Els veïns d’una urbanització estan afectats per una plaga de rates des de fa mesos en Llíria

 

Els veïns i les veïnes de la urbanització de Corral d’Albert de la localitat de Llíria, en la comarca de Camp de Turia (València), porten des del passat desembre de 2017 afectats per una plaga de rates. El total de les 16 famílies es queixen de què fa mesos que ho han denunciat però continua tot igual.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, pareix que l’epicentre de la plaga ve d’una granja de porcs que està situada pròxima a la urbanització. Una granja que no estaria en molt bon estat i que no complix les adequades mesures higièniques ni sanitàries.

 

L’ajuntament de la localitat ja li ha comunicat diferents voltes al propietari de la granja de les queixes i denúncies dels veïns i de què la granja no està cuidada, però pareix ser que continua sense fer res.

 

Porten mesos denunciant-ho

Segons conten els propietaris de les cases de la urbanització, les rates van arribar fa temps per que anaven a pel menjar dels porcs, però que durant un temps no hi havia porcs en la granja, però el focus continuava vigent i els animals entren en les cases.

 

Ara denuncien que la granja ha tornat a funcionar durant estos dies de confinament, ja que la setmana passada va arribar un camió amb nous porcs. A demés, feia dos setmanes (abans de l’Estat d’Alarma) que el propietari de la granja havia sigut advertit per l’ajuntament que si no acabava les obres d’acondicionament de la granja li la tancarien.

 

Però a causa de la declaració de l’Estat d’Alarma tots els processos judicials s’han parat i no entraran en vigor fins que tot esto acabe.

Últimes notícies

Quasi un de cada cinc accidents de moto és mortal o molt greu a Espanya

Un estudi de la Universitat de València alerta que el 19 % dels accidents de moto en vies interurbanes són mortals o amb ferits molt greus, el doble que en altres vehicles, i que la tendència continua a l’alça.

Microorganismes per a tindre edificis vius que generen energia i s’autoreparen

Una investigació internacional amb participació de la Universitat de València proposa integrar comunitats de bacteris en els edificis perquè generen energia, reciclen residus i s’adapten a l’entorn.

Quan se sabrà si farà oratge per a vore l’eclipsi total de Sol d’agost

La meteoròloga Mar Gómez assenyala que no es podrà saber si el cel estarà ras per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost fins, com a mínim, una setmana abans i destaca que serà el primer eclipsi total visible a la península ibèrica des de 1912.

A presó una parella per segrestar, robar i agredir sexualment una dona a la província dAlacant

Un jutjat de Torrevieja ha ordenat l’ingrés a presó d’un home i una dona acusats de retenir, agredir sexualment i robar més de 24.000 euros a una dona, a qui també van traslladar manillada en el maleter del seu cotxe.

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.