7.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Un xic detingut per estrangular un home per a robar-li enmig del carrer en Gandia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Gandia, en la Safor (València), a dos xics de 19 anys. A un d’ells com a presumpte autor de tres robatoris amb violència i intimidació i un altre delicte de furt i a l’altre detingut per ser coautor d’un dels robatoris amb violència i intimidació. 

 

Les investigacions es van iniciar a causa d’una sèrie de robatoris amb violència i intimidació i un furt, que es van cometre en Gandia a finals de novembre, en el que l’autor o autors, pel que pareix, eren les mateixes persones.

 

El primer dels fets de la investigació va ser perpetrat en via pública el dia 25 de novembre cap a les 23.00 hores de la nit, per un atacant amb un casc integral, qui va abordar per l’esquena a un home de 66 anys, estrangulant-lo per a robar-li la cartera. El següent fet es va produir una hora després, a un altre home, a qui li va llevar el seu telèfon mòbil pel mateix mètode.

 

Els dos jóvens tenen antecedents

El tercer dels fets va ser el dia següent, cap a les 14.00 hores de la vesprada, en el que esta volta van actuar dos persones. Un d’ells va entrar en un supermercat i va atacar a la caixera per a emportar-se una bossa amb productes de l’establiment, mentres el segon li esperava fora en una motoa en la que els dos van fugir. En esta ocasió l’agredida va resultar ferida al cap i esquena, requerint baixa mèdica.

 

L’últim cas es va tractar d’un furt de diners i telèfons mòbils, en la casa en la que els autors dels fets compartixen amb més gent. Durant les investigacions els agents, van recaptar informació de les diferents víctimes i testimonis, a demés d’altres dispositius, que va acabar amb la identificació dels sospitosos de cada un dels fets anteriorment esmentats.

 

Finalment els policies van trobar a un d’ells, a bord del cotxe familiar en el que viatjava, sent detingut com a presumpte autor de tres delictes de robatori amb violència i intimidació i un altre de furt, localitzant-li en eixe moment un telèfon mòbil propietat d’una de les víctimes. L’altre sospitós va ser localitzat i va ser detingut com a presumpte coautor d’un delicte de robatori amb violència i intimidació. Els dos detinguts, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.