La vaga d’interventors de Renfe afectarà demà a dos línies de Rodalies a València

 

Renfe afronta demà una vaga de 23 hores del personal d’intervenció en ruta que ha sigut convocada pel sindicat CCOO i que ha obligat a cancel·lar un total de 154 trens de passatgers —84 AVE i llarga distància i 70 de mitja distància— d’un total de 589 afectats.

  

El Ministeri de Foment ha establit uns serveis mínims de fins al 78 % en trens d’alta velocitat i llarga distància; del 65,35 % en mitja distància, i en Rodalies a València (línies C3 i C5), d’un màxim del 75 % en hores punta i del 50 % la resta del dia.

  

CCOO demanda un augment de la plantilla i protesta pel que consideren un «immobilisme» de l’empresa enfront de les reivindicacions dels prop d’1.800 treballadors del col·lectiu.

 

La principal demanda és l’augment de la plantilla

  

El sindicat subratlla que la conflictivitat per la falta de creació d’ocupació, tant en Renfe com en Adif, els incompliments en la negociació de la jornada i altres mesures arreplegades en el II Acord per a la millora de l’ocupació pública i de les condicions, així com els problemes laborals, poden portar a la convocatòria de més mobilitzacions durant el període nadalenc.

    

La principal demanda de CCOO és l’augment de la plantilla. De fet, el sindicat ha assegurat que la disminució del personal d’intervenció, al costat de l’augment del nombre de trens, té una gran repercussió, tant a nivell intern, en les seues condicions laborals, com en la qualitat de la prestació del servei als viatgers i la seua seguretat.

 

Els que controlen el tràfic ferroviari convocats a l’atur de demà

 

Al mateix temps, ha subratllat que aquesta falta de personal a bord dels trens «compromet la seguretat i l’atenció en cas d’inconvenients o contratemps durant el trajecte, per causes imputables o alienes a Renfe, havent-se donat casos de baralles amb danys entre viatgers que han impossibilitat el viatge».

    

Al costat de la vaga prevista per a matí en el col·lectiu d’interventors, el Sindicat de Circulació Ferroviari (SCF) ha convocat als treballadors d’Adif que s’encarreguen del control del tràfic ferroviari en estacions i llocs de comandament a secundar demà aturs parcials.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.