La tensa pregunta de Pablo Motos a Pablo Iglesias que ha incendiat les xarxes

Pablo Iglesias a 'El Hormiguero'

El tema de les donacions d’Amancio Ortega va fer saltar la tensió al plató | Atresmedia

 

‘El Hormiguero’ està sent un dels programes que els líders polítics del país estan visitant poques setmanes abans de les eleccions estatals del 10-N. Després de les visites de Santiago Abascal, Pablo Casado, Albert Rivera i Iñigo Errejón, ara ha sigut el torn de Pablo Iglesias, el líder de Podem.

 

Un dels moments que va marcar el debat va ser la pregunta de l’entrevistador sobre les donacions d’Amancio Ortega, fundador d’Inditex. En els últims mesos, l’amo de Zara ha pagat milions d’euros per a finançar equipaments d’alta tecnologia contra el càncer. Només en la comunitat de Madrid ha donat 46,5 milions d’euros. «Et pareix bé esta donació o encara penses que en democràcia no s’han d’acceptar almoines de multimilionaris?», ha sigut la pregunta de Pablo Motos. 

 

Iglesias ha contestat sense dubtar: «l’empresari gallec ha pagat només un 5% d’impostos tot i haver facturat 1.600 milions en dividends, per tant, la resposta és no». «Un 5% són 80 milions, quan qualsevol ciutadà que facture esta quantitat hauria pagat entre 320 i 340 milions», ha explicat.  

 

La pregunta de Pablo Motos va crear moltes crítiques en les xarxes 

Però el punt clau de la nit encara estava per arribar. El presentador va preguntar al líder de Podem de manera directa: «Tu tens algú a la teua família amb càncer?». Iglesias, que intentava mantindre la postura,  però amb la veu trencada, va respondre a la pregunta: «Sí, el mon pare. El van operar d’un càncer de pulmó i li van extirpar el lòbul. Va ser fa tres anys i ara està estupendament. Sé el que és això».

 

 

Sense fer una pausa, Iglesias remata: «Que mon pare tinga que demanar a un ric que done un aparell per a curar-li el càncer, en vegada que les institucions públiques estiguen allà per atendre a qualsevol ciutadà, crec que és una cosa bàsica. El meu sogre va morir de càncer. He viscut en la meua família el que significa el càncer. Per això, res d’almoines. Sanitat pública». Esta conclusió va despertar molts comentaris sobre la seua presència en El Hormiguero.

 

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.