15.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

20 detinguts en Alacant i França per furtar 80 cotxes i vendre’ls en Àfrica

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb la policia francesa, han detingut a 20 persones,11 d’elles en Alacant i 9 en França, i han desmantellat una organització criminal que es dedicava a furtar cotxes. Als presumptes autors dels fets, se’ls imputa el robatori de més de 80 vehicles en Alacant i Girona per a després enviar-los al nord d’Àfrica.

 

Els agents han fet sis registres en els que han intervingut gran quantitat de material especialitzat per al robatori de cotxes, segons ha informat el Ministeri de l’Interior. Entre este material trobem ferramentes i documentació, com plaques de matrícula, bastidors, ordinadors i material electrònic per a la manipulació de cotxes furtats. A demés, es van intervindre cinc vehicles utilitzats per l’organització.

 

La investigació es va iniciar quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una organització que es dedicava al robatori de cotxes d’un determinat grup automobilístic francés i, especialment, de vehicles comercials.

 

Amb l’avanç de la investigació, els agents van comprovar que es tractava d’un entramat perfectament organitzat i jerarquitzat, tant en Espanya com en França, i que havien actuat durant anys. D’esta manera, van advertir que els seus membres, ciutadans d’origen àrab amb nacionalitat francesa i algeriana, es repartien la faena dins de l’organització, i que els caps vivien en les ciutats d’Alacant i Figueres (Girona).

 

Els detinguts han sigut acusats de delictes de robatori amb força, falsificació de documents, blanqueig de capitals i propietat d’organització criminal i han passat a disposició judicial, amb l’ingrés de quatre d’ells en presó provisional. 

 

Forma d’actuació

La forma d’actuar del grup consistia en trencar una de les finestretes i manipular els seus sistemes de bloqueig i arranc utilitzant mitjans electrònics. Per a això, el grup comptava amb especialistes i amb equipament informàtic molt avançat. Fins i tot, no dubtaven en utilitzar la violència en cas de ser descoberts, arribant a robar en una ocasió a punta de pistola.

 

Després del robatori, el vehicle era traslladat a llocs poc freqüentats a on l’aparcaven mentres altres membres de l’organització preparaven el lloc en el que falsificarien la documentació i els seus elements identificatius. En esta fase, comptaven amb informadors que tenien accés a les bases de dades de trànsit espanyoles i franceses i amb experts en la falsificació de documents oficials. 

 

Una volta fetes les falsificacions, l’organització tenia conductors que s’encarregaven de l’embarcament dels vehicles en vaixells per al seu trasllat a ciutats del nord d’Àfrica. Per a això utilitzaven els ports d’Alacant i València, i els ports francesos de Marsella i Lió. Curiosament, el recorregut que seguien els cotxes robats era l’invers al país en el que es cometien els fets delictius.  

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.