9.3 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Mor José Luis Fradejas, presentador del programa ‘Aplausos’ de TVE

El director i presentador de programes José Luis Fradejas, mític per la seua labor al capdavant del programa musical ‘Aplausos’ de TVE, ha mort aquest dijous a Madrid als anys 72 anys. El seu decés l’han confirmat fonts de la seua família a l’Acadèmia de les Ciències i les Arts de Televisió d’Espanya.

L’Acadèmia ha destacat la labor de Fradejas (nascut a Abarán, Múrcia) al capdavant de ‘Aplausos’, espai que va dirigir entre 1978 i 1983 i pel qual va aconseguir nombrosos reconeixements. Entre ells, el TP d’Or al Millor Programa Nacional, el Premi Ondas i el Premi Cércol d’Or. La seua imatge sempre ha estat lligada a aquest icònic programa musical i cultural de la Transició.

Després de conéixer la defunció del presentador, l’Acadèmia de Televisió s’ha sumat al “dolor i la tristesa per la pèrdua d’aquest gran professional”. “En nom dels acadèmics, volem enviar el nostre més sentit afecte i suport als seus familiars, companys i amics”, ha afegit, per a després informar que la capella ardent serà aquest divendres en el Tanatori de la M-30, de Madrid.


Respecte a la seua trajectòria professional, l’Acadèmia ha indicat que va treballar en premsa, ràdio i televisió, on va ocupar càrrecs com a director i presentador dels programes ‘En marcha y Apúntate 50’ d’RNE, guionista i presentador del programa ‘Aplausos’ i de‘La juventud baila’ de TVE.

Aquesta va ser l’única experiència del presentador en la pantalla petita, encara que, trenta anys després, tant ell com l’espai que va conduir en La 1 continuen simbolitzant una època de la música espanyola, caracteritzada per cantants melòdics i estètica dels 70 i principis dels 80.

Fradejas va ser l’únic dels presentadors que es va mantindre els prop de cinc anys d’emissió del programa, compartint plató amb personalitats com Silvia Tortosa, Mercedes Rodríguez, María Casal o Adriana Ozores.

La seua marxa en la televisió es va iniciar de la mà de José Luis Uribarri, director del programa i responsable de triar-li com a presentador. Fradejas era el principal conductor de ‘Aplausos’ quan el programa va ser cancel·lat.

També ha posat en relleu que José Luis Fradejas va ser subdirector de Política Musical en TVE durant el període 97/98 i col·laborador habitual en diferents revistes musicals. El maig de 1999, es va incorporar a Antena 3 per a posar-se al capdavant de la delegació d’Antena 3 Aragó, on va ser director de l’Informatiu Regional i del programa ‘Aragón a fondo’.

En 2004 va ser nomenat director de Negocis Multimèdia de Telefònica Serveis de Música i en 2005 gerent de Producció de continguts de Telefònica Serveis Audiovisuals.

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.