9.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Holanda guanya Eurovisió i Espanya, amb Miki al capdavant, cau a la 22a posició

 

Holanda és la gran vencedora del festival d’Eurovisió 2019. Feia 44 anys que els neerlandesos no guanyaven el certamen i ho han pogut conseguir gràcies a una disputadíssima tanda final amb països com Itàlia i Rússia. Espanya, amb Miki Núñez, es va haver de conformar amb la 22a posició, tot i haver estat una de les actuacions més celebrades pel públic d’Israel.

 

Al final de la gala, el cantant català va voler traure ferro a l’assumpte en assegurar: «La gent s’ho ha passat bé, nosaltres també… Canten, ballen, diuen que és la favorita però després no la voten». Fins i tot, el mateix Miki va voler anar més allà per a explicar: «Ja sabem què passa amb Espanya, és que pareix que no escarmentem. Jo el primer, dient que seríem de Top10 o Top5. Crec que ens ho mereixíem, potser és egoista però és la cançó que més ha fet disfrutar a la gent. No passa res».

 

 

Efemèride holandesa

En concloure la gala, l’holandés Duncan Laurence va esclatar d’alegria en vore que 44 anys després tornava a portar els seus a la glòria eurovisiva. Menció a part, també, per a altres delegacions com la de Suècia o Macedònia, que van ser les més votades de la nit pels teleespectadors. Finalment, però, el vot del jurat —que va fer remuntar fins a quatre posicions a Espanya, va ser clau per a que el gran vencedor de la nit fora l’holandés Laurence.  

 

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.