València registra la seua segona major tempesta des de 1980, que deixa 113 litres per metre quadrat

 

La ciutat de València ha registrat este dijous la seua segona major tempesta des de 1980, que ha descarregat 113,7 litres per metre quadrat durant la jornada, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

L’episodi de tempestes que afecta a tot el territori valencià s’ha deixat notar en la capital del Túria, a on s’ha registrat una precipitació total diària de 113,7 litres per metre quadrat i, en només una hora, han arribat a caure 61 l/m². Estes xifres han portat a Aemet ha qualificat l’episodi de caràcter torrencial.

 

Encara que en València hi ha dades diàries des de 1864, només es tenen dades digitalitzades de precipitació en una hora des de 1980. A partir d’esta data, si s’aplica el criteri de precipitació en una hora per a qualificar l’arruixó d’esta vesprada en València, l’arruixó d’esta vesprada ha sigut el més intens registrat en València en un mes de novembre i el segon més alt de la sèrie.

 

Les pluges d’este dijous només es van superar el 9 d’octubre de 2008, quan van caure un total de 121,1 l/m² en una jornada i 72,6 l/m² en una hora.

Últimes notícies

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.