Un veí troba el cadàver d’un dofí en el front litoral de Sant Roc de Torrevieja

 

El cadàver d’un dofí llistat (Stenella coeruleoalba) ha sigut localitzat este matí de dimecres, cap a les 06.45 hores, per una persona en el front litoral del barri de Sant Roc de la localitat de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Després de la troballa, s’ha activat el protocol municipal davant d’albirament de cetacis, a través del 112, per a començar amb l’operatiu i poder retirar el cos de l’animal, que ha sigut traslladat pels servicis de neteja de l’Ajuntament fins a dependències municipals.

 

De la mateixa forma, està previst que siga retirat per la Conselleria de Medi Ambient per a fer-li la necròpsia en la Universitat de València, segons han informat fonts municipals a Europa Press.  Amb l’aparició d’un nou exemplar de dofí llistat mort en les costes espanyoles, l’Ajuntament sosté que «redunden les sospites d’un nou repunt d’alguna de les epidèmies víriques que cíclicament patixen eixos animals».

Últimes notícies

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.

Vint anys de l’accident de metro de València: 43 morts, 47 ferits i 13 responsables polítics assenyalats

Es complixen vint anys de l’accident de metro de València de 2006, amb 43 morts i 47 ferits, un llarg recorregut polític, social i judicial i 13 responsables polítics assenyalats per Les Corts.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.

Acabades les 17 obres d’emergència per la DANA al Júcar després d’una inversió de més de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha donat per tancades les 17 obres d’emergència per la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 220 milions d’euros i actuacions centrades sobretot a la província de València.

Les obres d’emergència per la dana del 2024 al Júcar queden acabades després d’una inversió de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha conclòs les 17 obres d’emergència per la dana del 29 d’octubre del 2024, amb més de 220 milions invertits sobretot a la província de València per reforçar la protecció davant futures inundacions.

Paiporta prova nous avisos d’emergència amb megafonia de llarg abast

L’Ajuntament de Paiporta ha provat un sistema de megafonia de llarg abast per a reforçar els avisos a la població en emergències i continua analitzant diferents tecnologies per a triar la més eficaç.