El dia que Punset va afirmar que no estava assegurat que ell morira

Eduard Punset

El dia que Punset va afirmar que no estava assegurat que ell morira |  València Diari

 

Hui ens ha deixat un dels filòsofs més emblemàtics del panorama espanyol. Eduard Punset ha mort als 82 anys després de patir una llarga malaltia, i això que uns anys arrere havia assegurat que «probablement, no me moriré mai». Els fets van succeir en el programa ‘El Convidat’ de TV3, l’any 2016, enmig d’una conversa distesa que mantenia amb Albert Om. Ara, recuperem este curiós moment i analitzem al detall totes les paraules que va pronunciar el divulgador científic.

 

Punset va explicar que som «pràcticament eterns»

L‘escena començava amb l’economista fent la següent pregunta: «Quan algú es mor, què és exactament el que mor?». Ell mateix s’autoresponia i justificava la resposta, afirmant que «estem fets d’àtoms, en més d’un 90% som àtoms, i estos, a tots els efectes pràctics, no s’acaben mai. O siga, són pràcticament eterns».

 

Però Punset no es va quedar ací, i va prosseguir fent patent el següent: «Aleshores, ho pense moltes voltes… Què és el que mor? Bé, jo estic i em trobe en una situació a on la diferència entre la matèria inerta i la matèria viva és ja molt difusa».

 

«Jo, probablement, no em moriré mai»

Punset

«Jo, probablement, no em moriré mai», va a afirmar Punset | València Diari

 

Davant l’ambigüitat del plantejament dut a terme pel també advocat, Albert Om explicava que «amb això que m’estàs dient, pareix que estiga parlant amb algú a punt de morir, i no és el cas». I ací es va viure el moment que, irremeiablement, ha tornat hui a la memòria de molts.

 

«No, perquè jo, probablement, no em moriré mai», afirmava Punset, davant un presentador que es quedava de pasta de moniat, i aprofitava per a declarar el següent: «Fins ara s’ha mort tot el món». Un argument que tampoc pareixia prou per a convèncer a Punset, el qual seguia assegurant que «això no és una prova».

 

La conversa va acabar amb els riures còmplices d’Om i Punset

En eixe sentit, el barceloní va argumentar que «genèticament, no existix un gen en el nostre interior que diga ‘Eduard deixarà de viure el 20 de novembre de l’any no sé quin’». Però Om insistia en la idea que acabava de verbalitzar, repetint el següent: «Però si li ha passat a tot el món!».

 

«Bé, però podria no passar-me», afirmava Punset, que continuava repetint que «no està provat». La trobada finalitzava amb Albert Om titlant al filòsof de «fava», una cosa que provocava el riure dels dos protagonistes de l’entrevista. 

 

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU