La sèrie japonesa ‘Bola de drac’ podria tornar a emetre’s en la televisió valenciana À Punt

 

S’han complit 30 anys de l’emissió en valencià de ‘Bola de drac’, i Compromís ha preguntat a la televisió pública valenciana À Punt si ha contemplat recuperar la sèrie. En concret ha sigut la diputada Mònica Àlvaro la que ha fet esta pregunta en les Corts Valencianes.

 

Segons informa ‘elDiario.es’, esta pregunta ve per la mobilització que es va donar en 2005 per a que es recuperara l’emissió d’esta sèrie japonesa que eixos moments era emesa per Canal 9.

 

‘Bola de drac’, també conegut com ‘Dragon Ball’, és un anime dels huitanta i els noranta en Japó. Dos anys després, el manga va arribar a la televisió en forma de sèrie d’animació i es va convertir en un èxit.

 

La sèrie va arribar a les pantalles espanyoles en 1990 i en el territori valencià i Catalunya en la seua llengua pròpia, el valencià i el català, en TV3 i Canal 9. D’esta manera, el president de la Generalitat, Ximo Puig, es va comprometre en 2015 a recuperar esta sèrie en la televisió valenciana.

 

I és que, en algunes autonomies van interrompre la seua emissió, per algunes protestes dels espectadors, que consideraven la sèrie com a violenta. Com a conseqüència, l’últim capítol en valencià es va emetre en 1994 i molts jòvens valencians van haver de seguir-la en TV3.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.