Vodka i música clàssica amb ‘Valencians al món’ a Varsòvia

Dimecres 9 de març a les 22:00, en À Punt, ‘Valencians al món’ descobreix els secrets de la capital de Polònia amb la reportera Cristina Orts que visita Varsòvia i s’acosta el seu passat jueu així com les històries personals dels nostres valencians.

Sergi, de Canals (Costera), fa tres anys que viu a Varsòvia. Amb aquest administratiu i professor d’espanyol visitaran el barri de Praga, l’únic que no va ser enderrocat durant la Segona Guerra Mundial, escenari d’algunes escenes de la pel·lícula ‘El pianista’. També amb ell visitaran el Museu del Vodka, la beguda típica de Polònia, on faran un tast d’aquest producte, i prepararan els pierogi, una mena de crestes tradicionals.

Carlos, de Coix (Baix Segura), es va traslladar a Varsòvia fa 13 anys buscant un futur millor per a la seua família. Amb aquest enginyer del metro de Varsòvia baixaran als budells de la ciutat i pujaran al seu punt més alt, el Palau de la Cultura. També visitaran el Museu de l’Alçament de Varsòvia, que recorda el final de l’ocupació nazi. Carlos obrirà les portes de la seua casa i ens presentarà la seua família.

Imma, de la Vila Joiosa (Marina Baixa), fa sis mesos que viu a Varsòvia. Amb aquesta estudiant de flauta travessera assistiran a les seues classes a la universitat i visitaran el museu dedicat a Chopin, un dels compositors més famosos del país. També tastaran algunes de les especialitats del país.

Pablo, de Manises (Horta Sud), fa 2 anys que viu a la capital de Polònia. Amb aquest treballador del sector dels videojocs visitaran el Museu dels Jueus Polonesos, descobriran alguna de les llegendes de la ciutat i veuran els jardins del Palau de Wilánow, on presentarà el seu nóvio.

Vir, de València, fa sis mesos que viu a Varsòvia. Amb aquesta analista de ‘League of Legends’ veuran el centre de la capital, que és patrimoni de la UNESCO després de la seua reconstrucció, o el Park Lazienki. També tastaran els ponchkis, un dolç dels més típics d’aquesta regió.

‘Valencians al món’ visita la capital de Polònia

Durant la reconstrucció de Varsòvia després de la Segona Guerra Mundial, les autoritats comunistes van decidir que la ciutat es convertiria en un centre industrial. Nombroses fàbriques de grans dimensions van ser construïdes a la ciutat o en els seus límits més immediats. Hui, el nombre d’empreses públiques continua decreixent mentre augmenta el de companyies operades amb capitals estrangers.

Valencians al món s’ha adaptat als temps covid-19, respectant les normes de cada país i reflectint com viuen els valencians en les diverses destinacions.

Últimes notícies

Detingut un treballador de residència per robar joies i rellotges a ancians vulnerables

Un empleat d'una residència de lHorta Nord és detingut per sostraure joies i rellotges a ancians amb deterioració cognitiva, a un dels quals va arribar a agredir per a silenciar-ho.

La calor es dispara en la Comunitat Valenciana amb màximes de ple estiu i nits tropicals

La Comunitat Valenciana afronta des del dijous un episodi de calor de ple estiu, amb diversos dies de rècord i nits tropicals en el litoral almenys fins a primers de juny.

L’alcaldessa de Torrent defén la seua gestió durant la DANA del 29 d’octubre

Amparo Folgado sosté que l'alerta roja per la DANA del 29 d'octubre va ser igual per a tots els municipis i afirma que l'Ajuntament de Torrent va avisar a la població amb la informació disponible.

Educació confia en un acord imminent amb els sindicats per a frenar la vaga docent indefinida

La Secretaria Autonòmica d'Educació considera que l'acord amb els sindicats per a desconvocar la vaga docent indefinida és a prop i espera tancar-ho en la Taula Sectorial d'esta vesprada.

Alacant revela el cartell de les Fogueres 2026 amb el lema La festa que ens unix

Alacant presenta el cartell oficial de les Fogueres de Sant Joan 2026, una obra que reunix els símbols més representatius de la festa sota el lema La festa que ens unix.

La Lliga 2025-26, radiografia completa en 38 dades clau

La temporada 2025-26 de LaLiga EA Sports deixa el domini del Barcelona i un mapa estadístic marcat per descensos dramàtics, rècords individuals i fites històriques.

Seixanta centres valencians es queden sense direcció després de la dimissió en bloc dels seus directors

Seixanta centres públics de la Comunitat Valenciana s'han quedat sense equip directiu després de registrar la dimissió d'unes 240 persones en suport a la vaga indefinida del professorat.

Tres anys i mig de presó per al capità del vaixell afonat a Indonèsia amb una família valenciana

Un tribunal indonesi condemna a tres anys i mig de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo amb una família valenciana a bord, de la que només van sobreviure una mare i la seua filla. El cap de màquines rep dos anys i mig pel seu paper en l'accident.