Ana Rosa inicia temporada des d’un lloc insòlit, “intentarem canviar la història”

 

 

Ana Rosa Quintana ha deixat a l’audiència sense paraules en iniciar la seua nova temporada de ‘El programa de AR’ des de l’alt d’un molí de vent dels quals generen energia eòlica per a presentar les novetats del curs.

La periodista analitza la situació elèctrica que viu Espanya i, sobretot, el futur que ofereixen les energies  renovables.

 

Ana Rosa, des de la part més alta del molí de vent, fa referència a Miguel de Cervantes per a iniciar la temporada: “Ell va escriure la història d’un gentilhome que lluitava contra gegants que eren molins de vent, perquè volia canviar el món i les coses…”.

“Al final es va rendir, no va canviar i les coses són molt difícil canviar-les”, continua dient. No obstant això, després comenta a l’audiència: “Però nosaltres intentarem canviar la història, per això ens hem vingut a estos gegants, a estos molins del segle XXI, a estos molins que ens donen energia neta”,

La presentadora ha contat que apostarà en este nou curs per la pluralitat, per escoltar l’audiència i pels reportatges. Ja de tornada a plató—vestida de blanc com sempre que comença curs— ha aprofitat la seua editorial per a criticar amb duresa al president del Govern, Pedro Sánchez.

 

Les xarxes socials han esclatat per la línia editorial del programa.
 

Crítiques a Pedro Sánchez 

 

El primer que ha criticat ha sigut l’actuació del Govern a l’Afganistan i ha acusat Sánchez de “posar-se la medalla del treball del nostre Exèrcit a l’Afganistan” per usar la frase “missió complida” quan es va completar l’evacuació del personal espanyol al país després de l’arribada dels talibans.

“Els militars s’han jugat la vida evacuant a famílies, però el mèrit és de l’Executiu. El president ha estat aïllat a Lanzarote i va eixir de la trinxera per a posar-se els galons i apuntar-se els mèrits de la tropa”, ha afirmat Quintana.

Ana Rosa ha recordat els atemptats de l’11 de setembre a les Torres Bessones per a carregar també contra el president nord-americà Joe Biden, del qual ha dit que ha abandonat a milions de dones que seran empresonades en un burca.

Missió complida. Esta frase la pronuncie Sánchez per a donar llum verda al curs polític. Si parlem de llum, el discurs canvia de missió complida a missió impossible”, ha prosseguit la presentadora.

La periodista ha parlat de la impossibilitat del Govern per a baixar la factura de la llum i s’ha fet dels huit rècords consecutius que ha batut el preu de l’electricitat: “Moncloa assegura que no podem fer res perquè Europa no ens deixa, el mateix que ens van comptar amb l’IVA de les màscares”.

Quintana ha assenyalat que viure amb estos preus porta als ciutadans a “una vida en penombra” i ha assenyalat que encendre la llum “suposa no arribar a fi de mes”.

“La cistella de la compra ha pujat a la velocitat de la llum: un 3,3%, un altre rècord, el màxim en una dècada”, ha comentat.

La presentadora ha recordat el que deia Sánchez en 2014 sobre el preu de la llum quan va pujar un 8% durant el Govern de Rajoy i ha remarcat que ara ha pujat un 217%.

“La icona de les idees és la bombeta. No ens facen creure que són un Govern amb poques llums o al qual se li han fos els ploms. Pensen, siguen creatius perquè se’ls encenga la bombeta. Deia Einstein que els països sempre han eixit de la crisi gràcies a les idees que genera la incertesa. No ens diguen que no hi ha llum al final de túnel”, ha prosseguit.

I ha finalitzat: “No utilitzen l’electricitat només per a obrir portes giratòries i col·locar endolls. Si van ser capaços de confinar a 47 milions de persones, també pot baixar la llum i llavors sí, senyor president, llavors haurà fet el seu treball i podrà dir-nos a la cara sense enrojolar-se això de missió complida”.

 

Nova temporada 

 

Ana Rosa explica que en la present temporada que arranca “d’energia parlarem molt, sobretot amb la pujada de la llum, també us volem contar el que ocorrerà al nostre país”.

Finalment, Ana Rosa fa una promesa a l’audiència: “Els nostres reporters recorrent el país de punta a punta, els reportatges d’investigació, les nostres entrevistes, personatges i, sobretot, tot amb pluralitat i llibertat”.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les mascletaes i els castells de Paiporta tornen al barranc de Poio després de la dana

Paiporta recupera les mascletaes i els castells en el barranc de Poio després de la dana de 2024. La CHJ avala la volta i el programa inclou la Nit del Foc i l'última mascletà.

El temps canvia des de demà en la Comunitat: més vent, baixen les màximes i possibles pluges

Este dimarts seguirà l'ambient estable, amb cels buidats i temperatures a l'alça. Des de demà s'espera més nuvolositat, descens de màximes, vent de nord-est en el litoral i alguna pluja al nord de Castelló.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

El València Basket renova a Nate Reuvers fins a 2028

El pivot ha ampliat el seu vincle per dos temporades més després de consolidar-se com a peça clau en l'equip. Els seus números en Eurolliga i acb sustenten l'aposta.

Futur esperançador per a la rosseta amb rècord de cries i recuperació d’aiguamolls

L'espècie més amenaçada d'Europa encadena rècords de parelles reproductores i cries gràcies a la restauració d'aiguamolls mediterranis. A Espanya passa de 33 femelles en 2019 a 172 a la fi de 2025, encara que seguix en risc.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez, i revalida el títol de 2025. Monestir de Poblet i Na Jordana han completat el podi.

Dos detinguts a Madrid per intentar segrestar un empresari en una furgoneta rumb a Petrer

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens després d'intentar segrestar un empresari per a llevar-li les claus de les seues criptomonedes. La furgoneta tenia com a destí Petrer i va ser interceptada en la zona d'Atocha.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb una sàtira sobre ambició i diners

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb Redimonis. La comissió repetix el triomf reeixit en 2025 i consolida el seu lideratge amb el major pressupost de la categoria.