12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Polèmica en un programa educatiu de TVE per utilitzar a Mariano Rajoy com a exemple «d’incoherència»

Mariano Rajoy

Mariano Rajoy ha sigut el protagonista involuntari d’un programa educatiu emés en La 2 | València Diari

 

El secretari general del Partit Popular, Teodoro García Egea, ha denunciat este dijous que ‘Aprenem en casa’, un programa educatiu en línia que emet La 2 de TVE per la crisi del coronavirus «humilie» a l’expresident Mariano Rajoy. Per la seua banda, el PP, a través de les xarxes socials, ha demanat dimissions en TVE i ha acusat al govern espanyol de «manipulació i sectarisme». García Egea ha assenyalat que emprendran accions legals per este fet i que presentaran una denúncia contra Ràdio Televisió Espanyola (RTVE).

 

 

En el citat espai, dedicat a jóvens de 14 a 16 anys i centrat a estudiar «la coherència», el presentador assegura que són «cèlebres alguns discursos absurds» de Mariano Rajoy, en els que cometia «garrafals i divertits esvarons» que es van fer «de seguida virals en les xarxes socials». «A partir d’ells s’han fet sempre originals paròdies, com en l’ocasió que va dir ‘com millor, pitjor per a tots. I com pitjor per a tots, millor per a mi, el seu benefici polític», prosseguix, per a afegir que alguns van intentar analitzar sintàcticament esta frase i era «impossible».

 

El presentador del programa educatiu afirma que este era un «missatge incoherent», però afegix que «no tots els seus missatges són incoherents» perquè «en moltes ocasions» esta suposada incoherència és deguda a un «lapsus linguae». Segons seguix l’explicació en el citat vídeo del programa, això li portava a perdre «el fil del discurs», com quan va dir «som sentiments i tenim éssers humans» o «és el veí el que elegix a l’alcalde i és l’alcalde el que vol que siguen els veïns l’alcalde».

 

«Un error involuntari»

Davant el rebombori creat en les xarxes socials, el Ministeri d’Educació i Formació Professional, que dirigix Isabel Celaá, s’ha disculpat per la inclusió en el programa del vídeo que utilitzava les declaracions de l’expresident Mariano Rajoy, assegurant que ha sigut «un error involuntari». RTVE també s’ha disculpat per l’emissió d’un vídeo «inapropiat».

 

 

A pesar de les disculpes, el Partit Popular ha carregat contra esta explicació que «no hi ha qui se la crega», titllant com a «lamentable» que es definisca com a «error involuntari, l’adoctrinament en un programa de RTVE».

Últimes notícies

Mor el exalcalde de València Ricard Pérez Casado als 80 anys

Ricard Pérez Casado, alcalde de València entre 1979 i 1989, ha mort als 80 anys. La seua etapa va deixar fites com el Jardí del Túria i el Palau de la Música

Ha mort Ricard Pérez Casado, alcalde de València en els anys 80

El exalcalde de València entre 1979 i 1989, Ricard Pérez Casado, ha mort als 80 anys. La seua trajectòria va marcar una dècada clau per a l'Ajuntament.

Basset es desmarca de l’orde de mobilitzar i retirar als bombers dels llits el 29-O

L'ex responsable dels bombers de València ha assegurat davant la jutgessa que no va decidir ni la mobilització per a vigilar llits ni la retirada del 29-O. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no ho va acordar el Cecopi i que ell va proposar un avís per a romandre a casa.

El CPFF arranca sense perspectives de consens sobre el finançament autonòmic

El CPFF ha començat per a abordar la proposta de finançament autonòmic del Govern sense aparença d'acord. Només Catalunya s'obri al pla, mentres altres comunitats el rebutgen i protesten per l'anunci bilateral previ.

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.