Concha Velasco confessa els seus problemes econòmics durant la pandèmia

 

Als seus 81 anys, Concha Velasco continua incombustible. L’actriu val·lisoletana es troba de gira representant l’obra ‘La habitación de María‘ on repeteix a les ordres del seu fill després de l’èxit de ‘El funeral’.

 

En la presentació de la seua obra de teatre, l’artista ha confessat que acaba de sotmetre’s a una intervenció quirúrgica: «Fa tres dies que m’han donat l’alta, m’han operat d’una peritonitis que em va envair la pleura; això m’ha deixat seqüeles, però jo li deia al metge: a Bilbao vaig com siga!», ha explicat l’actriu val·lisoletana que estarà des d’aquest dijous fins al diumenge en el teatre Arriaga amb aquest monòleg.

 

Amb aquesta obra, la mítica ‘xica Yeyé‘ torna als escenaris, amb un personatge del qual assegura: «No té res a veure amb mi, ni tinc agorafòbia ni els problemes que té Isabel Chacón». En l’obra, l’actriu encarna a una escriptora agorafòbica que s’enfronta a la decisió més important de la seua vida, en la qual es mostren les pors, fantasmes i traumes que li han portat a la difícil situació en la qual es troba.

 

«Al públic no se li poden comptar tristeses, encara que l’obra siga dramàtica; cal conquistar a la gent perquè vinga al teatre», assegura l’actriu. Concha Velasco ha confessat també el que faria si li tocara la loteria: «Si em tocara la loteria, convidaria a la gent a vindre al teatre».

 

«He viscut molt mal la pandèmia»

L’actriu ha revelat als mitjans com de dur que ha sigut la pandèmia per a ella: «He viscut molt mal la pandèmia. Soc una persona que està acostumada a besar i abraçar a la gent i a dormir amb el meu nét, i la soledat l’he portada malament», ha lamentat l’actriu, al que ha afegit que s’ha vist també amb problemes econòmics. «A causa de no poder fer rodatges, no hi ha diners, i he hagut de vendre coses de casa», ha exclamat Concha.

 

Tal ha sigut la gravetat de la seua situació econòmica, que Velasco ha venut coses de la seua casa durant la pandèmia: «No m’importa dir-ho, he hagut de vendre tot el que tenia a la meua casa perquè quan no es cobra, fa falta fer-ho. Jo feliç, ja que tenia coses per a vendre. Fa uns dies els vaig dir al meu fill: Hi ha una coberteria allí, ven-la. I li van donar 50 euros per a anar a la farmàcia.

 

Davant aquestes declaracions, els periodistes li han preguntat com ha pogut arribar a aqueixa situació amb la seua gran trajectòria, en la qual ha arribat a fer set pel·lícules a l’any, innombrables sèries, obres de teatre i presentar durant una dècada ‘Cine de barrio’ en TVE. «He invertit en espectacles tot el que tenia en l’època de Paco i no tots han sigut rendibles. Per exemple, Hello Dolly em va costar tants diners que fins i tot encara m’arriben factures dels focus, del decorat… En el teatre he sigut un poc malgastadora, però en la meua vida privada mai. Han sigut muntatges molt cars. Les ruïnes econòmiques sempre m’han vingut pels espectacles, perquè mai m’hauràs vist en un casino. Mai m’hauràs vist en festes a Marbella perquè sempre he estat treballant». 

 

Concha Velasco: «Paco i la meua família són intocables»

En múltiples ocasions, Concha Velasco ha culpat a Paco Marsó –el seu exmarit- d’haver sigut el responsable dels seus deutes econòmics, no obstant això, aquesta vegada s’ha negat a parlar del seu ja mort marit. «Paco està mort i dels morts no es parla més, és intocable. Ara sé que em queda poc temps d’estar en aquest món i em vaig a dedicar a demanar perdó a totes les persones a les quals he fet mal, concretament a tres he pogut demanar-los perdó en vida. I Paco i la meua família són intocables»:

 

Malgrat la seua difícil situació econòmica, la protagonista de la sèrie ‘Herederos de Televisió Espanyola‘ està plena de projectes: «Els meus fills no volen que treballe, ni tan sols Manuel, que és l’autor d’aquesta obra. Fins li he demanat que m’escriga altra i m’ha dit que no. La veritat és que no vull fer més gires, de moment, tinc signat un contracte fins a febrer amb «La habitación de María». Després m’han proposat tornar a fer «Reina Juana», que ja la vaig representar en el  teatre Abadia, un text meravellós d’Ernesto Caballero.

 

 

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU