‘Valencians al món’ torna i viatja a la Roma dels Borja

Hui a les 22:00 h, en À Punt, a Valencians al món descobriran els secrets de la família Borja en una de les ciutats amb més història i cultura del món, Roma.

En aquest programa, la reportera Cristina Orts mostrarà la influència que ha tingut en la cultura romana aquesta família de Xàtiva.

Valencianas al món / À Punt

Àlex Balaguer d’Alzira

Àlex Balaguer d’Alzira / Valencianas al món / À Punt

Àlex Balaguer, d’Alzira, és arqueòloga i fa sis anys que viu a Roma. Es dedica a fer visites guiades amb la seua agència de tours. Es citaran amb ella a les portes del Colosseu i visitaran llocs tan importants com l’església de San Nicola in Carcere, l’església dels Quatre Sants Coronats, els Fòrums Imperials, el Fòrum Romà, el barri del Trastevere i l’antic barri jueu i soparan al restau-rant Ivo, on ells mateixos cuinaran l’autèntica pizza romana.

Blanca Asturiano de València

Blanca Asturiano de València / Valencianas al món / À Punt

Blanca Asturiano, de València, és música i cantant. Fa deu anys que viu a Roma i amb ella visitaran el mercat que hi ha a Campo dei Fiori, el carrer Vicolo del Gallo, la Piazza di Sant’Eustachio i la Piazza della Rotonda, on està situat el Panteó d’Agripa.

Soparan al restaurant Il Ferro e il Fuoco, on menjaran un menú inspirat en l’època renaixentista. Aniran, també, a la Fontana di Trevi i a la plaça d’Espanya i, finalment, entraran a l’església Trinità dei Monti per a veure Blanca cantar amb el seu cor.

Els Mazoni de l’Horta Nord

Els Manzoni són un grup de cinc estudiants Erasmus de l’Horta Nord i fa sis mesos que viuen a Roma. Amb ells faran un taller de tagliatelle i tiramisú. Finalment, els ensenyaran el pont de Sant’Angelo.

José Gascó d’Oliva

José Gascó, d’Oliva, és professor de religió al Col·legi dels Jesuïtes de Roma. Fa setze anys que viu a Roma i es trobaran amb ell a la plaça de Sant Pere del Vaticà. Ací veuran el Papa eixir al famós balcó i saludar els feligresos. Aniran també a la basílica de Santa Maria Maggiore i la Saleta dels Borja i, per últim, visitaran l’Església Nacional Espanyola de Santiago i Montserrat, lloc on descansen els cossos de Calitx III i Alexandre VI.

Marta Castells de València

Marta Castells de València / Valencianas al món / À Punt

Marta Castells, de València, fa set anys que viu a Roma. Els estudis van ser els culpables que acabara vivint a Itàlia. Amb ella es convertiran en gladiadors per un dia després d’un dur entrenament.

Després, visitaran la basílica de San Sisto Vecchio i el palau Farnese (actual ambaixada francesa), passeja-ran per Via Condotti, on es troben les tendes de marques de luxe, i s’acomiadaran a la famosa plaça Navona.

El que està clar és que els Borja van ser una família que va difondre la llengua i la cultura valenciana i a la ciutat de Roma és ben fàcil identificar-la.

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.