Eurovisió 2023 no se celebrarà a Ucraïna

La pròxima edició d’Eurovisió que està prevista per a 2023 no se celebrarà a Ucraïna.

El més lògic és que el certamen d’Eurovisió l’aculla el país guanyador de l’edició anterior però en aquesta ocasió, malgrat que el país va véncer amb Kalush Orchestra, la Unió Europea de Radiodifusió (UER) ha descartat que se celebre a Ucraïna.

L’organisme ha anunciat en un comunicat que “ha estat explorant opcions” perquè s’han de “garantir la viabilitat d’organitzar l’esdeveniment i la seguretat de totes les parts interessades, inclòs el públic”.

Donada la guerra en curs des de la invasió russa del país guanyador d’enguany, la UER s’ha pres el temps per a realitzar una avaluació completa i un estudi de viabilitat amb especialistes tant d’UA:PBC [la radiotelevisió ucraïnesa] com de tercers, fins i tot en temes de seguretat i protecció”, assenyala el text.

Malgrat això, ha conclòs “amb profund pesar que, donades les circumstàncies actuals, les garanties operatives i de seguretat requerides perquè un organisme de radiodifusió albergue, organitze i produïsca el Festival de la Cançó d’Eurovisió sota les Regles del CES no poden ser complides per UA:PBC”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.