15.3 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

La vaga d’interventors de Renfe afectarà demà a dos línies de Rodalies a València

 

Renfe afronta demà una vaga de 23 hores del personal d’intervenció en ruta que ha sigut convocada pel sindicat CCOO i que ha obligat a cancel·lar un total de 154 trens de passatgers —84 AVE i llarga distància i 70 de mitja distància— d’un total de 589 afectats.

  

El Ministeri de Foment ha establit uns serveis mínims de fins al 78 % en trens d’alta velocitat i llarga distància; del 65,35 % en mitja distància, i en Rodalies a València (línies C3 i C5), d’un màxim del 75 % en hores punta i del 50 % la resta del dia.

  

CCOO demanda un augment de la plantilla i protesta pel que consideren un «immobilisme» de l’empresa enfront de les reivindicacions dels prop d’1.800 treballadors del col·lectiu.

 

La principal demanda és l’augment de la plantilla

  

El sindicat subratlla que la conflictivitat per la falta de creació d’ocupació, tant en Renfe com en Adif, els incompliments en la negociació de la jornada i altres mesures arreplegades en el II Acord per a la millora de l’ocupació pública i de les condicions, així com els problemes laborals, poden portar a la convocatòria de més mobilitzacions durant el període nadalenc.

    

La principal demanda de CCOO és l’augment de la plantilla. De fet, el sindicat ha assegurat que la disminució del personal d’intervenció, al costat de l’augment del nombre de trens, té una gran repercussió, tant a nivell intern, en les seues condicions laborals, com en la qualitat de la prestació del servei als viatgers i la seua seguretat.

 

Els que controlen el tràfic ferroviari convocats a l’atur de demà

 

Al mateix temps, ha subratllat que aquesta falta de personal a bord dels trens «compromet la seguretat i l’atenció en cas d’inconvenients o contratemps durant el trajecte, per causes imputables o alienes a Renfe, havent-se donat casos de baralles amb danys entre viatgers que han impossibilitat el viatge».

    

Al costat de la vaga prevista per a matí en el col·lectiu d’interventors, el Sindicat de Circulació Ferroviari (SCF) ha convocat als treballadors d’Adif que s’encarreguen del control del tràfic ferroviari en estacions i llocs de comandament a secundar demà aturs parcials.

 

Últimes notícies

Obra d’art de Griezmann per al 2-1 de l’Atlètic davant el València

L'Atlètic va derrotar 2-1 al València amb un control i definició de Griezmann en el 74'. Koke va obrir el marcador i Beltrán va empatar abans en un dol d'anada i tornada.

Beltrán: ‘Vam ficar el gol, ens vam anar arrere i li vam donar la pilota a ells’

Lucas Beltrán va considerar injusta la derrota del València per 2-1 davant l'Atlètic. Va admetre que, després d'empatar, l'equip va recular i va cedir la possessió, la qual cosa va facilitar el punt decisiu.

2-1: Griezmann decidix a l’Atlètic amb un control i zurdazo davant el València

L'Atlètic es va imposar 2-1 al València gràcies a una acció tècnica de Griezmann a 16 minuts del final. Koke va obrir el marcador i Beltrán va empatar abans del colp definitiu.

Obra d’art de Griezmann decidix el 2-1 de l’Atlètic davant el València

Antoine Griezmann va segellar amb un control i zurdazo el 2-1 de l'Atlètic davant el València després de l'empat de Beltrán. Koke va obrir el marcador i el VAR va intervindre dos vegades.

El Consorci de Bombers de València eleva a 245 els efectius per l’alerta taronja de pluges

El Consorci de Bombers de València ha activat el reforç per alerta taronja i eleva de 175 a 245 els efectius per a afrontar pluges i tempestes. Es demana extremar precaucions, evitar zones inundables i assegurar elements exteriors.

Emergències aconsella limitar desplaçaments i activitats a l’aire lliure per l’alerta de pluges a València

Emergències recomana evitar desplaçaments i ajornar activitats a l'aire lliure davant pluges i tempestes que començaran a mitjanit, amb fins a 170 l/m² en 12 hores.

Iniciativa-Compromís crida a eixir a l’ofensiva davant els escàndols de PP, PSOE i Vox

Iniciativa-Compromís insta les esquerres a eixir a l'ofensiva enfront de PP, PSOE i Vox i aprova ponències per al seu congrés de 2026 amb eix ecofeminista i valencianista.

El PSPV-PSOE demana a Toni González que dimitisca com a alcalde d’Almussafes

La direcció del PSPV-PSOE ha reclamat a Toni González que deixe l'Alcaldia i entregue la seua acta, i ha sol·licitat una gestora en l'agrupació local després de les denúncies. L'alcalde ha deixat els seus càrrecs orgànics i ha demanat suspendre la seua militància, però pretén seguir en el càrrec des del grup mixt.