El vídeo de la pallissa a Samuel mostra que va ser linxat fins a la mort

 

S’ha fet públic un primer vídeo, en el se que mostra la brutal agressió en la qual va ser assassinat Samuel Luiz. Les imatges, publicades per eldiario.es, confirmen que el jove de 24 anys va ser linxat per un ampli grup de persones. Són diverses les persones que ho persegueixen fins a donar-li caça i posar fi a la seua vida, després d’haver patit uns primers colps.

Eren les 3.00 hores de la matinada del passat dissabte 3 de juliol, en les imatges s’aprecia com Samuel està ja en l’exterior d’un local d’oci situat en primera línia de platja a la Corunya. En eixe moment el primer agressor s’acosta als joves i comença la pallissa. Amb la informació que ha transcendit sabem que en este moment és quan el presumpte agressor li diu a Samuel: «Para de gravar-nos si no vols que et mate, ‘maricón'», al que Samuel va respondre: «‘Maricón’ de què».

La investigació té com a via principal que els agressors van pensar que la víctima els estava gravant quan en realitat estava realitzant una videotelefonada. A continuació d’este primer episodi de colps les imatges mostren com un jove senegalés ix en ajuda de Samuel. Es diu Ibra Shakur i les amigues de Samu asseguren que «va ser l’única persona que va ajudar» al jove de la Corunya.

 

Quasi una hora des dels primers colps fins que Samuel és traslladat a l’hospital

 

El primer que es pot observar és a Samuel amb la seua pròpia amiga Lina eixint del Pub Andana. El jove assassinat vist una samarreta de color clar. Són les 02.56 quan els dos apareixen per primera vegada en els enregistraments de les càmeres de seguretat.

És pràcticament de manera immediata quan fan la videotelefonada que acabaria causant l’agressió. Ha passat a penes un minut, són les 02.57, i enfront d’ells estan part dels seus agressors. Tarden a penes un altre minut, a les 02.58, a recriminar-li que perquè els està gravant.

El mort hauria respost llavors a l’insult amb estes paraules: «‘maricón’ de què». És just després quan rep els primers colps. A les 02.59 se li pot veure caure a terra per primera vegada.

Malgrat, que este había caigut, això no evita que continue sent agredit. La mala qualitat de les imatges no permet veure quantes persones participen. Però sí que deixa clar que van participar un grup important que el va sotmetre a un autèntic linxament.

És durant esta primera part de l’agressió que intervé un jove senegalés per a intentar frenar l’agressió. Este és l’únic que intenta evitar que el jove continue sent colpejat per la massa de gent que li havia atacat.

Dos minuts després de les tres, es pot veure a la víctima caminar sol i creuar a la vorera de davant. Les imatges també confirmen que diversos dels seus atacants ho persegueixen corrent per a continuar amb la pallissa. Són les 03.03 quan comença la segona part de l’agressió.

El que es pot entreveure és que els agressors tenen tota l’atenció de seguir amb la brutal pallissa. Una vegada ho aconsegueixen, torne a sotmetre-ho a tota mena de punyades i puntades. Este tram de l’agressió dura uns dos minuts, amb Samuel ja en el sòl.

A les 03.05, arriba al lloc una patrulla de la Policia Local de La Corunya. Els atacants ja haurien abandonat la zona, tots després de cometre l’agressió diuen per culpa de l’alcohol. Es dona avís a les emergències mèdiques.

A les 03.15 és quan fa la seua arribada una primera ambulància. A les 03.22, apareix una segona. Durant 41 minuts, tracten de reanimar al jove que segueix estesa en el sòl inconscient i en parada.

Són les 03.56 quan el mort és traslladat a l’hospital. Finalment, el jove és hospitalitzat amb vida, però acabaria perdent la vida en el mateix centre hospitalari pocs minuts després.

 

Sis detinguts

 

Fins al moment hi ha 6 persones detingudes per este crim encara que no es descarten més detencions. Els primers 4 arrestats estan declarant davant el jutge després d’haver passat pels calabossos de la comissaria de Lonzas a la Corunya.

Els 4 primers arrestats són joves entre 18 i 25 anys, espanyols i residents a la Corunya, sense antecedents penals i que es coneixen entre ells però cap coneixia a Samuel. A tots se’ls imputa un delicte d’homicidi i a l’últim arrestat se li afig el d’apropiació indeguda, ja que presumptament es va quedar amb el mòbil de la víctima. Este divendres, la Policia també ha detingut a dos menors per la seua presumpta implicació en l’assassinat de Samuel.
 

Últimes notícies

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.