El Tribunal Suprem podria acabar amb ‘Pasapalabra’

Fotomuntatge de Christian Gálvez i Fran durant el 'Rosco' de Pasapalabra

Fotomuntatge de Christian Gálvez i Fran durant el ‘Rosco’ de Pasapalabra  | CEDIDA

 

Fa més d’onze anys que ‘Pasapalabra’ s’emet amb èxit rotund d’audiència. Però ara sembla que perilla la continuïtat. El Tribunal Suprem ha declarat ferma la sentència que dóna la raó al grup britànic ‘ITV Global Entertainment’, segons la qual Telecinco hauria de cessar l’emissió del famós programa per suposada vulneració de propietat intel·lectual. Així doncs, Mediaset no podria seguir fent ús ni del nom ni del format de l’espai que condueix Christian Gálvez.

 

L’Alt Tribunal no ha admès a tràmit el recurs que havia presentat el grup de Paolo Vasile sobre els drets d’emissió del ‘Pasapalabra’, tal com avança el diari ‘Expansión’. Això podria representar la fi del famós programa de Telecinco.

 

Un reclam dels creadors de ‘The Alphabet Game’

Pasapalabra va veure la llum l’any 2000 a Antena 3, però set anys després passaria a la graella de Telecinco, on s’ha convertit en un dels formats de referència. Mediaset va intentar deslligar-se del grup britànic que el denuncia, rescindint el contracte d’explotació que els unia, tot justificant que les parts més emblemàtiques del concurs, com ‘el rosco’ o el mateix nom del programa, no eren propietat d’ITV, que emetia el format sota el nom de ‘The Alphabet Game’.

 

Els britànics van guanyar la demanada el 2016 i l’Audiència Provincial de Madrid els atorgava una indemnització de 15 milions d’euros. La sentència advertia Mediaset que no podia seguir fent ús del títol ni del format de ‘Pasapalabra’. El grup de Vasile va tirar endavant un recurs, que aconseguiria només reduir la multa a 7 milions d’euros, passant el cas en mans del Suprem. Els magistrats tornen a donar ara la raó al grup britànic i podrien demanar l’execució de la resolució, acabant amb el programa de Telecinco.

 

La qüestió es resoldrà el mes de juny i pot representar un colp dur per a la cadena espanyola, donades les altes xifres d’audiència que ‘Pasapalabra’ li brinda, una mitjana de 2 milions d’espectadors que segueixen diàriament el programa, atents a si algun concursant aconsegueix endur-se el temptador ‘bote’.

 

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.