8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Troben en un xalet d’Alacant un local per a baralles de galls amb 27 persones dins

 

Agents de la Policia Nacional han localitzat en un xalet del barri de Villafranqueza d’Alacant un recinte en el que s’organitzaven baralles de galls i en el que estaven congregades unes 27 persones, entre elles tres menors d’edat, sense mantindre distàncies de seguretat ni portar mascaretes.

 

En la intervenció s’han alçat 72 actes per no portar mascareta, no guardar la distància de seguretat i excedir el número de persones congregades no convivents. A més, s’han interposat huit actes per tinença d’armes i substàncies estupefaents, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

Un avís a través de l’aplicació ‘Alertcops’ va alertar a la Policia de la possible celebració de baralles il·legals de galls en un xalet del barri. Immediatament, diverses patrulles de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana i de la Unitat Adscrita a la Comunitat Valenciana es van personar en el lloc on van observar congregades a 27 persones.

 

Els galls estaven mutilats

En el lloc dels fets tenien dos galls preparats per a la baralla i un ring construït específicament per a fer baralles entre els animals, que havien sigut mutilats per a ser més eficients contra els seus contrincants. Una volta es van personar els agents en el lloc, van posar fora de perill als animals i van sancionar als organitzadors i als assistents a l’acte. Entre les persones congregades hi havia tres menors d’entre 10 i 14 anys, un d’ells amb gran quantitat de diners fraccionats.

 

Els galls van ser intervinguts i llocs a la disposició de la protectora d’animals. Sobre els promotors de l’acte, s’ha fet un expedient de comunicació a les Conselleries de Joc, Sanitat i Agricultura per a sanció. La investigació seguix oberta per a tractar de localitzar altres llocs a on es fa esta activitat il·legal.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.