Batalla campal en el Grau de Castelló: un policia ferit, un detingut i 20 denúncies

vandalisme

Aldarulls al Grau de Castelló durant el concert del raper Morad en el SOM | Twitter

 

Aquest dimarts a la nit, es van viure greus incidents al Grau de Castelló, que van culminar amb un policia nacional ferit i una vintena de propostes d’infracció de la llei de seguretat ciutadana

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, uns 60 joves, molts d’ells menors d’edat, van intentar entrar de manera il·legal a un dels concerts del Som Festival, en el qual actuava l’artista Morad. En ser interceptats per l’organització de l’esdeveniment musical, els presumptes autors dels fets van respondre amb una actitud extremadament violenta, fins al punt de desencadenar greus altercats en els voltants del Real Club Nàutic i en alguns carrers del districte marítim.

 

Els sospitosos van desplegar tota la seua ira en l’exterior del recinte de concerts, on van arribar a destrossar un cotxe de la Policia Portuària. Un gran nombre de testimonis van gravar amb els seus telèfons mòbils com els agitadors anaven armats amb tanques metàl·liques i van rebentar les llunes i cristalls dels vehicles.

 

Al voltant de les 23.00 hores, després de donar-se la veu d’alarma, agents de la Policia Nacional, amb membres de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) es van personar en la zona. A més, fins al lloc dels fets va acudir també la Policia Local de Castelló. Els causants dels disturbis, lluny de detindre’s, es van enfrontar als agents, que anaven protegits amb cascos i escuts antidisturbis.

 

Un dels agents va resultar ferit en rebre una forta pedrada en el genoll. El jove que el va agredir va ser l’únic detingut durant la nit. Els disturbis es van prolongar durant tota la nit, amb enfrontaments i alçament de barricades al Grau de Castelló.

 

Les imatges gravades, peces clau en la investigació

Els malfactors, van arribar a intentar calar foc a diversos contenidors. Ho feien a la vista de tots i sense màscares. Les imatges gravades, que han sigut difoses en xarxes socials i grups de WhatsApp seran fonamentals per a la investigació.

 

Un testimoni del succeït ha explicat el que va viure. «L’artista va eixir a l’escenari i només va poder tocar una o dues cançons. De seguida, va començar l’escàndol. El cantant va demanar calma, però la gent no feia cas i en l’exterior van començar els disturbis», explica. «Vaig decidir anar-me’n del lloc perquè la cosa es posava lletja i, en eixir, vaig veure a la policia amb cascos i escuts. Em va impressionar molt veure a la multitud pegant puntades a tot el que trobava al seu pas i vaig tindre por. Em vaig anar corrent cap al meu cotxe», diu.

 

El comunicat de l’organització del Som Festival

L’organització del Som Festival lamenta aquests fets, aliens completament a aquest esdeveniment musical i que es van produir fora del recinte, ja que els implicats van ser interceptats en el primer dels controls d’accés. Som Festival ha emés un comunicat de repulsa en el qual ha reprovat «el comportament incívic d’una part del públic assistent i de persones que es trobaven fora del recinte».

 

La direcció del festival va decidir cancel·lar el concert  de l’artista Morad 45 minuts abans del que es preveu, una vegada completada l’actuació de l’artista principal, «amb l’única fi de preservar amb garanties el compliment de la normativa actual».

comunicat

Comunicat del SOM FESTIVAL | Som Festival

Últimes notícies

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Un banc de meduses obliga a extremar les precaucions a la platja de la Goleta

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta, a Tavernes de la Valldigna, i ha obligat a hissar bandera groga i avís específic de meduses.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.

Sis motoristes detinguts a Torrent per conducció temerària en grup a l’A-7

La Guàrdia Civil ha detingut sis motoristes, dos menors, que circulaven de forma temerària en un grup d’unes 25 motocicletes per l’A-7 a l’altura de Torrent i la CV-35, i investiga possibles nous implicats.