16.9 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Xàtiva tornarà a obrir el vial del cementeri al trànsit

 

Este dimecres 5 de novembre l'alcalde Roger Cerdà ha anunciat que el vial del cementeri municipal tornarà a obrir-se a la circulació del trànsit. Així es va acordar en la reunió que es va celebrar el passat divendres 30 de desembre en la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, amb Carlos Domingo, director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat. Tal com relata Cerdà, «finalment, la setmana passada, en la reunió a la Conselleria d'Obres Públiques, vam aconseguir desbloquejar un dels assumptes que més estava preocupant als veïns i veïnes de Xàtiva, com era l'apertura del vial que passa per davant del cementeri». L'alcalde concreta que «hem aconseguit que se'ns autoritze la seua apertura i, a canvi, l'Ajuntament de Xàtiva ha de construir els passos de vianants segurs a l'entrada del cementeri».

Cerdà ha explicat que «la preocupació per part de la conselleria era, bàsicament, evitar que els cotxes pogueren entrar a alta velocitat per eixe vial i que això poguera suposar un perill per als vianants». Segons el primer edil, «finalment hem aconseguit l'autorització per a obrir el vial i així descongestionar d'una manera important l'accés a Xàtiva de cara a unes dates com els Nadals, quan s'espera una gran afluència de públic a la ciutat». Com a conseqüència de l'acord a què s'ha arribat amb conselleria, l'Ajuntament construirà 4 passos de zebra bumper o sobre elevats en l'entorn del vial, en els quatre punts d'accés al cementeri des del vial i la ronda, de manera que es millora les condicions de seguretat per als vianants que hi puguen transitar, al mateix temps que s'aplica una restricció de velocitat per als vehicles al seu pas per aquest indret. La previsió és obrir de nou el vial una vegada estiguen finalitzats els passos de zebra. Les obres han estat adjudicades a la mercantil Grupo Bertolín, amb un pressupost de 15.000 euros. S'espera que la seua execució comence a partir de la pròxima setmana.

 

Últimes notícies

Detinguts un jove de 21 anys i un menor per l’agressió a un policia a Vinalesa

La Guàrdia Civil ha detingut a un jove de 21 anys i a un menor de 15 per l'agressió a un agent anara de servici a Vinalesa. El policia, de 41 anys, continua hospitalitzat en estat greu.

Cap de setmana amb pluges i termòmetres estables o a la baixa en la Comunitat Valenciana

Intervals nuvolosos i precipitacions febles marcaran el cap de setmana en la Comunitat Valenciana, amb temperatures sense canvis o en lleuger descens. El divendres ja deixa cel més tancat, pols en suspensió i pluges amb fang.

Una simfonia sobre el Hubble celebra els 25 anys del Museu dels Ciències

Eric Whitacre ha dirigit l'espectacle 'Deep Field: The Impossible Magnitude of Our Universe' amb 50 músics i 80 veus per a commemorar els 25 anys del Museu dels Ciències, que també ha mostrat xifres d'impacte i activitat.

El València posa fi a l’etapa de Miguel Ángel Corona com a director esportiu

El club va anunciar la finalització del contracte de Miguel Ángel Corona, director esportiu des de 2023 i vinculat a l'entitat des de 2020, sense aclarir la fórmula de la seua eixida.

Camarero reivindica la Ciutat dels Arts com a emblema de la transformació valenciana

En el 25 aniversari del Museu dels Ciències, Susana Camarero ha defés que la Ciutat de les Arts i les Ciències és emblema de la transformació valenciana. Ha aportat xifres d'impacte, ocupació i un balanç rècord en 2024.

Catalá celebra 25 anys del Museu dels Ciències i reivindica el seu paper més enllà de la divulgació

Catalá ha celebrat el 25é aniversari del Museu dels Ciències i ha destacat el seu impacte arquitectònic, turístic i educatiu a la ciutat.

Més de 30.000 persones omplin de disfresses Benidorm en la Fancy Dress

La Fancy Dress Party ha congregat a més de 30.000 persones, en la seua majoria britàniques, amb un ampli dispositiu de seguretat i una forta implicació de l'oci local.

Afectats per la DANA reclamen al Consell participar en la comissió de Les Corts i unificar alertes

Les associacions d'afectats per la DANA han mantingut la seua primera reunió amb el vicepresident Vicente Martínez Mus i han reclamat participar en la comissió d'investigació de Les Corts. També han demanat unificar alertes, reforçar la salut mental i accelerar obres, mentres el Consell ha oferit coordinació i noves reunions.