Ana Rosa inicia temporada des d’un lloc insòlit, “intentarem canviar la història”

 

 

Ana Rosa Quintana ha deixat a l’audiència sense paraules en iniciar la seua nova temporada de ‘El programa de AR’ des de l’alt d’un molí de vent dels quals generen energia eòlica per a presentar les novetats del curs.

La periodista analitza la situació elèctrica que viu Espanya i, sobretot, el futur que ofereixen les energies  renovables.

 

Ana Rosa, des de la part més alta del molí de vent, fa referència a Miguel de Cervantes per a iniciar la temporada: “Ell va escriure la història d’un gentilhome que lluitava contra gegants que eren molins de vent, perquè volia canviar el món i les coses…”.

“Al final es va rendir, no va canviar i les coses són molt difícil canviar-les”, continua dient. No obstant això, després comenta a l’audiència: “Però nosaltres intentarem canviar la història, per això ens hem vingut a estos gegants, a estos molins del segle XXI, a estos molins que ens donen energia neta”,

La presentadora ha contat que apostarà en este nou curs per la pluralitat, per escoltar l’audiència i pels reportatges. Ja de tornada a plató—vestida de blanc com sempre que comença curs— ha aprofitat la seua editorial per a criticar amb duresa al president del Govern, Pedro Sánchez.

 

Les xarxes socials han esclatat per la línia editorial del programa.
 

Crítiques a Pedro Sánchez 

 

El primer que ha criticat ha sigut l’actuació del Govern a l’Afganistan i ha acusat Sánchez de “posar-se la medalla del treball del nostre Exèrcit a l’Afganistan” per usar la frase “missió complida” quan es va completar l’evacuació del personal espanyol al país després de l’arribada dels talibans.

“Els militars s’han jugat la vida evacuant a famílies, però el mèrit és de l’Executiu. El president ha estat aïllat a Lanzarote i va eixir de la trinxera per a posar-se els galons i apuntar-se els mèrits de la tropa”, ha afirmat Quintana.

Ana Rosa ha recordat els atemptats de l’11 de setembre a les Torres Bessones per a carregar també contra el president nord-americà Joe Biden, del qual ha dit que ha abandonat a milions de dones que seran empresonades en un burca.

Missió complida. Esta frase la pronuncie Sánchez per a donar llum verda al curs polític. Si parlem de llum, el discurs canvia de missió complida a missió impossible”, ha prosseguit la presentadora.

La periodista ha parlat de la impossibilitat del Govern per a baixar la factura de la llum i s’ha fet dels huit rècords consecutius que ha batut el preu de l’electricitat: “Moncloa assegura que no podem fer res perquè Europa no ens deixa, el mateix que ens van comptar amb l’IVA de les màscares”.

Quintana ha assenyalat que viure amb estos preus porta als ciutadans a “una vida en penombra” i ha assenyalat que encendre la llum “suposa no arribar a fi de mes”.

“La cistella de la compra ha pujat a la velocitat de la llum: un 3,3%, un altre rècord, el màxim en una dècada”, ha comentat.

La presentadora ha recordat el que deia Sánchez en 2014 sobre el preu de la llum quan va pujar un 8% durant el Govern de Rajoy i ha remarcat que ara ha pujat un 217%.

“La icona de les idees és la bombeta. No ens facen creure que són un Govern amb poques llums o al qual se li han fos els ploms. Pensen, siguen creatius perquè se’ls encenga la bombeta. Deia Einstein que els països sempre han eixit de la crisi gràcies a les idees que genera la incertesa. No ens diguen que no hi ha llum al final de túnel”, ha prosseguit.

I ha finalitzat: “No utilitzen l’electricitat només per a obrir portes giratòries i col·locar endolls. Si van ser capaços de confinar a 47 milions de persones, també pot baixar la llum i llavors sí, senyor president, llavors haurà fet el seu treball i podrà dir-nos a la cara sense enrojolar-se això de missió complida”.

 

Nova temporada 

 

Ana Rosa explica que en la present temporada que arranca “d’energia parlarem molt, sobretot amb la pujada de la llum, també us volem contar el que ocorrerà al nostre país”.

Finalment, Ana Rosa fa una promesa a l’audiència: “Els nostres reporters recorrent el país de punta a punta, els reportatges d’investigació, les nostres entrevistes, personatges i, sobretot, tot amb pluralitat i llibertat”.

 

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.