El volcà de la Palma entra en una fase explosiva

L’Institut vulcanològic de Canàries (Involcan) ha notificat a través del seu canal de Twitter que el volcà de l’illa de la Palma ha entrat en una nova fase d’erupció més explosiva dins de la fissura principal. «La xarxa sísmica canària està registrant des de les ultimes 4 hores un fort increment en l’amplitud del tremor volcànic, que és un indicador de la intensitat de l’activitat explosiva estromboliana a les boques actives en este moment»

L’inici d’esta nova fase no aporta en principi, una major perillositat al desastre natural de la Palma, però allibera més energia. Carmen López, directora de l’Institut Geològic Nacional han declarat a la televisió canària que «Ha canviat el tipus d’activitat. Des d’ahir teníem fonts de lava emanant del cràter, hui tenim polsos de lava. Ha disminuït la quantitat de gasos. És molt típic i normal que tot el gas surta de forma bastant ràpida al principi. Hui estem veient un ascens més lent que permet als gasos concentrar-se i explotar».

Últimes notícies

Una nova quimioteràpia combinada mostra resultats positius en càncer de mama i d’ovari agressius

Un estudi preclínic liderat per la Universitat de València i Incliva ha provat amb èxit una combinació de carboplatí i eprenetapopt en càncer de mama triple negatiu i carcinoma serós d’ovari d’alt grau, molt agressius i resistents a tractaments.

Ingressa en presó a Ceutí el sospitós del tiroteig amb un ferit greu a la Vila Joiosa

Un home de 65 anys ha sigut detingut a Ceutí com a presumpte autor del tiroteig de març de 2025 a la Vila Joiosa, en què un conductor va resultar ferit greu. El jutge ha ordenat el seu ingrés en presó provisional i s’analitza una pistola decomissada.

Deting a Ceutí un sospitós del tiroteig de 2025 a la Vila Joiosa amb un ferit greu

Un home de 65 anys ha sigut detingut a Ceutí com a presumpte autor del tiroteig de març de 2025 a la Vila Joiosa, en què un conductor va resultar ferit greu. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.

Ingressa en presó a Ceutí l’home detingut pel tiroteig amb un ferit greu a la Vila Joiosa

Un home de 65 anys ha sigut detingut a Ceutí com a presumpte autor del tiroteig de març de 2025 a la Vila Joiosa, en què un conductor va resultar ferit greu. El jutge ha decretat el seu ingrés en presó provisional mentre es determinen les seues responsabilitats.

Detingut a la Plana Baixa per diversos robatoris de gasoil i coure i per fingir que li havien furtat el camió

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 42 anys relacionat amb robatoris de gasoil i cable de coure a Burriana i Onda, i amb una denúncia falsa pel suposat robatori del seu camió.

Desarticulada una xarxa xinesa de prostitució amb 16 detinguts i 26 dones alliberades

La Policia Nacional ha detingut 16 integrants d'una xarxa xinesa de prostitució i ha alliberat 26 dones explotades sexualment en sis províncies, entre elles València, on s'han produït quatre arrestos i s'han clausurat onze prostíbuls.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda a través d’una app a Busot

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut per una aplicació de contactes i a la qual va obligar a mantindre relacions sexuals en contra de la seua voluntat al domicili d’ella, a Busot (Alacant). La pena queda en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros, llibertat vigilada i ordre d’allunyament.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig després de més de set hores de treball

Els bombers han donat per extingit a les 22.18 hores l’incendi declarat a primera hora de la vesprada a Beniarbeig, a la Marina Alta, en una zona de canyar i matoll prop del riu Girona.