26.7 C
València
Dijous, 3 juliol, 2025

La sèrie japonesa ‘Bola de drac’ podria tornar a emetre’s en la televisió valenciana À Punt

 

- Advertisement -Telegram València Diari

S’han complit 30 anys de l’emissió en valencià de ‘Bola de drac’, i Compromís ha preguntat a la televisió pública valenciana À Punt si ha contemplat recuperar la sèrie. En concret ha sigut la diputada Mònica Àlvaro la que ha fet esta pregunta en les Corts Valencianes.

 

Segons informa ‘elDiario.es’, esta pregunta ve per la mobilització que es va donar en 2005 per a que es recuperara l’emissió d’esta sèrie japonesa que eixos moments era emesa per Canal 9.

 

‘Bola de drac’, també conegut com ‘Dragon Ball’, és un anime dels huitanta i els noranta en Japó. Dos anys després, el manga va arribar a la televisió en forma de sèrie d’animació i es va convertir en un èxit.

 

La sèrie va arribar a les pantalles espanyoles en 1990 i en el territori valencià i Catalunya en la seua llengua pròpia, el valencià i el català, en TV3 i Canal 9. D’esta manera, el president de la Generalitat, Ximo Puig, es va comprometre en 2015 a recuperar esta sèrie en la televisió valenciana.

 

I és que, en algunes autonomies van interrompre la seua emissió, per algunes protestes dels espectadors, que consideraven la sèrie com a violenta. Com a conseqüència, l’últim capítol en valencià es va emetre en 1994 i molts jòvens valencians van haver de seguir-la en TV3.

Últimes notícies

Bombers lluiten per controlar incendi en nau industrial de Manises, València

Un incendi declarat en una nau industrial de Manises (València) ha obligat a tallar part de la línia 9 del Metrovalencia. Els bombers treballen per a controlar les flames.

Compromís concreta la seua ruptura en el Congrés amb una diputada en Mixt i un altre a Sumar

Compromís ha formalitzat l'escissió dels seus diputats en el Congrés, amb Àgueda Micó en el Grup Mixt i Alberto Ibáñez romanent a Sumar després d'una reunió sense acord.

Troben el cos d’un pescador surant al Perelló, València

Troben el cos d'un home surant en aigües del Perelló, València. Se sospita que era pescador i va poder patir un problema de salut que va causar la seua caiguda a l'aigua.

Les escultures monumentals de Manolo Valdés arriben per a transformar Santander este estiu

Les escultures monumentals de l'artista valencià Manolo Valdés s'exhibixen en la península de La Magdalena i el moll de Calderón a Santander, en una mostra que durarà fins a un any.

Sergio García torna al DP World Tour buscant la Ryder Cup després del seu pas per LIV Golf

Sergio García torna al DP World Tour després de tres anys en LIV Golf per a disputar el BMW International Open a Munic i buscar la seua plaça en la Ryder Cup 2025 amb l'equip europeu.

Eder Sarabia: Un inici de temporada il·lusionant i desafiadora per a l’Elx en Primera Divisió

Eder Sarabia, entrenador de l'Elx, expressa la seua il·lusió i compromís davant l'inici de la temporada en Primera Divisió, destacant el calendari i l'enfrontament inaugural contra el Betis.

València Basket no renova al pivot ghanés Amida Brimah per a la pròxima temporada

València Basket anuncia que Amida Brimah, pivot ghanés de 213 cm, no continuarà en l'equip la pròxima temporada després del seu pas en 2025.

Atlètic de Madrid reforça el seu medul·lar amb Álex Baena després del seu traspàs des del Vila-real per 42 milions més variables

Álex Baena fa el gran salt a l'Atlètic de Madrid des del Vila-real en una operació que reporta al club castellonenc 42 milions fixos i fins a 13 milions addicionals en variables. El migcampista firma per cinc anys i podria aportar consolidació al centre del camp colchonero.