16.3 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Un xic es fa passar per espia, policia i ven entrades falses de concerts en Alacant

Policía Estados Unidos

Imatge d’arxiu d’un policia | València Diari

 

Agents de la Policia Nacional han detingut esta passada setmana a Jonathan, un xic de 22 anys, en la localitat de Redován, en la comarca del Baix Segura, per cometre presumptament huit delictes. Segons pareix, el detingut ja acumula 70 detencions.

 

Segons informacions del ‘Levante-EMV’, la policia judicial d’Elx ha arrestat al jove després d’investigar quatre denúncies de persones que van comprar entrades per a un concert i que descobriren que eren falses en intentar entrar a l’event.

 

L’estafador enviava la seua fotografia del DNI a les seues víctimes, però els investigadors van descobrir que en realitat era la d’una altra persona, cosa que dificultava la seua detenció per part dels agents. El misteri es va resoldre per un error del detingut, ja que un dels estafats va rebre el mateix DNI que els demés, però quan li va donar el número de telèfon per a facilitar el pagament per la plataforma ‘Bizum’, li va passar un altre número a on sí figura el seu vertader nom.

 

A més, se li atribuïx un delicte d’usurpació de funcions públiques en fer-se passar per un espia del Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI) i per un inspector de la Policia. Segons explica la parella de la jove, «vam passar un cap de setmana en un balneari d’Archena i es va fer passar per una altra persona. Em va assegurar que era un agent infiltrat immers en una investigació».

 

A més, va adquirir en l’app ‘Wallapop’ un uniforme de gala d’inspector de policia, venut pel fill de l’agent després de què faltara son pare, al qui no li va pagar l’estafador. La parella també ha explicat que Jonathan portava una placa en la què s’identificava com a agent del CNI i que una volta la va utilitzar per a accedir als Jutjats d’Orihuela.

 

I és que Jonathan ja va ser detingut en el mes d’abril per diferents estafes. De fet, el van acusar de fer-se passar per comercial d’empreses, robar vehicles i ordinadors en algunes províncies de l’Estat. El jove té 15 causes obertes, 10 d’elles amb ordre de detenció i cinc investigacions de busca i captura. No es descarten nous delictes comesos pel conegut «pequeño Nicolás» de la Vega Baja.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València barrarà en Falles tots els immobles i monuments protegits i reforçarà la vigilància

L'Ajuntament actualitzarà el protocol de protecció del patrimoni per a les Falles 2026: tancat preventiu, més control policial i restriccions al costat de béns històrics. Hi haurà neteja reforçada, plans per a contenidors i distàncies mínimes entorn de BIC i BRL.

La supervivència del càncer infantil a Europa depén de la rapidesa del diagnòstic

Un macroestudi amb quasi 10.000 casos en 27 països confirma que l'estadi al diagnòstic és decisiu per a la supervivència. Espanya mostra solidesa, amb millores pendents en medul·loblastoma.

Alboraia instal·la cambres i gàbies per a controlar i capturar senglars

Alboraia ha desplegat cambres i gàbies per al control selectiu de senglars, amb monitoratge remot i protocols de benestar animal. El pla prioritza actuacions puntuals per a reduir riscos sanitaris i danys en infraestructures.

L’esquerra d’Alacant urgix al PP a fixar data per a la comissió per les vivendes públiques

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han urgit a Luis Barcala a convocar ja la comissió que investigarà l'adjudicació de 140 VPP a la Platja de Sant Joan. També han avançat mesures de vivenda per al pròxim ple.

L’avís per vent puja a roig a Castelló amb ratxes de fins a 140 km/h este dissabte

Aemet ha elevat a roig l'avís per vent a Castelló, amb ratxes de 140 km/h a l'interior i 130 km/h en el litoral. Alacant i València activen avisos taronja i groc.

Marcelino avisa d’un dol ajustat davant un Getafe que concedix poc

El tècnic del Vila-real preveu un partit exigent en el camp del Getafe, destaca la solidesa del rival i reclama equilibri i eficàcia per a sostindre la gran temporada.

Un alt càrrec d’Emergències declara que el risc en la presa de Forata li va recordar la pantanada de Tous

Raúl Quílez ha atestat que el perill en la presa de Forata li va recordar el trencament de Tous. Ha detallat el debat intern sobre l'És-Alert i els dubtes sobre el confinament.

La Generalitat instal·la les primeres gàbies per al control de senglars al Millars

La Generalitat ha desplegat cinc gàbies homologades en la desembocadura del Millars per a reduir una densitat rècord de senglars i contindre el risc sanitari. El pla s'integra en 14 zones prioritàries i reforça el seguiment amb fototrampeo.