Troben en bon estat dos senderistes perduts durant 15 hores en Algimia de Almonacid

 

Este matí de diumenge, cap a les 09.30 hores, una parella de senderistes de València d’uns 25 anys han sigut rescatats als voltants del Pico Espadán, en el terme municipal d’Algimia de Almonacid, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), a on es van perdre ahir a mitjan vesprada, cap a les 18.00 hores.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, la preocupació entre els membres del dispositiu era màxima, perquè esta nit s’havien registrat temperatures molt baixes en la zona, però finalment els jóvens, que s’havien refugiat per a passar la nit, han sigut localitzats en bon estat  per un dels voluntaris participants en el dispositiu de cerca.

 

Els jóvens -un xic i una xica- estaven ben equipats i van fer una xicoteta foguera per a evitar que les baixes temperatures els feren patir una hipotèrmia. A demés no van caminar durant la nit, ja que això haguera pogut haver-los provocat una caiguda, ni com és lògic tampoc van dormir, en estar controlant contínuament la xicoteta foguera.

 

Els dos senderistes es van equivocar de camí 

Segons pareix, els dos senderistes es van perdre ahir a la vesprada en equivocar-se de camí en la ruta i han passat la nit resguardats en la mateixa muntanya.

 

Fonts pròximes a la investigació han explicat al citat mitjà que la boira d’esta passada nit va impedir que hagen aparegut abans, perquè ha sigut cap a les 09.30 hores quan un veí d’Algimia de Almonacid que ajudava en els treballs de busca els ha trobat.

 

Fins al lloc dels fets s’han desplaçat diferents patrulles de la Guàrdia Civil, tres dotacions del Consorci de Bombers de la Diputació de Castelló, així com dos unitats de Bombers Forestals de la Generalitat, que es van mobilitzar en un primer moment per a buscar als desapareguts, encara que este diumenge el dispositiu s’ha ampliat notablement, acudint al lloc fins i tot el mateix alcalde d’Algimia de Almonacid, Rafa González, així com caçadors i veïns.

 

D’altra banda, també s’ha usat la Unitat Canina de Protecció Civil, un equip de la Unitat Rescat Muntanya de Diputació, amb helicòpter de rescat de la Generalitat. Pel que fa a la Guàrdia Civil, s’han mobilitzat patrulles des de diferents punts de la província com Segorbe, la Vall d’Uixó i Borriana.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.