València registra la seua segona major tempesta des de 1980, que deixa 113 litres per metre quadrat

 

La ciutat de València ha registrat este dijous la seua segona major tempesta des de 1980, que ha descarregat 113,7 litres per metre quadrat durant la jornada, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).

 

L’episodi de tempestes que afecta a tot el territori valencià s’ha deixat notar en la capital del Túria, a on s’ha registrat una precipitació total diària de 113,7 litres per metre quadrat i, en només una hora, han arribat a caure 61 l/m². Estes xifres han portat a Aemet ha qualificat l’episodi de caràcter torrencial.

 

Encara que en València hi ha dades diàries des de 1864, només es tenen dades digitalitzades de precipitació en una hora des de 1980. A partir d’esta data, si s’aplica el criteri de precipitació en una hora per a qualificar l’arruixó d’esta vesprada en València, l’arruixó d’esta vesprada ha sigut el més intens registrat en València en un mes de novembre i el segon més alt de la sèrie.

 

Les pluges d’este dijous només es van superar el 9 d’octubre de 2008, quan van caure un total de 121,1 l/m² en una jornada i 72,6 l/m² en una hora.

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.