Troben en bon estat dos senderistes perduts durant 15 hores en Algimia de Almonacid

 

Este matí de diumenge, cap a les 09.30 hores, una parella de senderistes de València d’uns 25 anys han sigut rescatats als voltants del Pico Espadán, en el terme municipal d’Algimia de Almonacid, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), a on es van perdre ahir a mitjan vesprada, cap a les 18.00 hores.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, la preocupació entre els membres del dispositiu era màxima, perquè esta nit s’havien registrat temperatures molt baixes en la zona, però finalment els jóvens, que s’havien refugiat per a passar la nit, han sigut localitzats en bon estat  per un dels voluntaris participants en el dispositiu de cerca.

 

Els jóvens -un xic i una xica- estaven ben equipats i van fer una xicoteta foguera per a evitar que les baixes temperatures els feren patir una hipotèrmia. A demés no van caminar durant la nit, ja que això haguera pogut haver-los provocat una caiguda, ni com és lògic tampoc van dormir, en estar controlant contínuament la xicoteta foguera.

 

Els dos senderistes es van equivocar de camí 

Segons pareix, els dos senderistes es van perdre ahir a la vesprada en equivocar-se de camí en la ruta i han passat la nit resguardats en la mateixa muntanya.

 

Fonts pròximes a la investigació han explicat al citat mitjà que la boira d’esta passada nit va impedir que hagen aparegut abans, perquè ha sigut cap a les 09.30 hores quan un veí d’Algimia de Almonacid que ajudava en els treballs de busca els ha trobat.

 

Fins al lloc dels fets s’han desplaçat diferents patrulles de la Guàrdia Civil, tres dotacions del Consorci de Bombers de la Diputació de Castelló, així com dos unitats de Bombers Forestals de la Generalitat, que es van mobilitzar en un primer moment per a buscar als desapareguts, encara que este diumenge el dispositiu s’ha ampliat notablement, acudint al lloc fins i tot el mateix alcalde d’Algimia de Almonacid, Rafa González, així com caçadors i veïns.

 

D’altra banda, també s’ha usat la Unitat Canina de Protecció Civil, un equip de la Unitat Rescat Muntanya de Diputació, amb helicòpter de rescat de la Generalitat. Pel que fa a la Guàrdia Civil, s’han mobilitzat patrulles des de diferents punts de la província com Segorbe, la Vall d’Uixó i Borriana.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.