Eurovisió 2023 no se celebrarà a Ucraïna

La pròxima edició d’Eurovisió que està prevista per a 2023 no se celebrarà a Ucraïna.

El més lògic és que el certamen d’Eurovisió l’aculla el país guanyador de l’edició anterior però en aquesta ocasió, malgrat que el país va véncer amb Kalush Orchestra, la Unió Europea de Radiodifusió (UER) ha descartat que se celebre a Ucraïna.

L’organisme ha anunciat en un comunicat que “ha estat explorant opcions” perquè s’han de “garantir la viabilitat d’organitzar l’esdeveniment i la seguretat de totes les parts interessades, inclòs el públic”.

Donada la guerra en curs des de la invasió russa del país guanyador d’enguany, la UER s’ha pres el temps per a realitzar una avaluació completa i un estudi de viabilitat amb especialistes tant d’UA:PBC [la radiotelevisió ucraïnesa] com de tercers, fins i tot en temes de seguretat i protecció”, assenyala el text.

Malgrat això, ha conclòs “amb profund pesar que, donades les circumstàncies actuals, les garanties operatives i de seguretat requerides perquè un organisme de radiodifusió albergue, organitze i produïsca el Festival de la Cançó d’Eurovisió sota les Regles del CES no poden ser complides per UA:PBC”.

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.