Unidos Podemos demana reformes legals per a limitar detectius privats després del judici a ‘La Manada’

Idoia Villanueva, senadora de Podemos por Navarra

Idoia Villanueva, senadora de Podemos per Navarra | Cedida

 

 

  

Unidos Podemos en el Senat ha presentat una moció per a impulsar al Govern a escometre reformes legals que establisca límits a la recerca privada que, com en el cas que es jutja a Pamplona per una violació en grup, puga «menyscabar els drets fonamentals de la ciutadania».

 

 

  

Per a la senadora de Podemos per Navarra, Idoia Villanueva, l’admissió com a prova dels informes d’un detectiu privat pot violar la intimitat i la dignitat de qui ha patit una violació. L’informe sobre la conducta, després de l’altercat, de la presumpta víctima de la violació durant els Sanfermins del 2016 ha generat un fort debat social.

 

 

  

  

Per açò la formació morada demana impulsar les reformes legals i reglamentàries necessàries per a establir els límits de la recerca privada a l’efecte de salvaguardar els drets fonamentals i dotar de mecanismes de control públic respecte a estes recerques privades. Amb açò se buscarà garantir «la dignitat, el dret a l’honor, la intimitat personal o familiar de la ciutadania».

 

Últimes notícies

Generalitat i Diputació de València destinaran 51 milions a modernitzar 77 depuradores

La Generalitat i la Diputació de València invertiran 51 milions d'euros entre 2026 i 2029 per a modernitzar 62 depuradores i construir 15 noves en 13 comarques de la província.

La Diputació obri la porta a vendre, comprar o compartir l’edifici d’Hisenda a València

La Diputació de València es mostra oberta a vendre, comprar o compartir l'antic edifici d'Hisenda de Guillem de Castro i emplaça a l'Ajuntament a concretar l'ús futur de l'immoble.

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.