Troben en bon estat dos senderistes perduts durant 15 hores en Algimia de Almonacid

 

Este matí de diumenge, cap a les 09.30 hores, una parella de senderistes de València d’uns 25 anys han sigut rescatats als voltants del Pico Espadán, en el terme municipal d’Algimia de Almonacid, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), a on es van perdre ahir a mitjan vesprada, cap a les 18.00 hores.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Mediterráneo’, la preocupació entre els membres del dispositiu era màxima, perquè esta nit s’havien registrat temperatures molt baixes en la zona, però finalment els jóvens, que s’havien refugiat per a passar la nit, han sigut localitzats en bon estat  per un dels voluntaris participants en el dispositiu de cerca.

 

Els jóvens -un xic i una xica- estaven ben equipats i van fer una xicoteta foguera per a evitar que les baixes temperatures els feren patir una hipotèrmia. A demés no van caminar durant la nit, ja que això haguera pogut haver-los provocat una caiguda, ni com és lògic tampoc van dormir, en estar controlant contínuament la xicoteta foguera.

 

Els dos senderistes es van equivocar de camí 

Segons pareix, els dos senderistes es van perdre ahir a la vesprada en equivocar-se de camí en la ruta i han passat la nit resguardats en la mateixa muntanya.

 

Fonts pròximes a la investigació han explicat al citat mitjà que la boira d’esta passada nit va impedir que hagen aparegut abans, perquè ha sigut cap a les 09.30 hores quan un veí d’Algimia de Almonacid que ajudava en els treballs de busca els ha trobat.

 

Fins al lloc dels fets s’han desplaçat diferents patrulles de la Guàrdia Civil, tres dotacions del Consorci de Bombers de la Diputació de Castelló, així com dos unitats de Bombers Forestals de la Generalitat, que es van mobilitzar en un primer moment per a buscar als desapareguts, encara que este diumenge el dispositiu s’ha ampliat notablement, acudint al lloc fins i tot el mateix alcalde d’Algimia de Almonacid, Rafa González, així com caçadors i veïns.

 

D’altra banda, també s’ha usat la Unitat Canina de Protecció Civil, un equip de la Unitat Rescat Muntanya de Diputació, amb helicòpter de rescat de la Generalitat. Pel que fa a la Guàrdia Civil, s’han mobilitzat patrulles des de diferents punts de la província com Segorbe, la Vall d’Uixó i Borriana.

 

 

 

 

 

Últimes notícies

València llança València Conviu perquè majors i jóvens compartisquen vivenda i temps

L'Ajuntament de València impulsa València Conviu, un programa intergeneracional que unix a majors que viuen solos amb universitaris que necessiten allotjament assequible.

CGT demana personar-se com a acusació popular en el cas de les vivendes dels Naus

El sindicat CGT sol·licita personar-se com a acusació popular en la causa per l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus a la Platja de Sant Joan d'Alacant, ja sota investigació judicial i amb diverses dimissions polítiques.

La Policia investiga l’apunyalament d’un jove en l’avinguda Blasco Ibáñez de València

La Policia Nacional investiga l'apunyalament d'un jove de 21 anys en l'avinguda Blasco Ibáñez de València, ocorregut de matinada i sense detencions de moment.

Les hipoteques sobre vivenda es disparen un 18,2% al març en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes en la Comunitat Valenciana van augmentar un 18,2% al març, fins a 5.592 operacions, en un context de fort repunt a nivell estatal i predomini del tipus fix.

La Universitat de València es consolida entre les deu universitats amb millor rendiment acadèmic

La Universitat de València figura en el grup de les deu universitats amb millor rendiment acadèmic en l'últim rànquing CYD, que avalua docència, investigació, internacionalització, transferència i ús dels seus egressats.

Educació i sindicats encaren la seua sèptima reunió per a atallar la vaga docent en la Comunitat

Educació i els sindicats docents celebren la seua sèptima reunió per a intentar desconvocar la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària valenciana, amb el focus en plantilles i infraestructures.

El Mediterrani més fresc retarda les nits tropicals en el sud-est peninsular

L'inici de les nits tropicals en el sud-est peninsular es retarda en 2026 perquè el Mediterrani manté temperatures una mica inferiors a l'habitual a la fi de maig.

Dos detinguts a Benetússer després d’una transacció amb 8 quilos de cocaïna i 87.000 euros

La Guàrdia Civil va detindre a Benetússer a dos hòmens de 44 i 50 anys després d'interceptar una transacció en la qual es van intervindre 8 quilos de cocaïna i 87.150 euros en efectiu.