Mor Jordi Rebellón, famós pel seu paper del doctor Vilches en ‘Hospital central’

 

L’actor Jordi Rebellón ha mort este dimecres, 8 de setembre, als 64 anys. El famós intèrpret, un dels rostres més reconeguts de la televisió a Espanya, ha mort després de patir un ictus.

«Des de Garay Talent hem de comunicar la trista notícia de la defunció del nostre representat i amic Jordi Rebellón. Sempre estaràs en els nostres cors. Volem enviar una abraçada enorme a tota la seua família i amics. Descansa en pau», és el missatge que ha publicat la seua agència de representació, Garay Talent.

 

Ràpidament, molts amics i companys de professió han lamentat la seua mort.

 

El paper que més notorietat li va donar a Rebellón en la pantalla petita va ser el del doctor Vilches de ‘Hospital Central’, el drama mèdic que va emetre Telecinco entre l’any 2000 i el 2012. Anteriorment havia treballat en altres ficcions d’èxit com a ‘Médico de família’.

Encara que els seus orígens es troben en el teatre, l’intèrpret va triomfar en la pantalla petita. El seu primer paper en una sèrie d’èxit va ser també com a doctor en ‘Médico de Família‘.

Encara que el seu reconeixement va arribar amb ‘Hospital Central’. «Inicialment estava previst que interpretara un altre paper, però després vaig aconseguir este. Vilches és un personatge cínic i dur, amb un particular sentit de l’humor, però al mateix temps té moments de tristesa. Molt humans i tendres, i això dona moltes possibilitats», va explicar en una entrevista en 2002 amb ABC sobre el paper que li va fer el salt a la fama.

«Hauré d’estar-li sempre agraït a Vilches perquè m’ha donat l’oportunitat de demostrar les meues condicions com a actor i que se’m conega. Supose que també serà difícil llevar-m’ho de damunt», va afegir.

 

Trajectòria

 

Entre els seus últims projectes en televisió es troben les sèries ‘Servir i protegir’ i ‘Mercado central’, totes dos de TVE. A més, l’any 2015 va participar en la setzena temporada de ‘Cuentáme cómo pasó‘ per a donar vida a José Ignacio, l’amo d’Inés i Toni.

Les seues últimes obres van ser ‘El funeral‘, en la qual va compartir protagonisme amb Concha Velasco o ‘La dura vida d’un catalan en Madrid’. A

més, el mes vinent d’octubre anava a tornar a pujar-se a les taules amb ‘Comedia sexual de una noche de verano’, l’adaptació de l’obra de Woody Allen que s’anava a representar a Las Palmas de Gran Canaria. «Continuarem informant . Això acaba de començar«, va dir als seus fans.

L’última vegada que li vam veure en un acte públic va ser el passat 7 de juliol, quan va acudir al costat d’altres companys a l’estrena de ‘¡Viva la Pepa!’, protagonitzada per l’actriu Pepa Rus. Jordi, que en 2015 va publicar el llibre ‘Yo quise ser Supermán’ amb el qual va voler retre homenatge al seu pare, va participar en huit pel·lícules, 19 sèries de televisió i 17 obres de teatre, a més de diversos curtmetratges.

Va estudiar Interpretació a l’Escola d’Actors de Barcelona i Musical Amèrica en Estudis Isadora, a més de Balls de Saló. També es va preparar en Canto i Veu en l’Associació d’Actors Professionals de Catalunya i en Anàlisis Escèniques i Interpretació en l’Institut de Teatre P. Plaella.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.