Vodka i música clàssica amb ‘Valencians al món’ a Varsòvia

Dimecres 9 de març a les 22:00, en À Punt, ‘Valencians al món’ descobreix els secrets de la capital de Polònia amb la reportera Cristina Orts que visita Varsòvia i s’acosta el seu passat jueu així com les històries personals dels nostres valencians.

Sergi, de Canals (Costera), fa tres anys que viu a Varsòvia. Amb aquest administratiu i professor d’espanyol visitaran el barri de Praga, l’únic que no va ser enderrocat durant la Segona Guerra Mundial, escenari d’algunes escenes de la pel·lícula ‘El pianista’. També amb ell visitaran el Museu del Vodka, la beguda típica de Polònia, on faran un tast d’aquest producte, i prepararan els pierogi, una mena de crestes tradicionals.

Carlos, de Coix (Baix Segura), es va traslladar a Varsòvia fa 13 anys buscant un futur millor per a la seua família. Amb aquest enginyer del metro de Varsòvia baixaran als budells de la ciutat i pujaran al seu punt més alt, el Palau de la Cultura. També visitaran el Museu de l’Alçament de Varsòvia, que recorda el final de l’ocupació nazi. Carlos obrirà les portes de la seua casa i ens presentarà la seua família.

Imma, de la Vila Joiosa (Marina Baixa), fa sis mesos que viu a Varsòvia. Amb aquesta estudiant de flauta travessera assistiran a les seues classes a la universitat i visitaran el museu dedicat a Chopin, un dels compositors més famosos del país. També tastaran algunes de les especialitats del país.

Pablo, de Manises (Horta Sud), fa 2 anys que viu a la capital de Polònia. Amb aquest treballador del sector dels videojocs visitaran el Museu dels Jueus Polonesos, descobriran alguna de les llegendes de la ciutat i veuran els jardins del Palau de Wilánow, on presentarà el seu nóvio.

Vir, de València, fa sis mesos que viu a Varsòvia. Amb aquesta analista de ‘League of Legends’ veuran el centre de la capital, que és patrimoni de la UNESCO després de la seua reconstrucció, o el Park Lazienki. També tastaran els ponchkis, un dolç dels més típics d’aquesta regió.

‘Valencians al món’ visita la capital de Polònia

Durant la reconstrucció de Varsòvia després de la Segona Guerra Mundial, les autoritats comunistes van decidir que la ciutat es convertiria en un centre industrial. Nombroses fàbriques de grans dimensions van ser construïdes a la ciutat o en els seus límits més immediats. Hui, el nombre d’empreses públiques continua decreixent mentre augmenta el de companyies operades amb capitals estrangers.

Valencians al món s’ha adaptat als temps covid-19, respectant les normes de cada país i reflectint com viuen els valencians en les diverses destinacions.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU