València registra la seua segona major tempesta des de 1980, que deixa 113 litres per metre quadrat

 

La ciutat de València ha registrat este dijous la seua segona major tempesta des de 1980, que ha descarregat 113,7 litres per metre quadrat durant la jornada, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

L’episodi de tempestes que afecta a tot el territori valencià s’ha deixat notar en la capital del Túria, a on s’ha registrat una precipitació total diària de 113,7 litres per metre quadrat i, en només una hora, han arribat a caure 61 l/m². Estes xifres han portat a Aemet ha qualificat l’episodi de caràcter torrencial.

 

Encara que en València hi ha dades diàries des de 1864, només es tenen dades digitalitzades de precipitació en una hora des de 1980. A partir d’esta data, si s’aplica el criteri de precipitació en una hora per a qualificar l’arruixó d’esta vesprada en València, l’arruixó d’esta vesprada ha sigut el més intens registrat en València en un mes de novembre i el segon més alt de la sèrie.

 

Les pluges d’este dijous només es van superar el 9 d’octubre de 2008, quan van caure un total de 121,1 l/m² en una jornada i 72,6 l/m² en una hora.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.