18.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

20 detinguts en Alacant i França per furtar 80 cotxes i vendre’ls en Àfrica

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb la policia francesa, han detingut a 20 persones,11 d’elles en Alacant i 9 en França, i han desmantellat una organització criminal que es dedicava a furtar cotxes. Als presumptes autors dels fets, se’ls imputa el robatori de més de 80 vehicles en Alacant i Girona per a després enviar-los al nord d’Àfrica.

 

Els agents han fet sis registres en els que han intervingut gran quantitat de material especialitzat per al robatori de cotxes, segons ha informat el Ministeri de l’Interior. Entre este material trobem ferramentes i documentació, com plaques de matrícula, bastidors, ordinadors i material electrònic per a la manipulació de cotxes furtats. A demés, es van intervindre cinc vehicles utilitzats per l’organització.

 

La investigació es va iniciar quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una organització que es dedicava al robatori de cotxes d’un determinat grup automobilístic francés i, especialment, de vehicles comercials.

 

Amb l’avanç de la investigació, els agents van comprovar que es tractava d’un entramat perfectament organitzat i jerarquitzat, tant en Espanya com en França, i que havien actuat durant anys. D’esta manera, van advertir que els seus membres, ciutadans d’origen àrab amb nacionalitat francesa i algeriana, es repartien la faena dins de l’organització, i que els caps vivien en les ciutats d’Alacant i Figueres (Girona).

 

Els detinguts han sigut acusats de delictes de robatori amb força, falsificació de documents, blanqueig de capitals i propietat d’organització criminal i han passat a disposició judicial, amb l’ingrés de quatre d’ells en presó provisional. 

 

Forma d’actuació

La forma d’actuar del grup consistia en trencar una de les finestretes i manipular els seus sistemes de bloqueig i arranc utilitzant mitjans electrònics. Per a això, el grup comptava amb especialistes i amb equipament informàtic molt avançat. Fins i tot, no dubtaven en utilitzar la violència en cas de ser descoberts, arribant a robar en una ocasió a punta de pistola.

 

Després del robatori, el vehicle era traslladat a llocs poc freqüentats a on l’aparcaven mentres altres membres de l’organització preparaven el lloc en el que falsificarien la documentació i els seus elements identificatius. En esta fase, comptaven amb informadors que tenien accés a les bases de dades de trànsit espanyoles i franceses i amb experts en la falsificació de documents oficials. 

 

Una volta fetes les falsificacions, l’organització tenia conductors que s’encarregaven de l’embarcament dels vehicles en vaixells per al seu trasllat a ciutats del nord d’Àfrica. Per a això utilitzaven els ports d’Alacant i València, i els ports francesos de Marsella i Lió. Curiosament, el recorregut que seguien els cotxes robats era l’invers al país en el que es cometien els fets delictius.  

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La UMH desenrotlla un prototip que automatitza l’unflat en angioplàsties

Intara, creat amb suport del Parc Científic de la UMH per la start-up Valux Medical, regula de manera automàtica la pressió de la pilota en angioplàsties i entra en validació. El dispositiu, basat en IA, apunta a reduir la variabilitat del procediment i a millorar la seguretat del pacient.

Kibet firma la millor marca mundial de l’any en el 10K de Castelló; Schrub i Megan Keith baten rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any 2026. Yann Schrub i Megan Keith van firmar rècords d'Europa; Caroline Makandi va guanyar en dones

Les víctimes de la dana compareixeran en Les Corts 482 dies després de la tragèdia

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre de 2024 declararan la setmana vinent en la comissió d'investigació de Les Corts. Serà en la quinta sessió, després de mesos de retards i crítiques per la seua exclusió inicial.