La vaga d’interventors de Renfe afectarà demà a dos línies de Rodalies a València

 

Renfe afronta demà una vaga de 23 hores del personal d’intervenció en ruta que ha sigut convocada pel sindicat CCOO i que ha obligat a cancel·lar un total de 154 trens de passatgers —84 AVE i llarga distància i 70 de mitja distància— d’un total de 589 afectats.

  

El Ministeri de Foment ha establit uns serveis mínims de fins al 78 % en trens d’alta velocitat i llarga distància; del 65,35 % en mitja distància, i en Rodalies a València (línies C3 i C5), d’un màxim del 75 % en hores punta i del 50 % la resta del dia.

  

CCOO demanda un augment de la plantilla i protesta pel que consideren un «immobilisme» de l’empresa enfront de les reivindicacions dels prop d’1.800 treballadors del col·lectiu.

 

La principal demanda és l’augment de la plantilla

  

El sindicat subratlla que la conflictivitat per la falta de creació d’ocupació, tant en Renfe com en Adif, els incompliments en la negociació de la jornada i altres mesures arreplegades en el II Acord per a la millora de l’ocupació pública i de les condicions, així com els problemes laborals, poden portar a la convocatòria de més mobilitzacions durant el període nadalenc.

    

La principal demanda de CCOO és l’augment de la plantilla. De fet, el sindicat ha assegurat que la disminució del personal d’intervenció, al costat de l’augment del nombre de trens, té una gran repercussió, tant a nivell intern, en les seues condicions laborals, com en la qualitat de la prestació del servei als viatgers i la seua seguretat.

 

Els que controlen el tràfic ferroviari convocats a l’atur de demà

 

Al mateix temps, ha subratllat que aquesta falta de personal a bord dels trens «compromet la seguretat i l’atenció en cas d’inconvenients o contratemps durant el trajecte, per causes imputables o alienes a Renfe, havent-se donat casos de baralles amb danys entre viatgers que han impossibilitat el viatge».

    

Al costat de la vaga prevista per a matí en el col·lectiu d’interventors, el Sindicat de Circulació Ferroviari (SCF) ha convocat als treballadors d’Adif que s’encarreguen del control del tràfic ferroviari en estacions i llocs de comandament a secundar demà aturs parcials.

 

Últimes notícies

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.

Espanya consolida el seu lideratge en vinya ecològica davant un consumidor més exigent

Espanya manté el lideratge en superfície de vinya ecològica a la Unió Europea, impulsat per un consumidor que prioritza la sostenibilitat i la qualitat del vi que compra.

La investigació del triple crim masclista de Dolores avança a l’espera de les autòpsies

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació del triple crim masclista de Dolores mentres espera els resultats de les autòpsies per a confirmar la principal hipòtesi sobre l'ocorregut.

Polo i Vilaplana compareixen esta setmana en el Congrés per la gestió de la dana de 2024

La comissió d'investigació del Congrés sobre la dana d'octubre de 2024 interrogarà esta setmana al president de la CHJ, Miguel Polo, i a la periodista Maribel Vilaplana, després de reordenar-se les seues compareixences.

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.