Eurovisió 2023 no se celebrarà a Ucraïna

La pròxima edició d’Eurovisió que està prevista per a 2023 no se celebrarà a Ucraïna.

El més lògic és que el certamen d’Eurovisió l’aculla el país guanyador de l’edició anterior però en aquesta ocasió, malgrat que el país va véncer amb Kalush Orchestra, la Unió Europea de Radiodifusió (UER) ha descartat que se celebre a Ucraïna.

L’organisme ha anunciat en un comunicat que “ha estat explorant opcions” perquè s’han de “garantir la viabilitat d’organitzar l’esdeveniment i la seguretat de totes les parts interessades, inclòs el públic”.

Donada la guerra en curs des de la invasió russa del país guanyador d’enguany, la UER s’ha pres el temps per a realitzar una avaluació completa i un estudi de viabilitat amb especialistes tant d’UA:PBC [la radiotelevisió ucraïnesa] com de tercers, fins i tot en temes de seguretat i protecció”, assenyala el text.

Malgrat això, ha conclòs “amb profund pesar que, donades les circumstàncies actuals, les garanties operatives i de seguretat requerides perquè un organisme de radiodifusió albergue, organitze i produïsca el Festival de la Cançó d’Eurovisió sota les Regles del CES no poden ser complides per UA:PBC”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.