Les xiquetes pateixen més violència sexual a menors en la Comunitat Valenciana

 

Amb motiu del Dia Internacional de la Xiqueta, Save the Children posa el focus en la violència que pateixen les xiquetes pel simple fet de ser-ho, com pot ser la mutilació genital femenina, el matrimoni infantil, la tracta o la violència masclista, tant a Espanya com en la resta del món.

L’informe assenyala que quatre de cada cinc denúncies per violència sexual interposades en 2020 per menors en la Comunitat Valenciana tenien com a víctima a una xiqueta, mentre que en els delictes a través de la xarxa van suposar el 65% dels casos.

El director de Save the Children en la Comunitat Valenciana, Rodrigo Hernández, ha indicat que la violència contra les dones i contra les xiquetes “encara es contempla normal en molts contextos”, i l’única manera d’erradicar-les passa per “la prevenció, l’educació i la tolerància zero”.

En la seua opinió, la societat “no pot permetre que milions de xiquetes patisquen violència pel fet de ser-ho, ni en la Comunitat Valenciana ni en la resta del món”.

Hernández ha reclamat que es desenvolupe com més prompte millor l’estratègia d’implementació de la Llei orgànica de protecció a la infància enfront de la violència, i ha considerat que hauria d’abordar-se també l’adaptació a esta estratègia de la llei d’Infància i adolescència de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.