Vodka i música clàssica amb ‘Valencians al món’ a Varsòvia

Dimecres 9 de març a les 22:00, en À Punt, ‘Valencians al món’ descobreix els secrets de la capital de Polònia amb la reportera Cristina Orts que visita Varsòvia i s’acosta el seu passat jueu així com les històries personals dels nostres valencians.

Sergi, de Canals (Costera), fa tres anys que viu a Varsòvia. Amb aquest administratiu i professor d’espanyol visitaran el barri de Praga, l’únic que no va ser enderrocat durant la Segona Guerra Mundial, escenari d’algunes escenes de la pel·lícula ‘El pianista’. També amb ell visitaran el Museu del Vodka, la beguda típica de Polònia, on faran un tast d’aquest producte, i prepararan els pierogi, una mena de crestes tradicionals.

Carlos, de Coix (Baix Segura), es va traslladar a Varsòvia fa 13 anys buscant un futur millor per a la seua família. Amb aquest enginyer del metro de Varsòvia baixaran als budells de la ciutat i pujaran al seu punt més alt, el Palau de la Cultura. També visitaran el Museu de l’Alçament de Varsòvia, que recorda el final de l’ocupació nazi. Carlos obrirà les portes de la seua casa i ens presentarà la seua família.

Imma, de la Vila Joiosa (Marina Baixa), fa sis mesos que viu a Varsòvia. Amb aquesta estudiant de flauta travessera assistiran a les seues classes a la universitat i visitaran el museu dedicat a Chopin, un dels compositors més famosos del país. També tastaran algunes de les especialitats del país.

Pablo, de Manises (Horta Sud), fa 2 anys que viu a la capital de Polònia. Amb aquest treballador del sector dels videojocs visitaran el Museu dels Jueus Polonesos, descobriran alguna de les llegendes de la ciutat i veuran els jardins del Palau de Wilánow, on presentarà el seu nóvio.

Vir, de València, fa sis mesos que viu a Varsòvia. Amb aquesta analista de ‘League of Legends’ veuran el centre de la capital, que és patrimoni de la UNESCO després de la seua reconstrucció, o el Park Lazienki. També tastaran els ponchkis, un dolç dels més típics d’aquesta regió.

‘Valencians al món’ visita la capital de Polònia

Durant la reconstrucció de Varsòvia després de la Segona Guerra Mundial, les autoritats comunistes van decidir que la ciutat es convertiria en un centre industrial. Nombroses fàbriques de grans dimensions van ser construïdes a la ciutat o en els seus límits més immediats. Hui, el nombre d’empreses públiques continua decreixent mentre augmenta el de companyies operades amb capitals estrangers.

Valencians al món s’ha adaptat als temps covid-19, respectant les normes de cada país i reflectint com viuen els valencians en les diverses destinacions.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.

El PSPV acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a Camarero sobre la comissió de VPP a Alacant

El PSPV-PSOE acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a la vicepresidenta Susana Camarero sobre la comissió d'investigació de vivendes públiques a Alacant, mentres els populars neguen el veto i parlen de simple reformulació.

L’enginyer de la presa de Buseo admet fallades de previsió i comunicació durant la dana de 2024

L'enginyer adjunt de la presa de Buseo assegura davant la comissió d'investigació que durant la dana de 2024 van fallar la previsió, les comunicacions i la implantació del pla d'emergència, i que la situació podia haver derivat en una catàstrofe.

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.

El PP acusa a Arcadi España de costar 163 milions a la Comunitat Valenciana en el seu primer mes com a ministre

El PP sosté que el primer mes d'Arcadi España al capdavant d'Hisenda ha suposat 163 milions menys en lliuraments a compte per a la Comunitat Valenciana i eleva a 423 milions el desfasament en el que va d'any.

Pérez Llorca reclama menys burocràcia i impostos perquè els jóvens puguen emprendre

Juanfran Pérez Llorca defén que les administracions reduïsquen burocràcia i impostos i reforcen la formació i les ajudes directes perquè els jóvens puguen emprendre i desenrotllar el seu projecte de vida en la Comunitat Valenciana.

Llibertat provisional per al conductor de l’accident mortal amb dos morts a Ontinyent

El jutjat d'Ontinyent decreta llibertat provisional per al conductor del vehicle que va caure al riu Clariano i va causar la mort de dos ocupants, amb mesures cautelars i causa oberta per homicidi i delictes contra la seguretat viària.

El Govern garantix resoldre en tres mesos totes les sol·licituds de regularització d’immigrants

El Govern assegura que totes les sol·licituds del procés extraordinari de regularització d'immigrants presentades fins al 30 de juny es tramitaran en un màxim de tres mesos, amb una autorització provisional en quinze dies hàbils.