20 detinguts en Alacant i França per furtar 80 cotxes i vendre’ls en Àfrica

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb la policia francesa, han detingut a 20 persones,11 d’elles en Alacant i 9 en França, i han desmantellat una organització criminal que es dedicava a furtar cotxes. Als presumptes autors dels fets, se’ls imputa el robatori de més de 80 vehicles en Alacant i Girona per a després enviar-los al nord d’Àfrica.

 

Els agents han fet sis registres en els que han intervingut gran quantitat de material especialitzat per al robatori de cotxes, segons ha informat el Ministeri de l’Interior. Entre este material trobem ferramentes i documentació, com plaques de matrícula, bastidors, ordinadors i material electrònic per a la manipulació de cotxes furtats. A demés, es van intervindre cinc vehicles utilitzats per l’organització.

 

La investigació es va iniciar quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una organització que es dedicava al robatori de cotxes d’un determinat grup automobilístic francés i, especialment, de vehicles comercials.

 

Amb l’avanç de la investigació, els agents van comprovar que es tractava d’un entramat perfectament organitzat i jerarquitzat, tant en Espanya com en França, i que havien actuat durant anys. D’esta manera, van advertir que els seus membres, ciutadans d’origen àrab amb nacionalitat francesa i algeriana, es repartien la faena dins de l’organització, i que els caps vivien en les ciutats d’Alacant i Figueres (Girona).

 

Els detinguts han sigut acusats de delictes de robatori amb força, falsificació de documents, blanqueig de capitals i propietat d’organització criminal i han passat a disposició judicial, amb l’ingrés de quatre d’ells en presó provisional. 

 

Forma d’actuació

La forma d’actuar del grup consistia en trencar una de les finestretes i manipular els seus sistemes de bloqueig i arranc utilitzant mitjans electrònics. Per a això, el grup comptava amb especialistes i amb equipament informàtic molt avançat. Fins i tot, no dubtaven en utilitzar la violència en cas de ser descoberts, arribant a robar en una ocasió a punta de pistola.

 

Després del robatori, el vehicle era traslladat a llocs poc freqüentats a on l’aparcaven mentres altres membres de l’organització preparaven el lloc en el que falsificarien la documentació i els seus elements identificatius. En esta fase, comptaven amb informadors que tenien accés a les bases de dades de trànsit espanyoles i franceses i amb experts en la falsificació de documents oficials. 

 

Una volta fetes les falsificacions, l’organització tenia conductors que s’encarregaven de l’embarcament dels vehicles en vaixells per al seu trasllat a ciutats del nord d’Àfrica. Per a això utilitzaven els ports d’Alacant i València, i els ports francesos de Marsella i Lió. Curiosament, el recorregut que seguien els cotxes robats era l’invers al país en el que es cometien els fets delictius.  

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nous mitjans aeris reforcen l’extinció dels incendis a la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig

Un total de 18 mitjans aeris s’han incorporat este matí als incendis forestals de la Serra d’en Galceran, Culla i Tírig, on ja treballaven 150 efectius terrestres. Les flames han obligat a confinar la població i a desallotjar diverses masies, encara que l’evolució es considera positiva.

Aemet activa l’avís taronja al litoral sud de València per 40 graus este dissabte

Aemet ha activat per a este dissabte l’avís taronja al litoral sud de València per màximes de 40 graus i diversos avisos grocs per calor i tempestes a l’interior i litoral de la Comunitat Valenciana.

Dissabte amb tronades a l’interior de Castelló i calor intensa a València i Alacant

L’interior nord de Castelló espera tronades fortes amb granís i ratxes de vent, mentres l’interior de València i Alacant registrarà temperatures molt altes este dissabte.

Facundo Buonanotte reforça l’Elx cedit pel Brighton per a la temporada 2026-27

L’Elx ha confirmat l’arribada en forma de cessió del migcampista argentí Facundo Buonanotte, procedent del Brighton & Hove Albion, per a la temporada 2026-27. L’internacional de 22 anys és el tercer reforç il·licità després de Fer Niño i Javi Morcillo.

Tres incendis obliguen a desallotjar masies i a confinar Serra d’en Galceran

Tres incendis forestals actius a la província de Castelló han obligat a desallotjar diverses masies i a confinar Serra d'en Galceran. Emergències ha convocat un Cecopi i ha mobilitzat un ampli dispositiu de bombers i UME.

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.
FILMOTECA D'ESTIU