26.2 C
València
Dijous, 5 juny, 2025

Mor José Luis Fradejas, presentador del programa ‘Aplausos’ de TVE

El director i presentador de programes José Luis Fradejas, mític per la seua labor al capdavant del programa musical ‘Aplausos’ de TVE, ha mort aquest dijous a Madrid als anys 72 anys. El seu decés l’han confirmat fonts de la seua família a l’Acadèmia de les Ciències i les Arts de Televisió d’Espanya.

L’Acadèmia ha destacat la labor de Fradejas (nascut a Abarán, Múrcia) al capdavant de ‘Aplausos’, espai que va dirigir entre 1978 i 1983 i pel qual va aconseguir nombrosos reconeixements. Entre ells, el TP d’Or al Millor Programa Nacional, el Premi Ondas i el Premi Cércol d’Or. La seua imatge sempre ha estat lligada a aquest icònic programa musical i cultural de la Transició.

Després de conéixer la defunció del presentador, l’Acadèmia de Televisió s’ha sumat al “dolor i la tristesa per la pèrdua d’aquest gran professional”. “En nom dels acadèmics, volem enviar el nostre més sentit afecte i suport als seus familiars, companys i amics”, ha afegit, per a després informar que la capella ardent serà aquest divendres en el Tanatori de la M-30, de Madrid.

- Advertisement -Telegram València Diari


Respecte a la seua trajectòria professional, l’Acadèmia ha indicat que va treballar en premsa, ràdio i televisió, on va ocupar càrrecs com a director i presentador dels programes ‘En marcha y Apúntate 50’ d’RNE, guionista i presentador del programa ‘Aplausos’ i de‘La juventud baila’ de TVE.

Aquesta va ser l’única experiència del presentador en la pantalla petita, encara que, trenta anys després, tant ell com l’espai que va conduir en La 1 continuen simbolitzant una època de la música espanyola, caracteritzada per cantants melòdics i estètica dels 70 i principis dels 80.

Fradejas va ser l’únic dels presentadors que es va mantindre els prop de cinc anys d’emissió del programa, compartint plató amb personalitats com Silvia Tortosa, Mercedes Rodríguez, María Casal o Adriana Ozores.

La seua marxa en la televisió es va iniciar de la mà de José Luis Uribarri, director del programa i responsable de triar-li com a presentador. Fradejas era el principal conductor de ‘Aplausos’ quan el programa va ser cancel·lat.

També ha posat en relleu que José Luis Fradejas va ser subdirector de Política Musical en TVE durant el període 97/98 i col·laborador habitual en diferents revistes musicals. El maig de 1999, es va incorporar a Antena 3 per a posar-se al capdavant de la delegació d’Antena 3 Aragó, on va ser director de l’Informatiu Regional i del programa ‘Aragón a fondo’.

En 2004 va ser nomenat director de Negocis Multimèdia de Telefònica Serveis de Música i en 2005 gerent de Producció de continguts de Telefònica Serveis Audiovisuals.

Últimes notícies

Dani Raba s’unix al València: un salt clau per a la seua carrera i l’equip

L'extrem Dani Raba firma per dos temporades amb el València, destacant la importància i l'impuls que suposa este fitxatge en la seua carrera esportiva i per al club.

Carlos Mazón demanda aigua de qualitat, assequible i en condicions per a la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, reafirma el compromís del Consell d'exigir aigua de qualitat i a preu just per a l'agricultura i el medi ambient, destacant inversions en modernització de regadius.

Benetússer implanta un avançat sistema d’alerta primerenca per a emergències

Benetússer instal·la cambres i megafonia autònoma per a alertes en temps real, millorant la gestió d'emergències després de la DANA.

Carlos Mazón exigix al Govern l’eliminació d’impostos en ajudes per la DANA

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, insta el Govern a eliminar tots els impostos i càrregues fiscals en les ajudes destinades als afectats per la DANA. Destaca la falta de finançament i critica la gestió central en la Conferència de Presidents.

Mazón exigix l’eliminació d’impostos en les ajudes a afectats per la dana en la Conferència de Presidents

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, demandarà al Govern espanyol la supressió d'impostos i càrregues fiscals en les ajudes a damnificats per la dana en la pròxima Conferència de Presidents.

la Vila Joiosa i Santa Pola s’unixen per a preservar la pesca tradicional mediterrània amb enfocament sostenible

Els alcaldes de la Vila Joiosa i Santa Pola firmen una declaració per a equilibrar sostenibilitat ecològica i viabilitat econòmica en la pesca tradicional del Mediterrani, enfrontant desafiaments com la sobrepesca i la falta de relleu generacional.

La Generalitat Valenciana estén un any la moratòria sobre nous locals de joc i màquines en bars

La Generalitat Valenciana prorroga un any la suspensió de noves autoritzacions per a locals de joc i màquines recreatives en bars, buscant completar estudis d'impacte social i planificar el sector adequadament.

Carlos Mazón exigix aigua en condicions, a preu just i amb qualitat per a la Comunitat Valenciana

El president Carlos Mazón defén la modernització de regadius en la Comunitat Valenciana i reclama al Govern aigua en condicions, a un preu adequat i amb qualitat, beneficiant a milers d'agricultors.