Apareix morta la tintorera albirada a La Vila Joiosa i El Campello

 

La tintorera albirada aquest passat divendres en les costes de les localitats alacantines de La Vila Joiosa i El Campello, on es va haver de prohibir el bany per precaució, ha aparegut morta aquest dissabte en una zona localitzada entre la Cala Mig i la Coveta Fumá.

 

El servei de neteja de la localitat ha recollit l’esqual, ja sense vida, per a ser enviat al gestor autoritzat per a la seua eliminació, segons han precisat les mateixes fonts.

 

L’animal va ser albirat el divendres a La Vila Joiosa, al matí, segons van explicar fonts de la Fundació Oceanogràfic. Allí, la Unitat Aèria de la Policia Local va captar imatges de l’animal en la Cala Bol Nou, que va ser tancada al bany durant diverses hores.

La tintorera va aparèixer morta

Més tard, l’esqual es va desplaçar cap a l’interior de la mar i es va tornar a permetre el bany, si bé el servei de socorrisme i la Policia Local van vigilar les platges per si tornava a aparéixer. Cap a les 16.30 hores, la tintorera va ser albirada al Campello, on aquest dissabte ha aparegut sense vida.

 

Aquest passat dijous, una tintorera de 2,5 metres va quedar encallada a la Platja de Ponent de Benidorm (Alacant), la qual cosa va fer que els banyistes foren desallotjats. Finalment, el tauró va poder ser reintroduït a mar oberta gràcies a la intervenció dels tècnics.

 

Des de la Fundació Oceanogràfic van explicar que no podien confirmar si es tractava del mateix animal encallat a Benidorm, ja que no haver acudit en aquesta ocasió, encara que «tot apunta al fet que sí».

 

La hipòtesi que es remenava era que la tintorera es va acostar a la costa per malaltia, ferida o comportament reproductor. En aqueix sentit, a la tintorera encallada a Benidorm se li van practicar anàlisi per a poder determinar les causes.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU