19.4 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Les xiquetes pateixen més violència sexual a menors en la Comunitat Valenciana

 

Amb motiu del Dia Internacional de la Xiqueta, Save the Children posa el focus en la violència que pateixen les xiquetes pel simple fet de ser-ho, com pot ser la mutilació genital femenina, el matrimoni infantil, la tracta o la violència masclista, tant a Espanya com en la resta del món.

L’informe assenyala que quatre de cada cinc denúncies per violència sexual interposades en 2020 per menors en la Comunitat Valenciana tenien com a víctima a una xiqueta, mentre que en els delictes a través de la xarxa van suposar el 65% dels casos.

El director de Save the Children en la Comunitat Valenciana, Rodrigo Hernández, ha indicat que la violència contra les dones i contra les xiquetes “encara es contempla normal en molts contextos”, i l’única manera d’erradicar-les passa per “la prevenció, l’educació i la tolerància zero”.

En la seua opinió, la societat “no pot permetre que milions de xiquetes patisquen violència pel fet de ser-ho, ni en la Comunitat Valenciana ni en la resta del món”.

Hernández ha reclamat que es desenvolupe com més prompte millor l’estratègia d’implementació de la Llei orgànica de protecció a la infància enfront de la violència, i ha considerat que hauria d’abordar-se també l’adaptació a esta estratègia de la llei d’Infància i adolescència de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.