8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Mor José Luis Fradejas, presentador del programa ‘Aplausos’ de TVE

El director i presentador de programes José Luis Fradejas, mític per la seua labor al capdavant del programa musical ‘Aplausos’ de TVE, ha mort aquest dijous a Madrid als anys 72 anys. El seu decés l’han confirmat fonts de la seua família a l’Acadèmia de les Ciències i les Arts de Televisió d’Espanya.

L’Acadèmia ha destacat la labor de Fradejas (nascut a Abarán, Múrcia) al capdavant de ‘Aplausos’, espai que va dirigir entre 1978 i 1983 i pel qual va aconseguir nombrosos reconeixements. Entre ells, el TP d’Or al Millor Programa Nacional, el Premi Ondas i el Premi Cércol d’Or. La seua imatge sempre ha estat lligada a aquest icònic programa musical i cultural de la Transició.

Després de conéixer la defunció del presentador, l’Acadèmia de Televisió s’ha sumat al “dolor i la tristesa per la pèrdua d’aquest gran professional”. “En nom dels acadèmics, volem enviar el nostre més sentit afecte i suport als seus familiars, companys i amics”, ha afegit, per a després informar que la capella ardent serà aquest divendres en el Tanatori de la M-30, de Madrid.


Respecte a la seua trajectòria professional, l’Acadèmia ha indicat que va treballar en premsa, ràdio i televisió, on va ocupar càrrecs com a director i presentador dels programes ‘En marcha y Apúntate 50’ d’RNE, guionista i presentador del programa ‘Aplausos’ i de‘La juventud baila’ de TVE.

Aquesta va ser l’única experiència del presentador en la pantalla petita, encara que, trenta anys després, tant ell com l’espai que va conduir en La 1 continuen simbolitzant una època de la música espanyola, caracteritzada per cantants melòdics i estètica dels 70 i principis dels 80.

Fradejas va ser l’únic dels presentadors que es va mantindre els prop de cinc anys d’emissió del programa, compartint plató amb personalitats com Silvia Tortosa, Mercedes Rodríguez, María Casal o Adriana Ozores.

La seua marxa en la televisió es va iniciar de la mà de José Luis Uribarri, director del programa i responsable de triar-li com a presentador. Fradejas era el principal conductor de ‘Aplausos’ quan el programa va ser cancel·lat.

També ha posat en relleu que José Luis Fradejas va ser subdirector de Política Musical en TVE durant el període 97/98 i col·laborador habitual en diferents revistes musicals. El maig de 1999, es va incorporar a Antena 3 per a posar-se al capdavant de la delegació d’Antena 3 Aragó, on va ser director de l’Informatiu Regional i del programa ‘Aragón a fondo’.

En 2004 va ser nomenat director de Negocis Multimèdia de Telefònica Serveis de Música i en 2005 gerent de Producció de continguts de Telefònica Serveis Audiovisuals.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.