14.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Polèmica en un programa educatiu de TVE per utilitzar a Mariano Rajoy com a exemple «d’incoherència»

Mariano Rajoy

Mariano Rajoy ha sigut el protagonista involuntari d’un programa educatiu emés en La 2 | València Diari

 

El secretari general del Partit Popular, Teodoro García Egea, ha denunciat este dijous que ‘Aprenem en casa’, un programa educatiu en línia que emet La 2 de TVE per la crisi del coronavirus «humilie» a l’expresident Mariano Rajoy. Per la seua banda, el PP, a través de les xarxes socials, ha demanat dimissions en TVE i ha acusat al govern espanyol de «manipulació i sectarisme». García Egea ha assenyalat que emprendran accions legals per este fet i que presentaran una denúncia contra Ràdio Televisió Espanyola (RTVE).

 

 

En el citat espai, dedicat a jóvens de 14 a 16 anys i centrat a estudiar «la coherència», el presentador assegura que són «cèlebres alguns discursos absurds» de Mariano Rajoy, en els que cometia «garrafals i divertits esvarons» que es van fer «de seguida virals en les xarxes socials». «A partir d’ells s’han fet sempre originals paròdies, com en l’ocasió que va dir ‘com millor, pitjor per a tots. I com pitjor per a tots, millor per a mi, el seu benefici polític», prosseguix, per a afegir que alguns van intentar analitzar sintàcticament esta frase i era «impossible».

 

El presentador del programa educatiu afirma que este era un «missatge incoherent», però afegix que «no tots els seus missatges són incoherents» perquè «en moltes ocasions» esta suposada incoherència és deguda a un «lapsus linguae». Segons seguix l’explicació en el citat vídeo del programa, això li portava a perdre «el fil del discurs», com quan va dir «som sentiments i tenim éssers humans» o «és el veí el que elegix a l’alcalde i és l’alcalde el que vol que siguen els veïns l’alcalde».

 

«Un error involuntari»

Davant el rebombori creat en les xarxes socials, el Ministeri d’Educació i Formació Professional, que dirigix Isabel Celaá, s’ha disculpat per la inclusió en el programa del vídeo que utilitzava les declaracions de l’expresident Mariano Rajoy, assegurant que ha sigut «un error involuntari». RTVE també s’ha disculpat per l’emissió d’un vídeo «inapropiat».

 

 

A pesar de les disculpes, el Partit Popular ha carregat contra esta explicació que «no hi ha qui se la crega», titllant com a «lamentable» que es definisca com a «error involuntari, l’adoctrinament en un programa de RTVE».

Últimes notícies

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.

El futbol sala valencià tanca 2025 entre títols, ascensos i dificultats per la permanència

Peníscola va firmar un curs històric amb la Copa d'Espanya i el lideratge de la fase regular, mentres l'Alzira va pujar a Primera. El tancament d'any arriba amb el campió fora de la Copa i el debutant com a cuer.

La xiqueta rescatada en el naufragi d’Indonèsia viatjarà a València en els pròxims dies

La menor salvada del naufragi a l'illa de Padar tornarà a València amb el seu pare després d'obtindre el visat. La seua mare romandrà a Indonèsia per a seguir la busca.

El València encadena Lligues amb més derrotes que victòries des de 2020

Des de la temporada 2019-20 el València no tanca una Lliga amb més triomfs que caigudes. El repàs per campanyes i entrenadors confirma una tendència sostinguda.