El vídeo de la pallissa a Samuel mostra que va ser linxat fins a la mort

 

S’ha fet públic un primer vídeo, en el se que mostra la brutal agressió en la qual va ser assassinat Samuel Luiz. Les imatges, publicades per eldiario.es, confirmen que el jove de 24 anys va ser linxat per un ampli grup de persones. Són diverses les persones que ho persegueixen fins a donar-li caça i posar fi a la seua vida, després d’haver patit uns primers colps.

Eren les 3.00 hores de la matinada del passat dissabte 3 de juliol, en les imatges s’aprecia com Samuel està ja en l’exterior d’un local d’oci situat en primera línia de platja a la Corunya. En eixe moment el primer agressor s’acosta als joves i comença la pallissa. Amb la informació que ha transcendit sabem que en este moment és quan el presumpte agressor li diu a Samuel: «Para de gravar-nos si no vols que et mate, ‘maricón'», al que Samuel va respondre: «‘Maricón’ de què».

La investigació té com a via principal que els agressors van pensar que la víctima els estava gravant quan en realitat estava realitzant una videotelefonada. A continuació d’este primer episodi de colps les imatges mostren com un jove senegalés ix en ajuda de Samuel. Es diu Ibra Shakur i les amigues de Samu asseguren que «va ser l’única persona que va ajudar» al jove de la Corunya.

 

Quasi una hora des dels primers colps fins que Samuel és traslladat a l’hospital

 

El primer que es pot observar és a Samuel amb la seua pròpia amiga Lina eixint del Pub Andana. El jove assassinat vist una samarreta de color clar. Són les 02.56 quan els dos apareixen per primera vegada en els enregistraments de les càmeres de seguretat.

És pràcticament de manera immediata quan fan la videotelefonada que acabaria causant l’agressió. Ha passat a penes un minut, són les 02.57, i enfront d’ells estan part dels seus agressors. Tarden a penes un altre minut, a les 02.58, a recriminar-li que perquè els està gravant.

El mort hauria respost llavors a l’insult amb estes paraules: «‘maricón’ de què». És just després quan rep els primers colps. A les 02.59 se li pot veure caure a terra per primera vegada.

Malgrat, que este había caigut, això no evita que continue sent agredit. La mala qualitat de les imatges no permet veure quantes persones participen. Però sí que deixa clar que van participar un grup important que el va sotmetre a un autèntic linxament.

És durant esta primera part de l’agressió que intervé un jove senegalés per a intentar frenar l’agressió. Este és l’únic que intenta evitar que el jove continue sent colpejat per la massa de gent que li havia atacat.

Dos minuts després de les tres, es pot veure a la víctima caminar sol i creuar a la vorera de davant. Les imatges també confirmen que diversos dels seus atacants ho persegueixen corrent per a continuar amb la pallissa. Són les 03.03 quan comença la segona part de l’agressió.

El que es pot entreveure és que els agressors tenen tota l’atenció de seguir amb la brutal pallissa. Una vegada ho aconsegueixen, torne a sotmetre-ho a tota mena de punyades i puntades. Este tram de l’agressió dura uns dos minuts, amb Samuel ja en el sòl.

A les 03.05, arriba al lloc una patrulla de la Policia Local de La Corunya. Els atacants ja haurien abandonat la zona, tots després de cometre l’agressió diuen per culpa de l’alcohol. Es dona avís a les emergències mèdiques.

A les 03.15 és quan fa la seua arribada una primera ambulància. A les 03.22, apareix una segona. Durant 41 minuts, tracten de reanimar al jove que segueix estesa en el sòl inconscient i en parada.

Són les 03.56 quan el mort és traslladat a l’hospital. Finalment, el jove és hospitalitzat amb vida, però acabaria perdent la vida en el mateix centre hospitalari pocs minuts després.

 

Sis detinguts

 

Fins al moment hi ha 6 persones detingudes per este crim encara que no es descarten més detencions. Els primers 4 arrestats estan declarant davant el jutge després d’haver passat pels calabossos de la comissaria de Lonzas a la Corunya.

Els 4 primers arrestats són joves entre 18 i 25 anys, espanyols i residents a la Corunya, sense antecedents penals i que es coneixen entre ells però cap coneixia a Samuel. A tots se’ls imputa un delicte d’homicidi i a l’últim arrestat se li afig el d’apropiació indeguda, ja que presumptament es va quedar amb el mòbil de la víctima. Este divendres, la Policia també ha detingut a dos menors per la seua presumpta implicació en l’assassinat de Samuel.
 

Últimes notícies

A judici a Alacant una parella acusada de matar i esquarterar un home per quedar-se amb la casa

Una parella està sent jutjada amb jurat a l’Audiència d’Alacant acusada de matar i esquarterar el propietari de la vivenda on vivia la dona per quedar-se amb la casa i la pensió. La Fiscalia demana 17 anys de presó per a cadascun, mentre les defenses asseguren que l’home hauria mort per un infart.

Morant assegura que el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell incapaç de gestionar la crisi educativa

Diana Morant afirma que, després de cinc setmanes de vaga de professors a la Comunitat Valenciana, el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell que considera incapaç i desinteressat en gestionar la crisi educativa.

El València Basket busca el 2-0 davant un Joventut esgotat però amb les idees clares

El Roig Arena acollirà divendres el segon partit de la semifinal entre València Basket i Asisa Joventut, amb 1-0 per als taronja i dubtes físics en la Penya després d’un exigent tram final de temporada.

Els sindicats tomben quasi tota l’oferta d’Educació i exigixen més negociació

Els cinc sindicats de la taula docent han rebutjat la major part dels acords parcials plantejats per la Conselleria d’Educació i han demanat reprendre unes negociacions iniciades fa quasi un mes, mentre la consellera defensa que la seua oferta és 'ambiciosa'.

Bernabé veu positiu que Oltra torne a la política si suma el vot d’esquerra a València

La delegada del Govern i candidata del PSPV a l’alcaldia de València, Pilar Bernabé, ha afirmat que està encantada que Mónica Oltra aspire a l’alcaldia si aconseguix unir el vot d’esquerra que ara es perd. També ha defensat que la seua línia roja per a futurs pactes és la intolerància i ha recalcat el lideratge de Diana Morant a la Generalitat.

La falta de jornalers deixa sense collir part de les collites a Alacant

Asaja Alicante alerta que l’escassetat de mà d’obra s’ha convertit en un problema estructural al camp alacantí i ja ha deixat un 10 % de la collita de nísperos sense collir per falta de jornalers.

Pilar Bernabé reivindica el PSOE per la seua rapidesa davant els casos de corrupció

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l alcaldia de València, assegura que se sent orgullosa de militar en un partit que actua amb contundencia i rapidesa davant casos de presumpta corrupcio i carrega contra la gestio del PP en situacions similars.

Bernabé exigeix a Pérez Llorca que actue i critica que Mazón continue “atrinxerat” després dels whatsapps de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha demanat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que assumisca responsabilitats per uns missatges de Carlos Mazón durant la DANA que qualifica de “indecència” i “vergonya” per a la política valenciana.