La sèrie japonesa ‘Bola de drac’ podria tornar a emetre’s en la televisió valenciana À Punt

 

S’han complit 30 anys de l’emissió en valencià de ‘Bola de drac’, i Compromís ha preguntat a la televisió pública valenciana À Punt si ha contemplat recuperar la sèrie. En concret ha sigut la diputada Mònica Àlvaro la que ha fet esta pregunta en les Corts Valencianes.

 

Segons informa ‘elDiario.es’, esta pregunta ve per la mobilització que es va donar en 2005 per a que es recuperara l’emissió d’esta sèrie japonesa que eixos moments era emesa per Canal 9.

 

‘Bola de drac’, també conegut com ‘Dragon Ball’, és un anime dels huitanta i els noranta en Japó. Dos anys després, el manga va arribar a la televisió en forma de sèrie d’animació i es va convertir en un èxit.

 

La sèrie va arribar a les pantalles espanyoles en 1990 i en el territori valencià i Catalunya en la seua llengua pròpia, el valencià i el català, en TV3 i Canal 9. D’esta manera, el president de la Generalitat, Ximo Puig, es va comprometre en 2015 a recuperar esta sèrie en la televisió valenciana.

 

I és que, en algunes autonomies van interrompre la seua emissió, per algunes protestes dels espectadors, que consideraven la sèrie com a violenta. Com a conseqüència, l’últim capítol en valencià es va emetre en 1994 i molts jòvens valencians van haver de seguir-la en TV3.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.