8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Mor el bebé d’un any que va entrar en parada cardíaca en sa casa de Benicarló el mes passat

 

Actualització 03/03/2021 a les 09.00 hores. Tragèdia en Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló). Ha mort el bebé d’un any que a finals de febrer va ingressar en estat crític en l’Hospital General de Castelló de la Plana a causa d’una asfíxia accidental.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, els servicis sanitaris han confirmat la mort del xiquet, qui no ha conseguit superar la parada després d’estar més de dos setmanes en l’UCI de l’Hospital. Va ser el passat 18 de febrer quan la mare de la víctima va alertar que el seu fill havia entrat en parada cardíaca.

 

El bebé de Benicarló podria patir seqüeles a conseqüència de la parada cardíaca

Actualització 20/02/2021 a les 11.15 hores. El xicotet d’un any que este dijous va entrar en parada cardiorespiratòria en la seua casa de Benicarló, a causa d’una presumpta asfíxia accidental continua en estat crític en l’UCI de l’Hospital General de Castelló.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, si el menor conseguix recuperar-se del greu incident, és molt probable que patisca algun tipus de seqüela neuronal per la falta d’oxigen.

 

El xiquet de 14 mesos no presenta cap altra lesió i, aparentment, no hi ha res que faça sospitar a la Guàrdia Civil sobre les causes dels fets. La versió de la mare és que el seu fill es va embolicar amb una corda que hi havia en el carret de bebé i, quan ella es va donar compte, havia canviat de color

 

La Guàrdia Civil investiga l’ocorregut al bebé de Benicarló en estat crític

Actualització 19/02/2021 a les 16.35 hores. Durant la vesprada d’este dijous, els veïns del carrer Joan XXIII de Benicarló van viure moments de màxima preocupació quan una dona, d’origen magrebí, va eixir al carrer demanant auxili i amb el seu fill de tan sols un any als braços. El xiquet, amb aparents símptomes d’asfíxia i inconscient, no reaccionava, per a desesperació de la seua família.

 

Una ambulància va traslladar al xicotet a un hospital de Castelló, ja que el seu estat era molt greu. Diferents agents de la Policia Judicial van prendre declaracions als veïns i els sanitaris que van atendre al menor d’edat en la clínica.

 

Al carrer, guàrdies civils de Benicarló i agents municipals van regular el trànsit en la zona, a on un grup de dones plorava i s’amuntegaven veïns i curiosos davant el greu fet.

 

El bebé podria haver-se asfixiat

Les causes que envolten a este fet són, de moment una incògnita i s’ha iniciat una investigació, encara que tot apunta a un accident domèstic. Ahir, ni tan sols els metges s’explicaven què li havia passat al bebé.

 

Segons van apuntar les primeres investigacions policials, el xiquet de 14 mesos podria haver-se embolicat amb una corda del seu carret mentres la seua progenitora feia diferents labors domèstiques en la sea casa. En un moment donat, la mare del bebé s’hauria donat compte del canvi de color del xicotet, que podria haver-se asfixiat

 

Un xiquet d’un any entra en parada cardíaca en Benicarló

Esta vesprada de dijous, cap a les 17.20 hores, un xiquet d’un any ha entrat en parada cardíaca en la localitat de Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló).

 

El Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències de la Generalitat Valenciana (CICU) ha mobilitzat fins al lloc dels fets a una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), una altra del Suport Vital Bàsic (SVB), i un metge d’Atenció Primària. Una volta allí, els equips mèdics han fet a la víctima la reanimació cardiopulmonar avançada fins que ha recuperat les constants vitals.

 

Després de ser estabilitzat, el xiquet de 14 mesos ha sigut traslladat fins a l’Hospital General Universitari de Castelló. Fins al moment es desconeix l’estat de salut actual del xiquet

 

La mare ha demanat ajuda en una clínica

En un primer moment, el xiquet ha sigut atès per un metge en una clínica a on la
mare del xicotet ha acudit amb ell per a demanar ajuda. Allí el facultatiu ha iniciat la reanimació cardiopulmonar bàsica al menor.
 

Posteriorment, el metge d’Atenció Primària i l’equip sanitari de suport vital bàsic han continuat reanimant al xiquet amb el massatge cardíac fins a l’arribada del SAMU.

 

Ja en el lloc, l’equip mèdic ha dut a terme les maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada i altres tècniques d’estabilització fins que han conseguit recuperar les constants vitals del menor.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.