10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Vodka i música clàssica amb ‘Valencians al món’ a Varsòvia

Dimecres 9 de març a les 22:00, en À Punt, ‘Valencians al món’ descobreix els secrets de la capital de Polònia amb la reportera Cristina Orts que visita Varsòvia i s’acosta el seu passat jueu així com les històries personals dels nostres valencians.

Sergi, de Canals (Costera), fa tres anys que viu a Varsòvia. Amb aquest administratiu i professor d’espanyol visitaran el barri de Praga, l’únic que no va ser enderrocat durant la Segona Guerra Mundial, escenari d’algunes escenes de la pel·lícula ‘El pianista’. També amb ell visitaran el Museu del Vodka, la beguda típica de Polònia, on faran un tast d’aquest producte, i prepararan els pierogi, una mena de crestes tradicionals.

Carlos, de Coix (Baix Segura), es va traslladar a Varsòvia fa 13 anys buscant un futur millor per a la seua família. Amb aquest enginyer del metro de Varsòvia baixaran als budells de la ciutat i pujaran al seu punt més alt, el Palau de la Cultura. També visitaran el Museu de l’Alçament de Varsòvia, que recorda el final de l’ocupació nazi. Carlos obrirà les portes de la seua casa i ens presentarà la seua família.

Imma, de la Vila Joiosa (Marina Baixa), fa sis mesos que viu a Varsòvia. Amb aquesta estudiant de flauta travessera assistiran a les seues classes a la universitat i visitaran el museu dedicat a Chopin, un dels compositors més famosos del país. També tastaran algunes de les especialitats del país.

Pablo, de Manises (Horta Sud), fa 2 anys que viu a la capital de Polònia. Amb aquest treballador del sector dels videojocs visitaran el Museu dels Jueus Polonesos, descobriran alguna de les llegendes de la ciutat i veuran els jardins del Palau de Wilánow, on presentarà el seu nóvio.

Vir, de València, fa sis mesos que viu a Varsòvia. Amb aquesta analista de ‘League of Legends’ veuran el centre de la capital, que és patrimoni de la UNESCO després de la seua reconstrucció, o el Park Lazienki. També tastaran els ponchkis, un dolç dels més típics d’aquesta regió.

‘Valencians al món’ visita la capital de Polònia

Durant la reconstrucció de Varsòvia després de la Segona Guerra Mundial, les autoritats comunistes van decidir que la ciutat es convertiria en un centre industrial. Nombroses fàbriques de grans dimensions van ser construïdes a la ciutat o en els seus límits més immediats. Hui, el nombre d’empreses públiques continua decreixent mentre augmenta el de companyies operades amb capitals estrangers.

Valencians al món s’ha adaptat als temps covid-19, respectant les normes de cada país i reflectint com viuen els valencians en les diverses destinacions.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.