Els veïns d’una urbanització estan afectats per una plaga de rates des de fa mesos en Llíria

 

Els veïns i les veïnes de la urbanització de Corral d’Albert de la localitat de Llíria, en la comarca de Camp de Turia (València), porten des del passat desembre de 2017 afectats per una plaga de rates. El total de les 16 famílies es queixen de què fa mesos que ho han denunciat però continua tot igual.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, pareix que l’epicentre de la plaga ve d’una granja de porcs que està situada pròxima a la urbanització. Una granja que no estaria en molt bon estat i que no complix les adequades mesures higièniques ni sanitàries.

 

L’ajuntament de la localitat ja li ha comunicat diferents voltes al propietari de la granja de les queixes i denúncies dels veïns i de què la granja no està cuidada, però pareix ser que continua sense fer res.

 

Porten mesos denunciant-ho

Segons conten els propietaris de les cases de la urbanització, les rates van arribar fa temps per que anaven a pel menjar dels porcs, però que durant un temps no hi havia porcs en la granja, però el focus continuava vigent i els animals entren en les cases.

 

Ara denuncien que la granja ha tornat a funcionar durant estos dies de confinament, ja que la setmana passada va arribar un camió amb nous porcs. A demés, feia dos setmanes (abans de l’Estat d’Alarma) que el propietari de la granja havia sigut advertit per l’ajuntament que si no acabava les obres d’acondicionament de la granja li la tancarien.

 

Però a causa de la declaració de l’Estat d’Alarma tots els processos judicials s’han parat i no entraran en vigor fins que tot esto acabe.

Últimes notícies

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.