12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Unidos Podemos demana reformes legals per a limitar detectius privats després del judici a ‘La Manada’

Idoia Villanueva, senadora de Podemos por Navarra

Idoia Villanueva, senadora de Podemos per Navarra | Cedida

 

 

  

Unidos Podemos en el Senat ha presentat una moció per a impulsar al Govern a escometre reformes legals que establisca límits a la recerca privada que, com en el cas que es jutja a Pamplona per una violació en grup, puga «menyscabar els drets fonamentals de la ciutadania».

 

 

  

Per a la senadora de Podemos per Navarra, Idoia Villanueva, l’admissió com a prova dels informes d’un detectiu privat pot violar la intimitat i la dignitat de qui ha patit una violació. L’informe sobre la conducta, després de l’altercat, de la presumpta víctima de la violació durant els Sanfermins del 2016 ha generat un fort debat social.

 

 

  

  

Per açò la formació morada demana impulsar les reformes legals i reglamentàries necessàries per a establir els límits de la recerca privada a l’efecte de salvaguardar els drets fonamentals i dotar de mecanismes de control públic respecte a estes recerques privades. Amb açò se buscarà garantir «la dignitat, el dret a l’honor, la intimitat personal o familiar de la ciutadania».

 

Últimes notícies

El camp manté les protestes malgrat la paralització de l’acord UE-Mercosur

Les organitzacions agràries han decidit continuar mobilitzant-se encara que l'Eurocambra ha enviat el pacte UE-Mercosur al TJUE. Reclamen evitar la seua aplicació provisional.

Troben roba i calçat de la desapareguda a Favara i creuen que pot haver-se refugiat a prop

Els equips han localitzat un abric i el calçat de la dona i orienten el rastreig al seu entorn immediat. Després d'una nit de fred i pluja, les previsions són optimistes.

València, premiada en Fitur pels seus avanços en turisme inclusiu i sostenible

València ha rebut en Fitur els premis FITUR4all i FITURNext per integrar accessibilitat i sostenibilitat en el seu model turístic. Els guardons destaquen la gestió de l'aigua i la millora de l'experiència per a totes les persones.

La Guàrdia Civil coordina la busca d’una dona desapareguda en un barranc de Favara (València)

Guàrdia Civil i bombers han activat un ampli operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en un barranc de Favara. En el dispositiu intervenen equips terrestres, canins, drons i suport aeri.

Adif limita a 160 km/h un tram de l’AVE Madrid-València després d’avisos d’un maquinista

Adif ha limitat temporalment a 160 km/h un tram de 1,8 km de l'AVE Madrid-València després d'avisos d'un maquinista. La resta de la línia manté la velocitat habitual.

Un jutge ordena a Benidorm complir el pagament de 350 milions pels terrenys de Serra Gelada

El jutjat ha instat l'Ajuntament de Benidorm a executar la sentència del TSJCV pel APR-7 de Serra Gelada i a articular el pagament d'uns 350 milions.

Madrid i la Comunitat Valenciana pacten impulsar junts el seu turisme amb un conveni estratègic

Madrid i la Comunitat Valenciana han firmat un conveni per a coordinar la seua promoció turística i guanyar projecció internacional. L'acord es recolza en innovació, dades i formació per a atraure més visitants.

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures

Rovira ha defés que un finançament just és condició per a invertir en infraestructures, fer costat al teixit productiu i guanyar productivitat. Ha assenyalat una menor dotació per càpita i un marge limitat després de cobrir servicis essencials.