La sèrie japonesa ‘Bola de drac’ podria tornar a emetre’s en la televisió valenciana À Punt

 

S’han complit 30 anys de l’emissió en valencià de ‘Bola de drac’, i Compromís ha preguntat a la televisió pública valenciana À Punt si ha contemplat recuperar la sèrie. En concret ha sigut la diputada Mònica Àlvaro la que ha fet esta pregunta en les Corts Valencianes.

 

Segons informa ‘elDiario.es’, esta pregunta ve per la mobilització que es va donar en 2005 per a que es recuperara l’emissió d’esta sèrie japonesa que eixos moments era emesa per Canal 9.

 

‘Bola de drac’, també conegut com ‘Dragon Ball’, és un anime dels huitanta i els noranta en Japó. Dos anys després, el manga va arribar a la televisió en forma de sèrie d’animació i es va convertir en un èxit.

 

La sèrie va arribar a les pantalles espanyoles en 1990 i en el territori valencià i Catalunya en la seua llengua pròpia, el valencià i el català, en TV3 i Canal 9. D’esta manera, el president de la Generalitat, Ximo Puig, es va comprometre en 2015 a recuperar esta sèrie en la televisió valenciana.

 

I és que, en algunes autonomies van interrompre la seua emissió, per algunes protestes dels espectadors, que consideraven la sèrie com a violenta. Com a conseqüència, l’últim capítol en valencià es va emetre en 1994 i molts jòvens valencians van haver de seguir-la en TV3.

Últimes notícies

Castro afronta davant el Betis el partit decisiu per a la permanència del Llevant

Luís Castro reconeix que el Llevant arriba a l'escenari que desitjava, depenent de si mateix davant el Betis per a certificar la permanència, i exigix al seu equip màxima concentració.

El València es juga la Conference davant un Barcelona ja campió

El València necessita guanyar a un Barcelona ja sense objectius i esperar les ensopegades de Getafe i Raig per a aconseguir la plaça de Lliga Conferència en l'última jornada.

Morant acusa a Pérez Llorca d’absentar-se de la crisi educativa i compara la seua actitud amb la de Mazón en la dana

Diana Morant retrau a Juanfran Pérez Llorca que no s'implique en la vaga del professorat i li critica per no revertir beneficis fiscals ni subvencions, mentres exigix explicacions pel cas de les vivendes públiques dels Naus a Alacant.

Set de cada deu directives valencianes treballen en empreses liderades per dones

Quasi el 70% de les empresàries i directives de la Comunitat Valenciana desenrotllen la seua carrera en companyies encapçalades per dones, un entorn que impulsa noves oportunitats i referents femenins.

Un milió d’euros per a modernitzar el regadiu del nispro a Callosa d’en Sarrià

El Govern destina un milió d'euros a implantar tecnologia de reg de precisió en els cultius de nispro i alvocat de Callosa d'en Sarrià, amb l'objectiu d'optimitzar l'ús de l'aigua i reforçar la sostenibilitat del camp valencià.

Morant qüestiona la Justícia per no citar a Mazón ni com investigat ni com a testimoni per la DANA

Diana Morant critica que la Justícia no cite a Carlos Mazón ni com investigat ni com a testimoni per la DANA d'octubre de 2024 i es pregunta si eixa decisió suposa impunitat.

Girona i Elx es juguen la salvació en una final a vida o mort en Montilivi

Girona i Elx arriben a l'última jornada de LaLiga obligats a puntuar en Montilivi per a seguir en Primera: als locals només els val guanyar i als il·licitans els n'hi ha prou amb empatar.