13.7 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Un veí troba el cadàver d’un dofí en el front litoral de Sant Roc de Torrevieja

 

El cadàver d’un dofí llistat (Stenella coeruleoalba) ha sigut localitzat este matí de dimecres, cap a les 06.45 hores, per una persona en el front litoral del barri de Sant Roc de la localitat de Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Després de la troballa, s’ha activat el protocol municipal davant d’albirament de cetacis, a través del 112, per a començar amb l’operatiu i poder retirar el cos de l’animal, que ha sigut traslladat pels servicis de neteja de l’Ajuntament fins a dependències municipals.

 

De la mateixa forma, està previst que siga retirat per la Conselleria de Medi Ambient per a fer-li la necròpsia en la Universitat de València, segons han informat fonts municipals a Europa Press.  Amb l’aparició d’un nou exemplar de dofí llistat mort en les costes espanyoles, l’Ajuntament sosté que «redunden les sospites d’un nou repunt d’alguna de les epidèmies víriques que cíclicament patixen eixos animals».

Últimes notícies

Una detenció a Alacant destapa a un líder de pornografia infantil arrestat a l’Argentina

La detenció d'un home a Alacant per emmagatzemar i compartir material d'abús infantil ha permés arrestar a l'Argentina a un presumpte líder d'una xarxa internacional. La investigació continua oberta.

València rebrà 2026 amb campanades infantils al matí i música, llums i focs a la nit

València acomiadarà 2025 amb campanades infantils de 10.30 a 13.00 amb Gisela i, a la nit, DJs, llums i focs artificials en la plaça de l'Ajuntament, amb controls d'accés i gots reciclats.

La Generalitat construirà 35 vivendes industrialitzades de protecció pública a Utiel per a afectats per la dana

La Generalitat ha posat en marxa la licitació per a alçar 35 vivendes de protecció pública industrialitzades a Utiel sobre un solar municipal. La inversió ascendix a 6,7 milions i s'emmarca en el Pla de Reconstrucció Local-Dana.

Coca-Cola s’unix a més de 50 ONG per a repartir 10.000 menjars per Nadal

La companyia s'ha unit a més de 50 ONG, bancs d'aliments i escoles d'hostaleria per a portar 10.000 menjars a famílies vulnerables del 16 al 24 de desembre en 19 ciutats. La campanya, en el seu quint any, mobilitza voluntariat per a embutxacar i distribuir els lots i ressalta el compromís 'continu' amb les comunitats.

La grip baixa però la covid puja en la Comunitat Valenciana i augmenten els ingressos

La incidència de grip descendix un 28,89% fins a 332,2 per 100.000, mentres la covid puja un 40,79% i el VRS repunta. L'activitat total i els ingressos per quadres greus augmenten i superen la mitjana nacional.

Finestrat reorganitza el govern local amb dos noves regidories

La nova alcaldessa, Nati Algado, ha reordenat l'equip de govern amb dos regidories inèdites i canvis d'àrees per a obrir una nova etapa de gestió.

Detinguts els dos atrinxerats a Elx després de matar a dos hòmens i deixar greu a un tercer

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens que s'havien atrinxerat en una vivenda d'Elx. Abans havien apallissat fins a la mort a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

Pérez Llorca subratlla el compromís del Consell amb Alacant i l’impuls a l’estació central del TRAM

El president ha reafirmat el suport de la Generalitat als projectes clau de la ciutat, amb l'estació central del TRAM com a eix intermodal. Via Parc fixa l'objectiu d'iniciar el seu desenrotllament l'any vinent després de resoldre's la titularitat dels sòls.