Rocío Carrasco ja prepara la fi d’Antonio David amb la reobertura del cas

La denúncia que Rocío Carrasco va interposar contra Antonio David per maltractament de gènere es va quedar en suspens en 2018, i des de llavors ella ha lluitat per reobrir-ho.

No obstant això, en esta ocasió pot ser que la sort estiga del seu costat, ja que els nombrosos testimoniatges que han sorgit arran de l’emissió del documental, molt procedents de persones pròximes a la parella, podrien servir com a proves evidents del maltractament al qual Carrasco estava sent sotmesa.

D’eixa forma, Rocío aconseguiria el seu major anhel, que ‘l’ésser‘, tal com ella sobrenomena al pare dels seus fills, per fi siga jutjat.

A més, afig que va succeir un fet molt greu que “No el vaig narrar en el seu moment per creure que ja no em servien per al temps que havia transcorregut i això és un error”.

De fet, Rocío ha aconseguit reconstruir uns certs episodis de la seua història gràcies al relat dels testimonis que el van presenciar al costat d’ella: «Sé el que ocorre però la meua ment no sap d’on venen ni on acaben».
“Jo sabia que eixa estirada de pèls contra la taula ocorre, en el moment del documental sabia que això havia ocorregut però no recordava amb nitidesa d’on partia eixa agressió i ara m’he anat acordant de moltes coses”, explicava Rocío.

Durant la seua entrevista final, la protagonista ha recordat detalls com el menyspreu amb el qual el seu ex la cridava pel seu malnom. “Em cridava Rociíto com a humiliació, en moments en els quals volia fer mal. I ho feia d’eixa manera”, ha explicat.

Un modus operandi que també va usar la seua filla Rocío Flores per a danyar-la psicològicament i fins i tot durant la brutal pallissa que li propinava en 2012.

 

 

«Hi ha un episodi que és molt pitjor del que vaig narrar»

 

La filla de ‘la más grande’ explicava que hi ha un episodi que ha narrat sense saber que va ser a més: “És molt més, té a veure amb l’estàtua de la meua mare, jo tinc gravat això de l’escaló i eixa espenta però no tenia el que succeïa després i és molt pitjor”. No obstant això, prefereix no revelar els detalls: “Vull explicar-ho en sala judicial i amb la persona que estava davant”.

Hui dia, Carrasco conta que té esperança en què es puga reobrir el seu cas, i que espera que se li done l’oportunitat que li l’escolte. “No m’agradaria pensar que no succeirà després de tota la catarsi emocional i tot el sofriment i esforç, que no arribara a succeir. Estic preparada o no? Perquè si no ho estic i no succeeix, hauré de continuar intentant-ho”, ha assegurat de manera contundent.

La filla de ‘la més gran’ assenyala que s’enfronta a esta nova etapa de la seua vida desitjant que la justícia l’acompanye de la mà. “Confie que hi haja un jutge o una jutgessa que vulguen escoltar-me i se’m senta en sala”.

 

«L’únic culpable és Antonio David Flores»

 

Molt s’ha parlat de la situació de Rocío Carrasco i ella mateixa ha volgut fer un aclariment per a defensar a tot el seu entorn de les acusacions: «L’única persona que és responsable del meu estat emocional i que jo haja intentat fer el que he intentat fer, i ara te’l diré, es diu Antonio David Flores».

Així, Rocío acaba d’anunciar a so de bombo i platerets que presentarà la reobertura del cas aportant nous testimoniatges. De fet, després de veure nombroses imatges de persones que han declarat ser testimonis de la violència d’Antonio David, ella assegura que això l’ha ajudada a recordar moltes coses.

“És molt pitjor del que jo dic. Ho vull comptar en sala judicial i amb la persona que estava davant”, afig sobre este tema.

El fet de veure’s sotmesa a atacs constants per part del seu exmarit, va donar lloc al fet que Rocío patira un trastorn d’adaptació mixt, crònic, amb ansietat i depressió, que la va portar fins i tot a intentar suïcidar-se l’any 2019.

Aqueix va ser el motiu pel qual decidia presentar-se en 2016 en el jutjat i presentar una denúncia per violència psicològica, una de les formes de violència masclista més difícils de demostrar. Alguna cosa, que fins a eixe moment no havia fet, ja que mai va voler perjudicar la figura del pare dels seus fills.

No obstant això, després de comprovar ella que eixe maltractament no cessava -un assetjament i enderrocament constant en televisió i en premsa-, malgrat haver aconseguit apartar a Rocío i David Flores del seu costat, finalment acabava per tocar fons.

Un llarg recorregut per diversos tribunals en els quals Carrasco ha intentat documentar, no sols el mal psicològic patit, sinó també la manipulació que s’ha fet en els mitjans per a projectar una falsa imatge seua, la de mala mare, encara que sempre en va.

Una tremenda quantitat d’informes i documents, a part dels quals hem tingut accés gràcies a la docuserie, i que han quedat en un punt mort de cara a la justícia. «S’ha decidit un ‘sobreseïment provisional’, que implica que el cas es pot reobrir si apareixen noves proves», explicava amb anterioritat Rocío.

Un somni que per fi podria tornar-se realitat, ja que això és exactament el que persegueix Carrasco: que hi haja judici. «Jo crec en la justícia fermament perquè vivim en un Estat de dret», ha resolt.

 

 

Últimes notícies

La jutgessa que investiga la dana de 2024 suspén una declaració per falta de seguretat

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestion de la dana de 2024 ha suspés una declaracion testifical prevista per al dilluns en considerar que no hi ha garantias de seguretat suficients després d'una recent concentracion davant el jutjat.

Bustinduy denuncia una agressió intolerable d’un policia a una professora en una protesta educativa

Pablo Bustinduy condemna l'agressió d'un agent de la Policia Nacional a una professora durant una protesta per l'educació pública valenciana i reclama que s'assumisquen responsabilitats. El ministre insistix en la defensa de l'escola pública i demana a les administracions sentit comuna i empatia.

La jutgessa de la DANA reclama a Utiel i Chiva que acrediten els avisos d’Emergències

La magistrada que investiga la gestió de la DANA demana a Utiel i Chiva que certifiquen els avisos del Centre d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024 i rebutja noves testificals.

STEPV, CCOO i UGT seguiran amb les protestes fins que Educació arreplegue les seues peticions

STEPV, CCOO i UGT mantindran les accions de protesta del professorat mentres la Conselleria d'Educació no entregue el document base amb les seues aportacions i avanços en tots els temes.

Un expert alerta que les platges espanyoles retrocediran fins a 80 metres per a 2100

Les platges espanyoles podrien perdre entre 60 i 80 metres d'amplària d'ací a 2100 per la pujada del nivell de la mar i les obres que frenen el moviment natural de l'arena, segons advertix un expert en dinàmica costanera.

El Vila-real aposta per Íñigo Pérez i li firma tres temporades per a la seua banqueta

El Vila-real fitxa a Íñigo Pérez per tres temporades per a rellevar a Marcelino en la banqueta groguet després de la seua etapa en el Rayo Vallecano i amb debut en la Champions a la vista.

Íñigo Pérez dirigirà al Vila-real les tres pròximes temporades

Íñigo Pérez assumirà la banqueta del Vila-real per a les tres pròximes temporades, rellevant a Marcelino García Toral després de no aconseguir est la renovació del seu contracte.

Pérez Llorca fixa les PAU com a línia roja en la negociació amb el professorat en vaga

Juanfran Pérez Llorca advertix que el desenrotllament normal de les PAU del 2 al 4 de juny és una línia roja en les negociacions amb els sindicats de l'Educació pública.