Mor Jordi Rebellón, famós pel seu paper del doctor Vilches en ‘Hospital central’

 

L’actor Jordi Rebellón ha mort este dimecres, 8 de setembre, als 64 anys. El famós intèrpret, un dels rostres més reconeguts de la televisió a Espanya, ha mort després de patir un ictus.

«Des de Garay Talent hem de comunicar la trista notícia de la defunció del nostre representat i amic Jordi Rebellón. Sempre estaràs en els nostres cors. Volem enviar una abraçada enorme a tota la seua família i amics. Descansa en pau», és el missatge que ha publicat la seua agència de representació, Garay Talent.

 

Ràpidament, molts amics i companys de professió han lamentat la seua mort.

 

El paper que més notorietat li va donar a Rebellón en la pantalla petita va ser el del doctor Vilches de ‘Hospital Central’, el drama mèdic que va emetre Telecinco entre l’any 2000 i el 2012. Anteriorment havia treballat en altres ficcions d’èxit com a ‘Médico de família’.

Encara que els seus orígens es troben en el teatre, l’intèrpret va triomfar en la pantalla petita. El seu primer paper en una sèrie d’èxit va ser també com a doctor en ‘Médico de Família‘.

Encara que el seu reconeixement va arribar amb ‘Hospital Central’. «Inicialment estava previst que interpretara un altre paper, però després vaig aconseguir este. Vilches és un personatge cínic i dur, amb un particular sentit de l’humor, però al mateix temps té moments de tristesa. Molt humans i tendres, i això dona moltes possibilitats», va explicar en una entrevista en 2002 amb ABC sobre el paper que li va fer el salt a la fama.

«Hauré d’estar-li sempre agraït a Vilches perquè m’ha donat l’oportunitat de demostrar les meues condicions com a actor i que se’m conega. Supose que també serà difícil llevar-m’ho de damunt», va afegir.

 

Trajectòria

 

Entre els seus últims projectes en televisió es troben les sèries ‘Servir i protegir’ i ‘Mercado central’, totes dos de TVE. A més, l’any 2015 va participar en la setzena temporada de ‘Cuentáme cómo pasó‘ per a donar vida a José Ignacio, l’amo d’Inés i Toni.

Les seues últimes obres van ser ‘El funeral‘, en la qual va compartir protagonisme amb Concha Velasco o ‘La dura vida d’un catalan en Madrid’. A

més, el mes vinent d’octubre anava a tornar a pujar-se a les taules amb ‘Comedia sexual de una noche de verano’, l’adaptació de l’obra de Woody Allen que s’anava a representar a Las Palmas de Gran Canaria. «Continuarem informant . Això acaba de començar«, va dir als seus fans.

L’última vegada que li vam veure en un acte públic va ser el passat 7 de juliol, quan va acudir al costat d’altres companys a l’estrena de ‘¡Viva la Pepa!’, protagonitzada per l’actriu Pepa Rus. Jordi, que en 2015 va publicar el llibre ‘Yo quise ser Supermán’ amb el qual va voler retre homenatge al seu pare, va participar en huit pel·lícules, 19 sèries de televisió i 17 obres de teatre, a més de diversos curtmetratges.

Va estudiar Interpretació a l’Escola d’Actors de Barcelona i Musical Amèrica en Estudis Isadora, a més de Balls de Saló. També es va preparar en Canto i Veu en l’Associació d’Actors Professionals de Catalunya i en Anàlisis Escèniques i Interpretació en l’Institut de Teatre P. Plaella.

Últimes notícies

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.