Xàtiva tornarà a obrir el vial del cementeri al trànsit

 

Este dimecres 5 de novembre l'alcalde Roger Cerdà ha anunciat que el vial del cementeri municipal tornarà a obrir-se a la circulació del trànsit. Així es va acordar en la reunió que es va celebrar el passat divendres 30 de desembre en la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, amb Carlos Domingo, director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat. Tal com relata Cerdà, «finalment, la setmana passada, en la reunió a la Conselleria d'Obres Públiques, vam aconseguir desbloquejar un dels assumptes que més estava preocupant als veïns i veïnes de Xàtiva, com era l'apertura del vial que passa per davant del cementeri». L'alcalde concreta que «hem aconseguit que se'ns autoritze la seua apertura i, a canvi, l'Ajuntament de Xàtiva ha de construir els passos de vianants segurs a l'entrada del cementeri».

Cerdà ha explicat que «la preocupació per part de la conselleria era, bàsicament, evitar que els cotxes pogueren entrar a alta velocitat per eixe vial i que això poguera suposar un perill per als vianants». Segons el primer edil, «finalment hem aconseguit l'autorització per a obrir el vial i així descongestionar d'una manera important l'accés a Xàtiva de cara a unes dates com els Nadals, quan s'espera una gran afluència de públic a la ciutat». Com a conseqüència de l'acord a què s'ha arribat amb conselleria, l'Ajuntament construirà 4 passos de zebra bumper o sobre elevats en l'entorn del vial, en els quatre punts d'accés al cementeri des del vial i la ronda, de manera que es millora les condicions de seguretat per als vianants que hi puguen transitar, al mateix temps que s'aplica una restricció de velocitat per als vehicles al seu pas per aquest indret. La previsió és obrir de nou el vial una vegada estiguen finalitzats els passos de zebra. Les obres han estat adjudicades a la mercantil Grupo Bertolín, amb un pressupost de 15.000 euros. S'espera que la seua execució comence a partir de la pròxima setmana.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.