El Tribunal Suprem podria acabar amb ‘Pasapalabra’

Fotomuntatge de Christian Gálvez i Fran durant el 'Rosco' de Pasapalabra

Fotomuntatge de Christian Gálvez i Fran durant el ‘Rosco’ de Pasapalabra  | CEDIDA

 

Fa més d’onze anys que ‘Pasapalabra’ s’emet amb èxit rotund d’audiència. Però ara sembla que perilla la continuïtat. El Tribunal Suprem ha declarat ferma la sentència que dóna la raó al grup britànic ‘ITV Global Entertainment’, segons la qual Telecinco hauria de cessar l’emissió del famós programa per suposada vulneració de propietat intel·lectual. Així doncs, Mediaset no podria seguir fent ús ni del nom ni del format de l’espai que condueix Christian Gálvez.

 

L’Alt Tribunal no ha admès a tràmit el recurs que havia presentat el grup de Paolo Vasile sobre els drets d’emissió del ‘Pasapalabra’, tal com avança el diari ‘Expansión’. Això podria representar la fi del famós programa de Telecinco.

 

Un reclam dels creadors de ‘The Alphabet Game’

Pasapalabra va veure la llum l’any 2000 a Antena 3, però set anys després passaria a la graella de Telecinco, on s’ha convertit en un dels formats de referència. Mediaset va intentar deslligar-se del grup britànic que el denuncia, rescindint el contracte d’explotació que els unia, tot justificant que les parts més emblemàtiques del concurs, com ‘el rosco’ o el mateix nom del programa, no eren propietat d’ITV, que emetia el format sota el nom de ‘The Alphabet Game’.

 

Els britànics van guanyar la demanada el 2016 i l’Audiència Provincial de Madrid els atorgava una indemnització de 15 milions d’euros. La sentència advertia Mediaset que no podia seguir fent ús del títol ni del format de ‘Pasapalabra’. El grup de Vasile va tirar endavant un recurs, que aconseguiria només reduir la multa a 7 milions d’euros, passant el cas en mans del Suprem. Els magistrats tornen a donar ara la raó al grup britànic i podrien demanar l’execució de la resolució, acabant amb el programa de Telecinco.

 

La qüestió es resoldrà el mes de juny i pot representar un colp dur per a la cadena espanyola, donades les altes xifres d’audiència que ‘Pasapalabra’ li brinda, una mitjana de 2 milions d’espectadors que segueixen diàriament el programa, atents a si algun concursant aconsegueix endur-se el temptador ‘bote’.

 

Últimes notícies

L’Elx confia a tancar prompte el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha explicat que el club treballa per aconseguir el retorn del davanter argentí Ezequiel Ponce i ha detallat les posicions que encara vol reforçar abans del tancament del mercat.

Iñigo Pérez alerta d’un partit altament emocional en el debut a Santander

Iñigo Pérez preveu un partit molt emocional en el debut del Villarreal a LALIGA al camp del Racing de Santander i insistix que l’equip ha de saber gestionar eixa pressió. El tècnic navarrés es mostra satisfet amb la pretemporada, confia en els jòvens i fixa com a repte agarrar-se als llocs de Champions.

Luís Castro s’esborra els objectius llargs: el Levante només pensa en l’Espanyol

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, assegura que l’única meta ara és debutar amb victòria diumenge al camp de l’Espanyol en la primera jornada de LaLiga EA Sports.

Alberto Moleiro agafa el 10 de Parejo i Macià lluirà el 26 al Villarreal

Alberto Moleiro lluirà el dorsal 10 que ha deixat lliure Dani Parejo, mentre que el jove Carlos Macià tindrà el 26 i podrà alternar el primer equip amb el filial del Villarreal.

El Consell acusa Diana Morant de gastar 72.000 euros en una ‘juerga’ per l’eclipsi

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, acusa la ministra Diana Morant d’haver organitzat amb diners públics una festa amb barra lliure, càtering i concert per seguir el minut de l’eclipsi al Observatorio de Yebes. Exigix explicacions al Govern de Pedro Sánchez i demana més respecte pel diners públics.

Pérez Llorca denuncia un greuge amb Cofrents davant la pròrroga d’Almaraz

Juanfran Pérez Llorca critica que Cofrents rep un tracte diferent al d’Almaraz tot i tindre, segons defensa, els mateixos informes i garanties de seguretat. La Generalitat reclama que es resolga ja la continuïtat de la central valenciana més enllà de 2030.

Abiel Osorio es presenta a l’Elx: gols, esforç i humilitat

El davanter argentí Abiel Osorio s’ha presentat amb l’Elx amb el repte de marcar gols, aportar competència en atac i treballar amb humilitat.

El Valencia es prova amb cinc defenses per l’absència de lateral dret

Carlos Corberán ha consolidat una defensa de cinc homes en els últims tres amistosos per reforçar la solidesa arran de l’absència d’un lateral dret específic, mentres espera tancar el fitxatge d’Arnau Martínez.