Troben en un xalet d’Alacant un local per a baralles de galls amb 27 persones dins

 

Agents de la Policia Nacional han localitzat en un xalet del barri de Villafranqueza d’Alacant un recinte en el que s’organitzaven baralles de galls i en el que estaven congregades unes 27 persones, entre elles tres menors d’edat, sense mantindre distàncies de seguretat ni portar mascaretes.

 

En la intervenció s’han alçat 72 actes per no portar mascareta, no guardar la distància de seguretat i excedir el número de persones congregades no convivents. A més, s’han interposat huit actes per tinença d’armes i substàncies estupefaents, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

Un avís a través de l’aplicació ‘Alertcops’ va alertar a la Policia de la possible celebració de baralles il·legals de galls en un xalet del barri. Immediatament, diverses patrulles de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana i de la Unitat Adscrita a la Comunitat Valenciana es van personar en el lloc on van observar congregades a 27 persones.

 

Els galls estaven mutilats

En el lloc dels fets tenien dos galls preparats per a la baralla i un ring construït específicament per a fer baralles entre els animals, que havien sigut mutilats per a ser més eficients contra els seus contrincants. Una volta es van personar els agents en el lloc, van posar fora de perill als animals i van sancionar als organitzadors i als assistents a l’acte. Entre les persones congregades hi havia tres menors d’entre 10 i 14 anys, un d’ells amb gran quantitat de diners fraccionats.

 

Els galls van ser intervinguts i llocs a la disposició de la protectora d’animals. Sobre els promotors de l’acte, s’ha fet un expedient de comunicació a les Conselleries de Joc, Sanitat i Agricultura per a sanció. La investigació seguix oberta per a tractar de localitzar altres llocs a on es fa esta activitat il·legal.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.