Xàtiva tornarà a obrir el vial del cementeri al trànsit

 

Este dimecres 5 de novembre l'alcalde Roger Cerdà ha anunciat que el vial del cementeri municipal tornarà a obrir-se a la circulació del trànsit. Així es va acordar en la reunió que es va celebrar el passat divendres 30 de desembre en la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, amb Carlos Domingo, director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat. Tal com relata Cerdà, «finalment, la setmana passada, en la reunió a la Conselleria d'Obres Públiques, vam aconseguir desbloquejar un dels assumptes que més estava preocupant als veïns i veïnes de Xàtiva, com era l'apertura del vial que passa per davant del cementeri». L'alcalde concreta que «hem aconseguit que se'ns autoritze la seua apertura i, a canvi, l'Ajuntament de Xàtiva ha de construir els passos de vianants segurs a l'entrada del cementeri».

Cerdà ha explicat que «la preocupació per part de la conselleria era, bàsicament, evitar que els cotxes pogueren entrar a alta velocitat per eixe vial i que això poguera suposar un perill per als vianants». Segons el primer edil, «finalment hem aconseguit l'autorització per a obrir el vial i així descongestionar d'una manera important l'accés a Xàtiva de cara a unes dates com els Nadals, quan s'espera una gran afluència de públic a la ciutat». Com a conseqüència de l'acord a què s'ha arribat amb conselleria, l'Ajuntament construirà 4 passos de zebra bumper o sobre elevats en l'entorn del vial, en els quatre punts d'accés al cementeri des del vial i la ronda, de manera que es millora les condicions de seguretat per als vianants que hi puguen transitar, al mateix temps que s'aplica una restricció de velocitat per als vehicles al seu pas per aquest indret. La previsió és obrir de nou el vial una vegada estiguen finalitzats els passos de zebra. Les obres han estat adjudicades a la mercantil Grupo Bertolín, amb un pressupost de 15.000 euros. S'espera que la seua execució comence a partir de la pròxima setmana.

 

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.