València registra la seua segona major tempesta des de 1980, que deixa 113 litres per metre quadrat

 

La ciutat de València ha registrat este dijous la seua segona major tempesta des de 1980, que ha descarregat 113,7 litres per metre quadrat durant la jornada, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

L’episodi de tempestes que afecta a tot el territori valencià s’ha deixat notar en la capital del Túria, a on s’ha registrat una precipitació total diària de 113,7 litres per metre quadrat i, en només una hora, han arribat a caure 61 l/m². Estes xifres han portat a Aemet ha qualificat l’episodi de caràcter torrencial.

 

Encara que en València hi ha dades diàries des de 1864, només es tenen dades digitalitzades de precipitació en una hora des de 1980. A partir d’esta data, si s’aplica el criteri de precipitació en una hora per a qualificar l’arruixó d’esta vesprada en València, l’arruixó d’esta vesprada ha sigut el més intens registrat en València en un mes de novembre i el segon més alt de la sèrie.

 

Les pluges d’este dijous només es van superar el 9 d’octubre de 2008, quan van caure un total de 121,1 l/m² en una jornada i 72,6 l/m² en una hora.

Últimes notícies

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.