Un xic es fa passar per espia, policia i ven entrades falses de concerts en Alacant

Policía Estados Unidos

Imatge d’arxiu d’un policia | València Diari

 

Agents de la Policia Nacional han detingut esta passada setmana a Jonathan, un xic de 22 anys, en la localitat de Redován, en la comarca del Baix Segura, per cometre presumptament huit delictes. Segons pareix, el detingut ja acumula 70 detencions.

 

Segons informacions del ‘Levante-EMV’, la policia judicial d’Elx ha arrestat al jove després d’investigar quatre denúncies de persones que van comprar entrades per a un concert i que descobriren que eren falses en intentar entrar a l’event.

 

L’estafador enviava la seua fotografia del DNI a les seues víctimes, però els investigadors van descobrir que en realitat era la d’una altra persona, cosa que dificultava la seua detenció per part dels agents. El misteri es va resoldre per un error del detingut, ja que un dels estafats va rebre el mateix DNI que els demés, però quan li va donar el número de telèfon per a facilitar el pagament per la plataforma ‘Bizum’, li va passar un altre número a on sí figura el seu vertader nom.

 

A més, se li atribuïx un delicte d’usurpació de funcions públiques en fer-se passar per un espia del Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI) i per un inspector de la Policia. Segons explica la parella de la jove, «vam passar un cap de setmana en un balneari d’Archena i es va fer passar per una altra persona. Em va assegurar que era un agent infiltrat immers en una investigació».

 

A més, va adquirir en l’app ‘Wallapop’ un uniforme de gala d’inspector de policia, venut pel fill de l’agent després de què faltara son pare, al qui no li va pagar l’estafador. La parella també ha explicat que Jonathan portava una placa en la què s’identificava com a agent del CNI i que una volta la va utilitzar per a accedir als Jutjats d’Orihuela.

 

I és que Jonathan ja va ser detingut en el mes d’abril per diferents estafes. De fet, el van acusar de fer-se passar per comercial d’empreses, robar vehicles i ordinadors en algunes províncies de l’Estat. El jove té 15 causes obertes, 10 d’elles amb ordre de detenció i cinc investigacions de busca i captura. No es descarten nous delictes comesos pel conegut «pequeño Nicolás» de la Vega Baja.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Llevant veu retallat a la mitat el seu límit de cost de plantilla: de 35,5 a 17,4 milions

LaLiga va publicar l'actualització del Límit de Cost de Plantilla i el del Llevant ha baixat de 35,5 a 17,4 milions, més del 50%. Passa a ser el més baix de Primera, per davall del Sevilla.

La reina defén l’equitat en diagnòstic i investigació de les malalties rares

La reina ha reclamat equitat real en l'accés al diagnòstic, la investigació i els tractaments de les malalties rares, subratllant que cada vida conta. La jornada ha reunit pacients, professionals i autoritats amb una crida a reforçar la ciència i reduir els temps de diagnòstic.

Els mutualistes de MUFACE a València ja accedixen a la recepta electrònica

Més de 60.500 mutualistes adscrits a entitats concertades a la província de València poden retirar la seua medicació amb targeta, sense recepta en paper. El sistema és interoperable en la Comunitat i en territoris on ja està actiu, amb visats electrònics i major seguretat.

El Suprem ordena una nova sentència en la trama Calpe del cas Brugal

El Tribunal Suprem ha estimat el recurs de la Fiscalia i ha ordenat a l'Audiència d'Alacant dictar una nova sentència en la trama Calpe del cas Brugal. L'alt tribunal ha anul·lat la decisió que va invalidar una escolta telefònica i ha demanat valorar eixes proves.

El PP preveu constituir la setmana vinent la comissió d’investigació per les vivendes públiques a Alacant

El Govern local espera el tancament imminent dels expedients i col·locarà a Manuel Villar al capdavant de l'òrgan. L'oposició manté l'exigència de dimissió de l'alcalde i el debat sobre tanteig i retracte.

Aemet activa avís groc el dijous per pluges de 60 l/m² en 12 hores en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dijous l'avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores a l'interior i nord de Castelló, sud de València i nord d'Alacant. A Alacant es prolonguen fins al dimecres els avisos per vent de 70 km/h i fenòmens costaners amb ones de 3 metres.

Castro ja supera a Calero en punts però ha d’elevar la mitjana per a la salvació

Luís Castro ja ha sumat més punts que Julián Calero en menys partits al capdavant del Llevant, però la mitjana de 1,1 per jornada no li aconseguix per a evitar el descens.

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a estudiar l’erosió del litoral

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a monitorar la dinàmica del seu litoral. Les dades en continu serviran per a modelitzar i decidir.