El món de la comèdia plora la mort als 61 anys de l’actor i humorista Norm Macdonald

Les pitjors notícies s’han acabat per confirmar i, després d’haver lluitat durant nou anys contra un càncer, el comediant canadenc Norman Macdonald ha mort. Norman va ser guionista i actor del popular programa ‘Saturday Night Live’ durant la dècada dels 90′ i conduïa el programa ‘Weekend Update’.

 

Un geni de la comèdia

 

El seu treball a la sala de guionistes en ‘The Dennis Miller Show’ i ‘Roseanne’ van ser el trampolí per a la seua arribada a SNL, on va romandre entre 1993 i 1998, convertint-se en el reporter de Weekend Update més àcid des de Chevy Chase. De fet, anys més tard el propi MacDonald afirmaria que els seus acudits sobre O.J. Simpson van provocar el seu acomiadament, i no les dades d’audiència.

Durant eixos anys MacDonald va forjar amistat amb alguns dels més grans: Adam Sandler (podràs veure-ho en diverses de les seues pel·lícules), Conan O’Brien o Jim Carrey només són alguns dels seus col·legues/amics/fans que va deixar el còmic canadenc al llarg de la seua massa curta vida.

Com a actor, abans de la seua increïble sèrie ‘El show de Norm‘, li vam veure en la desartillant ‘Trabajo sucio’, una brutal comèdia dirigida per, atenció, Bob Saget, i que el propi MacDonald va escriure al costat de Fred Wolf (director de la “bestial” ‘Naturaleza a lo bestia’) i Frank Sebastiano, veteraníssim de la televisió humorística nord-americana.

L’altra joia de la seua carrera va ser ‘Rebentado‘, escrita i dirigida per Scott Alexander  i Larry Karaszewski  (ull ací), i que va protagonitzar al costat de Dave Chappelle i Danny DeVito.

Esperem que esta trista nit per a la comèdia servisca perquè hordes de nous aficionats a l’humor descobrisquen a un dels més salvatges i divertits entrevistats, secundaris i col·laboradors de tots els temps. Fins a sempre i gràcies per tot.

 

Companys ploren per la pèrdua

 

Per descomptat això ha sigut un dur colp per al món de la comèdia, que hui ploren la seua pèrdua i es recorden d’ell molts dels seus companys: “No pot ser, maleïda siga. Oh Déu meu que està passant. Adeu Norm. Mai vas ser menys del 100% de graciós”, escriu Patton Oswalt.

Jim Carrey és un altre dels còmics que s’ha unit a acomiadar-se de Norm i escriu: “El meu benvolgut amic Norm Macdonald ha mort després d’una dura batalla de 10 anys. Era una de les nostres gemmes més preuades. Un còmic honest i valent. Li vull”.

Seth Rogen també ha plorat la pèrdua del seu col·lega i escriu: “Fotre. Era un gran fan de Norm Macdonald i en essència li vaig imitar quan vaig començar a actuar. Em quedava despert per a poder veure-li en els seus xous. Era el convidat més graciós de tots els temps. Hem perdut a un gegant de la comèdia de nou. Un dels millors de la història. r. i. p.”.

Conan O’Brien per la seua part mostra la seua admiració, a l’una que la seua desolació: “Estic absolutament destrossat després de llegir això de Norm Macdonald. Norm tenia la veu còmica més singular que jo haja vist i era implacablement i inflexiblement divertit. Mai em tornaré a riure tant. Estic molt trist per tots nosaltres hui”.

Mentrestant, Jim Gaffigan enalteix la figura de Norm: “Oh Déu meu. Hem perdut a una llegenda. Norm era endimoniadament divertit. Tenia un punt de vista únic i era completament genuí. r. i. p. Norm Macdonald”.

Steve Martin també s’ha unit als missatges d’amor cap a Norm i l’actor escriu: “Estimàvem a Norm Macdonald. Era únic en la seua espècie”.

Des de totes les parts del món li han recordat a les xarxes socials
 

Últimes notícies

La plantilla de CaixaBank secunda una vaga per a denunciar la pressió comercial

La plantilla de CaixaBank protagonitza una jornada de vaga coincidint amb la junta d'accionistes a València per a denunciar la pressió comercial i reclamar canvis en l'organització del treball.

Paiporta llança ajudes per a reparar els ascensors danyats per la dana

L'Ajuntament de Paiporta aprova per unanimitat una línia extraordinària d'ajudes per a reparar els ascensors danyats per la dana, prioritzant als col·lectius més vulnerables.

València desbloqueja 9.000 m² en Patraix per a construir 644 vivendes públiques

L'Ajuntament de València recupera nou parcel·les bloquejades des de 2015 en el barri de Patraix per a alçar 644 vivendes de protecció pública en edificis de fins a nou plantes.

La UPV crea un biomarcador que mesura l’agressivitat del glioblastoma amb ressonància magnètica

Investigadors de la Universitat Politècnica de València desenrotllen un biomarcador d'imatge que quantifica el creixement del glioblastoma i prediu de manera independent la supervivència dels pacients.

Suspesa la primera vaga en Groundforce i les primeres jornades en Menzies però arranca un atur indefinit

Els sindicats suspenen la primera jornada de vaga en Groundforce i els dos primers dies d'aturs en Menzies, però mantenen des del dilluns una vaga indefinida en 12 aeroports espanyols.

La Comunitat Valenciana frega el ple en turisme rural per Setmana Santa amb un 72% d’ocupació

El turisme rural en la Comunitat Valenciana aconseguix un 72% d'ocupació per Setmana Santa, en línia amb Andalusia, en un context marcat per la pujada del carburant, la incertesa internacional i la cautela en el gasto familiar.

Detingut un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients

La Guàrdia Civil ha detingut a un metge d'un centre de salut de Cullera per dos presumptes delictes d'agressió sexual a pacients, després de la denúncia inicial d'una dona i la posterior localització d'una altra possible víctima.

Dissabte amb ratxes de vent molt forts a Castelló i risc de pluges en el nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes de vent molt forts del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València, amb possibilitat de pluges febles en el litoral nord d'Alacant.