Rocío Carrasco ja prepara la fi d’Antonio David amb la reobertura del cas

La denúncia que Rocío Carrasco va interposar contra Antonio David per maltractament de gènere es va quedar en suspens en 2018, i des de llavors ella ha lluitat per reobrir-ho.

No obstant això, en esta ocasió pot ser que la sort estiga del seu costat, ja que els nombrosos testimoniatges que han sorgit arran de l’emissió del documental, molt procedents de persones pròximes a la parella, podrien servir com a proves evidents del maltractament al qual Carrasco estava sent sotmesa.

D’eixa forma, Rocío aconseguiria el seu major anhel, que ‘l’ésser‘, tal com ella sobrenomena al pare dels seus fills, per fi siga jutjat.

A més, afig que va succeir un fet molt greu que “No el vaig narrar en el seu moment per creure que ja no em servien per al temps que havia transcorregut i això és un error”.

De fet, Rocío ha aconseguit reconstruir uns certs episodis de la seua història gràcies al relat dels testimonis que el van presenciar al costat d’ella: «Sé el que ocorre però la meua ment no sap d’on venen ni on acaben».
“Jo sabia que eixa estirada de pèls contra la taula ocorre, en el moment del documental sabia que això havia ocorregut però no recordava amb nitidesa d’on partia eixa agressió i ara m’he anat acordant de moltes coses”, explicava Rocío.

Durant la seua entrevista final, la protagonista ha recordat detalls com el menyspreu amb el qual el seu ex la cridava pel seu malnom. “Em cridava Rociíto com a humiliació, en moments en els quals volia fer mal. I ho feia d’eixa manera”, ha explicat.

Un modus operandi que també va usar la seua filla Rocío Flores per a danyar-la psicològicament i fins i tot durant la brutal pallissa que li propinava en 2012.

 

 

«Hi ha un episodi que és molt pitjor del que vaig narrar»

 

La filla de ‘la más grande’ explicava que hi ha un episodi que ha narrat sense saber que va ser a més: “És molt més, té a veure amb l’estàtua de la meua mare, jo tinc gravat això de l’escaló i eixa espenta però no tenia el que succeïa després i és molt pitjor”. No obstant això, prefereix no revelar els detalls: “Vull explicar-ho en sala judicial i amb la persona que estava davant”.

Hui dia, Carrasco conta que té esperança en què es puga reobrir el seu cas, i que espera que se li done l’oportunitat que li l’escolte. “No m’agradaria pensar que no succeirà després de tota la catarsi emocional i tot el sofriment i esforç, que no arribara a succeir. Estic preparada o no? Perquè si no ho estic i no succeeix, hauré de continuar intentant-ho”, ha assegurat de manera contundent.

La filla de ‘la més gran’ assenyala que s’enfronta a esta nova etapa de la seua vida desitjant que la justícia l’acompanye de la mà. “Confie que hi haja un jutge o una jutgessa que vulguen escoltar-me i se’m senta en sala”.

 

«L’únic culpable és Antonio David Flores»

 

Molt s’ha parlat de la situació de Rocío Carrasco i ella mateixa ha volgut fer un aclariment per a defensar a tot el seu entorn de les acusacions: «L’única persona que és responsable del meu estat emocional i que jo haja intentat fer el que he intentat fer, i ara te’l diré, es diu Antonio David Flores».

Així, Rocío acaba d’anunciar a so de bombo i platerets que presentarà la reobertura del cas aportant nous testimoniatges. De fet, després de veure nombroses imatges de persones que han declarat ser testimonis de la violència d’Antonio David, ella assegura que això l’ha ajudada a recordar moltes coses.

“És molt pitjor del que jo dic. Ho vull comptar en sala judicial i amb la persona que estava davant”, afig sobre este tema.

El fet de veure’s sotmesa a atacs constants per part del seu exmarit, va donar lloc al fet que Rocío patira un trastorn d’adaptació mixt, crònic, amb ansietat i depressió, que la va portar fins i tot a intentar suïcidar-se l’any 2019.

Aqueix va ser el motiu pel qual decidia presentar-se en 2016 en el jutjat i presentar una denúncia per violència psicològica, una de les formes de violència masclista més difícils de demostrar. Alguna cosa, que fins a eixe moment no havia fet, ja que mai va voler perjudicar la figura del pare dels seus fills.

No obstant això, després de comprovar ella que eixe maltractament no cessava -un assetjament i enderrocament constant en televisió i en premsa-, malgrat haver aconseguit apartar a Rocío i David Flores del seu costat, finalment acabava per tocar fons.

Un llarg recorregut per diversos tribunals en els quals Carrasco ha intentat documentar, no sols el mal psicològic patit, sinó també la manipulació que s’ha fet en els mitjans per a projectar una falsa imatge seua, la de mala mare, encara que sempre en va.

Una tremenda quantitat d’informes i documents, a part dels quals hem tingut accés gràcies a la docuserie, i que han quedat en un punt mort de cara a la justícia. «S’ha decidit un ‘sobreseïment provisional’, que implica que el cas es pot reobrir si apareixen noves proves», explicava amb anterioritat Rocío.

Un somni que per fi podria tornar-se realitat, ja que això és exactament el que persegueix Carrasco: que hi haja judici. «Jo crec en la justícia fermament perquè vivim en un Estat de dret», ha resolt.

 

 

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.