Polèmica en un programa educatiu de TVE per utilitzar a Mariano Rajoy com a exemple «d’incoherència»

Mariano Rajoy

Mariano Rajoy ha sigut el protagonista involuntari d’un programa educatiu emés en La 2 | València Diari

 

El secretari general del Partit Popular, Teodoro García Egea, ha denunciat este dijous que ‘Aprenem en casa’, un programa educatiu en línia que emet La 2 de TVE per la crisi del coronavirus «humilie» a l’expresident Mariano Rajoy. Per la seua banda, el PP, a través de les xarxes socials, ha demanat dimissions en TVE i ha acusat al govern espanyol de «manipulació i sectarisme». García Egea ha assenyalat que emprendran accions legals per este fet i que presentaran una denúncia contra Ràdio Televisió Espanyola (RTVE).

 

 

En el citat espai, dedicat a jóvens de 14 a 16 anys i centrat a estudiar «la coherència», el presentador assegura que són «cèlebres alguns discursos absurds» de Mariano Rajoy, en els que cometia «garrafals i divertits esvarons» que es van fer «de seguida virals en les xarxes socials». «A partir d’ells s’han fet sempre originals paròdies, com en l’ocasió que va dir ‘com millor, pitjor per a tots. I com pitjor per a tots, millor per a mi, el seu benefici polític», prosseguix, per a afegir que alguns van intentar analitzar sintàcticament esta frase i era «impossible».

 

El presentador del programa educatiu afirma que este era un «missatge incoherent», però afegix que «no tots els seus missatges són incoherents» perquè «en moltes ocasions» esta suposada incoherència és deguda a un «lapsus linguae». Segons seguix l’explicació en el citat vídeo del programa, això li portava a perdre «el fil del discurs», com quan va dir «som sentiments i tenim éssers humans» o «és el veí el que elegix a l’alcalde i és l’alcalde el que vol que siguen els veïns l’alcalde».

 

«Un error involuntari»

Davant el rebombori creat en les xarxes socials, el Ministeri d’Educació i Formació Professional, que dirigix Isabel Celaá, s’ha disculpat per la inclusió en el programa del vídeo que utilitzava les declaracions de l’expresident Mariano Rajoy, assegurant que ha sigut «un error involuntari». RTVE també s’ha disculpat per l’emissió d’un vídeo «inapropiat».

 

 

A pesar de les disculpes, el Partit Popular ha carregat contra esta explicació que «no hi ha qui se la crega», titllant com a «lamentable» que es definisca com a «error involuntari, l’adoctrinament en un programa de RTVE».

Últimes notícies

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.

Scariolo reivindica al Reial Madrid abans de la Final Four malgrat les baixes de Tavares i Len

Sergio Scariolo afronta la Final Four de l'Eurolliga a Atenes amb il·lusió i recalca que el Reial Madrid sempre competix, malgrat les importants baixes de Walter Tavares i Alex Len en el joc interior.

La ZAS de Russafa entra en vigor mentres València analitza el recurs de les discoteques

La Zona Acústicament Saturada de Russafa s'aplicarà des de demà amb límits a l'hostaleria, mentres l'Ajuntament estudia el recurs de les discoteques del carrer Tomasos.