20 detinguts en Alacant i França per furtar 80 cotxes i vendre’ls en Àfrica

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb la policia francesa, han detingut a 20 persones,11 d’elles en Alacant i 9 en França, i han desmantellat una organització criminal que es dedicava a furtar cotxes. Als presumptes autors dels fets, se’ls imputa el robatori de més de 80 vehicles en Alacant i Girona per a després enviar-los al nord d’Àfrica.

 

Els agents han fet sis registres en els que han intervingut gran quantitat de material especialitzat per al robatori de cotxes, segons ha informat el Ministeri de l’Interior. Entre este material trobem ferramentes i documentació, com plaques de matrícula, bastidors, ordinadors i material electrònic per a la manipulació de cotxes furtats. A demés, es van intervindre cinc vehicles utilitzats per l’organització.

 

La investigació es va iniciar quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una organització que es dedicava al robatori de cotxes d’un determinat grup automobilístic francés i, especialment, de vehicles comercials.

 

Amb l’avanç de la investigació, els agents van comprovar que es tractava d’un entramat perfectament organitzat i jerarquitzat, tant en Espanya com en França, i que havien actuat durant anys. D’esta manera, van advertir que els seus membres, ciutadans d’origen àrab amb nacionalitat francesa i algeriana, es repartien la faena dins de l’organització, i que els caps vivien en les ciutats d’Alacant i Figueres (Girona).

 

Els detinguts han sigut acusats de delictes de robatori amb força, falsificació de documents, blanqueig de capitals i propietat d’organització criminal i han passat a disposició judicial, amb l’ingrés de quatre d’ells en presó provisional. 

 

Forma d’actuació

La forma d’actuar del grup consistia en trencar una de les finestretes i manipular els seus sistemes de bloqueig i arranc utilitzant mitjans electrònics. Per a això, el grup comptava amb especialistes i amb equipament informàtic molt avançat. Fins i tot, no dubtaven en utilitzar la violència en cas de ser descoberts, arribant a robar en una ocasió a punta de pistola.

 

Després del robatori, el vehicle era traslladat a llocs poc freqüentats a on l’aparcaven mentres altres membres de l’organització preparaven el lloc en el que falsificarien la documentació i els seus elements identificatius. En esta fase, comptaven amb informadors que tenien accés a les bases de dades de trànsit espanyoles i franceses i amb experts en la falsificació de documents oficials. 

 

Una volta fetes les falsificacions, l’organització tenia conductors que s’encarregaven de l’embarcament dels vehicles en vaixells per al seu trasllat a ciutats del nord d’Àfrica. Per a això utilitzaven els ports d’Alacant i València, i els ports francesos de Marsella i Lió. Curiosament, el recorregut que seguien els cotxes robats era l’invers al país en el que es cometien els fets delictius.  

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.

Mafalda Cardenal deixa arrere el desamor: ara compon des de la felicitat

La cantant alacantina Mafalda Cardenal admet que ja no pot escriure des del desamor, celebra una nova etapa vital i artística marcada per lamor i repassa el boom de Tu fan i els seus somnis de col·laboració.