Vídeo: Capturen a un barco amb més de 4 tones de haixix en Calp

 

Funcionaris de duanes de l’Agència Tributària i agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil han evitat l’entrada d’una partida de 4.380 quilos d’haixix a Espanya. El carregament viatjava en un barco de bandera espanyola que va ser interceptat la nit de dijous quan els traficants anaven a descarregar la droga en el port de Calp, la Marina Alta (Alacant).

 

En l’operació conjunta ‘Sutge’, amb mitjans aeronavals i terrestres dels tres cossos, s’ha detingut als sis membres de l’organització: els dos tripulants i quatre persones que esperaven en terra per a passar el l’haixix, informa el Ministeri d’Hisenda en un comunicat.

 

 

La investigació va arrancar al març, després de la detecció d’un barco amb bandera d’Espanya que va alçar les sospites dels vigilants de duanes. Ja fixat com a objectiu, el Centre d’Intel·ligència contra el Terrorisme i el Crim Organitzat (Citco) va posar en comú les dades obtingudes per la Guàrdia Civil i la Policia Nacional.

 

Després d’un control permanent dels ports que freqüentaven, l’operació es va precipitar la setmana passada en una de les eixides, atés que el comportament dels tripulants apuntava al fet que estaven llestos per a recollir el carregament en mar oberta.

 

El barco va intentar escapar

Es va activar l’operatiu amb un desplegament de mitjans per mar, terra i aire. Davant del mal estat de la mar, en la nit del dimarts al dimecres es va mantindre el seguiment. Els tripulants van tractar d’escapar-se sense èxit i van ser abordats cap a les 04.00 del matí del dimecres quan s’encaminaven al port esportiu de Port Blanc de Calp, mentres l’altra part de l’organització esperava en terra amb un furgó de grans dimensions.

 

Mentres els tripulants eren arrestats, els quatre sospitosos en terra van tractar de fugir i van ser abordats gràcies al desplegament conjunt. En Calp també es va registrar una casa relacionada amb un dels sis detinguts.

 

Els detinguts i les diligències passaran a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de Dénia, la mateixa comarca (Alacant), en funcions de guàrdia. En l’operatiu també va participar l’equip EDOA de la Guàrdia Civil d’Alacant, el grup Udyco de Policia Nacional d’Alacant i el grup d’estupefaents de Policia Nacional d’Elx, el Baix Vinalopó (Alacant).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Investiguen a un conductor per circular a 223 km/h en l’A-3 a València

La Guàrdia Civil investiga a un home de 61 anys sorprés a 223 km/h en l'A-3, a Venta del Moro. Va superar el límit en 103 km/h i afronta penes penals.

Pluges, pols en suspensió i descens de les màximes en l’últim dia de febrer en la Comunitat Valenciana

Febrer s'acomiada en la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió en la mitat sud i pluges febles que s'estenen amb el pas de les hores. Les màximes baixen i el vent rola a nord-est.

Un sistema no invasiu mesura amb precisió les asimetries cranials en bebés i accelera el diagnòstic

Craniamed llança un programari que substituïx el craneómetro amb mesurament ràpid, precisa i exportable. Oferix els índexs CI i CVAI per a diagnòstic i seguiment.

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.