El vídeo de la pallissa a Samuel mostra que va ser linxat fins a la mort

 

S’ha fet públic un primer vídeo, en el se que mostra la brutal agressió en la qual va ser assassinat Samuel Luiz. Les imatges, publicades per eldiario.es, confirmen que el jove de 24 anys va ser linxat per un ampli grup de persones. Són diverses les persones que ho persegueixen fins a donar-li caça i posar fi a la seua vida, després d’haver patit uns primers colps.

Eren les 3.00 hores de la matinada del passat dissabte 3 de juliol, en les imatges s’aprecia com Samuel està ja en l’exterior d’un local d’oci situat en primera línia de platja a la Corunya. En eixe moment el primer agressor s’acosta als joves i comença la pallissa. Amb la informació que ha transcendit sabem que en este moment és quan el presumpte agressor li diu a Samuel: «Para de gravar-nos si no vols que et mate, ‘maricón'», al que Samuel va respondre: «‘Maricón’ de què».

La investigació té com a via principal que els agressors van pensar que la víctima els estava gravant quan en realitat estava realitzant una videotelefonada. A continuació d’este primer episodi de colps les imatges mostren com un jove senegalés ix en ajuda de Samuel. Es diu Ibra Shakur i les amigues de Samu asseguren que «va ser l’única persona que va ajudar» al jove de la Corunya.

 

Quasi una hora des dels primers colps fins que Samuel és traslladat a l’hospital

 

El primer que es pot observar és a Samuel amb la seua pròpia amiga Lina eixint del Pub Andana. El jove assassinat vist una samarreta de color clar. Són les 02.56 quan els dos apareixen per primera vegada en els enregistraments de les càmeres de seguretat.

És pràcticament de manera immediata quan fan la videotelefonada que acabaria causant l’agressió. Ha passat a penes un minut, són les 02.57, i enfront d’ells estan part dels seus agressors. Tarden a penes un altre minut, a les 02.58, a recriminar-li que perquè els està gravant.

El mort hauria respost llavors a l’insult amb estes paraules: «‘maricón’ de què». És just després quan rep els primers colps. A les 02.59 se li pot veure caure a terra per primera vegada.

Malgrat, que este había caigut, això no evita que continue sent agredit. La mala qualitat de les imatges no permet veure quantes persones participen. Però sí que deixa clar que van participar un grup important que el va sotmetre a un autèntic linxament.

És durant esta primera part de l’agressió que intervé un jove senegalés per a intentar frenar l’agressió. Este és l’únic que intenta evitar que el jove continue sent colpejat per la massa de gent que li havia atacat.

Dos minuts després de les tres, es pot veure a la víctima caminar sol i creuar a la vorera de davant. Les imatges també confirmen que diversos dels seus atacants ho persegueixen corrent per a continuar amb la pallissa. Són les 03.03 quan comença la segona part de l’agressió.

El que es pot entreveure és que els agressors tenen tota l’atenció de seguir amb la brutal pallissa. Una vegada ho aconsegueixen, torne a sotmetre-ho a tota mena de punyades i puntades. Este tram de l’agressió dura uns dos minuts, amb Samuel ja en el sòl.

A les 03.05, arriba al lloc una patrulla de la Policia Local de La Corunya. Els atacants ja haurien abandonat la zona, tots després de cometre l’agressió diuen per culpa de l’alcohol. Es dona avís a les emergències mèdiques.

A les 03.15 és quan fa la seua arribada una primera ambulància. A les 03.22, apareix una segona. Durant 41 minuts, tracten de reanimar al jove que segueix estesa en el sòl inconscient i en parada.

Són les 03.56 quan el mort és traslladat a l’hospital. Finalment, el jove és hospitalitzat amb vida, però acabaria perdent la vida en el mateix centre hospitalari pocs minuts després.

 

Sis detinguts

 

Fins al moment hi ha 6 persones detingudes per este crim encara que no es descarten més detencions. Els primers 4 arrestats estan declarant davant el jutge després d’haver passat pels calabossos de la comissaria de Lonzas a la Corunya.

Els 4 primers arrestats són joves entre 18 i 25 anys, espanyols i residents a la Corunya, sense antecedents penals i que es coneixen entre ells però cap coneixia a Samuel. A tots se’ls imputa un delicte d’homicidi i a l’últim arrestat se li afig el d’apropiació indeguda, ja que presumptament es va quedar amb el mòbil de la víctima. Este divendres, la Policia també ha detingut a dos menors per la seua presumpta implicació en l’assassinat de Samuel.
 

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.