Els veïns d’una urbanització estan afectats per una plaga de rates des de fa mesos en Llíria

 

Els veïns i les veïnes de la urbanització de Corral d’Albert de la localitat de Llíria, en la comarca de Camp de Turia (València), porten des del passat desembre de 2017 afectats per una plaga de rates. El total de les 16 famílies es queixen de què fa mesos que ho han denunciat però continua tot igual.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, pareix que l’epicentre de la plaga ve d’una granja de porcs que està situada pròxima a la urbanització. Una granja que no estaria en molt bon estat i que no complix les adequades mesures higièniques ni sanitàries.

 

L’ajuntament de la localitat ja li ha comunicat diferents voltes al propietari de la granja de les queixes i denúncies dels veïns i de què la granja no està cuidada, però pareix ser que continua sense fer res.

 

Porten mesos denunciant-ho

Segons conten els propietaris de les cases de la urbanització, les rates van arribar fa temps per que anaven a pel menjar dels porcs, però que durant un temps no hi havia porcs en la granja, però el focus continuava vigent i els animals entren en les cases.

 

Ara denuncien que la granja ha tornat a funcionar durant estos dies de confinament, ja que la setmana passada va arribar un camió amb nous porcs. A demés, feia dos setmanes (abans de l’Estat d’Alarma) que el propietari de la granja havia sigut advertit per l’ajuntament que si no acabava les obres d’acondicionament de la granja li la tancarien.

 

Però a causa de la declaració de l’Estat d’Alarma tots els processos judicials s’han parat i no entraran en vigor fins que tot esto acabe.

Últimes notícies

Elda immortalitza Pedrito Rico amb una escultura a la plaça Major

Elda ha homenatjat el cantant Pedrito Rico amb la inauguració d’una escultura en bronze a la plaça Major, obra de l’escultor local Carlos Martínez, en un acte emotiu amb família i veïns.

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.