Holanda guanya Eurovisió i Espanya, amb Miki al capdavant, cau a la 22a posició

 

Holanda és la gran vencedora del festival d’Eurovisió 2019. Feia 44 anys que els neerlandesos no guanyaven el certamen i ho han pogut conseguir gràcies a una disputadíssima tanda final amb països com Itàlia i Rússia. Espanya, amb Miki Núñez, es va haver de conformar amb la 22a posició, tot i haver estat una de les actuacions més celebrades pel públic d’Israel.

 

Al final de la gala, el cantant català va voler traure ferro a l’assumpte en assegurar: «La gent s’ho ha passat bé, nosaltres també… Canten, ballen, diuen que és la favorita però després no la voten». Fins i tot, el mateix Miki va voler anar més allà per a explicar: «Ja sabem què passa amb Espanya, és que pareix que no escarmentem. Jo el primer, dient que seríem de Top10 o Top5. Crec que ens ho mereixíem, potser és egoista però és la cançó que més ha fet disfrutar a la gent. No passa res».

 

 

Efemèride holandesa

En concloure la gala, l’holandés Duncan Laurence va esclatar d’alegria en vore que 44 anys després tornava a portar els seus a la glòria eurovisiva. Menció a part, també, per a altres delegacions com la de Suècia o Macedònia, que van ser les més votades de la nit pels teleespectadors. Finalment, però, el vot del jurat —que va fer remuntar fins a quatre posicions a Espanya, va ser clau per a que el gran vencedor de la nit fora l’holandés Laurence.  

 

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.