Temporal.Labora obri termini per a demanar ajudes directes de 3.000 euros a autònoms sense empleats afectats per la dana

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Labora ha obert el termini per a sol·licitar les ajudes directes de 3.000 euros que ha aprovat el Consell i que van destinades a les persones treballadores autònomes de les zones afectades per la riuada. Les persones autònomes podran realitzar la petició de l’ajuda des d’este dijous fins a dilluns que ve, 16 de desembre, a les 15.00 hores.

La gestió es va a realitzar «sense burocràcia», de manera que bastarà amb presentar un formulari de dades i una declaració responsable de complir els requisits, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

En relació amb les dades bancàries imprescindibles per a poder rebre la subvenció, aquelles persones que no hagen tingut relació anteriorment amb la Generalitat han de donar d’alta el compte bancari on desitgen rebre l’ajuda, emplenant un senzill tràmit disponible a través de la web de Labora.

La Generalitat Valenciana ha destinat 90 milions d’euros a este programa de subvencions, amb els quals es pretén ajudar a 30.000 persones autònomes de totes les localitats que s’han vist afectades.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha destacat que estes subvencions recolzaran «a un dels col·lectius segurament més desprotegits per aquesta situació». L’objectiu que es perseguix és «facilitar el manteniment de l’ocupació i la reactivació econòmica de les empreses de la zona», ha assenyalat Galvañ.

Com ha explicat el secretari autonòmic d’Ocupació, «estes ajudes complementen a les convocades per la Conselleria d’Indústria, que van dirigides a les persones autònomes que tinguen treballadors contractats», amb el que tot el col·lectiu de treballadors autònoms queda cobert per esta sèrie d’ajudes «que suposen un esforç pressupostari molt important, però que és imprescindible afrontar per les grans necessitats que té este col·lectiu».

A través d’estes ajudes, les persones treballadores autònomes rebran 3.000 euros d’ajuda directa. Labora estima que podrà beneficiar fins a 30.000 autonómos amb 90 milions d’euros de fons propis que destinarà a estes subvencions.

Els requisits per a poder accedir són: ser persones autònomes donades d’alta com a treballador autònom en la Seguretat Social o en alguna mutualitat, figurar en el IAE que el lloc de treball se situe en la zona el territori damnificat com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (dana) i que no tingueren contractada a cap persona treballadora per compte d’altri.

Així mateix, també es podran beneficiar les persones treballadores autònomes que formen part de comunitats de béns o de qualsevol altra entitat sense personalitat jurídica. El termini per a sol·licitar estes ajudes s’inicia a les 9.00 hores del 5 de desembre i finalitza a les 15.00 hores del 16 de desembre del 2024 i el criteri de concessió serà el del moment de la presentació.

Esta ajuda és compatible amb altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o organisme internacional.

Últimes notícies

Martínez Mus exigix a la CHJ netejar els llits dels rius per a garantir la seua capacitat

El vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Vicente Martínez Mus, insistix que la Confederación Hidrográfica del Júcar és qui ha de garantir la capacitat hidràulica dels llits mantenint-los nets de vegetació i canyes, i li reclama actuacions abans de l’època de pluges.

El Consell reclama reunir els menors de Ceuta amb les seues famílies per a garantir-los més protecció

Elena Albalat defensa en la Conferència Sectorial d’Infància que la millor protecció per als menors arribats a Ceuta passa per localitzar les seues famílies i facilitar el retorn, i critica que el Govern central vulga repartir el problema entre comunitats.

Arnau Martínez confia a fer un salt de qualitat al València

Arnau Martínez s’ha presentat com a nou lateral dret del València amb la convicció que el seu rendiment pot donar un salt de qualitat a l’equip, amb el repte de millorar la passada temporada. El defensa català ha destacat la il·lusió per vestir l’escut valencianista, la versatilitat en el camp i la seua predisposició per a jugar de seguida.

Dylan Osetkowski: identitat i ritme del València Basket, clau per al seu fitxatge

Dylan Osetkowski ha explicat que el ritme i la identitat del València Basket han sigut decisius per al seu fitxatge i ha remarcat que arriba per a ajudar a guanyar partits en un any assenyalat pel 40 aniversari del club.

273 milions europeus per a reforçar 95 municipis valencians després de la DANA

El Govern central destina 273 milions d’euros de fons europeus a 95 ajuntaments valencians per a reforçar la seua adaptació al canvi climàtic i la resiliència després de la DANA, amb actuacions en hidràulica, seguretat i vivenda.

La investigació del robatori del Tresor de Villena assenyala tres encaputxats

Les primeres indagacions sobre el robatori de gran part del Tresor de Villena al museu municipal indiquen que hi han participat tres persones encaputxades. Els lladres s’han emportat peces valorades en uns 5 milions d’euros en pocs minuts.

Tapiada una finestra trencada del Museu de Villena després del robatori del Tresor

Operaris municipals han tapat una de les finestres trencades del Museu de Villena després del robatori de gran part del Tresor, enmig d’una gran expectació veïnal. La Guàrdia Civil investiga el cas mentres la Policia Local regula el trànsit a la zona.

Desallotgen la zona de la Gola de Pujol per un possible incendi a la Devesa de El Saler

Tres mitjans aeris i sis dotacions de Bombers de València s’han mobilitzat este dijous per un possible incendi a la Gola de Pujol, a la Devesa de El Saler, on s’ha desallotjat l’aparcament i es controlen els accessos de manera preventiva.