20.9 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

El Tribunal Suprem podria acabar amb ‘Pasapalabra’

Fotomuntatge de Christian Gálvez i Fran durant el 'Rosco' de Pasapalabra

Fotomuntatge de Christian Gálvez i Fran durant el ‘Rosco’ de Pasapalabra  | CEDIDA

 

Fa més d’onze anys que ‘Pasapalabra’ s’emet amb èxit rotund d’audiència. Però ara sembla que perilla la continuïtat. El Tribunal Suprem ha declarat ferma la sentència que dóna la raó al grup britànic ‘ITV Global Entertainment’, segons la qual Telecinco hauria de cessar l’emissió del famós programa per suposada vulneració de propietat intel·lectual. Així doncs, Mediaset no podria seguir fent ús ni del nom ni del format de l’espai que condueix Christian Gálvez.

 

L’Alt Tribunal no ha admès a tràmit el recurs que havia presentat el grup de Paolo Vasile sobre els drets d’emissió del ‘Pasapalabra’, tal com avança el diari ‘Expansión’. Això podria representar la fi del famós programa de Telecinco.

 

Un reclam dels creadors de ‘The Alphabet Game’

Pasapalabra va veure la llum l’any 2000 a Antena 3, però set anys després passaria a la graella de Telecinco, on s’ha convertit en un dels formats de referència. Mediaset va intentar deslligar-se del grup britànic que el denuncia, rescindint el contracte d’explotació que els unia, tot justificant que les parts més emblemàtiques del concurs, com ‘el rosco’ o el mateix nom del programa, no eren propietat d’ITV, que emetia el format sota el nom de ‘The Alphabet Game’.

 

Els britànics van guanyar la demanada el 2016 i l’Audiència Provincial de Madrid els atorgava una indemnització de 15 milions d’euros. La sentència advertia Mediaset que no podia seguir fent ús del títol ni del format de ‘Pasapalabra’. El grup de Vasile va tirar endavant un recurs, que aconseguiria només reduir la multa a 7 milions d’euros, passant el cas en mans del Suprem. Els magistrats tornen a donar ara la raó al grup britànic i podrien demanar l’execució de la resolució, acabant amb el programa de Telecinco.

 

La qüestió es resoldrà el mes de juny i pot representar un colp dur per a la cadena espanyola, donades les altes xifres d’audiència que ‘Pasapalabra’ li brinda, una mitjana de 2 milions d’espectadors que segueixen diàriament el programa, atents a si algun concursant aconsegueix endur-se el temptador ‘bote’.

 

Últimes notícies

La Coordinadora de ONGD alerta: la Comunitat ha destinat només el 0,2% a cooperació en 2025

La Coordinadora Valenciana de ONGD ha alertat que la Generalitat ha destinat en 2025 només el 0,2% del pressupost a cooperació. L'informe reflectix una retallada del 5% després d'una dècada sense baixades i una aportació mitjana de 12,72 euros per persona.

L’Enforne EÓ mesura la seua millora amb Roi Sánchez en la difícil pista del Granollers

L'Enforne EÓ Alacant visita al Fraikin Granollers el dissabte a les 19.00 amb la missió d'afermar l'impuls reeixit en el debut de Roi Sánchez. Després de tallar cinc derrotes, l'equip busca puntuar en una de les pistes més exigents de la ASOBAL.

Prop de 2.000 agents de la Guàrdia Civil conformen el dispositiu del Gran Premi de Cheste

L'operatiu es desplega de divendres a diumenge en el Circuit Ricardo Tormo amb tasques de seguretat, trànsit i prevenció. Hi haurà dron, tres helicòpters, rutes alternatives de la DGT i reforç de trens després de la reobertura parcial de la C-3.

Alex Escrig sorprén amb el millor temps i descol·loca als favorits en Moto2 a Cheste

Alex Escrig ha liderat la primera sessió lliure de Moto2 a Cheste amb un 1.33.050 després d'una tanda alterada per una bandera roja en la corba sis. Huertas es va lesionar i és baixa; González, Dixon i Moreira es van alternar al capdavant abans del colp final del valencià.

Air Nostrum reforça la connectivitat este Nadal amb més places a Balears

Air Nostrum ha anunciat més capacitat per a la campanya de Nadal 2025, amb focus en les rutes entre la península i Balears. També hi haurà reforços a Canàries, Melilla i la connexió amb Estrasburg.

La Generalitat inicia la reparació de la CV-4126 a Alfafar després de la dana

La Generalitat, a petició de l'Ajuntament d'Alfafar, ha arrancat la rehabilitació de la CV-4126, deteriorada pels treballs de postemergència després de la dana. L'obra, amb 500.000 euros, s'emmarca en el Pla Endavant.

Miguel Ángel Corona va deixar el València: cinc anys, tres càrrecs i un balanç de vendes i eixides polèmiques

L'eixida de Miguel Ángel Corona es va tancar per mutu acord després de rebre una oferta d'un altre club i en plena reestructuració de l'àrea esportiva. En cinc anys va assumir tres càrrecs, va apostar per fitxatges de baix cost i va conviure amb nombroses vendes que van reduir el valor de la plantilla.

El calendari solidari del València i Asindown complix 20 anys amb el primer equip i llegendes

València CF i la Fundació Asindown han presentat el calendari benèfic del seu 20é aniversari, amb jugadors de les primeres plantilles i llegendes del club. El pack 'Genèticament Rebels 2026' inclou gran format, cromos commemoratius i calendari de taula per un donatiu recomanat de 10 euros.