Polèmica en un programa educatiu de TVE per utilitzar a Mariano Rajoy com a exemple «d’incoherència»

Mariano Rajoy

Mariano Rajoy ha sigut el protagonista involuntari d’un programa educatiu emés en La 2 | València Diari

 

El secretari general del Partit Popular, Teodoro García Egea, ha denunciat este dijous que ‘Aprenem en casa’, un programa educatiu en línia que emet La 2 de TVE per la crisi del coronavirus «humilie» a l’expresident Mariano Rajoy. Per la seua banda, el PP, a través de les xarxes socials, ha demanat dimissions en TVE i ha acusat al govern espanyol de «manipulació i sectarisme». García Egea ha assenyalat que emprendran accions legals per este fet i que presentaran una denúncia contra Ràdio Televisió Espanyola (RTVE).

 

 

En el citat espai, dedicat a jóvens de 14 a 16 anys i centrat a estudiar «la coherència», el presentador assegura que són «cèlebres alguns discursos absurds» de Mariano Rajoy, en els que cometia «garrafals i divertits esvarons» que es van fer «de seguida virals en les xarxes socials». «A partir d’ells s’han fet sempre originals paròdies, com en l’ocasió que va dir ‘com millor, pitjor per a tots. I com pitjor per a tots, millor per a mi, el seu benefici polític», prosseguix, per a afegir que alguns van intentar analitzar sintàcticament esta frase i era «impossible».

 

El presentador del programa educatiu afirma que este era un «missatge incoherent», però afegix que «no tots els seus missatges són incoherents» perquè «en moltes ocasions» esta suposada incoherència és deguda a un «lapsus linguae». Segons seguix l’explicació en el citat vídeo del programa, això li portava a perdre «el fil del discurs», com quan va dir «som sentiments i tenim éssers humans» o «és el veí el que elegix a l’alcalde i és l’alcalde el que vol que siguen els veïns l’alcalde».

 

«Un error involuntari»

Davant el rebombori creat en les xarxes socials, el Ministeri d’Educació i Formació Professional, que dirigix Isabel Celaá, s’ha disculpat per la inclusió en el programa del vídeo que utilitzava les declaracions de l’expresident Mariano Rajoy, assegurant que ha sigut «un error involuntari». RTVE també s’ha disculpat per l’emissió d’un vídeo «inapropiat».

 

 

A pesar de les disculpes, el Partit Popular ha carregat contra esta explicació que «no hi ha qui se la crega», titllant com a «lamentable» que es definisca com a «error involuntari, l’adoctrinament en un programa de RTVE».

Últimes notícies

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.