La taxa d’homicidis valenciana és més alta que la mitjana espanyola

Este cap de setmana s’hi han registrat dos assassinats en 24 hores a la província de València. Un fet que deixa tota la població consternada i, alhora, amb por. Les darreres estadístiques de l’Institut Nacional d’Estadística mostren que la Comunitat Valenciana se situa per sobre de la mitjana espanyola en homicidis.

L’homicidi és, a efectes estadístics, la mort intencional d’una persona, incloent-hi l’assassinat, l’eutanàsia i l’infanticidi. En este cas, Espanya registra una taxa de 0,63 homicidis de mitjana, per cada 100.000 habitants.

La Comunitat Valenciana se situa a 0,73 homicidis per cada 100.000 habitants en este darrer any. És cert que la taxa s’ha reduït respecte a l’any 2019, on es van registrar 0,80 homicidis per cada 100.000 habitants a la Comunitat.

Tan sols hi ha quatre comunitats autònomes al davant de la Comunitat Valenciana que superen la taxa d’homicidis. Ceuta ocupa el primer lloc amb una taxa de 2,38 homicidis per cada 100.000 habitants; La Rioja, en segon lloc amb 1,58; Extremadura està en tercer lloc amb 0,85 homicidis; i Castella la Manxa registra el 2020 una taxa de 0,83 homicidis per cada 100.000 habitants.

Últimes notícies

Ruixats forts i granís en l’interior nord mentre el sud lluïx ras

L’interior de la mitat nord de la Comunitat Valenciana espera esta vesprada ruixats i tronades localment fortes amb granís, mentre que el sud tindrà cel poc nuvolós o ras i temperatures sense grans canvis.

Una dona cau des del bany de la seua vivenda sobre un llavacotxes a Benetússer

Una dona ha resultat ferida en cedir el sòl del bany de la seua vivenda i caure uns cinc metres sobre un llavacotxes tancat al públic a Benetússer. La Policia Local i Urbanisme investiguen hui si el colapse està relacionat amb obres o amb el mal estat de la finca.

Controlat de matinada l’incendi forestal de Forcall originat per un camió accidentat

Els bombers han estabilitzat de matinada l’incendi forestal declarat diumenge a Forcall (Castelló), provocat per un camió accidentat en un barranc. El foc ha obligat a desplegar mitjans aeris i terrestres i a activar la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals.

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.