Troben en bon estat dos senderistes perduts durant 15 hores en Algimia de Almonacid

 

Este matí de diumenge, cap a les 09.30 hores, una parella de senderistes de València d’uns 25 anys han sigut rescatats als voltants del Pico Espadán, en el terme municipal d’Algimia de Almonacid, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), a on es van perdre ahir a mitjan vesprada, cap a les 18.00 hores.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, la preocupació entre els membres del dispositiu era màxima, perquè esta nit s’havien registrat temperatures molt baixes en la zona, però finalment els jóvens, que s’havien refugiat per a passar la nit, han sigut localitzats en bon estat  per un dels voluntaris participants en el dispositiu de cerca.

 

Els jóvens -un xic i una xica- estaven ben equipats i van fer una xicoteta foguera per a evitar que les baixes temperatures els feren patir una hipotèrmia. A demés no van caminar durant la nit, ja que això haguera pogut haver-los provocat una caiguda, ni com és lògic tampoc van dormir, en estar controlant contínuament la xicoteta foguera.

 

Els dos senderistes es van equivocar de camí 

Segons pareix, els dos senderistes es van perdre ahir a la vesprada en equivocar-se de camí en la ruta i han passat la nit resguardats en la mateixa muntanya.

 

Fonts pròximes a la investigació han explicat al citat mitjà que la boira d’esta passada nit va impedir que hagen aparegut abans, perquè ha sigut cap a les 09.30 hores quan un veí d’Algimia de Almonacid que ajudava en els treballs de busca els ha trobat.

 

Fins al lloc dels fets s’han desplaçat diferents patrulles de la Guàrdia Civil, tres dotacions del Consorci de Bombers de la Diputació de Castelló, així com dos unitats de Bombers Forestals de la Generalitat, que es van mobilitzar en un primer moment per a buscar als desapareguts, encara que este diumenge el dispositiu s’ha ampliat notablement, acudint al lloc fins i tot el mateix alcalde d’Algimia de Almonacid, Rafa González, així com caçadors i veïns.

 

D’altra banda, també s’ha usat la Unitat Canina de Protecció Civil, un equip de la Unitat Rescat Muntanya de Diputació, amb helicòpter de rescat de la Generalitat. Pel que fa a la Guàrdia Civil, s’han mobilitzat patrulles des de diferents punts de la província com Segorbe, la Vall d’Uixó i Borriana.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.