À Punt ho torna a fer: Rescata un dels majors èxits de Canal 9 a partir d’este diumenge

Personatges de 'Maniàtics', la comèdia de Canal 9 rescatada per À Punt

Els huit personatges fixos de ‘Maniàtics’ | À Punt

 

La televisió pública valenciana ho ha tornat a fer. Després de rescatar sèries, algunes ja històriques, de l’antiga Canal 9, com ‘L’alqueria blanca’ o ‘Unió musical Da Capo’, À Punt recupera ‘Maniàtics’ per a les nits de diuemnge.

 

‘Maniàtics’ és una comèdia de situació (sitcom) setmanal, en la que huit personatges principals despleguen diferents trames al llarg de 52 capítols, que tornen a la pantalla d’À Punt, per parelles, a partir de diumenge a les 21:45 hores.

 

Esta producció de ficció valenciana, dirigida per Albena Conta Conta, és un format d’entreteniment pròxim i de qualitat que conquistà al públic valencià durant quatre temporades l’any 2007. Els seus director i productor recorden ‘Maniàtics’ amb la satisfacció del treball ben fet i una acollidora resposta del públic valencià.

 

Carles Alberola, un dels directors de la sèrie, recorda que «’Maniàtics’ va funcionar molt bé, arribàrem a un índex d’audiència del 20 per cent, una xifra ara increïble en la televisió. Però pense que va ser perquè la sèrie va arribar en un moment en què el públic valencià tenia ganes de vore una sitcom en valencià, això va generar molta fidelitat i pense que, per a nosaltres, ‘Maniàtics’ ha sigut una de les experiències més plaents de la televisió. L’equip actoral era fantàstic, de guió i tècnic, eren excel·lents professionals que, malauradament, van vore truncada la seua trajectòria pel tancament de la televisió, però a poc a poc molts han pogut seguir avant».

 

Conegudes cares del teatre i la televisió valencians

Els actors Carles Alberola (Andreu), Alfred Picó (Ximo), Cristina García (Raquel), Albert Forner (Miquel), Sergio Caballero (Òscar), Idoia Rossi (Trini), Sandra Cervera (Vanessa) i Inés Díaz (Marta) donen vida a un grup de maniàtics, que conviuen en un barri de la ciutat de València. A estos huit personatges fixos se sumen els que apareixen esporàdicament, alguns amb continuïtat en dos o tres capítols, per a protagonitzar les distintes trames que es van desplegant. Estos personatges els interpreten coneguts actors valencians com Teresa Sòria, Pep Ricart, Vicente Genovés, José Manuel Casany, Pilar Almeria, María Almudéver i Maribel Casany.

 

La sèrie, de gran èxit d’audiència en la televisió valenciana, es va gravar íntegrament en un plató únic amb quatre decorats: el bar de Ximo i Raquel, lloc de reunió de tot el grup; la casa d’Andreu; la de Marta i el replanell de l’escala, amb les portes de les cases d’Andreu i Marta enfrontades.

 

Un argument que no passa de moda

Toni Benavent, productor de ‘Maniàtics’, opina que, «quan treballes amb paràmetres que no són d’actualitat puntual, no passen de moda, perquè les inseguretats, la por, els sentiments de la humanitat són els mateixos. L’essència de les persones és la mateixa, tot i que hem canviat en les formes. Les neures són situacions de hui en dia. En el teatre ens passa igual, les problemàtiques són els temes eterns: amor i desamor, l’amistat, la por, ser hipocondríac passava fa cent anys i passa ara. ‘Maniàtics’ parlava de tot això dins la nostra idiosincràsia».

 

‘Maniàtics’ es basa en les enrevessades relacions que s’establixen entre estos personatges, cada un amb les seues esperances i frustracions darrere. A través del prisma de l’humor, l’espectador assistix a les peripècies vitals de dos madurs separats (Andreu i Marta), atrapats entre les exigències de fills adolescents (Vanessa) i pares dependents (Miquel). Per la sèrie també deambulen alguns frustrats que oscil·len entre el pragmatisme excessiu (Raquel) i l’ambició desmesurada pels diners (Ximo) o la glòria (Òscar) i que contrasten amb la senzillesa d’altres plantejaments vitals (Trini). ‘Maniàtics’ retrata amb humor els esforços, patètics i entranyables alhora, d’estos huit personatges a la busca de la seua felicitat.

 

El patró de la sèrie, explica el director, guionista i actor Carles Alberola, «era clàssic, heretat d’altres sèries nacionals i internacionals, volíem fer una estructura pareguda en un to i espai més pròxim i espere que ‘Maniàtics’ puga continuar viva. Se centrava en les manies que és difícil que curen els metges i en les desestructuracions de les relacions sentimentals. I en això no hem canviat tant».

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit en l’A-3 a l’altura de Caudete de las Fuentes

Un home de 53 anys ha mort i un altre de 46 ha resultat ferit després d'eixir-se de la via un turisme en el quilòmetre 268 de la A-3, en direcció a València.

El general Fernández de Llum destaca la insistència de la Guàrdia Civil en la busca de víctimes i en la lluita contra el crim

El general José Antonio Fernández de Llum subratlla la persistència de la Guàrdia Civil en la busca de les víctimes de la dana i alerta de l'auge de la ciberdelinqüència, la violència masclista i el crim organitzat en la Comunitat Valenciana.

GenVAL, la plataforma que impulsarà la medicina personalitzada en la Comunitat Valenciana

GenVAL és la nova plataforma genòmica de la Comunitat Valenciana que centralitza i analitza dades genètiques per a acurtar diagnòstics i avançar en medicina personalitzada.

Vesprada amb ruixats i tempestes aïllades a l’interior de la Comunitat Valenciana

La vesprada del diumenge portarà ruixats amb tempesta, sobretot a l'interior de la Comunitat Valenciana, mentres les temperatures mínimes pujaran lleugerament i el vent serà fluix.

Tres detinguts a Alacant per una estafa immobiliària a estrangers de més de 1,2 milions

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal familiar acusat d'estafar més de 1,2 milions d'euros a compradors estrangers mitjançant falses operacions immobiliàries.

Quart negatiu en hantavirus de la dona aïllada en un hospital d’Alacant

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat per quarta vegada negatiu en la PCR i seguix en aïllament preventiu.

Quarta vaga mèdica de l’any pel bloqueig en la negociació amb Sanitat

Els metges encadenen la seua quarta vaga setmanal de l'any davant la falta d'avanços amb el Ministeri de Sanitat, que els acusa d'estar instrumentalitzats per la dreta.

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.