13.1 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

El vídeo de la pallissa a Samuel mostra que va ser linxat fins a la mort

 

S’ha fet públic un primer vídeo, en el se que mostra la brutal agressió en la qual va ser assassinat Samuel Luiz. Les imatges, publicades per eldiario.es, confirmen que el jove de 24 anys va ser linxat per un ampli grup de persones. Són diverses les persones que ho persegueixen fins a donar-li caça i posar fi a la seua vida, després d’haver patit uns primers colps.

Eren les 3.00 hores de la matinada del passat dissabte 3 de juliol, en les imatges s’aprecia com Samuel està ja en l’exterior d’un local d’oci situat en primera línia de platja a la Corunya. En eixe moment el primer agressor s’acosta als joves i comença la pallissa. Amb la informació que ha transcendit sabem que en este moment és quan el presumpte agressor li diu a Samuel: “Para de gravar-nos si no vols que et mate, ‘maricón'”, al que Samuel va respondre: “‘Maricón’ de què”.

La investigació té com a via principal que els agressors van pensar que la víctima els estava gravant quan en realitat estava realitzant una videotelefonada. A continuació d’este primer episodi de colps les imatges mostren com un jove senegalés ix en ajuda de Samuel. Es diu Ibra Shakur i les amigues de Samu asseguren que “va ser l’única persona que va ajudar” al jove de la Corunya.

 

Quasi una hora des dels primers colps fins que Samuel és traslladat a l’hospital

 

El primer que es pot observar és a Samuel amb la seua pròpia amiga Lina eixint del Pub Andana. El jove assassinat vist una samarreta de color clar. Són les 02.56 quan els dos apareixen per primera vegada en els enregistraments de les càmeres de seguretat.

És pràcticament de manera immediata quan fan la videotelefonada que acabaria causant l’agressió. Ha passat a penes un minut, són les 02.57, i enfront d’ells estan part dels seus agressors. Tarden a penes un altre minut, a les 02.58, a recriminar-li que perquè els està gravant.

El mort hauria respost llavors a l’insult amb estes paraules: “‘maricón’ de què”. És just després quan rep els primers colps. A les 02.59 se li pot veure caure a terra per primera vegada.

Malgrat, que este había caigut, això no evita que continue sent agredit. La mala qualitat de les imatges no permet veure quantes persones participen. Però sí que deixa clar que van participar un grup important que el va sotmetre a un autèntic linxament.

És durant esta primera part de l’agressió que intervé un jove senegalés per a intentar frenar l’agressió. Este és l’únic que intenta evitar que el jove continue sent colpejat per la massa de gent que li havia atacat.

Dos minuts després de les tres, es pot veure a la víctima caminar sol i creuar a la vorera de davant. Les imatges també confirmen que diversos dels seus atacants ho persegueixen corrent per a continuar amb la pallissa. Són les 03.03 quan comença la segona part de l’agressió.

El que es pot entreveure és que els agressors tenen tota l’atenció de seguir amb la brutal pallissa. Una vegada ho aconsegueixen, torne a sotmetre-ho a tota mena de punyades i puntades. Este tram de l’agressió dura uns dos minuts, amb Samuel ja en el sòl.

A les 03.05, arriba al lloc una patrulla de la Policia Local de La Corunya. Els atacants ja haurien abandonat la zona, tots després de cometre l’agressió diuen per culpa de l’alcohol. Es dona avís a les emergències mèdiques.

A les 03.15 és quan fa la seua arribada una primera ambulància. A les 03.22, apareix una segona. Durant 41 minuts, tracten de reanimar al jove que segueix estesa en el sòl inconscient i en parada.

Són les 03.56 quan el mort és traslladat a l’hospital. Finalment, el jove és hospitalitzat amb vida, però acabaria perdent la vida en el mateix centre hospitalari pocs minuts després.

 

Sis detinguts

 

Fins al moment hi ha 6 persones detingudes per este crim encara que no es descarten més detencions. Els primers 4 arrestats estan declarant davant el jutge després d’haver passat pels calabossos de la comissaria de Lonzas a la Corunya.

Els 4 primers arrestats són joves entre 18 i 25 anys, espanyols i residents a la Corunya, sense antecedents penals i que es coneixen entre ells però cap coneixia a Samuel. A tots se’ls imputa un delicte d’homicidi i a l’últim arrestat se li afig el d’apropiació indeguda, ja que presumptament es va quedar amb el mòbil de la víctima. Este divendres, la Policia també ha detingut a dos menors per la seua presumpta implicació en l’assassinat de Samuel.
 

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.