Vídeo: Capturen a un barco amb més de 4 tones de haixix en Calp

 

Funcionaris de duanes de l’Agència Tributària i agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil han evitat l’entrada d’una partida de 4.380 quilos d’haixix a Espanya. El carregament viatjava en un barco de bandera espanyola que va ser interceptat la nit de dijous quan els traficants anaven a descarregar la droga en el port de Calp, la Marina Alta (Alacant).

 

En l’operació conjunta ‘Sutge’, amb mitjans aeronavals i terrestres dels tres cossos, s’ha detingut als sis membres de l’organització: els dos tripulants i quatre persones que esperaven en terra per a passar el l’haixix, informa el Ministeri d’Hisenda en un comunicat.

 

 

La investigació va arrancar al març, després de la detecció d’un barco amb bandera d’Espanya que va alçar les sospites dels vigilants de duanes. Ja fixat com a objectiu, el Centre d’Intel·ligència contra el Terrorisme i el Crim Organitzat (Citco) va posar en comú les dades obtingudes per la Guàrdia Civil i la Policia Nacional.

 

Després d’un control permanent dels ports que freqüentaven, l’operació es va precipitar la setmana passada en una de les eixides, atés que el comportament dels tripulants apuntava al fet que estaven llestos per a recollir el carregament en mar oberta.

 

El barco va intentar escapar

Es va activar l’operatiu amb un desplegament de mitjans per mar, terra i aire. Davant del mal estat de la mar, en la nit del dimarts al dimecres es va mantindre el seguiment. Els tripulants van tractar d’escapar-se sense èxit i van ser abordats cap a les 04.00 del matí del dimecres quan s’encaminaven al port esportiu de Port Blanc de Calp, mentres l’altra part de l’organització esperava en terra amb un furgó de grans dimensions.

 

Mentres els tripulants eren arrestats, els quatre sospitosos en terra van tractar de fugir i van ser abordats gràcies al desplegament conjunt. En Calp també es va registrar una casa relacionada amb un dels sis detinguts.

 

Els detinguts i les diligències passaran a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de Dénia, la mateixa comarca (Alacant), en funcions de guàrdia. En l’operatiu també va participar l’equip EDOA de la Guàrdia Civil d’Alacant, el grup Udyco de Policia Nacional d’Alacant i el grup d’estupefaents de Policia Nacional d’Elx, el Baix Vinalopó (Alacant).

Últimes notícies

Tot o res per a Almería i Castellón en la lluita per la final d’ascens

Almería i Castellón es juguen este dimarts, a l’UD Almería Stadium, l’accés a la final de la promoció d’ascens a Primera Divisió, amb lleugera avantatge per als andalusos després de l’empat a u de l’anada.

El PSPV qualifica d aberració portar a Fiscalia les docents que protestaren en Les Corts

El síndic del PSPV en Les Corts, Jose Muñoz, acusa la Generalitat Valenciana de violència institucional contra la comunitat educativa i reclama que la Mesa no denuncie davant la Fiscalia les professores que protestaren pacíficament en el ple, en plena cinquena setmana de vaga indefinida del professorat.

Muñoz acusa Pérez Llorca de pensar només en ser candidat del PP en 2027

El síndic del PSPV en Les Corts, Jose Muñoz, acusa el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, de desatendre educació i sanitat pública i de tindre com a única prioritat repetir com a candidat del PP en 2027.

L’Ajuntament de València defensa la cancel·lació del Festival de Les Arts per complir la normativa acústica

L’Ajuntament de València justifica la cancel·lació del Festival de Les Arts després de detectar un excés de 20 decibels i recorda que els promotors coneixien la normativa. El regidor Juan Giner critica també la gestió de l’anterior govern municipal en matèria de contaminació acústica.

L’Audiència ratifica la condició d’investigat de l’exregidor Jorge Bellver en el cas Azud

La secció tercera de l’Audiència Provincial de València manté la situació d’investigat de l’exregidor del PP Jorge Bellver en el cas Azud, que analitza el presumpte pagament de comissions a càrrecs públics entre 1999 i 2013. El tribunal desestima el recurs d’apel·lació de la defensa i confirma les últimes resolucions del Jutjat d’Instrucció número 13 de València.

Jesús Lancis pren el relleu al Rectorat de la UJI després de formalitzar la transició amb Eva Alcón

Jesús Lancis ha assumit el Rectorat de la Universitat Jaume I després de formalitzar el traspàs institucional amb la rectora eixint, Eva Alcón, culminant així el procés obert amb les eleccions del 14 de maig i la publicació del seu nomenament en el DOGV.

Compromís demana en Les Corts reprovar Pérez Llorca i Ortí pel conflicte docent

Compromís ha registrat en Les Corts una proposta per a reprovar el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i la consellera d'Educació, Carmen Ortí, per la seua gestió de la vaga indefinida del professorat i per la seua manca de diàleg amb la comunitat educativa. La iniciativa reclama també la dimissió d'Ortí i que Pérez Llorca convoque eleccions.

Baldoví anirà a l’acte de Mónica Oltra i Gabriel Rufián per escoltar la seua proposta de confluència

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, confirma que assistirà el 19 de juny a València a l’acte conjunt de Mónica Oltra i Gabriel Rufián per escoltar la seua visió sobre possibles confluències electorals.