El vídeo de la pallissa a Samuel mostra que va ser linxat fins a la mort

 

S’ha fet públic un primer vídeo, en el se que mostra la brutal agressió en la qual va ser assassinat Samuel Luiz. Les imatges, publicades per eldiario.es, confirmen que el jove de 24 anys va ser linxat per un ampli grup de persones. Són diverses les persones que ho persegueixen fins a donar-li caça i posar fi a la seua vida, després d’haver patit uns primers colps.

Eren les 3.00 hores de la matinada del passat dissabte 3 de juliol, en les imatges s’aprecia com Samuel està ja en l’exterior d’un local d’oci situat en primera línia de platja a la Corunya. En eixe moment el primer agressor s’acosta als joves i comença la pallissa. Amb la informació que ha transcendit sabem que en este moment és quan el presumpte agressor li diu a Samuel: «Para de gravar-nos si no vols que et mate, ‘maricón'», al que Samuel va respondre: «‘Maricón’ de què».

La investigació té com a via principal que els agressors van pensar que la víctima els estava gravant quan en realitat estava realitzant una videotelefonada. A continuació d’este primer episodi de colps les imatges mostren com un jove senegalés ix en ajuda de Samuel. Es diu Ibra Shakur i les amigues de Samu asseguren que «va ser l’única persona que va ajudar» al jove de la Corunya.

 

Quasi una hora des dels primers colps fins que Samuel és traslladat a l’hospital

 

El primer que es pot observar és a Samuel amb la seua pròpia amiga Lina eixint del Pub Andana. El jove assassinat vist una samarreta de color clar. Són les 02.56 quan els dos apareixen per primera vegada en els enregistraments de les càmeres de seguretat.

És pràcticament de manera immediata quan fan la videotelefonada que acabaria causant l’agressió. Ha passat a penes un minut, són les 02.57, i enfront d’ells estan part dels seus agressors. Tarden a penes un altre minut, a les 02.58, a recriminar-li que perquè els està gravant.

El mort hauria respost llavors a l’insult amb estes paraules: «‘maricón’ de què». És just després quan rep els primers colps. A les 02.59 se li pot veure caure a terra per primera vegada.

Malgrat, que este había caigut, això no evita que continue sent agredit. La mala qualitat de les imatges no permet veure quantes persones participen. Però sí que deixa clar que van participar un grup important que el va sotmetre a un autèntic linxament.

És durant esta primera part de l’agressió que intervé un jove senegalés per a intentar frenar l’agressió. Este és l’únic que intenta evitar que el jove continue sent colpejat per la massa de gent que li havia atacat.

Dos minuts després de les tres, es pot veure a la víctima caminar sol i creuar a la vorera de davant. Les imatges també confirmen que diversos dels seus atacants ho persegueixen corrent per a continuar amb la pallissa. Són les 03.03 quan comença la segona part de l’agressió.

El que es pot entreveure és que els agressors tenen tota l’atenció de seguir amb la brutal pallissa. Una vegada ho aconsegueixen, torne a sotmetre-ho a tota mena de punyades i puntades. Este tram de l’agressió dura uns dos minuts, amb Samuel ja en el sòl.

A les 03.05, arriba al lloc una patrulla de la Policia Local de La Corunya. Els atacants ja haurien abandonat la zona, tots després de cometre l’agressió diuen per culpa de l’alcohol. Es dona avís a les emergències mèdiques.

A les 03.15 és quan fa la seua arribada una primera ambulància. A les 03.22, apareix una segona. Durant 41 minuts, tracten de reanimar al jove que segueix estesa en el sòl inconscient i en parada.

Són les 03.56 quan el mort és traslladat a l’hospital. Finalment, el jove és hospitalitzat amb vida, però acabaria perdent la vida en el mateix centre hospitalari pocs minuts després.

 

Sis detinguts

 

Fins al moment hi ha 6 persones detingudes per este crim encara que no es descarten més detencions. Els primers 4 arrestats estan declarant davant el jutge després d’haver passat pels calabossos de la comissaria de Lonzas a la Corunya.

Els 4 primers arrestats són joves entre 18 i 25 anys, espanyols i residents a la Corunya, sense antecedents penals i que es coneixen entre ells però cap coneixia a Samuel. A tots se’ls imputa un delicte d’homicidi i a l’últim arrestat se li afig el d’apropiació indeguda, ja que presumptament es va quedar amb el mòbil de la víctima. Este divendres, la Policia també ha detingut a dos menors per la seua presumpta implicació en l’assassinat de Samuel.
 

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.