Durant estos últims mesos les vagues a Metro València han sigut una constant, i de moment no pareix tindre fi, ja que els treballadors ni l'empresa han arribat a un acord. Així, per esta setmana hi ha convocades noves parades parcials al metro, tramvia i Tram de València i Alacant. Concretament, estan convocades per a hui dimarts 14 i dijous 16 de 13.30 a 15.30 hores i per al diumenge de 7.00 a 9.00 hores i de 13.00 a 15.00. Els serveis mínims seran del 60% en les hores punta i el 50% en la resta d'hores. Tot i que les parades establertes són semblants a les convocades anteriorment, en esta ocasió el problema recau en què el pròxim diumenge es celebra un dels esdeveniments esportius més multitudinaris dels que se celebra a València: la 37 edició de la Marató Trinitat Alfonso. Una edició en la qual hi ha prop de 2.000 persones inscrites en la Marató i més de 8.500 en la 10K
La vaga convocada a MetroValència per a esta setmana podrà afectar a la Marató d’este diumenge
Últimes notícies
Esports
Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig
La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.
Successos
Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló
Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.
Educació
Quasi un de cada quatre menors patix assetjament escolar durant més d’un any
L’assetjament escolar, presencial o en línia, ha augmentat en el curs 2025-2026 i ja afecta més d’un 14 % de l’alumnat, amb un 27,6 % de víctimes que el patix durant més d’un any. L’informe alerta també del creixement del ciberassetjament i de l’ús de la intel·ligència artificial per crear vídeos falsos i manipular imatges.
Espanya
Pérez Llorca retreu a Sánchez que només vulga resistir i no atenga les demandes d’Alacant
Juanfran Pérez Llorca acusa Pedro Sánchez de centrar-se a resistir al càrrec i d’ignorar les principals reivindicacions d’Alacant, després de la visita del president del Govern a empreses d’Elx i Novelda.
Educació
Coles contra calor, inundacions i focs: el llarg camí per adaptar-se al nou clima
Els centres educatius afronten un inici de curs marcat per onades de calor, risc d’inundacions i incendis, mentre la comunitat educativa critica les solucions provisionals i reclama canvis estructurals a llarg termini.
Educació
Les manifestacions educatives tornen dissabte per reclamar una escola pública digna
Docents, famílies i entitats cíviques tornaran este dissabte als carrers de València, Alacant i Castelló per exigir una escola pública digna i advertir que la lluita continua davant la Generalitat. Les protestes arriben després d’una vaga indefinida suspesa però no desconvocada i en un context de desacord amb la Conselleria d’Educació.
Successos
Intervenen 1.500 caderneres ocultes en un cotxe que anava cap a Algèria des d’Alacant
La Guàrdia Civil ha descobert unes 1.500 caderneres amagades en 30 caixes xicotetes dins d’un cotxe que anava a embarcar en un ferri cap a Orà, a Algèria. El conductor, de 57 anys, ha sigut detingut per contraban, delicte contra la fauna silvestre, maltractament animal i resistència a l’autoritat.
Successos
Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se
La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.







