut el propietari de l’hort qui ha trobat el cadàver i ha informat. El cos estava al final de Xeresa, a 1,5 quilòmetres del poble.

Des d’este matí, unes 60 persones treballaven en el dispositiu d’investigació del jove senderista, desaparegut des de diumenge passat quan feia una ruta juntament amb un grup d’amics pel massís del Mondúber, a Xeraco.

Al lloc s’havia mobilitzat també personal de comandament i oficials del Consorci Provincial de Bombers que coordinen l’operació des del punt de comandament, el Grup de Rescat a Altura, al qual s’han sumat brigades de Divalterra de la Diputació de València, unitats de bombers forestals i dos helicòpters de rescat, un de la Guàrdia Civil i un altre de la Generalitat.

Pel que sembla, el jove cobria la ruta cap al cim del Mondúber amb sis persones més, van menjar en la zona i van iniciar el descens, en una jornada d’altes temperatures i en la qual el lloc on es trobaven fregava els 40 graus.

Segons la versió dels seus acompanyants, el grup es va dispersar i el jove es va trobar indisposat, per la qual cosa va parar a descansar. Les persones que ho acompanyaven van baixar per a pujar-li aigua i ajudar-ho en el descens, però quan van tornar al lloc havia desaparegut.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València viu la mascletà al balcó de l’Ajuntament amb la sorpresa dels argentins

La plantilla va acudir al balcó municipal per a presenciar el tret 'Masclethor 5.0' de Pirotècnia Alpujarreña; per a diversos jugadors va ser la primera vegada. Els nous fitxatges, especialment els argentins, es van mostrar els més sorpresos.

Dos detinguts a Torrevieja en un cotxe robat del Regne Unit, un ferit en intentar fugir

Dos hòmens han sigut detinguts a Torrevieja en un vehicle d'alta gamma robat al Regne Unit. Un es va lesionar en tractar d'escapar durant el trasllat.

Pérez Llorca critica que Renfe deixe els Rodalia a Albal en Falles

El president ha rebutjat que, del 13 al 19 de març i entre les 13 i les 15 hores, els trens només arriben fins a Albal. Ha demanat solucions coordinades que prioritzen la seguretat sense allunyar als viatgers de València.

PSPV i Compromís exigixen explicacions per un assessor de Massó que treballaria per a Vox a Múrcia

PSPV i Compromís han demanat a Plans Massó aclarir la contractació d'un assessor que, segons s'ha publicat, realitzaria funcions per a Vox a Múrcia. Presidència sosté que assessora en comunicació.

La Policia Nacional reforça la seguretat de les Falles amb noves mesures i tecnologia

L'operatiu de la Policia Nacional per a les Falles 2026 es reforça amb un VIPA 6x6, sistemes anti-dron i més efectius, amb 6.000 agents coordinats a València.

El PP lamenta la polèmica i el PSPV exigix garanties per l’accés de trens a València en hores de mascletà

El tall de l'accés de Rodalia a l'Estació del Nord en hores de mascletà obri un xoc polític en Les Corts. PP, PSPV, Compromís i Vox discrepen sobre seguretat i solucions.

Bernabé proposa permetre l’arribada de les línies C-1 i C-2 a l’Estació del Nord de València

La delegada del Govern ha plantejat que C-1 i C-2 acaben en l'Estació del Nord durant les Falles, condicionat a l'aval tècnic municipal i a l'organització de l'operatiu.

El Consell baixarà impostos i reduirà la burocràcia per a impulsar la ramaderia extensiva

La Generalitat ha anunciat l'eliminació del ITP per a les explotacions extensives i un pla 2026-2030 amb 70 mesures per a guanyar rendibilitat i agilitzar tràmits.