2.1 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Desmantellada una xarxa dedicada a l’explotació sexual de dones i al tràfic de drogues

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “MADAME”, ha desarticulat una xarxa delictiva dedicada a l’explotació sexual de 7 dones en les localitats valencianes de Gandia i Alzira.

S’ha detingut a 4 persones (2 homes i 2 dones, d’edats compreses entre els 20 i 46 anys de nacionalitats espanyola i boliviana), pels suposats delictes de tràfic d’éssers humans, tràfic de drogues i blanqueig de capitals.

Els membres de la xarxa explotaven sexualment a estes dones en diversos domicilis d’Alzira i Gandia aprofitant-se de la seua situació de necessitat i vulnerabilitat, ja que presentaven addicció a substàncies estupefaents, a més d’estar en situació irregular al país. Les víctimes havien adquirit una el deute amb l’organització que era cada vegada major, mentre que els suposats autors obtenien suculents beneficis econòmics.

Així mateix, les víctimes eren obligades a aconseguir que els clients allargaren les estades mitjançant el consum de substàncies estupefaents i alcohol, augmentant així considerablement la factura final pels serveis i consums prestats. Aprofitant aqueixa situació, els sostreien les targetes de crèdit i les passaven pels datàfons, obtenint un valor de 20 euros en cada transacció.

Els beneficis econòmics obtinguts eren posteriorment blanquejats a través d’una empresa fantasma, mitjançant l’adquisició de béns immobles que posteriorment utilitzaven per a continuar exercint de nou la prostitució.
En els registres s’han confiscat 36.000 euros en efectiu, cocaïna i elements de tall i pesatge per a la seua distribució, a més de documentació acreditativa dels fets.

S’ha intervingut també 4 immobles valorats en 300.000 euros, un compte bancari amb més de 40.000 euros i un vehicle turisme que havien obtingut amb el blanqueig dels beneficis.

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 2 d’Alzira.
L’operació ha sigut desenvolupada per agents pertanyents a l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Tavernes de la Valldigna (València).

Últimes notícies

Gelades i pujada de màximes amb vent molt fort a l’interior de Castelló

El dimecres es preveu cel poc nuvolós, gelades locals i ratxes molt fortes a l'interior nord de Castelló. Les màximes pugen i el dijous repuntaran també les mínimes.

Avaria en la catenària d’Ángel Guimerá provoca retards i supressions en quatre línies de Metrovalencia

Una avaria en la catenària d'Ángel Guimerá obliga a operar en via única i causa retards generalitzats i supressions en les línies 3, 5, 7 i 9. La fallada es va detectar a l'inici del servici.

Indonèsia reprén la busca de l’últim espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Els equips de busca van salpar este dimecres des de Labuan Baix per a trobar a l'últim xiquet espanyol desaparegut després del naufragi del 26 de desembre en Komodo. L'operació complix 13 dies i les autoritats decidiran si l'amplien de nou.

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.