L’Alqueria Blanca es converteix en el més vist del dia en À Punt en la seua estrena

 

Els teleespectadors valencians han rebut amb ganes el retorn de l’Alqueria Blanca a la televisió pública. Així ho confirmen les dades d’audiència que han deixat els dos primers capítols de la reemissió d’aquesta ficció valenciana, emesa durant l’etapa de l’extinta Canal 9.

 

El primer capítol, que es va emetre aquest dilluns a partir de les 16.00 hores, va ser el contingut més vist del dia a la cadena, amb 55.000 espectadors. L’emissió va aconseguir un 3,8% de quota de pantalla en l’àmbit valencià i va aportar a À punt el 17,9% d’audiència del dia.

 

Ahir dimarts les bones xifres d’audiència es van mantindre, amb 51.000 espectadors i un 3,7% de quota en l’àmbit valencià. Novament va ser el contingut més vist del dia en la cadena i li va aportar el 15,5% de la seua audiència.

 

Gran èxit a Canal 9

L’Alqueria Blanca va ser una ficció televisiva de Canal 9 que va emetre un total de 189 capítols. La sèrie s’ambientava en una zona rural del nord d’Alacant, en la zona d’Alcoi, en la dècada dels anys 60.

 

Així, les trames de la ficció tractaven temes com el treball de la terra, les diferències entre poble i ciutat, els canvis de l’època, les diferències entre classes socials, o l’amor, plasmat en diferents històries entre personatges de diferents edats o posicions socials, i tot això amb elements de l’imaginari col·lectiu i des d’una òptica valenciana.

 

L’elenc de personatges comptava amb diverses famílies, així com personatges carismàtics, com Tonet, interpretat per Ferran Gadea; l’alcalde de l’Alqueria, Don Miquel, interpretat per Joan Molina; o el Tio Pep, interpretat per Berna Llobell.

 

Altres personatges, sempre presents en les trames de la ficció, eren Rafel (Juan Gea), Dora (Lola Moltó), Sento (Óscar Pastor), Don Joaquim (Joan Gadea), Empar (Elisa Lledó), Blanca (Carme Juan), Jaume (Miguel Barberá), Robert (Óskar Ramos) o Ferri (Paco Sarro), entre molts altres.

Últimes notícies

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.

El sòl urbà es dispara un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

El preu del sòl urbà ha pujat un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en el primer trimestre de 2026, fins als 260,1 euros/m2, amb València i Alacant per damunt de la mitjana autonòmica.