Batalla campal en el Grau de Castelló: un policia ferit, un detingut i 20 denúncies

vandalisme

Aldarulls al Grau de Castelló durant el concert del raper Morad en el SOM | Twitter

 

Aquest dimarts a la nit, es van viure greus incidents al Grau de Castelló, que van culminar amb un policia nacional ferit i una vintena de propostes d’infracció de la llei de seguretat ciutadana

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, uns 60 joves, molts d’ells menors d’edat, van intentar entrar de manera il·legal a un dels concerts del Som Festival, en el qual actuava l’artista Morad. En ser interceptats per l’organització de l’esdeveniment musical, els presumptes autors dels fets van respondre amb una actitud extremadament violenta, fins al punt de desencadenar greus altercats en els voltants del Real Club Nàutic i en alguns carrers del districte marítim.

 

Els sospitosos van desplegar tota la seua ira en l’exterior del recinte de concerts, on van arribar a destrossar un cotxe de la Policia Portuària. Un gran nombre de testimonis van gravar amb els seus telèfons mòbils com els agitadors anaven armats amb tanques metàl·liques i van rebentar les llunes i cristalls dels vehicles.

 

Al voltant de les 23.00 hores, després de donar-se la veu d’alarma, agents de la Policia Nacional, amb membres de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) es van personar en la zona. A més, fins al lloc dels fets va acudir també la Policia Local de Castelló. Els causants dels disturbis, lluny de detindre’s, es van enfrontar als agents, que anaven protegits amb cascos i escuts antidisturbis.

 

Un dels agents va resultar ferit en rebre una forta pedrada en el genoll. El jove que el va agredir va ser l’únic detingut durant la nit. Els disturbis es van prolongar durant tota la nit, amb enfrontaments i alçament de barricades al Grau de Castelló.

 

Les imatges gravades, peces clau en la investigació

Els malfactors, van arribar a intentar calar foc a diversos contenidors. Ho feien a la vista de tots i sense màscares. Les imatges gravades, que han sigut difoses en xarxes socials i grups de WhatsApp seran fonamentals per a la investigació.

 

Un testimoni del succeït ha explicat el que va viure. «L’artista va eixir a l’escenari i només va poder tocar una o dues cançons. De seguida, va començar l’escàndol. El cantant va demanar calma, però la gent no feia cas i en l’exterior van començar els disturbis», explica. «Vaig decidir anar-me’n del lloc perquè la cosa es posava lletja i, en eixir, vaig veure a la policia amb cascos i escuts. Em va impressionar molt veure a la multitud pegant puntades a tot el que trobava al seu pas i vaig tindre por. Em vaig anar corrent cap al meu cotxe», diu.

 

El comunicat de l’organització del Som Festival

L’organització del Som Festival lamenta aquests fets, aliens completament a aquest esdeveniment musical i que es van produir fora del recinte, ja que els implicats van ser interceptats en el primer dels controls d’accés. Som Festival ha emés un comunicat de repulsa en el qual ha reprovat «el comportament incívic d’una part del públic assistent i de persones que es trobaven fora del recinte».

 

La direcció del festival va decidir cancel·lar el concert  de l’artista Morad 45 minuts abans del que es preveu, una vegada completada l’actuació de l’artista principal, «amb l’única fi de preservar amb garanties el compliment de la normativa actual».

comunicat

Comunicat del SOM FESTIVAL | Som Festival

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.