Xàtiva tornarà a obrir el vial del cementeri al trànsit

 

Este dimecres 5 de novembre l'alcalde Roger Cerdà ha anunciat que el vial del cementeri municipal tornarà a obrir-se a la circulació del trànsit. Així es va acordar en la reunió que es va celebrar el passat divendres 30 de desembre en la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, amb Carlos Domingo, director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat. Tal com relata Cerdà, «finalment, la setmana passada, en la reunió a la Conselleria d'Obres Públiques, vam aconseguir desbloquejar un dels assumptes que més estava preocupant als veïns i veïnes de Xàtiva, com era l'apertura del vial que passa per davant del cementeri». L'alcalde concreta que «hem aconseguit que se'ns autoritze la seua apertura i, a canvi, l'Ajuntament de Xàtiva ha de construir els passos de vianants segurs a l'entrada del cementeri».

Cerdà ha explicat que «la preocupació per part de la conselleria era, bàsicament, evitar que els cotxes pogueren entrar a alta velocitat per eixe vial i que això poguera suposar un perill per als vianants». Segons el primer edil, «finalment hem aconseguit l'autorització per a obrir el vial i així descongestionar d'una manera important l'accés a Xàtiva de cara a unes dates com els Nadals, quan s'espera una gran afluència de públic a la ciutat». Com a conseqüència de l'acord a què s'ha arribat amb conselleria, l'Ajuntament construirà 4 passos de zebra bumper o sobre elevats en l'entorn del vial, en els quatre punts d'accés al cementeri des del vial i la ronda, de manera que es millora les condicions de seguretat per als vianants que hi puguen transitar, al mateix temps que s'aplica una restricció de velocitat per als vehicles al seu pas per aquest indret. La previsió és obrir de nou el vial una vegada estiguen finalitzats els passos de zebra. Les obres han estat adjudicades a la mercantil Grupo Bertolín, amb un pressupost de 15.000 euros. S'espera que la seua execució comence a partir de la pròxima setmana.

 

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.