Ana Rosa inicia temporada des d’un lloc insòlit, “intentarem canviar la història”

 

 

Ana Rosa Quintana ha deixat a l’audiència sense paraules en iniciar la seua nova temporada de ‘El programa de AR’ des de l’alt d’un molí de vent dels quals generen energia eòlica per a presentar les novetats del curs.

La periodista analitza la situació elèctrica que viu Espanya i, sobretot, el futur que ofereixen les energies  renovables.

 

Ana Rosa, des de la part més alta del molí de vent, fa referència a Miguel de Cervantes per a iniciar la temporada: “Ell va escriure la història d’un gentilhome que lluitava contra gegants que eren molins de vent, perquè volia canviar el món i les coses…”.

“Al final es va rendir, no va canviar i les coses són molt difícil canviar-les”, continua dient. No obstant això, després comenta a l’audiència: “Però nosaltres intentarem canviar la història, per això ens hem vingut a estos gegants, a estos molins del segle XXI, a estos molins que ens donen energia neta”,

La presentadora ha contat que apostarà en este nou curs per la pluralitat, per escoltar l’audiència i pels reportatges. Ja de tornada a plató—vestida de blanc com sempre que comença curs— ha aprofitat la seua editorial per a criticar amb duresa al president del Govern, Pedro Sánchez.

 

Les xarxes socials han esclatat per la línia editorial del programa.
 

Crítiques a Pedro Sánchez 

 

El primer que ha criticat ha sigut l’actuació del Govern a l’Afganistan i ha acusat Sánchez de “posar-se la medalla del treball del nostre Exèrcit a l’Afganistan” per usar la frase “missió complida” quan es va completar l’evacuació del personal espanyol al país després de l’arribada dels talibans.

“Els militars s’han jugat la vida evacuant a famílies, però el mèrit és de l’Executiu. El president ha estat aïllat a Lanzarote i va eixir de la trinxera per a posar-se els galons i apuntar-se els mèrits de la tropa”, ha afirmat Quintana.

Ana Rosa ha recordat els atemptats de l’11 de setembre a les Torres Bessones per a carregar també contra el president nord-americà Joe Biden, del qual ha dit que ha abandonat a milions de dones que seran empresonades en un burca.

Missió complida. Esta frase la pronuncie Sánchez per a donar llum verda al curs polític. Si parlem de llum, el discurs canvia de missió complida a missió impossible”, ha prosseguit la presentadora.

La periodista ha parlat de la impossibilitat del Govern per a baixar la factura de la llum i s’ha fet dels huit rècords consecutius que ha batut el preu de l’electricitat: “Moncloa assegura que no podem fer res perquè Europa no ens deixa, el mateix que ens van comptar amb l’IVA de les màscares”.

Quintana ha assenyalat que viure amb estos preus porta als ciutadans a “una vida en penombra” i ha assenyalat que encendre la llum “suposa no arribar a fi de mes”.

“La cistella de la compra ha pujat a la velocitat de la llum: un 3,3%, un altre rècord, el màxim en una dècada”, ha comentat.

La presentadora ha recordat el que deia Sánchez en 2014 sobre el preu de la llum quan va pujar un 8% durant el Govern de Rajoy i ha remarcat que ara ha pujat un 217%.

“La icona de les idees és la bombeta. No ens facen creure que són un Govern amb poques llums o al qual se li han fos els ploms. Pensen, siguen creatius perquè se’ls encenga la bombeta. Deia Einstein que els països sempre han eixit de la crisi gràcies a les idees que genera la incertesa. No ens diguen que no hi ha llum al final de túnel”, ha prosseguit.

I ha finalitzat: “No utilitzen l’electricitat només per a obrir portes giratòries i col·locar endolls. Si van ser capaços de confinar a 47 milions de persones, també pot baixar la llum i llavors sí, senyor president, llavors haurà fet el seu treball i podrà dir-nos a la cara sense enrojolar-se això de missió complida”.

 

Nova temporada 

 

Ana Rosa explica que en la present temporada que arranca “d’energia parlarem molt, sobretot amb la pujada de la llum, també us volem contar el que ocorrerà al nostre país”.

Finalment, Ana Rosa fa una promesa a l’audiència: “Els nostres reporters recorrent el país de punta a punta, els reportatges d’investigació, les nostres entrevistes, personatges i, sobretot, tot amb pluralitat i llibertat”.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.