La tensa pregunta de Pablo Motos a Pablo Iglesias que ha incendiat les xarxes

Pablo Iglesias a 'El Hormiguero'

El tema de les donacions d’Amancio Ortega va fer saltar la tensió al plató | Atresmedia

 

‘El Hormiguero’ està sent un dels programes que els líders polítics del país estan visitant poques setmanes abans de les eleccions estatals del 10-N. Després de les visites de Santiago Abascal, Pablo Casado, Albert Rivera i Iñigo Errejón, ara ha sigut el torn de Pablo Iglesias, el líder de Podem.

 

Un dels moments que va marcar el debat va ser la pregunta de l’entrevistador sobre les donacions d’Amancio Ortega, fundador d’Inditex. En els últims mesos, l’amo de Zara ha pagat milions d’euros per a finançar equipaments d’alta tecnologia contra el càncer. Només en la comunitat de Madrid ha donat 46,5 milions d’euros. «Et pareix bé esta donació o encara penses que en democràcia no s’han d’acceptar almoines de multimilionaris?», ha sigut la pregunta de Pablo Motos. 

 

Iglesias ha contestat sense dubtar: «l’empresari gallec ha pagat només un 5% d’impostos tot i haver facturat 1.600 milions en dividends, per tant, la resposta és no». «Un 5% són 80 milions, quan qualsevol ciutadà que facture esta quantitat hauria pagat entre 320 i 340 milions», ha explicat.  

 

La pregunta de Pablo Motos va crear moltes crítiques en les xarxes 

Però el punt clau de la nit encara estava per arribar. El presentador va preguntar al líder de Podem de manera directa: «Tu tens algú a la teua família amb càncer?». Iglesias, que intentava mantindre la postura,  però amb la veu trencada, va respondre a la pregunta: «Sí, el mon pare. El van operar d’un càncer de pulmó i li van extirpar el lòbul. Va ser fa tres anys i ara està estupendament. Sé el que és això».

 

 

Sense fer una pausa, Iglesias remata: «Que mon pare tinga que demanar a un ric que done un aparell per a curar-li el càncer, en vegada que les institucions públiques estiguen allà per atendre a qualsevol ciutadà, crec que és una cosa bàsica. El meu sogre va morir de càncer. He viscut en la meua família el que significa el càncer. Per això, res d’almoines. Sanitat pública». Esta conclusió va despertar molts comentaris sobre la seua presència en El Hormiguero.

 

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.