9.5 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

La vaga d’interventors de Renfe afectarà demà a dos línies de Rodalies a València

 

Renfe afronta demà una vaga de 23 hores del personal d’intervenció en ruta que ha sigut convocada pel sindicat CCOO i que ha obligat a cancel·lar un total de 154 trens de passatgers —84 AVE i llarga distància i 70 de mitja distància— d’un total de 589 afectats.

  

El Ministeri de Foment ha establit uns serveis mínims de fins al 78 % en trens d’alta velocitat i llarga distància; del 65,35 % en mitja distància, i en Rodalies a València (línies C3 i C5), d’un màxim del 75 % en hores punta i del 50 % la resta del dia.

  

CCOO demanda un augment de la plantilla i protesta pel que consideren un «immobilisme» de l’empresa enfront de les reivindicacions dels prop d’1.800 treballadors del col·lectiu.

 

La principal demanda és l’augment de la plantilla

  

El sindicat subratlla que la conflictivitat per la falta de creació d’ocupació, tant en Renfe com en Adif, els incompliments en la negociació de la jornada i altres mesures arreplegades en el II Acord per a la millora de l’ocupació pública i de les condicions, així com els problemes laborals, poden portar a la convocatòria de més mobilitzacions durant el període nadalenc.

    

La principal demanda de CCOO és l’augment de la plantilla. De fet, el sindicat ha assegurat que la disminució del personal d’intervenció, al costat de l’augment del nombre de trens, té una gran repercussió, tant a nivell intern, en les seues condicions laborals, com en la qualitat de la prestació del servei als viatgers i la seua seguretat.

 

Els que controlen el tràfic ferroviari convocats a l’atur de demà

 

Al mateix temps, ha subratllat que aquesta falta de personal a bord dels trens «compromet la seguretat i l’atenció en cas d’inconvenients o contratemps durant el trajecte, per causes imputables o alienes a Renfe, havent-se donat casos de baralles amb danys entre viatgers que han impossibilitat el viatge».

    

Al costat de la vaga prevista per a matí en el col·lectiu d’interventors, el Sindicat de Circulació Ferroviari (SCF) ha convocat als treballadors d’Adif que s’encarreguen del control del tràfic ferroviari en estacions i llocs de comandament a secundar demà aturs parcials.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.