Un València amb caràcter conquista la seua quarta Eurocopa i anirà a Eurolliga

 

 

El València Basket va conquistar aquest dilluns a La Fonteta el títol de l’Eurocopa i va donar una demostració de caràcter, per a, de la mà de Bojan Dubljevic, Matt Thomas i Antoine Diot, sobreposar-se al seu mal inici i acabar assecant i atropellant a l’Alba Berlín per 89-63, la qual cosa li permetrà jugar la pròxima Eurolliga.

 

L’inesperat descart tècnic del capità Rafa Martínez va marcar al València els prolegòmens del partit i, fora per això o no, als locals a pesar a l’impressionant aspecte de la Fonteta els va costar arrancar. L’Alba sense pressió, es va aprofitar d’un Peyton Siva deslligat per a ficar por (0-11, m.3).

 

Veient que el guió previst saltava per l’aire, el tècnic Jaume Ponsarnau va tirar mà dels galons de Dubljevic, que havia arrancat en la banqueta. La presència del montenegrí va donar una mica de calma i una referència ofensiva al seu equip.

 

Més tranquil, el València va endurir la seu defensa i amb l’atenció alemanya posada en Dubljevic, un visionari Antoine Diot va saber buscar a Matt Thomas, que amb huit punts quasi seguits va estrényer el marcador abans del final del primer quart però sense posar-se per davant (17-18, m.10).

 

Va ser un triple de Dubljevic el que va posar per davant al València res més arrancar el segon i va deixar bloquejat a una Alba que no veia la manera de trobar el cércol local, la qual cosa va obligar a Aíto García Reneses a demanar un temps mort (25-20, m.13)

 

El panorama no va canviar en excés i el retorn a la pista de Dubljevic va donar al València un nou impuls. Encara que Siva va tractar de mantindre viu al seu equip, els triples de San Emeterio i novament de Matt Thomas van disparar als locals i una defensa zonal, amb Diot d’estilet, va posar a l’Alba contra les cordes (40-23, m.18).

 

Però el conjunt alemany, de la mà del precís Giedraitis, va aconseguir detindre la caiguda lliure i reduir alguna cosa els danys abans del descans (46-33, m.20).

 

El partit va tornar a començar equilibrat però l’experiència de Fernando San Emeterio va donar calma al València per a deixar passar els minuts i que augmentara l’aclaparament del seu rival, incapaç de canviar el rumb del xoc (58-39, m.26).

 

Va manar García Reneses al seu equip posar-se en zona però Doornekamp li va castigar amb un triple que va colpejar la ja malparada moral dels visitants, que van començar a llançar la tovallola quan el seu desavantatge es va anar més enllà dels vint punts.

 

Una vegada van passar els dos primers minuts de l’últim quart i l’Alba no va donar mostres de poder reaccionar la trobada es va deslligar la festa en l’abarrotada Fonteta, que amb dues accions de San Emeterio, un triple i un mat, va veure esfumar-se el fantasma de la derrota en aquest mateix tercera trobada de la final de l’Eurocopa de fa dos anys davant l’Unicaja.

 

El pavelló es va entregar a l’equip però sobretot a un imperial Dubljevic, la pedra angular de la plantilla i el jugador que va rescatar a l’equip quan pitjor pintaven les coses.

Últimes notícies

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.