El volcà de la Palma entra en una fase explosiva

L’Institut vulcanològic de Canàries (Involcan) ha notificat a través del seu canal de Twitter que el volcà de l’illa de la Palma ha entrat en una nova fase d’erupció més explosiva dins de la fissura principal. “La xarxa sísmica canària està registrant des de les ultimes 4 hores un fort increment en l’amplitud del tremor volcànic, que és un indicador de la intensitat de l’activitat explosiva estromboliana a les boques actives en este moment”

L’inici d’esta nova fase no aporta en principi, una major perillositat al desastre natural de la Palma, però allibera més energia. Carmen López, directora de l’Institut Geològic Nacional han declarat a la televisió canària que “Ha canviat el tipus d’activitat. Des d’ahir teníem fonts de lava emanant del cràter, hui tenim polsos de lava. Ha disminuït la quantitat de gasos. És molt típic i normal que tot el gas surta de forma bastant ràpida al principi. Hui estem veient un ascens més lent que permet als gasos concentrar-se i explotar”.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.