Apareix morta la tintorera albirada a La Vila Joiosa i El Campello

 

La tintorera albirada aquest passat divendres en les costes de les localitats alacantines de La Vila Joiosa i El Campello, on es va haver de prohibir el bany per precaució, ha aparegut morta aquest dissabte en una zona localitzada entre la Cala Mig i la Coveta Fumá.

 

El servei de neteja de la localitat ha recollit l’esqual, ja sense vida, per a ser enviat al gestor autoritzat per a la seua eliminació, segons han precisat les mateixes fonts.

 

L’animal va ser albirat el divendres a La Vila Joiosa, al matí, segons van explicar fonts de la Fundació Oceanogràfic. Allí, la Unitat Aèria de la Policia Local va captar imatges de l’animal en la Cala Bol Nou, que va ser tancada al bany durant diverses hores.

La tintorera va aparèixer morta

Més tard, l’esqual es va desplaçar cap a l’interior de la mar i es va tornar a permetre el bany, si bé el servei de socorrisme i la Policia Local van vigilar les platges per si tornava a aparéixer. Cap a les 16.30 hores, la tintorera va ser albirada al Campello, on aquest dissabte ha aparegut sense vida.

 

Aquest passat dijous, una tintorera de 2,5 metres va quedar encallada a la Platja de Ponent de Benidorm (Alacant), la qual cosa va fer que els banyistes foren desallotjats. Finalment, el tauró va poder ser reintroduït a mar oberta gràcies a la intervenció dels tècnics.

 

Des de la Fundació Oceanogràfic van explicar que no podien confirmar si es tractava del mateix animal encallat a Benidorm, ja que no haver acudit en aquesta ocasió, encara que “tot apunta al fet que sí”.

 

La hipòtesi que es remenava era que la tintorera es va acostar a la costa per malaltia, ferida o comportament reproductor. En aqueix sentit, a la tintorera encallada a Benidorm se li van practicar anàlisi per a poder determinar les causes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.