15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Mor el bebé d’un any que va entrar en parada cardíaca en sa casa de Benicarló el mes passat

 

Actualització 03/03/2021 a les 09.00 hores. Tragèdia en Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló). Ha mort el bebé d’un any que a finals de febrer va ingressar en estat crític en l’Hospital General de Castelló de la Plana a causa d’una asfíxia accidental.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, els servicis sanitaris han confirmat la mort del xiquet, qui no ha conseguit superar la parada després d’estar més de dos setmanes en l’UCI de l’Hospital. Va ser el passat 18 de febrer quan la mare de la víctima va alertar que el seu fill havia entrat en parada cardíaca.

 

El bebé de Benicarló podria patir seqüeles a conseqüència de la parada cardíaca

Actualització 20/02/2021 a les 11.15 hores. El xicotet d’un any que este dijous va entrar en parada cardiorespiratòria en la seua casa de Benicarló, a causa d’una presumpta asfíxia accidental continua en estat crític en l’UCI de l’Hospital General de Castelló.

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, si el menor conseguix recuperar-se del greu incident, és molt probable que patisca algun tipus de seqüela neuronal per la falta d’oxigen.

 

El xiquet de 14 mesos no presenta cap altra lesió i, aparentment, no hi ha res que faça sospitar a la Guàrdia Civil sobre les causes dels fets. La versió de la mare és que el seu fill es va embolicar amb una corda que hi havia en el carret de bebé i, quan ella es va donar compte, havia canviat de color

 

La Guàrdia Civil investiga l’ocorregut al bebé de Benicarló en estat crític

Actualització 19/02/2021 a les 16.35 hores. Durant la vesprada d’este dijous, els veïns del carrer Joan XXIII de Benicarló van viure moments de màxima preocupació quan una dona, d’origen magrebí, va eixir al carrer demanant auxili i amb el seu fill de tan sols un any als braços. El xiquet, amb aparents símptomes d’asfíxia i inconscient, no reaccionava, per a desesperació de la seua família.

 

Una ambulància va traslladar al xicotet a un hospital de Castelló, ja que el seu estat era molt greu. Diferents agents de la Policia Judicial van prendre declaracions als veïns i els sanitaris que van atendre al menor d’edat en la clínica.

 

Al carrer, guàrdies civils de Benicarló i agents municipals van regular el trànsit en la zona, a on un grup de dones plorava i s’amuntegaven veïns i curiosos davant el greu fet.

 

El bebé podria haver-se asfixiat

Les causes que envolten a este fet són, de moment una incògnita i s’ha iniciat una investigació, encara que tot apunta a un accident domèstic. Ahir, ni tan sols els metges s’explicaven què li havia passat al bebé.

 

Segons van apuntar les primeres investigacions policials, el xiquet de 14 mesos podria haver-se embolicat amb una corda del seu carret mentres la seua progenitora feia diferents labors domèstiques en la sea casa. En un moment donat, la mare del bebé s’hauria donat compte del canvi de color del xicotet, que podria haver-se asfixiat

 

Un xiquet d’un any entra en parada cardíaca en Benicarló

Esta vesprada de dijous, cap a les 17.20 hores, un xiquet d’un any ha entrat en parada cardíaca en la localitat de Benicarló, en la comarca del Baix Maestrat (Castelló).

 

El Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències de la Generalitat Valenciana (CICU) ha mobilitzat fins al lloc dels fets a una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), una altra del Suport Vital Bàsic (SVB), i un metge d’Atenció Primària. Una volta allí, els equips mèdics han fet a la víctima la reanimació cardiopulmonar avançada fins que ha recuperat les constants vitals.

 

Després de ser estabilitzat, el xiquet de 14 mesos ha sigut traslladat fins a l’Hospital General Universitari de Castelló. Fins al moment es desconeix l’estat de salut actual del xiquet

 

La mare ha demanat ajuda en una clínica

En un primer moment, el xiquet ha sigut atès per un metge en una clínica a on la
mare del xicotet ha acudit amb ell per a demanar ajuda. Allí el facultatiu ha iniciat la reanimació cardiopulmonar bàsica al menor.
 

Posteriorment, el metge d’Atenció Primària i l’equip sanitari de suport vital bàsic han continuat reanimant al xiquet amb el massatge cardíac fins a l’arribada del SAMU.

 

Ja en el lloc, l’equip mèdic ha dut a terme les maniobres de reanimació cardiopulmonar avançada i altres tècniques d’estabilització fins que han conseguit recuperar les constants vitals del menor.

Últimes notícies

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.

Alacant negocia amb Royal Caribbean ser port base de creuers

Alacant negocia amb Royal Caribbean convertir-se en port base de creuers. La ciutat projecta en 2026 un 20% més d'impacte econòmic, més vaixells i més passatgers.

El turisme del running es dispara: maratons plenes, dorsals per sorteig i impacte milionari

L'auge del running transforma grans maratons en pols turístics: més jóvens i dones en la línia d'eixida, dorsals per sorteig i un fort impacte econòmic.

La creació d’empreses creix un 22,9% en la Comunitat Valenciana en el quart trimestre de 2025

La Comunitat Valenciana va registrar 4.514 noves societats en el quart trimestre de 2025, segon major avanç autonòmic i quasi deu punts per damunt de la mitjana nacional.

Sis detinguts a Alzira, Cullera i Nàquera pel cultiu i distribució de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones amb vincles familiars a Alzira, Cullera i Nàquera per la seua relació amb dos plantacions de marihuana i per blanqueig de capitals. L'operació Zander es va iniciar després d'una denúncia per tràfic de drogues en una vivenda d'Alzira.