Vodka i música clàssica amb ‘Valencians al món’ a Varsòvia

Dimecres 9 de març a les 22:00, en À Punt, ‘Valencians al món’ descobreix els secrets de la capital de Polònia amb la reportera Cristina Orts que visita Varsòvia i s’acosta el seu passat jueu així com les històries personals dels nostres valencians.

Sergi, de Canals (Costera), fa tres anys que viu a Varsòvia. Amb aquest administratiu i professor d’espanyol visitaran el barri de Praga, l’únic que no va ser enderrocat durant la Segona Guerra Mundial, escenari d’algunes escenes de la pel·lícula ‘El pianista’. També amb ell visitaran el Museu del Vodka, la beguda típica de Polònia, on faran un tast d’aquest producte, i prepararan els pierogi, una mena de crestes tradicionals.

Carlos, de Coix (Baix Segura), es va traslladar a Varsòvia fa 13 anys buscant un futur millor per a la seua família. Amb aquest enginyer del metro de Varsòvia baixaran als budells de la ciutat i pujaran al seu punt més alt, el Palau de la Cultura. També visitaran el Museu de l’Alçament de Varsòvia, que recorda el final de l’ocupació nazi. Carlos obrirà les portes de la seua casa i ens presentarà la seua família.

Imma, de la Vila Joiosa (Marina Baixa), fa sis mesos que viu a Varsòvia. Amb aquesta estudiant de flauta travessera assistiran a les seues classes a la universitat i visitaran el museu dedicat a Chopin, un dels compositors més famosos del país. També tastaran algunes de les especialitats del país.

Pablo, de Manises (Horta Sud), fa 2 anys que viu a la capital de Polònia. Amb aquest treballador del sector dels videojocs visitaran el Museu dels Jueus Polonesos, descobriran alguna de les llegendes de la ciutat i veuran els jardins del Palau de Wilánow, on presentarà el seu nóvio.

Vir, de València, fa sis mesos que viu a Varsòvia. Amb aquesta analista de ‘League of Legends’ veuran el centre de la capital, que és patrimoni de la UNESCO després de la seua reconstrucció, o el Park Lazienki. També tastaran els ponchkis, un dolç dels més típics d’aquesta regió.

‘Valencians al món’ visita la capital de Polònia

Durant la reconstrucció de Varsòvia després de la Segona Guerra Mundial, les autoritats comunistes van decidir que la ciutat es convertiria en un centre industrial. Nombroses fàbriques de grans dimensions van ser construïdes a la ciutat o en els seus límits més immediats. Hui, el nombre d’empreses públiques continua decreixent mentre augmenta el de companyies operades amb capitals estrangers.

Valencians al món s’ha adaptat als temps covid-19, respectant les normes de cada país i reflectint com viuen els valencians en les diverses destinacions.

Últimes notícies

El president de l’Elche critica que LaLiga comence amb el mercat obert

El president de l’Elche, Joaquín Buitrago, considera que començar LaLiga amb el mercat d’estiu obert distorsiona la planificació esportiva, però es mostra tranquil amb la situació del club i amb el cas d’Abiel Osorio.

L’informe d’Emergències de les 21.30 del 29-O assegurava que la hidrologia no donava problemes

Un informe d’Emergències de la Generalitat remés a les 21.35 hores del 29 d’octubre de 2024 afirmava que no hi havia informació de problemes hidrològics durant la dana en què van morir 231 persones a València, malgrat les greus incidències recollides al document.

Els veïns de Tales reclamen tornar uns minuts per alimentar els animals

Els veïns de Tales, encara desallotjats per l’incendi de la Vall d'Uixó, demanen que els deixen entrar uns minuts al poble per donar menjar i aigua als animals. La Guàrdia Civil manté el tall de la carretera i rebutja, de moment, qualsevol accés.

La Comunitat Valenciana batrà rècord d’ingressos de finançament en 2027 amb 16.311 milions

La Comunitat Valenciana rebrà en 2027 unes entregues a compte rècord de 16.311 milions, un 8,8 % més que en 2026, que s’elevaran fins als 18.968 milions si es compta la liquidació de 2025. El ministre Arcadi España critica que el Consell haja demanat ajornar el Consell de Política Fiscal i Financera i rebutge negociar el nou model de finançament.

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.
FILMOTECA D'ESTIU