Unidos Podemos demana reformes legals per a limitar detectius privats després del judici a ‘La Manada’

Idoia Villanueva, senadora de Podemos por Navarra

Idoia Villanueva, senadora de Podemos per Navarra | Cedida

 

 

  

Unidos Podemos en el Senat ha presentat una moció per a impulsar al Govern a escometre reformes legals que establisca límits a la recerca privada que, com en el cas que es jutja a Pamplona per una violació en grup, puga «menyscabar els drets fonamentals de la ciutadania».

 

 

  

Per a la senadora de Podemos per Navarra, Idoia Villanueva, l’admissió com a prova dels informes d’un detectiu privat pot violar la intimitat i la dignitat de qui ha patit una violació. L’informe sobre la conducta, després de l’altercat, de la presumpta víctima de la violació durant els Sanfermins del 2016 ha generat un fort debat social.

 

 

  

  

Per açò la formació morada demana impulsar les reformes legals i reglamentàries necessàries per a establir els límits de la recerca privada a l’efecte de salvaguardar els drets fonamentals i dotar de mecanismes de control públic respecte a estes recerques privades. Amb açò se buscarà garantir «la dignitat, el dret a l’honor, la intimitat personal o familiar de la ciutadania».

 

Últimes notícies

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.

La Comunitat Valenciana es manté quarta en matriculacions de turismes al juliol amb el 8,4 %

Les matriculacions de turismes han tingut un repartiment desigual per autonomies al juliol. La Comunitat Valenciana s’ha situat en quarta posició, amb el 8,4 % de les vendes i 8.573 vehicles.

Així demana Marina Mercant extremar la seguretat per vore l’eclipsi en barco

Marina Mercant ha llançat una sèrie de recomanacions perquè les embarcacions que isquen a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost des de la mar, especialment davant la costa de la Comunitat Valenciana, ho facen amb la màxima seguretat possible i tornen als ports de manera escalonada.

Com vore des de València l’eclipsi total de sol del 12 d’agost amb total seguretat

L’astrònoma Amelia Ortiz explica com observar l’eclipsi total de sol del 12 d’agost des de València amb ulleres homologades i mètodes de projecció casolans, un fenomen que no es repetirà al segle XXI.

Quasi 900 cançons aspiren a entrar al Benidorm Fest 2027

RTVE ha rebut prop de 900 cançons per a la sisena edició del Benidorm Fest 2027, després d’un procés de 115 dies que ha avançat el calendari per a millorar la planificació. Ara la corporació triarà almenys 16 temes, ampliables fins a 20, i podria convidar artistes de prestigi.
FILMOTECA D'ESTIU