Eurovisió 2023 no se celebrarà a Ucraïna

La pròxima edició d’Eurovisió que està prevista per a 2023 no se celebrarà a Ucraïna.

El més lògic és que el certamen d’Eurovisió l’aculla el país guanyador de l’edició anterior però en aquesta ocasió, malgrat que el país va véncer amb Kalush Orchestra, la Unió Europea de Radiodifusió (UER) ha descartat que se celebre a Ucraïna.

L’organisme ha anunciat en un comunicat que “ha estat explorant opcions” perquè s’han de “garantir la viabilitat d’organitzar l’esdeveniment i la seguretat de totes les parts interessades, inclòs el públic”.

Donada la guerra en curs des de la invasió russa del país guanyador d’enguany, la UER s’ha pres el temps per a realitzar una avaluació completa i un estudi de viabilitat amb especialistes tant d’UA:PBC [la radiotelevisió ucraïnesa] com de tercers, fins i tot en temes de seguretat i protecció”, assenyala el text.

Malgrat això, ha conclòs “amb profund pesar que, donades les circumstàncies actuals, les garanties operatives i de seguretat requerides perquè un organisme de radiodifusió albergue, organitze i produïsca el Festival de la Cançó d’Eurovisió sota les Regles del CES no poden ser complides per UA:PBC”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.

Onze associacions d’arts escèniques denuncien abandó de Cultura en la Comunitat

Onze associacions del sector han tornat a alertar d'una deriva que desmantella polítiques clau i agreuja els problemes. Cultura reitera el seu compromís i destaca més contractacions en el Circuit.

El PSPV exigix retirar l’aforament de Mazón per a aclarir la DANA de 2024

El PSPV-PSOE ha demanat retirar l'aforament de Carlos Mazón perquè la investigació per la DANA de 2024 avanç en el jutjat de Catarroja. El TSJCV ha rebutjat investigar-ho però ha precisat que la causa 'pot i deu' seguir en instrucció.

Compromís sosté que Bany va poder comptar amb informació privilegiada sobre els bons comercie

Compromís ha activat iniciatives per a esclarir possibles irregularitats en els bons comercie i reclama controls reforçats a la Cambra de Comerç d'Alacant. La formació vincula el cas a la detenció de Carlos Baño i exigix auditories i compareixences.

La mascletà de Tamarit homenatja el món faller amb ritme, potència i una senyera de fum

La Pirotècnia Tamarit ha firmat la setzena mascletà del cicle amb un tret de sis minuts i 216 quilos, dedicat als qui fan possibles les Falles. El tancament, amb una gran senyera de fum, ha segellat el tribut en una plaça abarrotada.