Anuncios

Vídeo: Capturen a un barco amb més de 4 tones de haixix en Calp

 

Funcionaris de duanes de l’Agència Tributària i agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil han evitat l’entrada d’una partida de 4.380 quilos d’haixix a Espanya. El carregament viatjava en un barco de bandera espanyola que va ser interceptat la nit de dijous quan els traficants anaven a descarregar la droga en el port de Calp, la Marina Alta (Alacant).

 

En l’operació conjunta ‘Sutge’, amb mitjans aeronavals i terrestres dels tres cossos, s’ha detingut als sis membres de l’organització: els dos tripulants i quatre persones que esperaven en terra per a passar el l’haixix, informa el Ministeri d’Hisenda en un comunicat.

Anuncios

 

 

La investigació va arrancar al març, després de la detecció d’un barco amb bandera d’Espanya que va alçar les sospites dels vigilants de duanes. Ja fixat com a objectiu, el Centre d’Intel·ligència contra el Terrorisme i el Crim Organitzat (Citco) va posar en comú les dades obtingudes per la Guàrdia Civil i la Policia Nacional.

 

Després d’un control permanent dels ports que freqüentaven, l’operació es va precipitar la setmana passada en una de les eixides, atés que el comportament dels tripulants apuntava al fet que estaven llestos per a recollir el carregament en mar oberta.

 

El barco va intentar escapar

Es va activar l’operatiu amb un desplegament de mitjans per mar, terra i aire. Davant del mal estat de la mar, en la nit del dimarts al dimecres es va mantindre el seguiment. Els tripulants van tractar d’escapar-se sense èxit i van ser abordats cap a les 04.00 del matí del dimecres quan s’encaminaven al port esportiu de Port Blanc de Calp, mentres l’altra part de l’organització esperava en terra amb un furgó de grans dimensions.

 

Mentres els tripulants eren arrestats, els quatre sospitosos en terra van tractar de fugir i van ser abordats gràcies al desplegament conjunt. En Calp també es va registrar una casa relacionada amb un dels sis detinguts.

 

Els detinguts i les diligències passaran a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de Dénia, la mateixa comarca (Alacant), en funcions de guàrdia. En l’operatiu també va participar l’equip EDOA de la Guàrdia Civil d’Alacant, el grup Udyco de Policia Nacional d’Alacant i el grup d’estupefaents de Policia Nacional d’Elx, el Baix Vinalopó (Alacant).

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.

La Diputació de València reforça el seu paper com a pont entre els municipis i la Unió Europea

La Diputació de València reivindica el paper dels governs intermedis en la construcció europea i detalla el reforç de la seua assistència tècnica i financera perquè els municipis accedisquen a fons comunitaris.

La Generalitat activa la preemergència hidrològica en el Magre després de fortes pluges a Guadassuar

La Generalitat activa el nivell groc del Pla Especial d'Inundacions en la conca del Magre després de superar els 50 l/m² a Guadassuar i deixar registres destacats en diverses localitats veïnes.

Una tempesta descarrega 72,4 l/m² en una hora a Alzira i activa avisos per pluja intensa

Una tempesta molt localitzada deixa 72,4 l/m² en poc més d'una hora a Alzira i obliga a mantindre avisos taronja i groc per pluja intensa en diverses comarques de la Comunitat Valenciana.

La Fiscalia manté la petició de 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual

La Fiscalia manté la seua petició de huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a pacients en la seua consulta privada. El juí queda vist per a conclusions finals el 21 de maig.
Anuncios