Batalla campal en el Grau de Castelló: un policia ferit, un detingut i 20 denúncies

vandalisme

Aldarulls al Grau de Castelló durant el concert del raper Morad en el SOM | Twitter

 

Aquest dimarts a la nit, es van viure greus incidents al Grau de Castelló, que van culminar amb un policia nacional ferit i una vintena de propostes d’infracció de la llei de seguretat ciutadana

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, uns 60 joves, molts d’ells menors d’edat, van intentar entrar de manera il·legal a un dels concerts del Som Festival, en el qual actuava l’artista Morad. En ser interceptats per l’organització de l’esdeveniment musical, els presumptes autors dels fets van respondre amb una actitud extremadament violenta, fins al punt de desencadenar greus altercats en els voltants del Real Club Nàutic i en alguns carrers del districte marítim.

 

Els sospitosos van desplegar tota la seua ira en l’exterior del recinte de concerts, on van arribar a destrossar un cotxe de la Policia Portuària. Un gran nombre de testimonis van gravar amb els seus telèfons mòbils com els agitadors anaven armats amb tanques metàl·liques i van rebentar les llunes i cristalls dels vehicles.

 

Al voltant de les 23.00 hores, després de donar-se la veu d’alarma, agents de la Policia Nacional, amb membres de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) es van personar en la zona. A més, fins al lloc dels fets va acudir també la Policia Local de Castelló. Els causants dels disturbis, lluny de detindre’s, es van enfrontar als agents, que anaven protegits amb cascos i escuts antidisturbis.

 

Un dels agents va resultar ferit en rebre una forta pedrada en el genoll. El jove que el va agredir va ser l’únic detingut durant la nit. Els disturbis es van prolongar durant tota la nit, amb enfrontaments i alçament de barricades al Grau de Castelló.

 

Les imatges gravades, peces clau en la investigació

Els malfactors, van arribar a intentar calar foc a diversos contenidors. Ho feien a la vista de tots i sense màscares. Les imatges gravades, que han sigut difoses en xarxes socials i grups de WhatsApp seran fonamentals per a la investigació.

 

Un testimoni del succeït ha explicat el que va viure. «L’artista va eixir a l’escenari i només va poder tocar una o dues cançons. De seguida, va començar l’escàndol. El cantant va demanar calma, però la gent no feia cas i en l’exterior van començar els disturbis», explica. «Vaig decidir anar-me’n del lloc perquè la cosa es posava lletja i, en eixir, vaig veure a la policia amb cascos i escuts. Em va impressionar molt veure a la multitud pegant puntades a tot el que trobava al seu pas i vaig tindre por. Em vaig anar corrent cap al meu cotxe», diu.

 

El comunicat de l’organització del Som Festival

L’organització del Som Festival lamenta aquests fets, aliens completament a aquest esdeveniment musical i que es van produir fora del recinte, ja que els implicats van ser interceptats en el primer dels controls d’accés. Som Festival ha emés un comunicat de repulsa en el qual ha reprovat «el comportament incívic d’una part del públic assistent i de persones que es trobaven fora del recinte».

 

La direcció del festival va decidir cancel·lar el concert  de l’artista Morad 45 minuts abans del que es preveu, una vegada completada l’actuació de l’artista principal, «amb l’única fi de preservar amb garanties el compliment de la normativa actual».

comunicat

Comunicat del SOM FESTIVAL | Som Festival

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.