Vídeo: Capturen a un barco amb més de 4 tones de haixix en Calp

 

Funcionaris de duanes de l’Agència Tributària i agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil han evitat l’entrada d’una partida de 4.380 quilos d’haixix a Espanya. El carregament viatjava en un barco de bandera espanyola que va ser interceptat la nit de dijous quan els traficants anaven a descarregar la droga en el port de Calp, la Marina Alta (Alacant).

 

En l’operació conjunta ‘Sutge’, amb mitjans aeronavals i terrestres dels tres cossos, s’ha detingut als sis membres de l’organització: els dos tripulants i quatre persones que esperaven en terra per a passar el l’haixix, informa el Ministeri d’Hisenda en un comunicat.

 

 

La investigació va arrancar al març, després de la detecció d’un barco amb bandera d’Espanya que va alçar les sospites dels vigilants de duanes. Ja fixat com a objectiu, el Centre d’Intel·ligència contra el Terrorisme i el Crim Organitzat (Citco) va posar en comú les dades obtingudes per la Guàrdia Civil i la Policia Nacional.

 

Després d’un control permanent dels ports que freqüentaven, l’operació es va precipitar la setmana passada en una de les eixides, atés que el comportament dels tripulants apuntava al fet que estaven llestos per a recollir el carregament en mar oberta.

 

El barco va intentar escapar

Es va activar l’operatiu amb un desplegament de mitjans per mar, terra i aire. Davant del mal estat de la mar, en la nit del dimarts al dimecres es va mantindre el seguiment. Els tripulants van tractar d’escapar-se sense èxit i van ser abordats cap a les 04.00 del matí del dimecres quan s’encaminaven al port esportiu de Port Blanc de Calp, mentres l’altra part de l’organització esperava en terra amb un furgó de grans dimensions.

 

Mentres els tripulants eren arrestats, els quatre sospitosos en terra van tractar de fugir i van ser abordats gràcies al desplegament conjunt. En Calp també es va registrar una casa relacionada amb un dels sis detinguts.

 

Els detinguts i les diligències passaran a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 de Dénia, la mateixa comarca (Alacant), en funcions de guàrdia. En l’operatiu també va participar l’equip EDOA de la Guàrdia Civil d’Alacant, el grup Udyco de Policia Nacional d’Alacant i el grup d’estupefaents de Policia Nacional d’Elx, el Baix Vinalopó (Alacant).

Últimes notícies

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.