Els veïns d’una urbanització estan afectats per una plaga de rates des de fa mesos en Llíria

 

Els veïns i les veïnes de la urbanització de Corral d’Albert de la localitat de Llíria, en la comarca de Camp de Turia (València), porten des del passat desembre de 2017 afectats per una plaga de rates. El total de les 16 famílies es queixen de què fa mesos que ho han denunciat però continua tot igual.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, pareix que l’epicentre de la plaga ve d’una granja de porcs que està situada pròxima a la urbanització. Una granja que no estaria en molt bon estat i que no complix les adequades mesures higièniques ni sanitàries.

 

L’ajuntament de la localitat ja li ha comunicat diferents voltes al propietari de la granja de les queixes i denúncies dels veïns i de què la granja no està cuidada, però pareix ser que continua sense fer res.

 

Porten mesos denunciant-ho

Segons conten els propietaris de les cases de la urbanització, les rates van arribar fa temps per que anaven a pel menjar dels porcs, però que durant un temps no hi havia porcs en la granja, però el focus continuava vigent i els animals entren en les cases.

 

Ara denuncien que la granja ha tornat a funcionar durant estos dies de confinament, ja que la setmana passada va arribar un camió amb nous porcs. A demés, feia dos setmanes (abans de l’Estat d’Alarma) que el propietari de la granja havia sigut advertit per l’ajuntament que si no acabava les obres d’acondicionament de la granja li la tancarien.

 

Però a causa de la declaració de l’Estat d’Alarma tots els processos judicials s’han parat i no entraran en vigor fins que tot esto acabe.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.