Anuncios

Un xiquet aprofita una xarrada en el col·legi per a denunciar maltractaments de la seua mare

 

La Policia ha detingut a una dona de 31 anys a Las Palmas de Gran Canaria per maltractaments físics i psicològics. El seu fill d’11 anys va aprofitar una xarrada impartida en el seu col·legi sobre el maltractament infantil i familiar per a denunciar les agressions que patia a casa.

Els agents del cos de la Policia visiten regularment diferents centres educatius per a orientar als menors sobre assumptes com els riscos d’internet, l’assetjament escolar, les drogues i l’alcohol, les bandes juvenils o la violència masclista.

Anuncios

Va denunciar la situació que vivia a casa

 

Després de la denúncia del menor es van activar tots els protocols de la Unitat de Família i Atenció a la Dona (UFAM). Segons informa la Prefectura Superior del cos, una posterior exploració del menor “va determinar que patia continus insults i agressions per part de la seua progenitora”.

Després d’això, la mare, que compta amb antecedents policials, ha sigut detinguda com a presumpta autora d’un delicte de maltractament cap al seu fill, qui es troba sota la custòdia del seu avi adoptiu.

 

Detinguda una parella per maltractament

 

Fa dos anys, un altre centre escolar de Granada va donar la veu d’alarma en denunciar a una parella per possible maltractament físic als seus tres fills. La Junta d’Andalusia va activar de manera immediata el protocol d’atenció i va mantindre en acolliment als xicotets.

 

Es disparen les peticions d’auxili de menors

 

Amb la pandèmia del coronavirus, les peticions d’auxili de menors per agressions familiars es van disparar en 2020. Segons un informe de la Fundació Anar, que presta ajuda a xiquets i adolescents en risc, més de la meitat de peticions ateses des que es va decretar el confinament van ser per violència a xiquets.

“Els casos de maltractament intrafamiliar són els més freqüents, sobretot violència domèstica, maltractament físic i psicològic, seguits de violència de gènere, abús sexual, abandó”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.
Anuncios