El món de la comèdia plora la mort als 61 anys de l’actor i humorista Norm Macdonald

Les pitjors notícies s’han acabat per confirmar i, després d’haver lluitat durant nou anys contra un càncer, el comediant canadenc Norman Macdonald ha mort. Norman va ser guionista i actor del popular programa ‘Saturday Night Live’ durant la dècada dels 90′ i conduïa el programa ‘Weekend Update’.

 

Un geni de la comèdia

 

El seu treball a la sala de guionistes en ‘The Dennis Miller Show’ i ‘Roseanne’ van ser el trampolí per a la seua arribada a SNL, on va romandre entre 1993 i 1998, convertint-se en el reporter de Weekend Update més àcid des de Chevy Chase. De fet, anys més tard el propi MacDonald afirmaria que els seus acudits sobre O.J. Simpson van provocar el seu acomiadament, i no les dades d’audiència.

Durant eixos anys MacDonald va forjar amistat amb alguns dels més grans: Adam Sandler (podràs veure-ho en diverses de les seues pel·lícules), Conan O’Brien o Jim Carrey només són alguns dels seus col·legues/amics/fans que va deixar el còmic canadenc al llarg de la seua massa curta vida.

Com a actor, abans de la seua increïble sèrie ‘El show de Norm‘, li vam veure en la desartillant ‘Trabajo sucio’, una brutal comèdia dirigida per, atenció, Bob Saget, i que el propi MacDonald va escriure al costat de Fred Wolf (director de la «bestial» ‘Naturaleza a lo bestia’) i Frank Sebastiano, veteraníssim de la televisió humorística nord-americana.

L’altra joia de la seua carrera va ser ‘Rebentado‘, escrita i dirigida per Scott Alexander  i Larry Karaszewski  (ull ací), i que va protagonitzar al costat de Dave Chappelle i Danny DeVito.

Esperem que esta trista nit per a la comèdia servisca perquè hordes de nous aficionats a l’humor descobrisquen a un dels més salvatges i divertits entrevistats, secundaris i col·laboradors de tots els temps. Fins a sempre i gràcies per tot.

 

Companys ploren per la pèrdua

 

Per descomptat això ha sigut un dur colp per al món de la comèdia, que hui ploren la seua pèrdua i es recorden d’ell molts dels seus companys: «No pot ser, maleïda siga. Oh Déu meu que està passant. Adeu Norm. Mai vas ser menys del 100% de graciós», escriu Patton Oswalt.

Jim Carrey és un altre dels còmics que s’ha unit a acomiadar-se de Norm i escriu: «El meu benvolgut amic Norm Macdonald ha mort després d’una dura batalla de 10 anys. Era una de les nostres gemmes més preuades. Un còmic honest i valent. Li vull».

Seth Rogen també ha plorat la pèrdua del seu col·lega i escriu: «Fotre. Era un gran fan de Norm Macdonald i en essència li vaig imitar quan vaig començar a actuar. Em quedava despert per a poder veure-li en els seus xous. Era el convidat més graciós de tots els temps. Hem perdut a un gegant de la comèdia de nou. Un dels millors de la història. r. i. p.».

Conan O’Brien per la seua part mostra la seua admiració, a l’una que la seua desolació: «Estic absolutament destrossat després de llegir això de Norm Macdonald. Norm tenia la veu còmica més singular que jo haja vist i era implacablement i inflexiblement divertit. Mai em tornaré a riure tant. Estic molt trist per tots nosaltres hui».

Mentrestant, Jim Gaffigan enalteix la figura de Norm: «Oh Déu meu. Hem perdut a una llegenda. Norm era endimoniadament divertit. Tenia un punt de vista únic i era completament genuí. r. i. p. Norm Macdonald».

Steve Martin també s’ha unit als missatges d’amor cap a Norm i l’actor escriu: «Estimàvem a Norm Macdonald. Era únic en la seua espècie».

Des de totes les parts del món li han recordat a les xarxes socials
 

Últimes notícies

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.

L’incendi de la Vall d’Uixó té diversos focus i obliga a confinar la Vilavella

L’incendi declarat este dissabte a la Vall d’Uixó, amb diversos focus que fan sospitar que siga intencionat, s’ha desplaçat cap al nord i ha obligat a desallotjar fins a 60 persones i a confinar la Vilavella.