El món de la comèdia plora la mort als 61 anys de l’actor i humorista Norm Macdonald

Les pitjors notícies s’han acabat per confirmar i, després d’haver lluitat durant nou anys contra un càncer, el comediant canadenc Norman Macdonald ha mort. Norman va ser guionista i actor del popular programa ‘Saturday Night Live’ durant la dècada dels 90′ i conduïa el programa ‘Weekend Update’.

 

Un geni de la comèdia

 

El seu treball a la sala de guionistes en ‘The Dennis Miller Show’ i ‘Roseanne’ van ser el trampolí per a la seua arribada a SNL, on va romandre entre 1993 i 1998, convertint-se en el reporter de Weekend Update més àcid des de Chevy Chase. De fet, anys més tard el propi MacDonald afirmaria que els seus acudits sobre O.J. Simpson van provocar el seu acomiadament, i no les dades d’audiència.

Durant eixos anys MacDonald va forjar amistat amb alguns dels més grans: Adam Sandler (podràs veure-ho en diverses de les seues pel·lícules), Conan O’Brien o Jim Carrey només són alguns dels seus col·legues/amics/fans que va deixar el còmic canadenc al llarg de la seua massa curta vida.

Com a actor, abans de la seua increïble sèrie ‘El show de Norm‘, li vam veure en la desartillant ‘Trabajo sucio’, una brutal comèdia dirigida per, atenció, Bob Saget, i que el propi MacDonald va escriure al costat de Fred Wolf (director de la “bestial” ‘Naturaleza a lo bestia’) i Frank Sebastiano, veteraníssim de la televisió humorística nord-americana.

L’altra joia de la seua carrera va ser ‘Rebentado‘, escrita i dirigida per Scott Alexander  i Larry Karaszewski  (ull ací), i que va protagonitzar al costat de Dave Chappelle i Danny DeVito.

Esperem que esta trista nit per a la comèdia servisca perquè hordes de nous aficionats a l’humor descobrisquen a un dels més salvatges i divertits entrevistats, secundaris i col·laboradors de tots els temps. Fins a sempre i gràcies per tot.

 

Companys ploren per la pèrdua

 

Per descomptat això ha sigut un dur colp per al món de la comèdia, que hui ploren la seua pèrdua i es recorden d’ell molts dels seus companys: “No pot ser, maleïda siga. Oh Déu meu que està passant. Adeu Norm. Mai vas ser menys del 100% de graciós”, escriu Patton Oswalt.

Jim Carrey és un altre dels còmics que s’ha unit a acomiadar-se de Norm i escriu: “El meu benvolgut amic Norm Macdonald ha mort després d’una dura batalla de 10 anys. Era una de les nostres gemmes més preuades. Un còmic honest i valent. Li vull”.

Seth Rogen també ha plorat la pèrdua del seu col·lega i escriu: “Fotre. Era un gran fan de Norm Macdonald i en essència li vaig imitar quan vaig començar a actuar. Em quedava despert per a poder veure-li en els seus xous. Era el convidat més graciós de tots els temps. Hem perdut a un gegant de la comèdia de nou. Un dels millors de la història. r. i. p.”.

Conan O’Brien per la seua part mostra la seua admiració, a l’una que la seua desolació: “Estic absolutament destrossat després de llegir això de Norm Macdonald. Norm tenia la veu còmica més singular que jo haja vist i era implacablement i inflexiblement divertit. Mai em tornaré a riure tant. Estic molt trist per tots nosaltres hui”.

Mentrestant, Jim Gaffigan enalteix la figura de Norm: “Oh Déu meu. Hem perdut a una llegenda. Norm era endimoniadament divertit. Tenia un punt de vista únic i era completament genuí. r. i. p. Norm Macdonald”.

Steve Martin també s’ha unit als missatges d’amor cap a Norm i l’actor escriu: “Estimàvem a Norm Macdonald. Era únic en la seua espècie”.

Des de totes les parts del món li han recordat a les xarxes socials
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant, amb vent i mala mar

Cels molt nuvolosos este dimecres, amb pluges més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

Víctimes de la DANA titllen de burla el nomenament d’Olano en la Comissió Mixta

L'associació de víctimes rebutja que José Marí Olano represente a València en la Comissió Mixta de reconstrucció i demana la seua revocació. Reclama participació real, transparència i criteris tècnics en tot el procés.

Gamarra exigix accelerar la reconstrucció de casernes de la Guàrdia Civil danyats per la dana

En una visita a la caserna de Paiporta, Gamarra ha exigit a Interior accelerar la reconstrucció de casernes danyades per la dana. També ha defés que la situació judicial de Carlos Mazón no ha canviat

Agirrezabala seguix a Vitòria mentres València decidix si operar-li del menisc

El porter cedit al València roman a Vitòria mentres s'avalua si necessita operació per la seua lesió de menisc esquerre. Es va danyar en un entrenament després de tornar amb el grup.

Atac al petrolier Hèrcules Star en l’estret d’Ormuz sense ferits

El petrolier Hèrcules Star, de la naviliera Peninsula establida a Espanya i sense pavelló espanyol, va ser atacat en l'estret d'Ormuz sense causar ferits. La Marina Mercant ha confirmat l'incident i seguix la situació en la zona.

El València Basket busca allunyar al Zalgiris en la lluita per la passada directa a quarts

El València Basket rep este dijous al Zalgiris Kaunas amb la missió de consolidar el top 6 i evitar el 'play in'. Guanyar per més de nou punts li donaria el 'average'.

Pedro Martínez avisa: els xicotets del Zalgiris anotaran i el València buscarà incomodar-los

El tècnic del València Basket va assumir que els tres bases del Zalgiris anotaran, però va exigir baixar els seus percentatges i evitar tirs lliures. També va subratllar la igualtat en l'Eurolliga i la doble cara de l'aturada de lliga.

El València Basket busca obrir bretxa davant el Zalgiris per a afermar el Top-6

El València Basket rep al Zalgiris amb l'opció de distanciar-se en la pugna pel Top-6 i acostar-se a la passada directa a quarts. Un triomf també reforçaria el seu matalàs sobre la zona de play-in.