12.4 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

El Tribunal Suprem podria acabar amb ‘Pasapalabra’

Fotomuntatge de Christian Gálvez i Fran durant el 'Rosco' de Pasapalabra

Fotomuntatge de Christian Gálvez i Fran durant el ‘Rosco’ de Pasapalabra  | CEDIDA

 

Fa més d’onze anys que ‘Pasapalabra’ s’emet amb èxit rotund d’audiència. Però ara sembla que perilla la continuïtat. El Tribunal Suprem ha declarat ferma la sentència que dóna la raó al grup britànic ‘ITV Global Entertainment’, segons la qual Telecinco hauria de cessar l’emissió del famós programa per suposada vulneració de propietat intel·lectual. Així doncs, Mediaset no podria seguir fent ús ni del nom ni del format de l’espai que condueix Christian Gálvez.

 

L’Alt Tribunal no ha admès a tràmit el recurs que havia presentat el grup de Paolo Vasile sobre els drets d’emissió del ‘Pasapalabra’, tal com avança el diari ‘Expansión’. Això podria representar la fi del famós programa de Telecinco.

 

Un reclam dels creadors de ‘The Alphabet Game’

Pasapalabra va veure la llum l’any 2000 a Antena 3, però set anys després passaria a la graella de Telecinco, on s’ha convertit en un dels formats de referència. Mediaset va intentar deslligar-se del grup britànic que el denuncia, rescindint el contracte d’explotació que els unia, tot justificant que les parts més emblemàtiques del concurs, com ‘el rosco’ o el mateix nom del programa, no eren propietat d’ITV, que emetia el format sota el nom de ‘The Alphabet Game’.

 

Els britànics van guanyar la demanada el 2016 i l’Audiència Provincial de Madrid els atorgava una indemnització de 15 milions d’euros. La sentència advertia Mediaset que no podia seguir fent ús del títol ni del format de ‘Pasapalabra’. El grup de Vasile va tirar endavant un recurs, que aconseguiria només reduir la multa a 7 milions d’euros, passant el cas en mans del Suprem. Els magistrats tornen a donar ara la raó al grup britànic i podrien demanar l’execució de la resolució, acabant amb el programa de Telecinco.

 

La qüestió es resoldrà el mes de juny i pot representar un colp dur per a la cadena espanyola, donades les altes xifres d’audiència que ‘Pasapalabra’ li brinda, una mitjana de 2 milions d’espectadors que segueixen diàriament el programa, atents a si algun concursant aconsegueix endur-se el temptador ‘bote’.

 

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.