9.1 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

20 detinguts en Alacant i França per furtar 80 cotxes i vendre’ls en Àfrica

Agents de la Policia Nacional, en col·laboració amb la policia francesa, han detingut a 20 persones,11 d’elles en Alacant i 9 en França, i han desmantellat una organització criminal que es dedicava a furtar cotxes. Als presumptes autors dels fets, se’ls imputa el robatori de més de 80 vehicles en Alacant i Girona per a després enviar-los al nord d’Àfrica.

 

Els agents han fet sis registres en els que han intervingut gran quantitat de material especialitzat per al robatori de cotxes, segons ha informat el Ministeri de l’Interior. Entre este material trobem ferramentes i documentació, com plaques de matrícula, bastidors, ordinadors i material electrònic per a la manipulació de cotxes furtats. A demés, es van intervindre cinc vehicles utilitzats per l’organització.

 

La investigació es va iniciar quan els agents van tindre coneixement de l’existència d’una organització que es dedicava al robatori de cotxes d’un determinat grup automobilístic francés i, especialment, de vehicles comercials.

 

Amb l’avanç de la investigació, els agents van comprovar que es tractava d’un entramat perfectament organitzat i jerarquitzat, tant en Espanya com en França, i que havien actuat durant anys. D’esta manera, van advertir que els seus membres, ciutadans d’origen àrab amb nacionalitat francesa i algeriana, es repartien la faena dins de l’organització, i que els caps vivien en les ciutats d’Alacant i Figueres (Girona).

 

Els detinguts han sigut acusats de delictes de robatori amb força, falsificació de documents, blanqueig de capitals i propietat d’organització criminal i han passat a disposició judicial, amb l’ingrés de quatre d’ells en presó provisional. 

 

Forma d’actuació

La forma d’actuar del grup consistia en trencar una de les finestretes i manipular els seus sistemes de bloqueig i arranc utilitzant mitjans electrònics. Per a això, el grup comptava amb especialistes i amb equipament informàtic molt avançat. Fins i tot, no dubtaven en utilitzar la violència en cas de ser descoberts, arribant a robar en una ocasió a punta de pistola.

 

Després del robatori, el vehicle era traslladat a llocs poc freqüentats a on l’aparcaven mentres altres membres de l’organització preparaven el lloc en el que falsificarien la documentació i els seus elements identificatius. En esta fase, comptaven amb informadors que tenien accés a les bases de dades de trànsit espanyoles i franceses i amb experts en la falsificació de documents oficials. 

 

Una volta fetes les falsificacions, l’organització tenia conductors que s’encarregaven de l’embarcament dels vehicles en vaixells per al seu trasllat a ciutats del nord d’Àfrica. Per a això utilitzaven els ports d’Alacant i València, i els ports francesos de Marsella i Lió. Curiosament, el recorregut que seguien els cotxes robats era l’invers al país en el que es cometien els fets delictius.  

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.