Temporal.Labora obri termini per a demanar ajudes directes de 3.000 euros a autònoms sense empleats afectats per la dana

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Labora ha obert el termini per a sol·licitar les ajudes directes de 3.000 euros que ha aprovat el Consell i que van destinades a les persones treballadores autònomes de les zones afectades per la riuada. Les persones autònomes podran realitzar la petició de l’ajuda des d’este dijous fins a dilluns que ve, 16 de desembre, a les 15.00 hores.

La gestió es va a realitzar «sense burocràcia», de manera que bastarà amb presentar un formulari de dades i una declaració responsable de complir els requisits, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

En relació amb les dades bancàries imprescindibles per a poder rebre la subvenció, aquelles persones que no hagen tingut relació anteriorment amb la Generalitat han de donar d’alta el compte bancari on desitgen rebre l’ajuda, emplenant un senzill tràmit disponible a través de la web de Labora.

La Generalitat Valenciana ha destinat 90 milions d’euros a este programa de subvencions, amb els quals es pretén ajudar a 30.000 persones autònomes de totes les localitats que s’han vist afectades.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha destacat que estes subvencions recolzaran «a un dels col·lectius segurament més desprotegits per aquesta situació». L’objectiu que es perseguix és «facilitar el manteniment de l’ocupació i la reactivació econòmica de les empreses de la zona», ha assenyalat Galvañ.

Com ha explicat el secretari autonòmic d’Ocupació, «estes ajudes complementen a les convocades per la Conselleria d’Indústria, que van dirigides a les persones autònomes que tinguen treballadors contractats», amb el que tot el col·lectiu de treballadors autònoms queda cobert per esta sèrie d’ajudes «que suposen un esforç pressupostari molt important, però que és imprescindible afrontar per les grans necessitats que té este col·lectiu».

A través d’estes ajudes, les persones treballadores autònomes rebran 3.000 euros d’ajuda directa. Labora estima que podrà beneficiar fins a 30.000 autonómos amb 90 milions d’euros de fons propis que destinarà a estes subvencions.

Els requisits per a poder accedir són: ser persones autònomes donades d’alta com a treballador autònom en la Seguretat Social o en alguna mutualitat, figurar en el IAE que el lloc de treball se situe en la zona el territori damnificat com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (dana) i que no tingueren contractada a cap persona treballadora per compte d’altri.

Així mateix, també es podran beneficiar les persones treballadores autònomes que formen part de comunitats de béns o de qualsevol altra entitat sense personalitat jurídica. El termini per a sol·licitar estes ajudes s’inicia a les 9.00 hores del 5 de desembre i finalitza a les 15.00 hores del 16 de desembre del 2024 i el criteri de concessió serà el del moment de la presentació.

Esta ajuda és compatible amb altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o organisme internacional.

Últimes notícies

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.

El Elche encadena davant el Barça la seua segona pitjor golejada com a local en Primera

El Elche ha caigut 0-5 davant el Barcelona al Martínez Valero i ha patit la segona derrota més ampla de la seua història com a local en Primera Divisió, només superada pel 0-6 també davant el Barça en la temporada 2014-15.

La FVMP reclama a la CHJ netejar amb urgència el nou llit del Túria i els barrancs

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies exigix a la Confederación Hidrográfica del Júcar actuacions prioritàries de neteja i manteniment al nou llit del Túria i a diversos barrancs abans de les pluges de la tardor.

Corberán denuncia la desigualtat de descans del Valencia davant el Betis

Carlos Corberán assegura que el Valencia arribarà al partit de Lliga contra el Betis amb un dia menys de descans i un 33 % menys de recuperació física, cosa que considera una situació injusta, encara que desvincula el club sevillà de la responsabilitat.