Holanda guanya Eurovisió i Espanya, amb Miki al capdavant, cau a la 22a posició

 

Holanda és la gran vencedora del festival d’Eurovisió 2019. Feia 44 anys que els neerlandesos no guanyaven el certamen i ho han pogut conseguir gràcies a una disputadíssima tanda final amb països com Itàlia i Rússia. Espanya, amb Miki Núñez, es va haver de conformar amb la 22a posició, tot i haver estat una de les actuacions més celebrades pel públic d’Israel.

 

Al final de la gala, el cantant català va voler traure ferro a l’assumpte en assegurar: «La gent s’ho ha passat bé, nosaltres també… Canten, ballen, diuen que és la favorita però després no la voten». Fins i tot, el mateix Miki va voler anar més allà per a explicar: «Ja sabem què passa amb Espanya, és que pareix que no escarmentem. Jo el primer, dient que seríem de Top10 o Top5. Crec que ens ho mereixíem, potser és egoista però és la cançó que més ha fet disfrutar a la gent. No passa res».

 

 

Efemèride holandesa

En concloure la gala, l’holandés Duncan Laurence va esclatar d’alegria en vore que 44 anys després tornava a portar els seus a la glòria eurovisiva. Menció a part, també, per a altres delegacions com la de Suècia o Macedònia, que van ser les més votades de la nit pels teleespectadors. Finalment, però, el vot del jurat —que va fer remuntar fins a quatre posicions a Espanya, va ser clau per a que el gran vencedor de la nit fora l’holandés Laurence.  

 

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.