Troben en un xalet d’Alacant un local per a baralles de galls amb 27 persones dins

 

Agents de la Policia Nacional han localitzat en un xalet del barri de Villafranqueza d’Alacant un recinte en el que s’organitzaven baralles de galls i en el que estaven congregades unes 27 persones, entre elles tres menors d’edat, sense mantindre distàncies de seguretat ni portar mascaretes.

 

En la intervenció s’han alçat 72 actes per no portar mascareta, no guardar la distància de seguretat i excedir el número de persones congregades no convivents. A més, s’han interposat huit actes per tinença d’armes i substàncies estupefaents, segons ha informat la Policia en un comunicat.

 

Un avís a través de l’aplicació ‘Alertcops’ va alertar a la Policia de la possible celebració de baralles il·legals de galls en un xalet del barri. Immediatament, diverses patrulles de la Brigada Provincial de Seguretat Ciutadana i de la Unitat Adscrita a la Comunitat Valenciana es van personar en el lloc on van observar congregades a 27 persones.

 

Els galls estaven mutilats

En el lloc dels fets tenien dos galls preparats per a la baralla i un ring construït específicament per a fer baralles entre els animals, que havien sigut mutilats per a ser més eficients contra els seus contrincants. Una volta es van personar els agents en el lloc, van posar fora de perill als animals i van sancionar als organitzadors i als assistents a l’acte. Entre les persones congregades hi havia tres menors d’entre 10 i 14 anys, un d’ells amb gran quantitat de diners fraccionats.

 

Els galls van ser intervinguts i llocs a la disposició de la protectora d’animals. Sobre els promotors de l’acte, s’ha fet un expedient de comunicació a les Conselleries de Joc, Sanitat i Agricultura per a sanció. La investigació seguix oberta per a tractar de localitzar altres llocs a on es fa esta activitat il·legal.

Últimes notícies

Els residents valencians podran tindre abonament del transport de Madrid sense estar empadronats

La Comunitat Valenciana ha mostrat interés en firmar un conveni amb la Comunitat de Madrid perquè els seus residents puguen accedir als abonos del transport públic madrileny sense necessitat d’estar empadronats allí, en un model similar al que ja funciona amb Castilla-La Mancha.

Un mediocentre del Villarreal 2026-27 eixirà de la seua pedrera

El Villarreal ha decidit que un dels mediocentres de la plantilla 2026-27 serà un futbolista format en la seua pedrera. Tres migcampistes del filial faran la pretemporada a les ordres d'Iñigo Pérez per a guanyar-se un lloc.

Les Corts fixen tres sessions en juliol per a investigar les vivendes protegides de Les Naus dAlacant

La comissio de les Corts sobre les possibles irregularitats en les vivendes de proteccio publica de Les Naus dAlacant ha programat tres sessions de compareixences els dies 2, 8 i 23 de juliol, amb un total de 80 cites previstes en el seu pla de treball.

Estiu de molta calor a la Comunitat Valenciana amb nits tropicals i més tempestes

La Comunitat Valenciana afronta un estiu molt caloros, amb temperatures per damunt del normal, moltes nits tropicals i pluges en forma de tempestes, després d’una primavera molt càlida i humida.

València Basket busca rematar la Lliga Endesa al Palau per la via ràpida

València Basket visita este dimecres el Palau Blaugrana amb un 2-1 a favor en la final de la Lliga Endesa i una primera bola de títol per a firmar el seu segon campionat de l'ACB.

Reuvers confia en rematar la Lliga Endesa en el quart partit al Palau

L’ala-pivot del Valencia Basket Nate Reuvers assegura que l’equip arriba al quart partit de la final de la Lliga Endesa amb bones sensacions i amb la intenció de sentenciar el títol al Palau Blaugrana, sense esperar un cinqué duel al Roig Arena.

Dos menors rescatats d’una vivenda en flames a Borriana

Dos menors han sigut rescatats hui d’una vivenda unifamiliar de tres plantes a Borriana després que s’haja declarat un incendi al forat de l’escala. Han eixit il·lesos gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil, la Policia Local i els Bombers de Castelló.

Nit de Sant Joan 2026 a la Comunitat: una de les més càlides des que hi ha registres

La Nit de Sant Joan de 2026 a la Comunitat Valenciana serà la segona més càlida registrada, amb calor nocturn excepcional, mínimes de fins a 24 graus i sense pluja prevista.