Desmantellada una xarxa dedicada a l’explotació sexual de dones i al tràfic de drogues

La Guàrdia Civil, en el marc de l’operació “MADAME”, ha desarticulat una xarxa delictiva dedicada a l’explotació sexual de 7 dones en les localitats valencianes de Gandia i Alzira.

S’ha detingut a 4 persones (2 homes i 2 dones, d’edats compreses entre els 20 i 46 anys de nacionalitats espanyola i boliviana), pels suposats delictes de tràfic d’éssers humans, tràfic de drogues i blanqueig de capitals.

Els membres de la xarxa explotaven sexualment a estes dones en diversos domicilis d’Alzira i Gandia aprofitant-se de la seua situació de necessitat i vulnerabilitat, ja que presentaven addicció a substàncies estupefaents, a més d’estar en situació irregular al país. Les víctimes havien adquirit una el deute amb l’organització que era cada vegada major, mentre que els suposats autors obtenien suculents beneficis econòmics.

Així mateix, les víctimes eren obligades a aconseguir que els clients allargaren les estades mitjançant el consum de substàncies estupefaents i alcohol, augmentant així considerablement la factura final pels serveis i consums prestats. Aprofitant aqueixa situació, els sostreien les targetes de crèdit i les passaven pels datàfons, obtenint un valor de 20 euros en cada transacció.

Els beneficis econòmics obtinguts eren posteriorment blanquejats a través d’una empresa fantasma, mitjançant l’adquisició de béns immobles que posteriorment utilitzaven per a continuar exercint de nou la prostitució.
En els registres s’han confiscat 36.000 euros en efectiu, cocaïna i elements de tall i pesatge per a la seua distribució, a més de documentació acreditativa dels fets.

S’ha intervingut també 4 immobles valorats en 300.000 euros, un compte bancari amb més de 40.000 euros i un vehicle turisme que havien obtingut amb el blanqueig dels beneficis.

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 2 d’Alzira.
L’operació ha sigut desenvolupada per agents pertanyents a l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Tavernes de la Valldigna (València).

Últimes notícies

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.