El món de la comèdia plora la mort als 61 anys de l’actor i humorista Norm Macdonald

Les pitjors notícies s’han acabat per confirmar i, després d’haver lluitat durant nou anys contra un càncer, el comediant canadenc Norman Macdonald ha mort. Norman va ser guionista i actor del popular programa ‘Saturday Night Live’ durant la dècada dels 90′ i conduïa el programa ‘Weekend Update’.

 

Un geni de la comèdia

 

El seu treball a la sala de guionistes en ‘The Dennis Miller Show’ i ‘Roseanne’ van ser el trampolí per a la seua arribada a SNL, on va romandre entre 1993 i 1998, convertint-se en el reporter de Weekend Update més àcid des de Chevy Chase. De fet, anys més tard el propi MacDonald afirmaria que els seus acudits sobre O.J. Simpson van provocar el seu acomiadament, i no les dades d’audiència.

Durant eixos anys MacDonald va forjar amistat amb alguns dels més grans: Adam Sandler (podràs veure-ho en diverses de les seues pel·lícules), Conan O’Brien o Jim Carrey només són alguns dels seus col·legues/amics/fans que va deixar el còmic canadenc al llarg de la seua massa curta vida.

Com a actor, abans de la seua increïble sèrie ‘El show de Norm‘, li vam veure en la desartillant ‘Trabajo sucio’, una brutal comèdia dirigida per, atenció, Bob Saget, i que el propi MacDonald va escriure al costat de Fred Wolf (director de la «bestial» ‘Naturaleza a lo bestia’) i Frank Sebastiano, veteraníssim de la televisió humorística nord-americana.

L’altra joia de la seua carrera va ser ‘Rebentado‘, escrita i dirigida per Scott Alexander  i Larry Karaszewski  (ull ací), i que va protagonitzar al costat de Dave Chappelle i Danny DeVito.

Esperem que esta trista nit per a la comèdia servisca perquè hordes de nous aficionats a l’humor descobrisquen a un dels més salvatges i divertits entrevistats, secundaris i col·laboradors de tots els temps. Fins a sempre i gràcies per tot.

 

Companys ploren per la pèrdua

 

Per descomptat això ha sigut un dur colp per al món de la comèdia, que hui ploren la seua pèrdua i es recorden d’ell molts dels seus companys: «No pot ser, maleïda siga. Oh Déu meu que està passant. Adeu Norm. Mai vas ser menys del 100% de graciós», escriu Patton Oswalt.

Jim Carrey és un altre dels còmics que s’ha unit a acomiadar-se de Norm i escriu: «El meu benvolgut amic Norm Macdonald ha mort després d’una dura batalla de 10 anys. Era una de les nostres gemmes més preuades. Un còmic honest i valent. Li vull».

Seth Rogen també ha plorat la pèrdua del seu col·lega i escriu: «Fotre. Era un gran fan de Norm Macdonald i en essència li vaig imitar quan vaig començar a actuar. Em quedava despert per a poder veure-li en els seus xous. Era el convidat més graciós de tots els temps. Hem perdut a un gegant de la comèdia de nou. Un dels millors de la història. r. i. p.».

Conan O’Brien per la seua part mostra la seua admiració, a l’una que la seua desolació: «Estic absolutament destrossat després de llegir això de Norm Macdonald. Norm tenia la veu còmica més singular que jo haja vist i era implacablement i inflexiblement divertit. Mai em tornaré a riure tant. Estic molt trist per tots nosaltres hui».

Mentrestant, Jim Gaffigan enalteix la figura de Norm: «Oh Déu meu. Hem perdut a una llegenda. Norm era endimoniadament divertit. Tenia un punt de vista únic i era completament genuí. r. i. p. Norm Macdonald».

Steve Martin també s’ha unit als missatges d’amor cap a Norm i l’actor escriu: «Estimàvem a Norm Macdonald. Era únic en la seua espècie».

Des de totes les parts del món li han recordat a les xarxes socials
 

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.