Mor José Luis Fradejas, presentador del programa ‘Aplausos’ de TVE

El director i presentador de programes José Luis Fradejas, mític per la seua labor al capdavant del programa musical ‘Aplausos’ de TVE, ha mort aquest dijous a Madrid als anys 72 anys. El seu decés l’han confirmat fonts de la seua família a l’Acadèmia de les Ciències i les Arts de Televisió d’Espanya.

L’Acadèmia ha destacat la labor de Fradejas (nascut a Abarán, Múrcia) al capdavant de ‘Aplausos’, espai que va dirigir entre 1978 i 1983 i pel qual va aconseguir nombrosos reconeixements. Entre ells, el TP d’Or al Millor Programa Nacional, el Premi Ondas i el Premi Cércol d’Or. La seua imatge sempre ha estat lligada a aquest icònic programa musical i cultural de la Transició.

Després de conéixer la defunció del presentador, l’Acadèmia de Televisió s’ha sumat al “dolor i la tristesa per la pèrdua d’aquest gran professional”. “En nom dels acadèmics, volem enviar el nostre més sentit afecte i suport als seus familiars, companys i amics”, ha afegit, per a després informar que la capella ardent serà aquest divendres en el Tanatori de la M-30, de Madrid.


Respecte a la seua trajectòria professional, l’Acadèmia ha indicat que va treballar en premsa, ràdio i televisió, on va ocupar càrrecs com a director i presentador dels programes ‘En marcha y Apúntate 50’ d’RNE, guionista i presentador del programa ‘Aplausos’ i de‘La juventud baila’ de TVE.

Aquesta va ser l’única experiència del presentador en la pantalla petita, encara que, trenta anys després, tant ell com l’espai que va conduir en La 1 continuen simbolitzant una època de la música espanyola, caracteritzada per cantants melòdics i estètica dels 70 i principis dels 80.

Fradejas va ser l’únic dels presentadors que es va mantindre els prop de cinc anys d’emissió del programa, compartint plató amb personalitats com Silvia Tortosa, Mercedes Rodríguez, María Casal o Adriana Ozores.

La seua marxa en la televisió es va iniciar de la mà de José Luis Uribarri, director del programa i responsable de triar-li com a presentador. Fradejas era el principal conductor de ‘Aplausos’ quan el programa va ser cancel·lat.

També ha posat en relleu que José Luis Fradejas va ser subdirector de Política Musical en TVE durant el període 97/98 i col·laborador habitual en diferents revistes musicals. El maig de 1999, es va incorporar a Antena 3 per a posar-se al capdavant de la delegació d’Antena 3 Aragó, on va ser director de l’Informatiu Regional i del programa ‘Aragón a fondo’.

En 2004 va ser nomenat director de Negocis Multimèdia de Telefònica Serveis de Música i en 2005 gerent de Producció de continguts de Telefònica Serveis Audiovisuals.

Últimes notícies

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.

Processen 38 persones pel cas Azud, entre elles l’exnúmero dos de Rita Barberá

El Jutjat d’Instrucció 13 de València ha tancat la instrucció del cas Azud amb 38 processats, inclosos Alfonso Grau i el cunyat de Rita Barberá, José Corbín, per presumptes comissions il·lícites.