La sèrie japonesa ‘Bola de drac’ podria tornar a emetre’s en la televisió valenciana À Punt

 

S’han complit 30 anys de l’emissió en valencià de ‘Bola de drac’, i Compromís ha preguntat a la televisió pública valenciana À Punt si ha contemplat recuperar la sèrie. En concret ha sigut la diputada Mònica Àlvaro la que ha fet esta pregunta en les Corts Valencianes.

 

Segons informa ‘elDiario.es’, esta pregunta ve per la mobilització que es va donar en 2005 per a que es recuperara l’emissió d’esta sèrie japonesa que eixos moments era emesa per Canal 9.

 

‘Bola de drac’, també conegut com ‘Dragon Ball’, és un anime dels huitanta i els noranta en Japó. Dos anys després, el manga va arribar a la televisió en forma de sèrie d’animació i es va convertir en un èxit.

 

La sèrie va arribar a les pantalles espanyoles en 1990 i en el territori valencià i Catalunya en la seua llengua pròpia, el valencià i el català, en TV3 i Canal 9. D’esta manera, el president de la Generalitat, Ximo Puig, es va comprometre en 2015 a recuperar esta sèrie en la televisió valenciana.

 

I és que, en algunes autonomies van interrompre la seua emissió, per algunes protestes dels espectadors, que consideraven la sèrie com a violenta. Com a conseqüència, l’últim capítol en valencià es va emetre en 1994 i molts jòvens valencians van haver de seguir-la en TV3.

Últimes notícies

Dos de cada tres bars i restaurants valencians facturen menys per la calor i els macroesdeveniments

El 67 % dels locals dhostaleria valenciana ha vist baixar els seus ingressos este estiu per la calor extrema, la contenció del gasto i la coincidència amb macroesdeveniments. El client local sha consolidat com a principal suport del sector i la majoria de negocis no ha contractat reforços.

Kepler-Karst releva l’advocat de Salomé Pradas en la causa de la DANA

El despatx Kepler-Karst ha substituït l’advocat Eduardo de Urbano pel penalista Pedro Colina, que passa a assumir la defensa de Salomé Pradas en la causa de la DANA que s’instrueix a Catarroja.

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.