15.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Mor el bebé d’un any que va entrar en parada cardíaca en sa casa de Benicarló el mes passat

 

Actualització 03/03/2021 a les 09.00 hores. Tragèdia en Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló). Ha mort el bebé d’un any que a finals de febrer va ingressar en estat crític en l’Hospital General de Castelló de la Plana a causa d’una asfíxia accidental.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, els servicis sanitaris han confirmat la mort del xiquet, qui no ha conseguit superar la parada després d’estar més de dos setmanes en l’UCI de l’Hospital. Va ser el passat 18 de febrer quan la mare de la víctima va alertar que el seu fill havia entrat en parada cardíaca.

 

El bebé de Benicarló podria patir seqüeles a conseqüència de la parada cardíaca

Actualització 20/02/2021 a les 11.15 hores. El xicotet d’un any que este dijous va entrar en parada cardiorespiratòria en la seua casa de Benicarló, a causa d’una presumpta asfíxia accidental continua en estat crític en l’UCI de l’Hospital General de Castelló.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, si el menor conseguix recuperar-se del greu incident, és molt probable que patisca algun tipus de seqüela neuronal per la falta d’oxigen.

 

El xiquet de 14 mesos no presenta cap altra lesió i, aparentment, no hi ha res que faça sospitar a la Guàrdia Civil sobre les causes dels fets. La versió de la mare és que el seu fill es va embolicar amb una corda que hi havia en el carret de bebé i, quan ella es va donar compte, havia canviat de color

 

La Guàrdia Civil investiga l’ocorregut al bebé de Benicarló en estat crític

Actualització 19/02/2021 a les 16.35 hores. Durant la vesprada d’este dijous, els veïns del carrer Joan XXIII de Benicarló van viure moments de màxima preocupació quan una dona, d’origen magrebí, va eixir al carrer demanant auxili i amb el seu fill de tan sols un any als braços. El xiquet, amb aparents símptomes d’asfíxia i inconscient, no reaccionava, per a desesperació de la seua família.

 

Una ambulància va traslladar al xicotet a un hospital de Castelló, ja que el seu estat era molt greu. Diferents agents de la Policia Judicial van prendre declaracions als veïns i els sanitaris que van atendre al menor d’edat en la clínica.

 

Al carrer, guàrdies civils de Benicarló i agents municipals van regular el trànsit en la zona, a on un grup de dones plorava i s’amuntegaven veïns i curiosos davant el greu fet.

 

El bebé podria haver-se asfixiat

Les causes que envolten a este fet són, de moment una incògnita i s’ha iniciat una investigació, encara que tot apunta a un accident domèstic. Ahir, ni tan sols els metges s’explicaven què li havia passat al bebé.

 

Segons van apuntar les primeres investigacions policials, el xiquet de 14 mesos podria haver-se embolicat amb una corda del seu carret mentres la seua progenitora feia diferents labors domèstiques en la sea casa. En un moment donat, la mare del bebé s’hauria donat compte del canvi de color del xicotet, que podria haver-se asfixiat

 

Un xiquet d’un any entra en parada cardíaca en Benicarló

Esta vesprada de dijous, cap a les 17.20 hores, un xiquet d’un any ha entrat en parada cardíaca en la localitat de Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló).

 

El Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències de la Generalitat Valenciana (CICU) ha mobilitzat fins al lloc dels fets a una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), una altra del Suport Vital Bàsic (SVB), i un metge d’Atenció Primària. Una volta allí, els equips mèdics han fet a la víctima la reanimació cardiopulmonar avançada fins que ha recuperat les constants vitals.

 

Després de ser estabilitzat, el xiquet de 14 mesos ha sigut traslladat fins a l’Hospital General Universitari de Castelló. Fins al moment es desconeix l’estat de salut actual del xiquet

 

La mare ha demanat ajuda en una clínica

En un primer moment, el xiquet ha sigut atès per un metge en una clínica a on la
mare del xicotet ha acudit amb ell per a demanar ajuda. Allí el facultatiu ha iniciat la reanimació cardiopulmonar bàsica al menor.
 

Posteriorment, el metge d’Atenció Primària i l’equip sanitari de suport vital bàsic han continuat reanimant al xiquet amb el massatge cardíac fins a l’arribada del SAMU.

 

Ja en el lloc, l’equip mèdic ha dut a terme les maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada i altres tècniques d’estabilització fins que han conseguit recuperar les constants vitals del menor.

Últimes notícies

Tres detinguts per distribuir anabolitzants en gimnasos de la província d’Alacant

Tres hòmens de 28 a 33 anys han sigut arrestats a Elda i El Campello per vendre anabolitzants en gimnasos i mitjançant paqueteria. La Policia va intervindre 739 caixes i 4.545 euros.

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar en la caserna de Sueca i va confessar el crim no passarà hui davant el jutge per l'autòpsia pendent. La Guàrdia Civil manté obertes totes les hipòtesis.

Benavent nega ser treballador zombi i torna a la banqueta pel cas Imelsa

El exgerente de Imelsa rebutja ser un treballador zombi i afirma que ell treballava. Se senta de nou en la banqueta amb tres empresaris i el exgerente d'una fundació, mentres la Fiscalia sol·licita 6 anys i mig de presó amb atenuant de confessió.

Dos accidents en la V-21 i el bypass causen 11 km de retencions a València

Dos sinistres en la V-21 i el bypass estan complicant el trànsit este dilluns en l'àrea de València, amb uns 11 quilòmetres de cues. La DGT assenyala 4 km en la V-21 i quasi 7 en el bypass, a més de 6 km en l'A-7 a l'altura de Paterna.

Emergències manté el nivell groc per vent i la preemergència alta per incendis en la Comunitat Valenciana

Emergències manté este dilluns el nivell groc per vent en diverses zones de la Comunitat Valenciana i la preemergència alta per incendis. L'avís delimita les àrees afectades i reforça la vigilància preventiva.

Dilluns amb nuvolositat en augment, pluges febles i ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana

El cel passarà de poc a molt nuvolós a la vesprada, amb ruixats febles a l'interior i nord de Castelló. El vent de l'oest bufarà amb ratxes molt fortes.

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.