La tensa pregunta de Pablo Motos a Pablo Iglesias que ha incendiat les xarxes

Pablo Iglesias a 'El Hormiguero'

El tema de les donacions d’Amancio Ortega va fer saltar la tensió al plató | Atresmedia

 

‘El Hormiguero’ està sent un dels programes que els líders polítics del país estan visitant poques setmanes abans de les eleccions estatals del 10-N. Després de les visites de Santiago Abascal, Pablo Casado, Albert Rivera i Iñigo Errejón, ara ha sigut el torn de Pablo Iglesias, el líder de Podem.

 

Un dels moments que va marcar el debat va ser la pregunta de l’entrevistador sobre les donacions d’Amancio Ortega, fundador d’Inditex. En els últims mesos, l’amo de Zara ha pagat milions d’euros per a finançar equipaments d’alta tecnologia contra el càncer. Només en la comunitat de Madrid ha donat 46,5 milions d’euros. «Et pareix bé esta donació o encara penses que en democràcia no s’han d’acceptar almoines de multimilionaris?», ha sigut la pregunta de Pablo Motos. 

 

Iglesias ha contestat sense dubtar: «l’empresari gallec ha pagat només un 5% d’impostos tot i haver facturat 1.600 milions en dividends, per tant, la resposta és no». «Un 5% són 80 milions, quan qualsevol ciutadà que facture esta quantitat hauria pagat entre 320 i 340 milions», ha explicat.  

 

La pregunta de Pablo Motos va crear moltes crítiques en les xarxes 

Però el punt clau de la nit encara estava per arribar. El presentador va preguntar al líder de Podem de manera directa: «Tu tens algú a la teua família amb càncer?». Iglesias, que intentava mantindre la postura,  però amb la veu trencada, va respondre a la pregunta: «Sí, el mon pare. El van operar d’un càncer de pulmó i li van extirpar el lòbul. Va ser fa tres anys i ara està estupendament. Sé el que és això».

 

 

Sense fer una pausa, Iglesias remata: «Que mon pare tinga que demanar a un ric que done un aparell per a curar-li el càncer, en vegada que les institucions públiques estiguen allà per atendre a qualsevol ciutadà, crec que és una cosa bàsica. El meu sogre va morir de càncer. He viscut en la meua família el que significa el càncer. Per això, res d’almoines. Sanitat pública». Esta conclusió va despertar molts comentaris sobre la seua presència en El Hormiguero.

 

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU