‘Valencians al món’ torna i viatja a la Roma dels Borja

Hui a les 22:00 h, en À Punt, a Valencians al món descobriran els secrets de la família Borja en una de les ciutats amb més història i cultura del món, Roma.

En aquest programa, la reportera Cristina Orts mostrarà la influència que ha tingut en la cultura romana aquesta família de Xàtiva.

Valencianas al món / À Punt

Àlex Balaguer d’Alzira

Àlex Balaguer d’Alzira / Valencianas al món / À Punt

Àlex Balaguer, d’Alzira, és arqueòloga i fa sis anys que viu a Roma. Es dedica a fer visites guiades amb la seua agència de tours. Es citaran amb ella a les portes del Colosseu i visitaran llocs tan importants com l’església de San Nicola in Carcere, l’església dels Quatre Sants Coronats, els Fòrums Imperials, el Fòrum Romà, el barri del Trastevere i l’antic barri jueu i soparan al restau-rant Ivo, on ells mateixos cuinaran l’autèntica pizza romana.

Blanca Asturiano de València

Blanca Asturiano de València / Valencianas al món / À Punt

Blanca Asturiano, de València, és música i cantant. Fa deu anys que viu a Roma i amb ella visitaran el mercat que hi ha a Campo dei Fiori, el carrer Vicolo del Gallo, la Piazza di Sant’Eustachio i la Piazza della Rotonda, on està situat el Panteó d’Agripa.

Soparan al restaurant Il Ferro e il Fuoco, on menjaran un menú inspirat en l’època renaixentista. Aniran, també, a la Fontana di Trevi i a la plaça d’Espanya i, finalment, entraran a l’església Trinità dei Monti per a veure Blanca cantar amb el seu cor.

Els Mazoni de l’Horta Nord

Els Manzoni són un grup de cinc estudiants Erasmus de l’Horta Nord i fa sis mesos que viuen a Roma. Amb ells faran un taller de tagliatelle i tiramisú. Finalment, els ensenyaran el pont de Sant’Angelo.

José Gascó d’Oliva

José Gascó, d’Oliva, és professor de religió al Col·legi dels Jesuïtes de Roma. Fa setze anys que viu a Roma i es trobaran amb ell a la plaça de Sant Pere del Vaticà. Ací veuran el Papa eixir al famós balcó i saludar els feligresos. Aniran també a la basílica de Santa Maria Maggiore i la Saleta dels Borja i, per últim, visitaran l’Església Nacional Espanyola de Santiago i Montserrat, lloc on descansen els cossos de Calitx III i Alexandre VI.

Marta Castells de València

Marta Castells de València / Valencianas al món / À Punt

Marta Castells, de València, fa set anys que viu a Roma. Els estudis van ser els culpables que acabara vivint a Itàlia. Amb ella es convertiran en gladiadors per un dia després d’un dur entrenament.

Després, visitaran la basílica de San Sisto Vecchio i el palau Farnese (actual ambaixada francesa), passeja-ran per Via Condotti, on es troben les tendes de marques de luxe, i s’acomiadaran a la famosa plaça Navona.

El que està clar és que els Borja van ser una família que va difondre la llengua i la cultura valenciana i a la ciutat de Roma és ben fàcil identificar-la.

Últimes notícies

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.

Rubén Burgos demana centrar-se en el present davant el Saragossa en la Copa de la Reina

Rubén Burgos reclama màxima concentració en el present per a afrontar la semifinal de la Copa de la Reina davant el Casademont Zaragoza, rival que ha dominat al València Basket esta temporada, mentres el vestuari confia en la seua experiència i en el suport de l'afició.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència Provincial de Castelló ha imposat penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una secta de Vistabella del Maestrat per abusos sexuals continuats a menors.

La comissió de les VPP d’Alacant arrancarà amb tècnics de Contractació, Patrimoni i Urbanisme

La comissió municipal sobre possibles irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan a Alacant començarà a l'abril amb les declaracions de funcionaris i alts càrrecs de Patrimoni, Contractació i Urbanisme, abans de citar als responsables polítics.

CaixaBank confirma els seus objectius a l’alça fins a 2027 malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank manté els objectius revisats a l'alça del seu pla 2025-2027 després d'un benefici rècord i anuncia un dividend superior, mentres afronta una vaga sindical per la pressió comercial.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió d’acció real d’Embullats

Disney rodara durant huit mesos la version de accion real d'Embullats en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana, amb Ciutat de la Llum com un dels principals focus de produccion.

Arcadi España assumix Hisenda i admet que aprovar nous Pressupostos serà una tasca molt difícil

Arcadi España pren les regnes d'Hisenda amb el repte de tirar avant nous Pressupostos, mentres Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera amb un missatge de meritocràcia i reforç de l'Estat del Benestar.

El Oceanogràfic inaugura una galeria interactiva sobre l’Àrtic amb il·lustradors afectats per la dana

El Oceanogràfic de València estrena una galeria interactiva a l'aire lliure en la zona de l'Àrtic, creada al costat d'il·lustradors locals afectats per la dana de 2024, que combina art, divulgació científica i joc per a explicar la fragilitat dels ecosistemes polars.