Vídeo: Capturen a un barco amb més de 4 tones de haixix en Calp

 

Funcionaris de duanes de l’Agència Tributària i agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil han evitat l’entrada d’una partida de 4.380 quilos d’haixix a Espanya. El carregament viatjava en un barco de bandera espanyola que va ser interceptat la nit de dijous quan els traficants anaven a descarregar la droga en el port de Calp, la Marina Alta (Alacant).

 

En l’operació conjunta ‘Sutge’, amb mitjans aeronavals i terrestres dels tres cossos, s’ha detingut als sis membres de l’organització: els dos tripulants i quatre persones que esperaven en terra per a passar el l’haixix, informa el Ministeri d’Hisenda en un comunicat.

 

 

La investigació va arrancar al març, després de la detecció d’un barco amb bandera d’Espanya que va alçar les sospites dels vigilants de duanes. Ja fixat com a objectiu, el Centre d’Intel·ligència contra el Terrorisme i el Crim Organitzat (Citco) va posar en comú les dades obtingudes per la Guàrdia Civil i la Policia Nacional.

 

Després d’un control permanent dels ports que freqüentaven, l’operació es va precipitar la setmana passada en una de les eixides, atés que el comportament dels tripulants apuntava al fet que estaven llestos per a recollir el carregament en mar oberta.

 

El barco va intentar escapar

Es va activar l’operatiu amb un desplegament de mitjans per mar, terra i aire. Davant del mal estat de la mar, en la nit del dimarts al dimecres es va mantindre el seguiment. Els tripulants van tractar d’escapar-se sense èxit i van ser abordats cap a les 04.00 del matí del dimecres quan s’encaminaven al port esportiu de Port Blanc de Calp, mentres l’altra part de l’organització esperava en terra amb un furgó de grans dimensions.

 

Mentres els tripulants eren arrestats, els quatre sospitosos en terra van tractar de fugir i van ser abordats gràcies al desplegament conjunt. En Calp també es va registrar una casa relacionada amb un dels sis detinguts.

 

Els detinguts i les diligències passaran a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de Dénia, la mateixa comarca (Alacant), en funcions de guàrdia. En l’operatiu també va participar l’equip EDOA de la Guàrdia Civil d’Alacant, el grup Udyco de Policia Nacional d’Alacant i el grup d’estupefaents de Policia Nacional d’Elx, el Baix Vinalopó (Alacant).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.