L’Alqueria Blanca es converteix en el més vist del dia en À Punt en la seua estrena

 

Els teleespectadors valencians han rebut amb ganes el retorn de l’Alqueria Blanca a la televisió pública. Així ho confirmen les dades d’audiència que han deixat els dos primers capítols de la reemissió d’aquesta ficció valenciana, emesa durant l’etapa de l’extinta Canal 9.

 

El primer capítol, que es va emetre aquest dilluns a partir de les 16.00 hores, va ser el contingut més vist del dia a la cadena, amb 55.000 espectadors. L’emissió va aconseguir un 3,8% de quota de pantalla en l’àmbit valencià i va aportar a À punt el 17,9% d’audiència del dia.

 

Ahir dimarts les bones xifres d’audiència es van mantindre, amb 51.000 espectadors i un 3,7% de quota en l’àmbit valencià. Novament va ser el contingut més vist del dia en la cadena i li va aportar el 15,5% de la seua audiència.

 

Gran èxit a Canal 9

L’Alqueria Blanca va ser una ficció televisiva de Canal 9 que va emetre un total de 189 capítols. La sèrie s’ambientava en una zona rural del nord d’Alacant, en la zona d’Alcoi, en la dècada dels anys 60.

 

Així, les trames de la ficció tractaven temes com el treball de la terra, les diferències entre poble i ciutat, els canvis de l’època, les diferències entre classes socials, o l’amor, plasmat en diferents històries entre personatges de diferents edats o posicions socials, i tot això amb elements de l’imaginari col·lectiu i des d’una òptica valenciana.

 

L’elenc de personatges comptava amb diverses famílies, així com personatges carismàtics, com Tonet, interpretat per Ferran Gadea; l’alcalde de l’Alqueria, Don Miquel, interpretat per Joan Molina; o el Tio Pep, interpretat per Berna Llobell.

 

Altres personatges, sempre presents en les trames de la ficció, eren Rafel (Juan Gea), Dora (Lola Moltó), Sento (Óscar Pastor), Don Joaquim (Joan Gadea), Empar (Elisa Lledó), Blanca (Carme Juan), Jaume (Miguel Barberá), Robert (Óskar Ramos) o Ferri (Paco Sarro), entre molts altres.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.