Anuncios

Apareix morta la tintorera albirada a La Vila Joiosa i El Campello

 

La tintorera albirada aquest passat divendres en les costes de les localitats alacantines de La Vila Joiosa i El Campello, on es va haver de prohibir el bany per precaució, ha aparegut morta aquest dissabte en una zona localitzada entre la Cala Mig i la Coveta Fumá.

 

El servei de neteja de la localitat ha recollit l’esqual, ja sense vida, per a ser enviat al gestor autoritzat per a la seua eliminació, segons han precisat les mateixes fonts.

Anuncios

 

L’animal va ser albirat el divendres a La Vila Joiosa, al matí, segons van explicar fonts de la Fundació Oceanogràfic. Allí, la Unitat Aèria de la Policia Local va captar imatges de l’animal en la Cala Bol Nou, que va ser tancada al bany durant diverses hores.

La tintorera va aparèixer morta

Més tard, l’esqual es va desplaçar cap a l’interior de la mar i es va tornar a permetre el bany, si bé el servei de socorrisme i la Policia Local van vigilar les platges per si tornava a aparéixer. Cap a les 16.30 hores, la tintorera va ser albirada al Campello, on aquest dissabte ha aparegut sense vida.

 

Aquest passat dijous, una tintorera de 2,5 metres va quedar encallada a la Platja de Ponent de Benidorm (Alacant), la qual cosa va fer que els banyistes foren desallotjats. Finalment, el tauró va poder ser reintroduït a mar oberta gràcies a la intervenció dels tècnics.

 

Des de la Fundació Oceanogràfic van explicar que no podien confirmar si es tractava del mateix animal encallat a Benidorm, ja que no haver acudit en aquesta ocasió, encara que “tot apunta al fet que sí”.

 

La hipòtesi que es remenava era que la tintorera es va acostar a la costa per malaltia, ferida o comportament reproductor. En aqueix sentit, a la tintorera encallada a Benidorm se li van practicar anàlisi per a poder determinar les causes.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Nuria Oliver alerta dels riscos de la intel·ligència artificial i del fals mite de la gratuïtat

Nuria Oliver advertix que la intel·ligència artificial no és gratis i que paguem amb dades, temps i atenció, i insistix en la necessitat de regulació i educació digital crítica.

L’aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández supera els 1,9 milions de passatgers a l’abril i creix un 11%

L'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández frega els 1,9 milions de passatgers a l'abril, amb un creixement pròxim a l'11% impulsat pel trànsit internacional i el lideratge del mercat britànic.

València reduïx el trànsit a l’abril i dispara l’ús de la bici i el transport públic

Els accessos a València registren 6.000 vehicles menys al dia i el trànsit interior cau un 4% a l'abril, mentres puja un 10% l'ús dels carrils bici i augmenta la demanda de l'EMT.

Dos xiquets de 6 i 9 anys resulten ferits en xocar el seu patinet de joguet amb un cotxe a Alborache

Dos menors de 6 i 9 anys van patir un traumatisme cranioencefàlic en col·lidir el patinet de joguet en el qual circulaven amb un cotxe en un carrer d'Alborache. Els dos van ser atesos en el lloc i traslladats a l'Hospital La Fe de València.

Baldoví reivindica que el canvi polític en la Comunitat és possible i crida als decebuts del PSOE

Joan Baldoví sosté que el canvi polític en la Comunitat Valenciana és possible i anima als qui se senten decebuts amb el PSOE a optar per Compromís, que presenta com a alternativa útil per a governar.

La professora de la UPV Elena Pinilla, triada entre les 50 dones líders emergents del món

La investigadora de la UPV Elena Pinilla ha sigut seleccionada per al programa Santander SW50 Emerging Leaders 2026, que reconeix a 50 dones líders emergents de tot el món. La seua trajectòria combina excel·lència científica, docència i divulgació en nanofotònica i física.

Detingut un home per mesos d’assetjament homòfob a una companya en un centre comercial

La Policia Nacional deté a un home de 59 anys per un presumpte delicte d'odi després de mesos de comentaris homòfobs i conductes intimidatòries contra una companya de treball en un centre comercial de València.

Presó per a un home per matar a un amic després d’una discussió i fingir que va trobar el cadàver

Un home de 53 anys ha ingressat a la presó acusat d'homicidi dolós per matar al seu amic de 31 anys després d'una discussió i fingir que va trobar el seu cadàver al costat d'una carretera pròxima a la seua casa a Pilar de la Horadada.
Anuncios