Els germans Anglés neguen haver coaccionat al seu soci: «Arribarem a les mans, però res, dos hòsties»

 

Els tres germans d’Antonio Anglés, el presumpte assassí de les xiquetes d’Alcàsser, acusats de coaccionar a un home després d’un robatori de mig milió d’euros, han negat els fets. Un d’ells ha manifestat als jutges que va tindre una discussió «forta» amb la víctima però «res més»: «Arribem un poc a les mans però res, dos hòsties».

 

Els germans d’Anglés i una altra quarta persona s’han assentat este dimarts en el banc dels acusats, en la secció quarta de l’Audiència de València, per presumptes delictes d’extorsió en concurs amb un delicte lleu de lesions, tinença il·lícita d’armes i delictes contra la salut pública, pels que la Fiscalia demana per a ells penes d’entre cinc i 12 anys de presó.

 

Per part seua, la defensa reclama la lliure absolució per a tots excepte per a un dels germans, a qui considera autor d’un delicte de tinença il·lícita d’armes i li demana un any de presó. La víctima no ha acudit a prestar declaració perquè està sent buscada per narcotràfic. El juí ha quedat vist per a sentència.

 

Amenaçaren a la víctima amb una xeringa infectada amb sida

Cap dels quatre acusats ha volgut respondre a les preguntes formulades pel ministeri fiscal, però sí al seu advocat defensor. Han negat qualsevol classe d’extorsió, coacció o lesions a la víctima el dia en què es van produir els fets, el 21 de desembre de 2017, en casa d’un dels acusats.

 

Els acusats es van citar amb l’home per a recriminar-li que haguera robat 500.000 euros guardats en un vehicle, segons manté la fiscal. Quan la víctima va negar l’acusació, un dels encausats —sempre segons la versió del ministeri públic— li va encanonar amb una pistola i li va amenaçar amb clavar-li una xeringa infectada amb sida.

 

Després d’això, els quatre acusats li van pegar puntades i punyades. Van aconseguir d’esta manera fer-se amb la seua voluntat per a obligar-lo a acompanyar-los a una notaria, a on va firmar la cessió del 40% d’accions que posseïa en una gasolinera de Iecla (Múrcia) a favor d’un d’ells, que era copropietari de l’empresa.

 

Els acusats ho neguen tot

Els acusats neguen tot açò. Un dels germans ha explicat en el juí que la víctima era el seu soci i amic «durant molts anys». De fet, ha indicat que també era el padrí del seu fill. El dia dels fets ha dit que estava en sa casa amb els seus germans i altres amics veent un cotxe que s’havien comprat.

 

Uns tres o quatre dies abans, els dos havien «pactat» que la víctima li fera una cessió de poders d’un negoci que compartien, d’una gasolinera, perquè no s’estava encarregant d’ell. «Ell no s’encarregava de res, passava de tot. De manera que vam anar a firmar la cessió de poders per a que jo m’encarregara i ell no es va negar. Va dir que sí sense cap problema», ha manifestat.

 

Després de firmar, ha narrat que van discutir «fort» per problemes relacionats amb què ell s’havia despreocupat del negoci i ha dit: «Arribarem un poc a les mans, però res, dos hòsties». La gasolinera es va vendre un any després i es van repartir el benefici, ha explicat.

 

Sobre l’arma i les drogues trobades en sa casa, l’acusat ha indicat que la pistola la va comprar per por, perquè li havien robat en una recaptació de l’estació anys abans i per a protegir-se. Sobre la droga, ha afirmat que era consumidor de cocaïna i que li guardava l’heroïna al seu germà, que és politoxicòman, amb l’objectiu d’administrar-li-la.

 

Els altres dos germans han coincidit que el dia dels fets, mentres miraven el nou cotxe que s’havia comprat, no van vore res estrany «ni fora del normal». Esta versió ha sigut la mateixa que la del quart acusat.

 

La compareixença d’un dels investigadors

Durant el juí també ha comparegut un dels agents que va investigar els fets i ha explicat que la víctima va denunciar i els va comentar que un dels germans li va dir que li havien robat 500.000 euros que tenia en el seu cotxe i que creia que havia sigut algú del seu entorn. Li van sotmetre a la prova del polígraf amb una pistola i «la va passar», ha dit.

 

Als dies, segons va explicar a la policia, li van tornar a citar en sa casa i li van pegar i el van acusar del robatori. Li van amenaçar amb una arma, unes esposes i una xeringa contaminada i li van dir que l’anaven a matar si no els cedia les accions de la gasolinera.

Últimes notícies

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.

Porta gran per a El Cid i Manuel Escribano en una completa correguda de Victorino Martín a Alacant

El Cid i Manuel Escribano han eixit per la porta gran de la Plaça d'Alacant amb una exigent i completa correguda de Victorino Martín, en una vesprada en què José María Manzanares ha signat una actuació sòlida davant els seus paisans.