12.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

El Tribunal Suprem podria acabar amb ‘Pasapalabra’

Fotomuntatge de Christian Gálvez i Fran durant el 'Rosco' de Pasapalabra

Fotomuntatge de Christian Gálvez i Fran durant el ‘Rosco’ de Pasapalabra  | CEDIDA

 

Fa més d’onze anys que ‘Pasapalabra’ s’emet amb èxit rotund d’audiència. Però ara sembla que perilla la continuïtat. El Tribunal Suprem ha declarat ferma la sentència que dóna la raó al grup britànic ‘ITV Global Entertainment’, segons la qual Telecinco hauria de cessar l’emissió del famós programa per suposada vulneració de propietat intel·lectual. Així doncs, Mediaset no podria seguir fent ús ni del nom ni del format de l’espai que condueix Christian Gálvez.

 

L’Alt Tribunal no ha admès a tràmit el recurs que havia presentat el grup de Paolo Vasile sobre els drets d’emissió del ‘Pasapalabra’, tal com avança el diari ‘Expansión’. Això podria representar la fi del famós programa de Telecinco.

 

Un reclam dels creadors de ‘The Alphabet Game’

Pasapalabra va veure la llum l’any 2000 a Antena 3, però set anys després passaria a la graella de Telecinco, on s’ha convertit en un dels formats de referència. Mediaset va intentar deslligar-se del grup britànic que el denuncia, rescindint el contracte d’explotació que els unia, tot justificant que les parts més emblemàtiques del concurs, com ‘el rosco’ o el mateix nom del programa, no eren propietat d’ITV, que emetia el format sota el nom de ‘The Alphabet Game’.

 

Els britànics van guanyar la demanada el 2016 i l’Audiència Provincial de Madrid els atorgava una indemnització de 15 milions d’euros. La sentència advertia Mediaset que no podia seguir fent ús del títol ni del format de ‘Pasapalabra’. El grup de Vasile va tirar endavant un recurs, que aconseguiria només reduir la multa a 7 milions d’euros, passant el cas en mans del Suprem. Els magistrats tornen a donar ara la raó al grup britànic i podrien demanar l’execució de la resolució, acabant amb el programa de Telecinco.

 

La qüestió es resoldrà el mes de juny i pot representar un colp dur per a la cadena espanyola, donades les altes xifres d’audiència que ‘Pasapalabra’ li brinda, una mitjana de 2 milions d’espectadors que segueixen diàriament el programa, atents a si algun concursant aconsegueix endur-se el temptador ‘bote’.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Desmantellat un punt de venda de drogues al costat d’un saló d’apostes a Guardamar

Un home de 40 anys ha sigut detingut després de desmantellar-se un punt de venda de cocaïna i MDMA al costat d'un saló d'apostes a Guardamar. Es van confiscar drogues, material de tall i útils de dosificat; el jutjat va decretar la seua llibertat amb mesures cautelars.

El vent deixa ratxes de 117 km/h a Alcoi i hi ha avís taronja a Castelló

Les ratxes més intenses s'han mesurat a Alcoi, amb 117 km/h, i s'han registrat valors molt alts a Ayora, Xert, La Torre de les Maçanes i Buñol. Aemet manté avisos per vent este dijous a Castelló, amb nivell taronja a l'interior nord.

Agents dels EUA i el Canadà descobrixen la joia amagada de la Costa Blanca

Una quinzena d'agents dels EUA i el Canadà recorre durant tres dies la Costa Blanca per a conéixer la seua oferta de golf, gastronomia i cultura. L'objectiu és posicionar el destí a Amèrica del Nord i tancar aliances comercials.

Tancament temporal del trànsit de trens entre Catalunya i Comunitat Valenciana per fort vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes de vent. Adif ha avisat de possibles canvis segons evolucione el temps.

El detingut per l’assassinat de la seua exmuller i filla a Xilxes passarà demà a disposició judicial

L'arrestat, inicialment detingut per infringir una orde d'allunyament, afronta la imputació per dos assassinats. Les diligències seguixen sota secret i s'analitzen les cambres municipals.

Vent protagonista hui en la Comunitat Valenciana, amb baixada de temperatures i cels buidats

Ratxes molt fortes assotaran les tres províncies amb cel poc nuvolós o buidat i un descens de les màximes. Demà pujaran a l'interior i la mar continuarà mogut.

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.