13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Les xiquetes pateixen més violència sexual a menors en la Comunitat Valenciana

 

Amb motiu del Dia Internacional de la Xiqueta, Save the Children posa el focus en la violència que pateixen les xiquetes pel simple fet de ser-ho, com pot ser la mutilació genital femenina, el matrimoni infantil, la tracta o la violència masclista, tant a Espanya com en la resta del món.

L’informe assenyala que quatre de cada cinc denúncies per violència sexual interposades en 2020 per menors en la Comunitat Valenciana tenien com a víctima a una xiqueta, mentre que en els delictes a través de la xarxa van suposar el 65% dels casos.

El director de Save the Children en la Comunitat Valenciana, Rodrigo Hernández, ha indicat que la violència contra les dones i contra les xiquetes “encara es contempla normal en molts contextos”, i l’única manera d’erradicar-les passa per “la prevenció, l’educació i la tolerància zero”.

En la seua opinió, la societat “no pot permetre que milions de xiquetes patisquen violència pel fet de ser-ho, ni en la Comunitat Valenciana ni en la resta del món”.

Hernández ha reclamat que es desenvolupe com més prompte millor l’estratègia d’implementació de la Llei orgànica de protecció a la infància enfront de la violència, i ha considerat que hauria d’abordar-se també l’adaptació a esta estratègia de la llei d’Infància i adolescència de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.