Temporal.Labora obri termini per a demanar ajudes directes de 3.000 euros a autònoms sense empleats afectats per la dana

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Labora ha obert el termini per a sol·licitar les ajudes directes de 3.000 euros que ha aprovat el Consell i que van destinades a les persones treballadores autònomes de les zones afectades per la riuada. Les persones autònomes podran realitzar la petició de l’ajuda des d’este dijous fins a dilluns que ve, 16 de desembre, a les 15.00 hores.

La gestió es va a realitzar “sense burocràcia”, de manera que bastarà amb presentar un formulari de dades i una declaració responsable de complir els requisits, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

En relació amb les dades bancàries imprescindibles per a poder rebre la subvenció, aquelles persones que no hagen tingut relació anteriorment amb la Generalitat han de donar d’alta el compte bancari on desitgen rebre l’ajuda, emplenant un senzill tràmit disponible a través de la web de Labora.

La Generalitat Valenciana ha destinat 90 milions d’euros a este programa de subvencions, amb els quals es pretén ajudar a 30.000 persones autònomes de totes les localitats que s’han vist afectades.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha destacat que estes subvencions recolzaran “a un dels col·lectius segurament més desprotegits per aquesta situació”. L’objectiu que es perseguix és “facilitar el manteniment de l’ocupació i la reactivació econòmica de les empreses de la zona”, ha assenyalat Galvañ.

Com ha explicat el secretari autonòmic d’Ocupació, “estes ajudes complementen a les convocades per la Conselleria d’Indústria, que van dirigides a les persones autònomes que tinguen treballadors contractats”, amb el que tot el col·lectiu de treballadors autònoms queda cobert per esta sèrie d’ajudes “que suposen un esforç pressupostari molt important, però que és imprescindible afrontar per les grans necessitats que té este col·lectiu”.

A través d’estes ajudes, les persones treballadores autònomes rebran 3.000 euros d’ajuda directa. Labora estima que podrà beneficiar fins a 30.000 autonómos amb 90 milions d’euros de fons propis que destinarà a estes subvencions.

Els requisits per a poder accedir són: ser persones autònomes donades d’alta com a treballador autònom en la Seguretat Social o en alguna mutualitat, figurar en el IAE que el lloc de treball se situe en la zona el territori damnificat com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (dana) i que no tingueren contractada a cap persona treballadora per compte d’altri.

Així mateix, també es podran beneficiar les persones treballadores autònomes que formen part de comunitats de béns o de qualsevol altra entitat sense personalitat jurídica. El termini per a sol·licitar estes ajudes s’inicia a les 9.00 hores del 5 de desembre i finalitza a les 15.00 hores del 16 de desembre del 2024 i el criteri de concessió serà el del moment de la presentació.

Esta ajuda és compatible amb altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o organisme internacional.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.