Els veïns d’una urbanització estan afectats per una plaga de rates des de fa mesos en Llíria

 

Els veïns i les veïnes de la urbanització de Corral d’Albert de la localitat de Llíria, en la comarca de Camp de Turia (València), porten des del passat desembre de 2017 afectats per una plaga de rates. El total de les 16 famílies es queixen de què fa mesos que ho han denunciat però continua tot igual.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, pareix que l’epicentre de la plaga ve d’una granja de porcs que està situada pròxima a la urbanització. Una granja que no estaria en molt bon estat i que no complix les adequades mesures higièniques ni sanitàries.

 

L’ajuntament de la localitat ja li ha comunicat diferents voltes al propietari de la granja de les queixes i denúncies dels veïns i de què la granja no està cuidada, però pareix ser que continua sense fer res.

 

Porten mesos denunciant-ho

Segons conten els propietaris de les cases de la urbanització, les rates van arribar fa temps per que anaven a pel menjar dels porcs, però que durant un temps no hi havia porcs en la granja, però el focus continuava vigent i els animals entren en les cases.

 

Ara denuncien que la granja ha tornat a funcionar durant estos dies de confinament, ja que la setmana passada va arribar un camió amb nous porcs. A demés, feia dos setmanes (abans de l’Estat d’Alarma) que el propietari de la granja havia sigut advertit per l’ajuntament que si no acabava les obres d’acondicionament de la granja li la tancarien.

 

Però a causa de la declaració de l’Estat d’Alarma tots els processos judicials s’han parat i no entraran en vigor fins que tot esto acabe.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.