Més de 300 persones es concentren a Ontinyent per a demanar justícia per Yanira

En la vesprada de hui, dilluns 19 de febrer, més de 300 persones s'han concentrat a la Plaça de l'Ajuntament d'Ontinyent, La Vall d'Albaida, per a demanar justícia per la mort de Yanira, la jove de 17 anys, que va ser trobada morta amb un tir al cap a la casa  d'Albacete on vivia amb el seu marit, al qual havia conegut quan tenia 15 anys i se n'havia anat a viure amb ell a la ciutat manxega després de contraure matrimoni.
 
En la concentració s'ha demanat la custòdia de la filla, de 24 mesos, per part de la família materna. La filla menuda està ara mateix amb la família del pare a Albacete. En aquesta, la família ha recollit firmes per tal que la menuda torne a Ontinyent.
 
La concentració ha esta marcada pels crits de "Si ens toquen a una ens toquen a totes" i "Justicia para Yanira" 
 

 

Ontinyent commocionada

El succés, que ha commocionat a la localitat valenciana, va ocórrer el dijous a la nit, a la casa on vivia amb la seua parella, de 20 anys, i amb una filla menuda. La Policia Nacional ha obert una investigació i de moment no s'ha arrestat a cap persona des que el passat dijous es descobrira a la jove de 17 anys amb un tir al cap. 

La hipòtesi que barallen els investigadors és que es tractaria d'un suïcidi, però de moment estan esperant els resultats de l'autòpsia i les proves de balística per a arribar a una conclusió.

  

  

Este dissabte, més de 300 persones van acomiadar-se al tanatori d'Ontinyent de la menor, fatalment desapareguda i amb tota una sèrie d'incògnites encara per resoldre sobre la seua mort.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.