Les xiquetes pateixen més violència sexual a menors en la Comunitat Valenciana

 

Amb motiu del Dia Internacional de la Xiqueta, Save the Children posa el focus en la violència que pateixen les xiquetes pel simple fet de ser-ho, com pot ser la mutilació genital femenina, el matrimoni infantil, la tracta o la violència masclista, tant a Espanya com en la resta del món.

L’informe assenyala que quatre de cada cinc denúncies per violència sexual interposades en 2020 per menors en la Comunitat Valenciana tenien com a víctima a una xiqueta, mentre que en els delictes a través de la xarxa van suposar el 65% dels casos.

El director de Save the Children en la Comunitat Valenciana, Rodrigo Hernández, ha indicat que la violència contra les dones i contra les xiquetes “encara es contempla normal en molts contextos”, i l’única manera d’erradicar-les passa per “la prevenció, l’educació i la tolerància zero”.

En la seua opinió, la societat “no pot permetre que milions de xiquetes patisquen violència pel fet de ser-ho, ni en la Comunitat Valenciana ni en la resta del món”.

Hernández ha reclamat que es desenvolupe com més prompte millor l’estratègia d’implementació de la Llei orgànica de protecció a la infància enfront de la violència, i ha considerat que hauria d’abordar-se també l’adaptació a esta estratègia de la llei d’Infància i adolescència de la Comunitat Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.