19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

El món de la comèdia plora la mort als 61 anys de l’actor i humorista Norm Macdonald

Les pitjors notícies s’han acabat per confirmar i, després d’haver lluitat durant nou anys contra un càncer, el comediant canadenc Norman Macdonald ha mort. Norman va ser guionista i actor del popular programa ‘Saturday Night Live’ durant la dècada dels 90′ i conduïa el programa ‘Weekend Update’.

 

Un geni de la comèdia

 

El seu treball a la sala de guionistes en ‘The Dennis Miller Show’ i ‘Roseanne’ van ser el trampolí per a la seua arribada a SNL, on va romandre entre 1993 i 1998, convertint-se en el reporter de Weekend Update més àcid des de Chevy Chase. De fet, anys més tard el propi MacDonald afirmaria que els seus acudits sobre O.J. Simpson van provocar el seu acomiadament, i no les dades d’audiència.

Durant eixos anys MacDonald va forjar amistat amb alguns dels més grans: Adam Sandler (podràs veure-ho en diverses de les seues pel·lícules), Conan O’Brien o Jim Carrey només són alguns dels seus col·legues/amics/fans que va deixar el còmic canadenc al llarg de la seua massa curta vida.

Com a actor, abans de la seua increïble sèrie ‘El show de Norm‘, li vam veure en la desartillant ‘Trabajo sucio’, una brutal comèdia dirigida per, atenció, Bob Saget, i que el propi MacDonald va escriure al costat de Fred Wolf (director de la “bestial” ‘Naturaleza a lo bestia’) i Frank Sebastiano, veteraníssim de la televisió humorística nord-americana.

L’altra joia de la seua carrera va ser ‘Rebentado‘, escrita i dirigida per Scott Alexander  i Larry Karaszewski  (ull ací), i que va protagonitzar al costat de Dave Chappelle i Danny DeVito.

Esperem que esta trista nit per a la comèdia servisca perquè hordes de nous aficionats a l’humor descobrisquen a un dels més salvatges i divertits entrevistats, secundaris i col·laboradors de tots els temps. Fins a sempre i gràcies per tot.

 

Companys ploren per la pèrdua

 

Per descomptat això ha sigut un dur colp per al món de la comèdia, que hui ploren la seua pèrdua i es recorden d’ell molts dels seus companys: “No pot ser, maleïda siga. Oh Déu meu que està passant. Adeu Norm. Mai vas ser menys del 100% de graciós”, escriu Patton Oswalt.

Jim Carrey és un altre dels còmics que s’ha unit a acomiadar-se de Norm i escriu: “El meu benvolgut amic Norm Macdonald ha mort després d’una dura batalla de 10 anys. Era una de les nostres gemmes més preuades. Un còmic honest i valent. Li vull”.

Seth Rogen també ha plorat la pèrdua del seu col·lega i escriu: “Fotre. Era un gran fan de Norm Macdonald i en essència li vaig imitar quan vaig començar a actuar. Em quedava despert per a poder veure-li en els seus xous. Era el convidat més graciós de tots els temps. Hem perdut a un gegant de la comèdia de nou. Un dels millors de la història. r. i. p.”.

Conan O’Brien per la seua part mostra la seua admiració, a l’una que la seua desolació: “Estic absolutament destrossat després de llegir això de Norm Macdonald. Norm tenia la veu còmica més singular que jo haja vist i era implacablement i inflexiblement divertit. Mai em tornaré a riure tant. Estic molt trist per tots nosaltres hui”.

Mentrestant, Jim Gaffigan enalteix la figura de Norm: “Oh Déu meu. Hem perdut a una llegenda. Norm era endimoniadament divertit. Tenia un punt de vista únic i era completament genuí. r. i. p. Norm Macdonald”.

Steve Martin també s’ha unit als missatges d’amor cap a Norm i l’actor escriu: “Estimàvem a Norm Macdonald. Era únic en la seua espècie”.

Des de totes les parts del món li han recordat a les xarxes socials
 

Últimes notícies

Mads Pedersen serà operat el dijous per fractures de clavícula i nina

El danés de Lidl-Trek serà intervingut després de fracturar-se la nina esquerra i la clavícula dreta en una caiguda massiva en la primera etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana. L'equip prioritza la seua recuperació i comunicarà el seu retorn més avant.

El València enllaça quatre eliminacions coperes seguides davant equips de Primera a Mestalla

El València va tornar a caure en la Copa del Rei davant un rival de la seua categoria i ja suma quatre eliminacions consecutives a Mestalla. L'última ensopegada va arribar enfront de l'Athletic (1-2), decidit amb un gol en el minut 96.

El Llevant aconseguix 20.948 abonats i frega el seu rècord històric

El club suma 20.948 abonats després de l'última actualització i es queda a 496 del màxim de 2019-20. La millor entrada va ser davant el Barcelona amb 23.415 assistents

Retards en L1 i L2 de Metrovalencia per un senglar en les vies

La presència d'un senglar en les vies entre Burjassot, Entroncament i Campanar ha obligat a reduir la velocitat i ha generat demores en L1 i L2, mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni atrapat en esfondrar-se el sostre de la seua vivenda a Elda

Un matrimoni ha sigut rescatat després de quedar atrapat per la solsida del sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut traslladats a l'hospital després de la primera assistència.

Localitzen en el Palau de Llíria ‘La Camusa’ de Sorolla, desapareguda des dels 70

La Policia Nacional ha recuperat el retrat 'La Camusa' de Joaquín Sorolla en el Palau de Llíria, al costat de dos obres de José Moreno Carbonero. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat en constatar-se la seua titularitat pública.

Catorze artistes valencians exploren el cos en ‘Cos. Resistència. Combat’

L'esbarzer de la Saïdia inaugura este divendres 'Cos. Resistència. Combat', amb 14 artistes valencians que exploren el cos com a territori de resistència des de l'esport, la sexualitat i la guerra. La mostra recorre a fotografia, il·lustració, escultura, videoart i performance i inclou un homenatge a Roberta Marrero.

Localitzen en el Palau de Llíria el quadre de Sorolla ‘La Camusa’, desaparegut en els 70

La Policia ha recuperat el retrat d'Isabel de Borbó pintat per Sorolla, al costat de dos obres de Moreno Carbonero, després de rastrejar la seua procedència a Llíria. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat.