La taxa d’homicidis valenciana és més alta que la mitjana espanyola

Este cap de setmana s’hi han registrat dos assassinats en 24 hores a la província de València. Un fet que deixa tota la població consternada i, alhora, amb por. Les darreres estadístiques de l’Institut Nacional d’Estadística mostren que la Comunitat Valenciana se situa per sobre de la mitjana espanyola en homicidis.

L’homicidi és, a efectes estadístics, la mort intencional d’una persona, incloent-hi l’assassinat, l’eutanàsia i l’infanticidi. En este cas, Espanya registra una taxa de 0,63 homicidis de mitjana, per cada 100.000 habitants.

La Comunitat Valenciana se situa a 0,73 homicidis per cada 100.000 habitants en este darrer any. És cert que la taxa s’ha reduït respecte a l’any 2019, on es van registrar 0,80 homicidis per cada 100.000 habitants a la Comunitat.

Tan sols hi ha quatre comunitats autònomes al davant de la Comunitat Valenciana que superen la taxa d’homicidis. Ceuta ocupa el primer lloc amb una taxa de 2,38 homicidis per cada 100.000 habitants; La Rioja, en segon lloc amb 1,58; Extremadura està en tercer lloc amb 0,85 homicidis; i Castella la Manxa registra el 2020 una taxa de 0,83 homicidis per cada 100.000 habitants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.

Emergències desplega hui un simulacre per pluges torrencials en la presa de Buseo

El Centre de Coordinació d'Emergències prova hui la resposta davant pluges torrencials entorn de la presa de Buseo. Hi haurà sirenes i vehicles en sis municipis, sense risc real

El temps continuarà estable en la Comunitat Valenciana, amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta jornades estables i més sol, amb màximes en ascens generalitzat i vents fluixos, només moderats en el nord de Castelló.

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.