La tensa pregunta de Pablo Motos a Pablo Iglesias que ha incendiat les xarxes

Pablo Iglesias a 'El Hormiguero'

El tema de les donacions d’Amancio Ortega va fer saltar la tensió al plató | Atresmedia

 

‘El Hormiguero’ està sent un dels programes que els líders polítics del país estan visitant poques setmanes abans de les eleccions estatals del 10-N. Després de les visites de Santiago Abascal, Pablo Casado, Albert Rivera i Iñigo Errejón, ara ha sigut el torn de Pablo Iglesias, el líder de Podem.

 

Un dels moments que va marcar el debat va ser la pregunta de l’entrevistador sobre les donacions d’Amancio Ortega, fundador d’Inditex. En els últims mesos, l’amo de Zara ha pagat milions d’euros per a finançar equipaments d’alta tecnologia contra el càncer. Només en la comunitat de Madrid ha donat 46,5 milions d’euros. «Et pareix bé esta donació o encara penses que en democràcia no s’han d’acceptar almoines de multimilionaris?», ha sigut la pregunta de Pablo Motos. 

 

Iglesias ha contestat sense dubtar: «l’empresari gallec ha pagat només un 5% d’impostos tot i haver facturat 1.600 milions en dividends, per tant, la resposta és no». «Un 5% són 80 milions, quan qualsevol ciutadà que facture esta quantitat hauria pagat entre 320 i 340 milions», ha explicat.  

 

La pregunta de Pablo Motos va crear moltes crítiques en les xarxes 

Però el punt clau de la nit encara estava per arribar. El presentador va preguntar al líder de Podem de manera directa: «Tu tens algú a la teua família amb càncer?». Iglesias, que intentava mantindre la postura,  però amb la veu trencada, va respondre a la pregunta: «Sí, el mon pare. El van operar d’un càncer de pulmó i li van extirpar el lòbul. Va ser fa tres anys i ara està estupendament. Sé el que és això».

 

 

Sense fer una pausa, Iglesias remata: «Que mon pare tinga que demanar a un ric que done un aparell per a curar-li el càncer, en vegada que les institucions públiques estiguen allà per atendre a qualsevol ciutadà, crec que és una cosa bàsica. El meu sogre va morir de càncer. He viscut en la meua família el que significa el càncer. Per això, res d’almoines. Sanitat pública». Esta conclusió va despertar molts comentaris sobre la seua presència en El Hormiguero.

 

Últimes notícies

Els Arts anuncia quatre noves produccions d’òpera i consolida el seu equilibri econòmic per a 2026-2027

Els Arts estrenarà quatre noves produccions d'òpera en la temporada 2026-2027, amb títols com Carmen i Simon Boccanegra, i confirma un sòlid equilibri pressupostari.

La Comunitat Valenciana frega el 81% d’ocupació hotelera en la primera mitat de maig

L'ocupació hotelera mitjana en la Comunitat Valenciana va aconseguir el 80,8% en la primera quinzena de maig, 1,5 punts més que en 2025, amb València i Benidorm al capdavant i Castelló com el destí que més creix.

Els premis DONAiDONA distingixen a tres projectes valencians pel seu impacte social i inclusiu

L'associació EVAP celebra la VIII edició dels premis DONAiDONA, que distingixen a Grup ILUNION, Cocosint Cooperativa i Gestió Intel·ligent de Conflictes pels seus projectes d'inclusió per a dones vulnerables i famílies afectades per la dana.

Mor una treballadora municipal a Borriana després de xocar un turisme amb un camió de l’Ajuntament

Una empleada de l'àrea de Via Pública de Borriana ha mort després de la col·lisió entre un turisme i un camió municipal en l'avinguda Cañada Blanch. L'Ajuntament ha decretat dos dies de dol oficial i ha anunciat un minut de silenci i la suspensió d'actes institucionals.

Dos detinguts després de xocar amb la Guàrdia Civil en una persecució per drogues en Orihuela Costa

Dos hòmens de 30 i 34 anys han sigut detinguts en Orihuela Costa per tràfic de drogues després d'una persecució amb cotxe que va acabar amb un xoc frontal contra un vehicle de la Guàrdia Civil i un agent ferit.

La Policia de la Generalitat incauta 39 obres falses atribuïdes a Saura, Miró i Basquiat

La Policia de la Generalitat ha intervingut 39 obres d'art falsament atribuïdes a Antonio Saura, Joan Miró i Jean-Michel Basquiat i ha detingut al presumpte responsable per estafa i delicte contra la propietat intel·lectual.

Aagesen defén una coordinació constant en la dana i acusa a la Generalitat de fallar com a autoritat competent

Sara Aagesen insistix al Senat en què la coordinació entre ministeris durant la dana va ser contínua i responsabilitza a la Generalitat Valenciana del retard en les alertes a la població.

El València preveu 50.000 abonats en el Nou Mestalla i limitarà els concerts a l’estiu

El València calcula aconseguir els 50.000 abonats en el Nou Mestalla en la temporada 2027-28 i planteja un model d'estadi actiu tot l'any, amb concerts sol a l'estiu i horaris pactats amb el veïnat de Benicalap.