Ana Rosa inicia temporada des d’un lloc insòlit, “intentarem canviar la història”

 

 

Ana Rosa Quintana ha deixat a l’audiència sense paraules en iniciar la seua nova temporada de ‘El programa de AR’ des de l’alt d’un molí de vent dels quals generen energia eòlica per a presentar les novetats del curs.

La periodista analitza la situació elèctrica que viu Espanya i, sobretot, el futur que ofereixen les energies  renovables.

 

Ana Rosa, des de la part més alta del molí de vent, fa referència a Miguel de Cervantes per a iniciar la temporada: «Ell va escriure la història d’un gentilhome que lluitava contra gegants que eren molins de vent, perquè volia canviar el món i les coses…».

«Al final es va rendir, no va canviar i les coses són molt difícil canviar-les», continua dient. No obstant això, després comenta a l’audiència: «Però nosaltres intentarem canviar la història, per això ens hem vingut a estos gegants, a estos molins del segle XXI, a estos molins que ens donen energia neta»,

La presentadora ha contat que apostarà en este nou curs per la pluralitat, per escoltar l’audiència i pels reportatges. Ja de tornada a plató—vestida de blanc com sempre que comença curs— ha aprofitat la seua editorial per a criticar amb duresa al president del Govern, Pedro Sánchez.

 

Les xarxes socials han esclatat per la línia editorial del programa.
 

Crítiques a Pedro Sánchez 

 

El primer que ha criticat ha sigut l’actuació del Govern a l’Afganistan i ha acusat Sánchez de “posar-se la medalla del treball del nostre Exèrcit a l’Afganistan” per usar la frase “missió complida” quan es va completar l’evacuació del personal espanyol al país després de l’arribada dels talibans.

“Els militars s’han jugat la vida evacuant a famílies, però el mèrit és de l’Executiu. El president ha estat aïllat a Lanzarote i va eixir de la trinxera per a posar-se els galons i apuntar-se els mèrits de la tropa”, ha afirmat Quintana.

Ana Rosa ha recordat els atemptats de l’11 de setembre a les Torres Bessones per a carregar també contra el president nord-americà Joe Biden, del qual ha dit que ha abandonat a milions de dones que seran empresonades en un burca.

Missió complida. Esta frase la pronuncie Sánchez per a donar llum verda al curs polític. Si parlem de llum, el discurs canvia de missió complida a missió impossible”, ha prosseguit la presentadora.

La periodista ha parlat de la impossibilitat del Govern per a baixar la factura de la llum i s’ha fet dels huit rècords consecutius que ha batut el preu de l’electricitat: “Moncloa assegura que no podem fer res perquè Europa no ens deixa, el mateix que ens van comptar amb l’IVA de les màscares”.

Quintana ha assenyalat que viure amb estos preus porta als ciutadans a “una vida en penombra” i ha assenyalat que encendre la llum “suposa no arribar a fi de mes”.

“La cistella de la compra ha pujat a la velocitat de la llum: un 3,3%, un altre rècord, el màxim en una dècada”, ha comentat.

La presentadora ha recordat el que deia Sánchez en 2014 sobre el preu de la llum quan va pujar un 8% durant el Govern de Rajoy i ha remarcat que ara ha pujat un 217%.

“La icona de les idees és la bombeta. No ens facen creure que són un Govern amb poques llums o al qual se li han fos els ploms. Pensen, siguen creatius perquè se’ls encenga la bombeta. Deia Einstein que els països sempre han eixit de la crisi gràcies a les idees que genera la incertesa. No ens diguen que no hi ha llum al final de túnel”, ha prosseguit.

I ha finalitzat: “No utilitzen l’electricitat només per a obrir portes giratòries i col·locar endolls. Si van ser capaços de confinar a 47 milions de persones, també pot baixar la llum i llavors sí, senyor president, llavors haurà fet el seu treball i podrà dir-nos a la cara sense enrojolar-se això de missió complida”.

 

Nova temporada 

 

Ana Rosa explica que en la present temporada que arranca «d’energia parlarem molt, sobretot amb la pujada de la llum, també us volem contar el que ocorrerà al nostre país».

Finalment, Ana Rosa fa una promesa a l’audiència: «Els nostres reporters recorrent el país de punta a punta, els reportatges d’investigació, les nostres entrevistes, personatges i, sobretot, tot amb pluralitat i llibertat».

 

Últimes notícies

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.