València registra la seua segona major tempesta des de 1980, que deixa 113 litres per metre quadrat

 

La ciutat de València ha registrat este dijous la seua segona major tempesta des de 1980, que ha descarregat 113,7 litres per metre quadrat durant la jornada, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

L’episodi de tempestes que afecta a tot el territori valencià s’ha deixat notar en la capital del Túria, a on s’ha registrat una precipitació total diària de 113,7 litres per metre quadrat i, en només una hora, han arribat a caure 61 l/m². Estes xifres han portat a Aemet ha qualificat l’episodi de caràcter torrencial.

 

Encara que en València hi ha dades diàries des de 1864, només es tenen dades digitalitzades de precipitació en una hora des de 1980. A partir d’esta data, si s’aplica el criteri de precipitació en una hora per a qualificar l’arruixó d’esta vesprada en València, l’arruixó d’esta vesprada ha sigut el més intens registrat en València en un mes de novembre i el segon més alt de la sèrie.

 

Les pluges d’este dijous només es van superar el 9 d’octubre de 2008, quan van caure un total de 121,1 l/m² en una jornada i 72,6 l/m² en una hora.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.