Troben en bon estat dos senderistes perduts durant 15 hores en Algimia de Almonacid

Ejemplo de shortcode con estilo
  Este matí de diumenge, cap a les 09.30 hores, una parella de senderistes de València d’uns 25 anys han sigut rescatats als voltants del Pico Espadán, en el terme municipal d’Algimia de Almonacid, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), a on es van perdre ahir a mitjan vesprada, cap a les 18.00 hores. […]

 

Este matí de diumenge, cap a les 09.30 hores, una parella de senderistes de València d’uns 25 anys han sigut rescatats als voltants del Pico Espadán, en el terme municipal d’Algimia de Almonacid, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), a on es van perdre ahir a mitjan vesprada, cap a les 18.00 hores.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, la preocupació entre els membres del dispositiu era màxima, perquè esta nit s’havien registrat temperatures molt baixes en la zona, però finalment els jóvens, que s’havien refugiat per a passar la nit, han sigut localitzats en bon estat  per un dels voluntaris participants en el dispositiu de cerca.

 

Els jóvens -un xic i una xica- estaven ben equipats i van fer una xicoteta foguera per a evitar que les baixes temperatures els feren patir una hipotèrmia. A demés no van caminar durant la nit, ja que això haguera pogut haver-los provocat una caiguda, ni com és lògic tampoc van dormir, en estar controlant contínuament la xicoteta foguera.

 

Els dos senderistes es van equivocar de camí 

Segons pareix, els dos senderistes es van perdre ahir a la vesprada en equivocar-se de camí en la ruta i han passat la nit resguardats en la mateixa muntanya.

 

Fonts pròximes a la investigació han explicat al citat mitjà que la boira d’esta passada nit va impedir que hagen aparegut abans, perquè ha sigut cap a les 09.30 hores quan un veí d’Algimia de Almonacid que ajudava en els treballs de busca els ha trobat.

 

Fins al lloc dels fets s’han desplaçat diferents patrulles de la Guàrdia Civil, tres dotacions del Consorci de Bombers de la Diputació de Castelló, així com dos unitats de Bombers Forestals de la Generalitat, que es van mobilitzar en un primer moment per a buscar als desapareguts, encara que este diumenge el dispositiu s’ha ampliat notablement, acudint al lloc fins i tot el mateix alcalde d’Algimia de Almonacid, Rafa González, així com caçadors i veïns.

 

D’altra banda, també s’ha usat la Unitat Canina de Protecció Civil, un equip de la Unitat Rescat Muntanya de Diputació, amb helicòpter de rescat de la Generalitat. Pel que fa a la Guàrdia Civil, s’han mobilitzat patrulles des de diferents punts de la província com Segorbe, la Vall d’Uixó i Borriana.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.

Lloguer car, sous baixos i poc temps: així viu la joventut valenciana la seua frustració

Un informe de la Fundació SM mostra que els joves valencians se senten sobretot frustrats per l’economia domèstica, el treball precari i les dificultats per accedir a una vivenda pròpia.