Xàtiva tornarà a obrir el vial del cementeri al trànsit

 

Este dimecres 5 de novembre l'alcalde Roger Cerdà ha anunciat que el vial del cementeri municipal tornarà a obrir-se a la circulació del trànsit. Així es va acordar en la reunió que es va celebrar el passat divendres 30 de desembre en la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, amb Carlos Domingo, director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat. Tal com relata Cerdà, «finalment, la setmana passada, en la reunió a la Conselleria d'Obres Públiques, vam aconseguir desbloquejar un dels assumptes que més estava preocupant als veïns i veïnes de Xàtiva, com era l'apertura del vial que passa per davant del cementeri». L'alcalde concreta que «hem aconseguit que se'ns autoritze la seua apertura i, a canvi, l'Ajuntament de Xàtiva ha de construir els passos de vianants segurs a l'entrada del cementeri».

Cerdà ha explicat que «la preocupació per part de la conselleria era, bàsicament, evitar que els cotxes pogueren entrar a alta velocitat per eixe vial i que això poguera suposar un perill per als vianants». Segons el primer edil, «finalment hem aconseguit l'autorització per a obrir el vial i així descongestionar d'una manera important l'accés a Xàtiva de cara a unes dates com els Nadals, quan s'espera una gran afluència de públic a la ciutat». Com a conseqüència de l'acord a què s'ha arribat amb conselleria, l'Ajuntament construirà 4 passos de zebra bumper o sobre elevats en l'entorn del vial, en els quatre punts d'accés al cementeri des del vial i la ronda, de manera que es millora les condicions de seguretat per als vianants que hi puguen transitar, al mateix temps que s'aplica una restricció de velocitat per als vehicles al seu pas per aquest indret. La previsió és obrir de nou el vial una vegada estiguen finalitzats els passos de zebra. Les obres han estat adjudicades a la mercantil Grupo Bertolín, amb un pressupost de 15.000 euros. S'espera que la seua execució comence a partir de la pròxima setmana.

 

Últimes notícies

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.

Pradilla alça la veu abans del tercer partit a Barcelona: “Serà una altra guerra”

Jaime Pradilla destaca la solidesa defensiva del Valencia Basket en el triomf davant el Barça i adverteix que el tercer partit de la final ACB a Barcelona serà “una altra guerra”. L’interior també agraïx el suport de l’afició taronja a la Fonteta.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de l’exhibició de València Basket davant el Barça

L’entrenador del València Basket subratlla que el 112-75 és anecdòtic, recorda que la sèrie està 1-1 i que el Barça ha complit l’objectiu de guanyar a la Fonteta.

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.