Polèmica en un programa educatiu de TVE per utilitzar a Mariano Rajoy com a exemple «d’incoherència»

Mariano Rajoy

Mariano Rajoy ha sigut el protagonista involuntari d’un programa educatiu emés en La 2 | València Diari

 

El secretari general del Partit Popular, Teodoro García Egea, ha denunciat este dijous que ‘Aprenem en casa’, un programa educatiu en línia que emet La 2 de TVE per la crisi del coronavirus «humilie» a l’expresident Mariano Rajoy. Per la seua banda, el PP, a través de les xarxes socials, ha demanat dimissions en TVE i ha acusat al govern espanyol de «manipulació i sectarisme». García Egea ha assenyalat que emprendran accions legals per este fet i que presentaran una denúncia contra Ràdio Televisió Espanyola (RTVE).

 

 

En el citat espai, dedicat a jóvens de 14 a 16 anys i centrat a estudiar «la coherència», el presentador assegura que són «cèlebres alguns discursos absurds» de Mariano Rajoy, en els que cometia «garrafals i divertits esvarons» que es van fer «de seguida virals en les xarxes socials». «A partir d’ells s’han fet sempre originals paròdies, com en l’ocasió que va dir ‘com millor, pitjor per a tots. I com pitjor per a tots, millor per a mi, el seu benefici polític», prosseguix, per a afegir que alguns van intentar analitzar sintàcticament esta frase i era «impossible».

 

El presentador del programa educatiu afirma que este era un «missatge incoherent», però afegix que «no tots els seus missatges són incoherents» perquè «en moltes ocasions» esta suposada incoherència és deguda a un «lapsus linguae». Segons seguix l’explicació en el citat vídeo del programa, això li portava a perdre «el fil del discurs», com quan va dir «som sentiments i tenim éssers humans» o «és el veí el que elegix a l’alcalde i és l’alcalde el que vol que siguen els veïns l’alcalde».

 

«Un error involuntari»

Davant el rebombori creat en les xarxes socials, el Ministeri d’Educació i Formació Professional, que dirigix Isabel Celaá, s’ha disculpat per la inclusió en el programa del vídeo que utilitzava les declaracions de l’expresident Mariano Rajoy, assegurant que ha sigut «un error involuntari». RTVE també s’ha disculpat per l’emissió d’un vídeo «inapropiat».

 

 

A pesar de les disculpes, el Partit Popular ha carregat contra esta explicació que «no hi ha qui se la crega», titllant com a «lamentable» que es definisca com a «error involuntari, l’adoctrinament en un programa de RTVE».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.