16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

La tensa pregunta de Pablo Motos a Pablo Iglesias que ha incendiat les xarxes

Pablo Iglesias a 'El Hormiguero'

El tema de les donacions d’Amancio Ortega va fer saltar la tensió al plató | Atresmedia

 

‘El Hormiguero’ està sent un dels programes que els líders polítics del país estan visitant poques setmanes abans de les eleccions estatals del 10-N. Després de les visites de Santiago Abascal, Pablo Casado, Albert Rivera i Iñigo Errejón, ara ha sigut el torn de Pablo Iglesias, el líder de Podem.

 

Un dels moments que va marcar el debat va ser la pregunta de l’entrevistador sobre les donacions d’Amancio Ortega, fundador d’Inditex. En els últims mesos, l’amo de Zara ha pagat milions d’euros per a finançar equipaments d’alta tecnologia contra el càncer. Només en la comunitat de Madrid ha donat 46,5 milions d’euros. «Et pareix bé esta donació o encara penses que en democràcia no s’han d’acceptar almoines de multimilionaris?», ha sigut la pregunta de Pablo Motos. 

 

Iglesias ha contestat sense dubtar: «l’empresari gallec ha pagat només un 5% d’impostos tot i haver facturat 1.600 milions en dividends, per tant, la resposta és no». «Un 5% són 80 milions, quan qualsevol ciutadà que facture esta quantitat hauria pagat entre 320 i 340 milions», ha explicat.  

 

La pregunta de Pablo Motos va crear moltes crítiques en les xarxes 

Però el punt clau de la nit encara estava per arribar. El presentador va preguntar al líder de Podem de manera directa: «Tu tens algú a la teua família amb càncer?». Iglesias, que intentava mantindre la postura,  però amb la veu trencada, va respondre a la pregunta: «Sí, el mon pare. El van operar d’un càncer de pulmó i li van extirpar el lòbul. Va ser fa tres anys i ara està estupendament. Sé el que és això».

 

 

Sense fer una pausa, Iglesias remata: «Que mon pare tinga que demanar a un ric que done un aparell per a curar-li el càncer, en vegada que les institucions públiques estiguen allà per atendre a qualsevol ciutadà, crec que és una cosa bàsica. El meu sogre va morir de càncer. He viscut en la meua família el que significa el càncer. Per això, res d’almoines. Sanitat pública». Esta conclusió va despertar molts comentaris sobre la seua presència en El Hormiguero.

 

Últimes notícies

Arranca l’enderrocament del bloc 11 de Sant Antón, pas clau per a la regeneració del barri

L'Ajuntament d'Elx ha iniciat l'enderrocament del bloc 11 de Sant Antón després de completar els treballs previs. La demolició obri una seqüència d'actuacions i projectes de vivenda.

Un informe municipal va alertar de possibles conflictes d’interés en l’adjudicació de VPP a Alacant

Un informe intern de l'àrea de Gestió Patrimonial va detectar possibles conflictes d'interés en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. L'ajuntament va elevar el cas a la Fiscalia després d'un esbrinament que va identificar tres adjudicataris vinculats al consistori.

Un informe municipal va alertar de possibles conflictes d’interés en vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Un informe intern va detectar vincles entre adjudicataris de VPP a la Platja de Sant Joan i empleats o càrrecs municipals. L'Ajuntament va elevar una denúncia a la Fiscalia, va identificar tres casos i es van produir dimissions, encara que es manté que no van intervindre en actes nuclears.

Bernabé diu que la posada en escena de Feijóo en el Congrés li invalida per a governar

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha acusat el líder del PP de desviar el focus en la comissió sobre la DANA i de blindar a Carlos Mazón. Al seu juí, eixa estratègia l'inhabilita per a aspirar a la presidència.

Les reserves del Segura superen la mitjana de l’última dècada després de sumar 46 hm³

Les reserves del Segura han aconseguit 354 hm³, 17 per damunt de la mitjana decennal, després d'una alça setmanal de 46 hm³. El conjunt nacional puja al 67,3% amb rècord des de 1988.

La jutgessa de la DANA demana a Emergències concretar si La Torre recibio el segon És-Alert

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha reclamat a Emergències detallar que zones van rebre l'És-Alert de les 20.57 i si incluia La Torre. Tambien exigix precisar les areas de l'Horta Sud afectades, després d'un primer llistat amb codigos postals considerat insuficient.

Assalten el club de colombicultura de Beniarjó: maten 9 coloms i desapareixen 12

L'Ajuntament condemna l'atac al Club Santa Teresa de Jesús, amb 9 coloms morts i 12 desapareguts. El cas s'ha denunciat i demanen col·laboració.

Catalá acusa a Sánchez de generar expectatives als immigrants sense informació

L'alcaldessa de València ha retret a Pedro Sánchez anunciar una regularització sense detallar el procés. El consistori ha detectat cues i remet a Estrangeria per falta d'instruccions.