El telèfon 024 donarà accés al servei de prevenció del suïcidi

El Govern ha sol·licitat el número 024 perquè siga el número d’atenció telefònica contra el suïcidi. La mesura està publicada en el Boletín Oficial del Estado com a part del Pla d’Acció 2021-2024 de Salut Mental del Ministeri de Sanitat. No obstant això, encara no està operatiu.

L’objectiu d’aquesta línia d’ajuda és, segons el que ha publicat el BOE, proporcionar atenció telefònica a totes les persones amb pensaments, ideacions o risc de conducta suïcida. El 024 serà d’abast nacional, anònim, gratuït i confidencial.

El servei del 024 comptarà l’atenció i suport de professionals especialitzats amb perfils multidisciplinaris i experts en el maneig d’aquestes situacions. Es tracta de previndre o impedir les conductes susceptibles de derivar en riscos per a la vida o la integritat física d’aquestes persones.

 

Accés als serveis sanitaris especialitzats

 

El servei facilitarà a aquestes persones, la informació necessària perquè puguen accedir als serveis sanitaris especialitzats més adequats a la seua situació personal.

Les trucades telefòniques al número atribuït seran gratuïtes i no generaran facturació. A més, el servei prestat estarà obert a tots els ciutadans sense necessitat de registre previ.

 

El servei d’atenció contra el suïcidi no serà 24 hores

 

Si el servei no estiguera disponible contínuament, és a dir, les vint-i-quatre hores de tots els dies de l’any, es garantirà l’existència d’informació pública fàcilment accessible sobre la disponibilitat del servei i que, durant els períodes d’indisponibilitat, s’atenga les crides amb informació sobre el dia i l’hora en què el servei tornarà a estar disponible.

Es vetlarà perquè els usuaris amb discapacitat auditiva o de la parla disposen de les facilitats que permeten la seua adequada atenció, tenint en compte les seues necessitats específiques.

El Govern no ha explicat quan està previst que aquest número 024 de prevenció del suïcidi entre en funcionament.

 

Anuncios

Últimes notícies

València inaugura el primer centre municipal veterinari per a colònies felines d’Espanya

València ha inaugurat el primer centre municipal d'Espanya dedicat en exclusiva a l'esterilització, atenció i cura dels més de 22.000 gats comunitaris que viuen a la ciutat.

La Comunitat Valenciana eleva un 5,9% l’arribada de turistes internacionals i el gasto creix un 4,7% fins a març

La Comunitat Valenciana rep 2,25 milions de turistes internacionals fins a març, un 5,9% més, i aconseguix un gasto de 2.872 milions, mentres Espanya marca nous rècords trimestrals i al març.

La Copa Faulconbridge inicia etapa com Challenger 175 i es prepara per al comiat de Baptista i Zapata

La Copa Faulconbridge estrena categoria ATP Challenger 175 i nova data en el Club de Tenis València, en una edició marcada pel comiat de Roberto Bautista i Bernabé Zapata.

OceanFest torna a València amb una edició dedicada als ecosistemes polars

El Oceanogràfic de València celebra del 18 al 24 de maig la quarta edició de OceanFest, un festival que posa el focus en els ecosistemes polars amb art, divulgació i tallers familiars.

El València Basket es juga la vida en l’Eurolliga en la pista del Panathinaikos

El València Basket visita la pista del Panathinaikos obligat a guanyar per a seguir amb opcions en els quarts de final de l'Eurolliga, després de dos ajustes derrotes en el Roig Arena.

Ortí defén els servicis mínims i reclama compatibilitzar la vaga docent amb la protecció de l’alumnat

La Conselleria d'Educació negociarà els servicis mínims de la vaga indefinida del professorat des de l'escolta i el diàleg, amb l'objectiu de garantir el dret a la protesta sense comprometre l'atenció a l'alumnat, especialment el més vulnerable i el que afronta les PAU.

Pedro Martínez confia a allargar la sèrie davant Panathinaikos malgrat el 0-2

Pedro Martínez assumix l'escenari límit del València Basket en l'Eurolliga, però manté la confiança a guanyar en la pista del Panathinaikos i allargar la sèrie de quarts.

PP i Vox bloquegen la pròrroga de la comissió de la dana i el PSPV portarà el cas al Constitucional

PP i Vox impedixen ampliar la comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts, que conclourà este mes, i el PSPV anuncia un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional.