17.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

À Punt ho torna a fer: Rescata un dels majors èxits de Canal 9 a partir d’este diumenge

Personatges de 'Maniàtics', la comèdia de Canal 9 rescatada per À Punt

Els huit personatges fixos de ‘Maniàtics’ | À Punt

 

La televisió pública valenciana ho ha tornat a fer. Després de rescatar sèries, algunes ja històriques, de l’antiga Canal 9, com ‘L’alqueria blanca’ o ‘Unió musical Da Capo’, À Punt recupera ‘Maniàtics’ per a les nits de diuemnge.

 

‘Maniàtics’ és una comèdia de situació (sitcom) setmanal, en la que huit personatges principals despleguen diferents trames al llarg de 52 capítols, que tornen a la pantalla d’À Punt, per parelles, a partir de diumenge a les 21:45 hores.

 

Esta producció de ficció valenciana, dirigida per Albena Conta Conta, és un format d’entreteniment pròxim i de qualitat que conquistà al públic valencià durant quatre temporades l’any 2007. Els seus director i productor recorden ‘Maniàtics’ amb la satisfacció del treball ben fet i una acollidora resposta del públic valencià.

 

Carles Alberola, un dels directors de la sèrie, recorda que «’Maniàtics’ va funcionar molt bé, arribàrem a un índex d’audiència del 20 per cent, una xifra ara increïble en la televisió. Però pense que va ser perquè la sèrie va arribar en un moment en què el públic valencià tenia ganes de vore una sitcom en valencià, això va generar molta fidelitat i pense que, per a nosaltres, ‘Maniàtics’ ha sigut una de les experiències més plaents de la televisió. L’equip actoral era fantàstic, de guió i tècnic, eren excel·lents professionals que, malauradament, van vore truncada la seua trajectòria pel tancament de la televisió, però a poc a poc molts han pogut seguir avant».

 

Conegudes cares del teatre i la televisió valencians

Els actors Carles Alberola (Andreu), Alfred Picó (Ximo), Cristina García (Raquel), Albert Forner (Miquel), Sergio Caballero (Òscar), Idoia Rossi (Trini), Sandra Cervera (Vanessa) i Inés Díaz (Marta) donen vida a un grup de maniàtics, que conviuen en un barri de la ciutat de València. A estos huit personatges fixos se sumen els que apareixen esporàdicament, alguns amb continuïtat en dos o tres capítols, per a protagonitzar les distintes trames que es van desplegant. Estos personatges els interpreten coneguts actors valencians com Teresa Sòria, Pep Ricart, Vicente Genovés, José Manuel Casany, Pilar Almeria, María Almudéver i Maribel Casany.

 

La sèrie, de gran èxit d’audiència en la televisió valenciana, es va gravar íntegrament en un plató únic amb quatre decorats: el bar de Ximo i Raquel, lloc de reunió de tot el grup; la casa d’Andreu; la de Marta i el replanell de l’escala, amb les portes de les cases d’Andreu i Marta enfrontades.

 

Un argument que no passa de moda

Toni Benavent, productor de ‘Maniàtics’, opina que, «quan treballes amb paràmetres que no són d’actualitat puntual, no passen de moda, perquè les inseguretats, la por, els sentiments de la humanitat són els mateixos. L’essència de les persones és la mateixa, tot i que hem canviat en les formes. Les neures són situacions de hui en dia. En el teatre ens passa igual, les problemàtiques són els temes eterns: amor i desamor, l’amistat, la por, ser hipocondríac passava fa cent anys i passa ara. ‘Maniàtics’ parlava de tot això dins la nostra idiosincràsia».

 

‘Maniàtics’ es basa en les enrevessades relacions que s’establixen entre estos personatges, cada un amb les seues esperances i frustracions darrere. A través del prisma de l’humor, l’espectador assistix a les peripècies vitals de dos madurs separats (Andreu i Marta), atrapats entre les exigències de fills adolescents (Vanessa) i pares dependents (Miquel). Per la sèrie també deambulen alguns frustrats que oscil·len entre el pragmatisme excessiu (Raquel) i l’ambició desmesurada pels diners (Ximo) o la glòria (Òscar) i que contrasten amb la senzillesa d’altres plantejaments vitals (Trini). ‘Maniàtics’ retrata amb humor els esforços, patètics i entranyables alhora, d’estos huit personatges a la busca de la seua felicitat.

 

El patró de la sèrie, explica el director, guionista i actor Carles Alberola, «era clàssic, heretat d’altres sèries nacionals i internacionals, volíem fer una estructura pareguda en un to i espai més pròxim i espere que ‘Maniàtics’ puga continuar viva. Se centrava en les manies que és difícil que curen els metges i en les desestructuracions de les relacions sentimentals. I en això no hem canviat tant».

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.

Juan Foyth, operat del tendó d’Aquil·les, es perd la resta de la temporada

El defensa del Vila-real va ser intervingut a Vitòria després de trencar-se el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra davant el Reial Madrid. El club no va donar terminis, però la lesió sol exigir al voltant de huit mesos de baixa.

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.