La tensa pregunta de Pablo Motos a Pablo Iglesias que ha incendiat les xarxes

Pablo Iglesias a 'El Hormiguero'

El tema de les donacions d’Amancio Ortega va fer saltar la tensió al plató | Atresmedia

 

‘El Hormiguero’ està sent un dels programes que els líders polítics del país estan visitant poques setmanes abans de les eleccions estatals del 10-N. Després de les visites de Santiago Abascal, Pablo Casado, Albert Rivera i Iñigo Errejón, ara ha sigut el torn de Pablo Iglesias, el líder de Podem.

 

Un dels moments que va marcar el debat va ser la pregunta de l’entrevistador sobre les donacions d’Amancio Ortega, fundador d’Inditex. En els últims mesos, l’amo de Zara ha pagat milions d’euros per a finançar equipaments d’alta tecnologia contra el càncer. Només en la comunitat de Madrid ha donat 46,5 milions d’euros. «Et pareix bé esta donació o encara penses que en democràcia no s’han d’acceptar almoines de multimilionaris?», ha sigut la pregunta de Pablo Motos. 

 

Iglesias ha contestat sense dubtar: «l’empresari gallec ha pagat només un 5% d’impostos tot i haver facturat 1.600 milions en dividends, per tant, la resposta és no». «Un 5% són 80 milions, quan qualsevol ciutadà que facture esta quantitat hauria pagat entre 320 i 340 milions», ha explicat.  

 

La pregunta de Pablo Motos va crear moltes crítiques en les xarxes 

Però el punt clau de la nit encara estava per arribar. El presentador va preguntar al líder de Podem de manera directa: «Tu tens algú a la teua família amb càncer?». Iglesias, que intentava mantindre la postura,  però amb la veu trencada, va respondre a la pregunta: «Sí, el mon pare. El van operar d’un càncer de pulmó i li van extirpar el lòbul. Va ser fa tres anys i ara està estupendament. Sé el que és això».

 

 

Sense fer una pausa, Iglesias remata: «Que mon pare tinga que demanar a un ric que done un aparell per a curar-li el càncer, en vegada que les institucions públiques estiguen allà per atendre a qualsevol ciutadà, crec que és una cosa bàsica. El meu sogre va morir de càncer. He viscut en la meua família el que significa el càncer. Per això, res d’almoines. Sanitat pública». Esta conclusió va despertar molts comentaris sobre la seua presència en El Hormiguero.

 

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.