Ana Rosa inicia temporada des d’un lloc insòlit, “intentarem canviar la història”

 

 

Ana Rosa Quintana ha deixat a l’audiència sense paraules en iniciar la seua nova temporada de ‘El programa de AR’ des de l’alt d’un molí de vent dels quals generen energia eòlica per a presentar les novetats del curs.

La periodista analitza la situació elèctrica que viu Espanya i, sobretot, el futur que ofereixen les energies  renovables.

 

Ana Rosa, des de la part més alta del molí de vent, fa referència a Miguel de Cervantes per a iniciar la temporada: «Ell va escriure la història d’un gentilhome que lluitava contra gegants que eren molins de vent, perquè volia canviar el món i les coses…».

«Al final es va rendir, no va canviar i les coses són molt difícil canviar-les», continua dient. No obstant això, després comenta a l’audiència: «Però nosaltres intentarem canviar la història, per això ens hem vingut a estos gegants, a estos molins del segle XXI, a estos molins que ens donen energia neta»,

La presentadora ha contat que apostarà en este nou curs per la pluralitat, per escoltar l’audiència i pels reportatges. Ja de tornada a plató—vestida de blanc com sempre que comença curs— ha aprofitat la seua editorial per a criticar amb duresa al president del Govern, Pedro Sánchez.

 

Les xarxes socials han esclatat per la línia editorial del programa.
 

Crítiques a Pedro Sánchez 

 

El primer que ha criticat ha sigut l’actuació del Govern a l’Afganistan i ha acusat Sánchez de “posar-se la medalla del treball del nostre Exèrcit a l’Afganistan” per usar la frase “missió complida” quan es va completar l’evacuació del personal espanyol al país després de l’arribada dels talibans.

“Els militars s’han jugat la vida evacuant a famílies, però el mèrit és de l’Executiu. El president ha estat aïllat a Lanzarote i va eixir de la trinxera per a posar-se els galons i apuntar-se els mèrits de la tropa”, ha afirmat Quintana.

Ana Rosa ha recordat els atemptats de l’11 de setembre a les Torres Bessones per a carregar també contra el president nord-americà Joe Biden, del qual ha dit que ha abandonat a milions de dones que seran empresonades en un burca.

Missió complida. Esta frase la pronuncie Sánchez per a donar llum verda al curs polític. Si parlem de llum, el discurs canvia de missió complida a missió impossible”, ha prosseguit la presentadora.

La periodista ha parlat de la impossibilitat del Govern per a baixar la factura de la llum i s’ha fet dels huit rècords consecutius que ha batut el preu de l’electricitat: “Moncloa assegura que no podem fer res perquè Europa no ens deixa, el mateix que ens van comptar amb l’IVA de les màscares”.

Quintana ha assenyalat que viure amb estos preus porta als ciutadans a “una vida en penombra” i ha assenyalat que encendre la llum “suposa no arribar a fi de mes”.

“La cistella de la compra ha pujat a la velocitat de la llum: un 3,3%, un altre rècord, el màxim en una dècada”, ha comentat.

La presentadora ha recordat el que deia Sánchez en 2014 sobre el preu de la llum quan va pujar un 8% durant el Govern de Rajoy i ha remarcat que ara ha pujat un 217%.

“La icona de les idees és la bombeta. No ens facen creure que són un Govern amb poques llums o al qual se li han fos els ploms. Pensen, siguen creatius perquè se’ls encenga la bombeta. Deia Einstein que els països sempre han eixit de la crisi gràcies a les idees que genera la incertesa. No ens diguen que no hi ha llum al final de túnel”, ha prosseguit.

I ha finalitzat: “No utilitzen l’electricitat només per a obrir portes giratòries i col·locar endolls. Si van ser capaços de confinar a 47 milions de persones, també pot baixar la llum i llavors sí, senyor president, llavors haurà fet el seu treball i podrà dir-nos a la cara sense enrojolar-se això de missió complida”.

 

Nova temporada 

 

Ana Rosa explica que en la present temporada que arranca «d’energia parlarem molt, sobretot amb la pujada de la llum, també us volem contar el que ocorrerà al nostre país».

Finalment, Ana Rosa fa una promesa a l’audiència: «Els nostres reporters recorrent el país de punta a punta, els reportatges d’investigació, les nostres entrevistes, personatges i, sobretot, tot amb pluralitat i llibertat».

 

Últimes notícies

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.