10.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Mor José Luis Fradejas, presentador del programa ‘Aplausos’ de TVE

El director i presentador de programes José Luis Fradejas, mític per la seua labor al capdavant del programa musical ‘Aplausos’ de TVE, ha mort aquest dijous a Madrid als anys 72 anys. El seu decés l’han confirmat fonts de la seua família a l’Acadèmia de les Ciències i les Arts de Televisió d’Espanya.

L’Acadèmia ha destacat la labor de Fradejas (nascut a Abarán, Múrcia) al capdavant de ‘Aplausos’, espai que va dirigir entre 1978 i 1983 i pel qual va aconseguir nombrosos reconeixements. Entre ells, el TP d’Or al Millor Programa Nacional, el Premi Ondas i el Premi Cércol d’Or. La seua imatge sempre ha estat lligada a aquest icònic programa musical i cultural de la Transició.

Després de conéixer la defunció del presentador, l’Acadèmia de Televisió s’ha sumat al “dolor i la tristesa per la pèrdua d’aquest gran professional”. “En nom dels acadèmics, volem enviar el nostre més sentit afecte i suport als seus familiars, companys i amics”, ha afegit, per a després informar que la capella ardent serà aquest divendres en el Tanatori de la M-30, de Madrid.


Respecte a la seua trajectòria professional, l’Acadèmia ha indicat que va treballar en premsa, ràdio i televisió, on va ocupar càrrecs com a director i presentador dels programes ‘En marcha y Apúntate 50’ d’RNE, guionista i presentador del programa ‘Aplausos’ i de‘La juventud baila’ de TVE.

Aquesta va ser l’única experiència del presentador en la pantalla petita, encara que, trenta anys després, tant ell com l’espai que va conduir en La 1 continuen simbolitzant una època de la música espanyola, caracteritzada per cantants melòdics i estètica dels 70 i principis dels 80.

Fradejas va ser l’únic dels presentadors que es va mantindre els prop de cinc anys d’emissió del programa, compartint plató amb personalitats com Silvia Tortosa, Mercedes Rodríguez, María Casal o Adriana Ozores.

La seua marxa en la televisió es va iniciar de la mà de José Luis Uribarri, director del programa i responsable de triar-li com a presentador. Fradejas era el principal conductor de ‘Aplausos’ quan el programa va ser cancel·lat.

També ha posat en relleu que José Luis Fradejas va ser subdirector de Política Musical en TVE durant el període 97/98 i col·laborador habitual en diferents revistes musicals. El maig de 1999, es va incorporar a Antena 3 per a posar-se al capdavant de la delegació d’Antena 3 Aragó, on va ser director de l’Informatiu Regional i del programa ‘Aragón a fondo’.

En 2004 va ser nomenat director de Negocis Multimèdia de Telefònica Serveis de Música i en 2005 gerent de Producció de continguts de Telefònica Serveis Audiovisuals.

Últimes notícies

Cap de setmana amb pluges, neu en el nord de Castelló i màximes en descens

El cap de setmana deixarà precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis intensos en el nord de Castelló i cota de neu de 1.000-1.200 m. Les màximes baixaran i el vent anirà rolando, afavorint més nuvolositat.

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.