Mor Jordi Rebellón, famós pel seu paper del doctor Vilches en ‘Hospital central’

 

L’actor Jordi Rebellón ha mort este dimecres, 8 de setembre, als 64 anys. El famós intèrpret, un dels rostres més reconeguts de la televisió a Espanya, ha mort després de patir un ictus.

“Des de Garay Talent hem de comunicar la trista notícia de la defunció del nostre representat i amic Jordi Rebellón. Sempre estaràs en els nostres cors. Volem enviar una abraçada enorme a tota la seua família i amics. Descansa en pau”, és el missatge que ha publicat la seua agència de representació, Garay Talent.

 

Ràpidament, molts amics i companys de professió han lamentat la seua mort.

 

El paper que més notorietat li va donar a Rebellón en la pantalla petita va ser el del doctor Vilches de ‘Hospital Central’, el drama mèdic que va emetre Telecinco entre l’any 2000 i el 2012. Anteriorment havia treballat en altres ficcions d’èxit com a ‘Médico de família’.

Encara que els seus orígens es troben en el teatre, l’intèrpret va triomfar en la pantalla petita. El seu primer paper en una sèrie d’èxit va ser també com a doctor en ‘Médico de Família‘.

Encara que el seu reconeixement va arribar amb ‘Hospital Central’. «Inicialment estava previst que interpretara un altre paper, però després vaig aconseguir este. Vilches és un personatge cínic i dur, amb un particular sentit de l’humor, però al mateix temps té moments de tristesa. Molt humans i tendres, i això dona moltes possibilitats», va explicar en una entrevista en 2002 amb ABC sobre el paper que li va fer el salt a la fama.

«Hauré d’estar-li sempre agraït a Vilches perquè m’ha donat l’oportunitat de demostrar les meues condicions com a actor i que se’m conega. Supose que també serà difícil llevar-m’ho de damunt», va afegir.

 

Trajectòria

 

Entre els seus últims projectes en televisió es troben les sèries ‘Servir i protegir’ i ‘Mercado central’, totes dos de TVE. A més, l’any 2015 va participar en la setzena temporada de ‘Cuentáme cómo pasó‘ per a donar vida a José Ignacio, l’amo d’Inés i Toni.

Les seues últimes obres van ser ‘El funeral‘, en la qual va compartir protagonisme amb Concha Velasco o ‘La dura vida d’un catalan en Madrid’. A

més, el mes vinent d’octubre anava a tornar a pujar-se a les taules amb ‘Comedia sexual de una noche de verano’, l’adaptació de l’obra de Woody Allen que s’anava a representar a Las Palmas de Gran Canaria. “Continuarem informant . Això acaba de començar“, va dir als seus fans.

L’última vegada que li vam veure en un acte públic va ser el passat 7 de juliol, quan va acudir al costat d’altres companys a l’estrena de ‘¡Viva la Pepa!’, protagonitzada per l’actriu Pepa Rus. Jordi, que en 2015 va publicar el llibre ‘Yo quise ser Supermán’ amb el qual va voler retre homenatge al seu pare, va participar en huit pel·lícules, 19 sèries de televisió i 17 obres de teatre, a més de diversos curtmetratges.

Va estudiar Interpretació a l’Escola d’Actors de Barcelona i Musical Amèrica en Estudis Isadora, a més de Balls de Saló. També es va preparar en Canto i Veu en l’Associació d’Actors Professionals de Catalunya i en Anàlisis Escèniques i Interpretació en l’Institut de Teatre P. Plaella.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la DANA

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV el sobreseïment lliure de la causa penal per la gestió de la DANA a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la investigació si s'obri causa contra Carlos Mazón.

Argüeso demana al TSJCV assumir tota la causa si investiga a Mazón per la DANA

La defensa d'Emilio Argüeso ha sol·licitat que, si el TSJCV admet investigar a Carlos Mazón per la gestió de la DANA de 2024, atraga tot el procediment. També demana el sobreseïment si l'alt tribunal es declara competent.

Pradas demana al TSJCV el sobreseïment de la causa per la gestió de la dana

La defensa de Salomé Pradas ha sol·licitat al TSJCV l'arxiu lliure de la causa penal per la gestió de la dana instruïda a Catarroja. De manera subsidiària, demana que l'alt tribunal assumisca tota la causa si s'investiga a Carlos Mazón.

Catalá critica a Renfe per no habilitar autobusos des d’Albal durant la mascletà

Catalá ha criticat que Renfe no habilite autobusos des d'Albal durant la mascletà després del desviament temporal de Rodalia entre el 13 i el 19 de març. Delegació del Govern ha defés la mesura per seguretat i ha descartat els busos per falta de capacitat.

Víctimes de la DANA demanen investigar a Mazón a Catarroja i no aplicar-li l’aforament

L'associació de víctimes de la DANA ha demanat al TSJCV que no aplique l'aforament de Carlos Mazón i que siga investigat pel Jutjat de Catarroja. L'acusació invoca un precedent a Extremadura, denúncia un abús del fur i sol·licita, de manera subsidiària, que el tribunal inicie causa per homicidi i lesions per imprudència greu.

El PP reivindica els cent dies de Pérez Llorca, l’oposició els veu pobres i Vox presumix d’influència

El PP ha defés l'arrancada de Juanfran Pérez Llorca amb dades de compliment i rebaixa fiscal, mentres PSOE i Compromís ho han qüestionat i Vox ha reivindicat la seua influència.

Raquel Carrera ja és la tercera màxima anotadora històrica del València Basket

La interior gallega aconseguix els 1.811 punts amb els 9 sumats davant Lointek Guernica i iguala a Marie Gülich en el tercer lloc històric; lideren Queralt Casas i Leticia Romero.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones

El nou centre de salut de Rincón de Loix ja està operatiu amb més espais i servicis i ha reforçat l'accessibilitat per a uns 20.000 usuaris. Urgències 24 hores s'activarà abans de l'estiu.