15.2 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

La vaga d’interventors de Renfe afectarà demà a dos línies de Rodalies a València

 

Renfe afronta demà una vaga de 23 hores del personal d’intervenció en ruta que ha sigut convocada pel sindicat CCOO i que ha obligat a cancel·lar un total de 154 trens de passatgers —84 AVE i llarga distància i 70 de mitja distància— d’un total de 589 afectats.

  

El Ministeri de Foment ha establit uns serveis mínims de fins al 78 % en trens d’alta velocitat i llarga distància; del 65,35 % en mitja distància, i en Rodalies a València (línies C3 i C5), d’un màxim del 75 % en hores punta i del 50 % la resta del dia.

  

CCOO demanda un augment de la plantilla i protesta pel que consideren un «immobilisme» de l’empresa enfront de les reivindicacions dels prop d’1.800 treballadors del col·lectiu.

 

La principal demanda és l’augment de la plantilla

  

El sindicat subratlla que la conflictivitat per la falta de creació d’ocupació, tant en Renfe com en Adif, els incompliments en la negociació de la jornada i altres mesures arreplegades en el II Acord per a la millora de l’ocupació pública i de les condicions, així com els problemes laborals, poden portar a la convocatòria de més mobilitzacions durant el període nadalenc.

    

La principal demanda de CCOO és l’augment de la plantilla. De fet, el sindicat ha assegurat que la disminució del personal d’intervenció, al costat de l’augment del nombre de trens, té una gran repercussió, tant a nivell intern, en les seues condicions laborals, com en la qualitat de la prestació del servei als viatgers i la seua seguretat.

 

Els que controlen el tràfic ferroviari convocats a l’atur de demà

 

Al mateix temps, ha subratllat que aquesta falta de personal a bord dels trens «compromet la seguretat i l’atenció en cas d’inconvenients o contratemps durant el trajecte, per causes imputables o alienes a Renfe, havent-se donat casos de baralles amb danys entre viatgers que han impossibilitat el viatge».

    

Al costat de la vaga prevista per a matí en el col·lectiu d’interventors, el Sindicat de Circulació Ferroviari (SCF) ha convocat als treballadors d’Adif que s’encarreguen del control del tràfic ferroviari en estacions i llocs de comandament a secundar demà aturs parcials.

 

Últimes notícies

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.