11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Holanda guanya Eurovisió i Espanya, amb Miki al capdavant, cau a la 22a posició

 

Holanda és la gran vencedora del festival d’Eurovisió 2019. Feia 44 anys que els neerlandesos no guanyaven el certamen i ho han pogut conseguir gràcies a una disputadíssima tanda final amb països com Itàlia i Rússia. Espanya, amb Miki Núñez, es va haver de conformar amb la 22a posició, tot i haver estat una de les actuacions més celebrades pel públic d’Israel.

 

Al final de la gala, el cantant català va voler traure ferro a l’assumpte en assegurar: «La gent s’ho ha passat bé, nosaltres també… Canten, ballen, diuen que és la favorita però després no la voten». Fins i tot, el mateix Miki va voler anar més allà per a explicar: «Ja sabem què passa amb Espanya, és que pareix que no escarmentem. Jo el primer, dient que seríem de Top10 o Top5. Crec que ens ho mereixíem, potser és egoista però és la cançó que més ha fet disfrutar a la gent. No passa res».

 

 

Efemèride holandesa

En concloure la gala, l’holandés Duncan Laurence va esclatar d’alegria en vore que 44 anys després tornava a portar els seus a la glòria eurovisiva. Menció a part, també, per a altres delegacions com la de Suècia o Macedònia, que van ser les més votades de la nit pels teleespectadors. Finalment, però, el vot del jurat —que va fer remuntar fins a quatre posicions a Espanya, va ser clau per a que el gran vencedor de la nit fora l’holandés Laurence.  

 

Últimes notícies

Cinc anys de presó en mòdul psiquiàtric per intentar matar a un taxista a Elda

L'Audiència d'Alacant ha imposat cinc anys per temptativa d'assassinat a l'autor de l'atac a un taxista a Elda després d'un acord amb la Fiscalia. Complirà la pena en el mòdul psiquiàtric per alteració psíquica benvolguda com a eximent incompleta.

Pérez Llorca cita el dimarts als síndics de Les Corts per a arribar a acords

El president ha convocat el 27 de gener als síndics de PSPV, Compromís i Vox al Palau per a una ronda de treball. Busca acords i apel·la al respecte institucional.

Detinguts a València dos jóvens per segrestar un home i demanar 15.000 euros per a alliberar-lo

La Policia Nacional ha detingut a València a dos hòmens de 23 i 25 anys per retindre a un altre en un domicili i exigir-li 15.000 euros per a alliberar-lo. La víctima col·laborava en estafes per 'phishing' i va ser retinguda quan va voler abandonar l'organització.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promocionar la Comunitat Valenciana en mercats exterior i nacional

El president ha anunciat una inversió extraordinària de 10 milions que se suma al pla anual fins a 19 milions per a promocionar la Comunitat a Espanya i fora. Presentat durant el Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur, serà la major campanya publicitària de la Generalitat.

Veïns de Sagunt han denunciat abandó institucional després de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha evidenciat un abandó institucional i una erosió imparable. Exigixen defenses reals, un pla tècnic i l'execució urgent del projecte de regeneració.

El Llevant tanca el fitxatge de Tay Abed fins a 2029

El Llevant incorpora a l'extrem esquerrà Tay Abed amb contracte fins a 2029 després d'un xicotet traspàs des del PSV. El jugador, de 21 anys i amb passaport espanyol, ja treballa als ordes de Luís Castro.

Mercadona ha iniciat la selecció de 400 treballadors per al seu nou buc en línia a Madrid

La cadena ha obert el procés per a contractar 400 persones en el seu nou magatzem dedicat al canal en línia en Vila de Vallecas. Les vacants, amb contracte indefinit i salaris des de 975 a 2.346 euros bruts, preveuen incorporació a l'estiu.

Desmantellen una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material per més de 3 milions

La Guàrdia Civil ha desmantellat una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material valorat en més de tres milions. Hi ha dos detinguts i 300.000 paquets intervinguts.