18.9 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

El volcà de la Palma entra en una fase explosiva

L’Institut vulcanològic de Canàries (Involcan) ha notificat a través del seu canal de Twitter que el volcà de l’illa de la Palma ha entrat en una nova fase d’erupció més explosiva dins de la fissura principal. “La xarxa sísmica canària està registrant des de les ultimes 4 hores un fort increment en l’amplitud del tremor volcànic, que és un indicador de la intensitat de l’activitat explosiva estromboliana a les boques actives en este moment”

L’inici d’esta nova fase no aporta en principi, una major perillositat al desastre natural de la Palma, però allibera més energia. Carmen López, directora de l’Institut Geològic Nacional han declarat a la televisió canària que “Ha canviat el tipus d’activitat. Des d’ahir teníem fonts de lava emanant del cràter, hui tenim polsos de lava. Ha disminuït la quantitat de gasos. És molt típic i normal que tot el gas surta de forma bastant ràpida al principi. Hui estem veient un ascens més lent que permet als gasos concentrar-se i explotar”.

Últimes notícies

Morales, únic supervivent de l’últim derbi del Llevant a Mestalla

José Luis Morales és l'únic jugador de l'actual Llevant que va participar en l'últim derbi a Mestalla; l'equip torna després de tres temporades en Segona i mai ha guanyat allí. Pepelu podria repetir el dol, ara amb el València.

El València de Corberán només ha guanyat després d’aturades de seleccions a Mestalla

El València arriba al derbi davant el Llevant després d'una aturada amb un patró definit: des de l'arribada de Corberán, només va véncer en estos retorns quan va jugar a Mestalla.

Creu Roja Joventut desplega maletes lúdiques per a xiquets en emergències amb lona, farmaciola, contes i jocs

Els equips de Creu Roja Joventut disposaran de maletes portàtils d'intervenció lúdica per a oferir atenció ràpida a menors en emergències. El recurs s'ha reforçat després de la dana, amb més unitats i distribució per la província.

Innovació sanitària: de l’hospital ‘líquid’ al nas electrònic

Centres tecnològics valencians impulsen projectes que porten la salut més enllà de l'hospital: seguiment remot, detecció de riscos laborals i teràpies immersives.

Els romans van construir obres antiriuades en el sud-est peninsular per a protegir el camp

Un equip de la Universitat d'Alacant ha documentat a Elx i altres punts del sud-est un sistema romà per a laminar riuades i emmagatzemar aigua. La 'superpresa' del Assut de l'Argamassa ha sigut datada en el canvi d'Era i vinculada al Vinalopó.

La vivenda s’encarix un 46% en la Comunitat Valenciana en l’última dècada

El preu mitjà en la Comunitat Valenciana ha passat de 1.140 a 1.672 €/m² en deu anys, mentres Espanya supera els 2.000 €/m² i frega màxims de 2008.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal. El sinistre va ocórrer anit en la CV-166 per causes no confirmades

Un home de 44 anys ha mort després de caure amb el seu parapent en un vessant de Petrer (Alacant)

Un home de 44 anys ha mort este dissabte en caure amb el seu parapent a la muntanya del Palomaret, a Petrer. Els bombers han mobilitzat un helicòpter i un grup de rescat per a accedir a la zona.