Temporal.Labora obri termini per a demanar ajudes directes de 3.000 euros a autònoms sense empleats afectats per la dana

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Labora ha obert el termini per a sol·licitar les ajudes directes de 3.000 euros que ha aprovat el Consell i que van destinades a les persones treballadores autònomes de les zones afectades per la riuada. Les persones autònomes podran realitzar la petició de l’ajuda des d’este dijous fins a dilluns que ve, 16 de desembre, a les 15.00 hores.

La gestió es va a realitzar «sense burocràcia», de manera que bastarà amb presentar un formulari de dades i una declaració responsable de complir els requisits, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

En relació amb les dades bancàries imprescindibles per a poder rebre la subvenció, aquelles persones que no hagen tingut relació anteriorment amb la Generalitat han de donar d’alta el compte bancari on desitgen rebre l’ajuda, emplenant un senzill tràmit disponible a través de la web de Labora.

La Generalitat Valenciana ha destinat 90 milions d’euros a este programa de subvencions, amb els quals es pretén ajudar a 30.000 persones autònomes de totes les localitats que s’han vist afectades.

El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha destacat que estes subvencions recolzaran «a un dels col·lectius segurament més desprotegits per aquesta situació». L’objectiu que es perseguix és «facilitar el manteniment de l’ocupació i la reactivació econòmica de les empreses de la zona», ha assenyalat Galvañ.

Com ha explicat el secretari autonòmic d’Ocupació, «estes ajudes complementen a les convocades per la Conselleria d’Indústria, que van dirigides a les persones autònomes que tinguen treballadors contractats», amb el que tot el col·lectiu de treballadors autònoms queda cobert per esta sèrie d’ajudes «que suposen un esforç pressupostari molt important, però que és imprescindible afrontar per les grans necessitats que té este col·lectiu».

A través d’estes ajudes, les persones treballadores autònomes rebran 3.000 euros d’ajuda directa. Labora estima que podrà beneficiar fins a 30.000 autonómos amb 90 milions d’euros de fons propis que destinarà a estes subvencions.

Els requisits per a poder accedir són: ser persones autònomes donades d’alta com a treballador autònom en la Seguretat Social o en alguna mutualitat, figurar en el IAE que el lloc de treball se situe en la zona el territori damnificat com a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (dana) i que no tingueren contractada a cap persona treballadora per compte d’altri.

Així mateix, també es podran beneficiar les persones treballadores autònomes que formen part de comunitats de béns o de qualsevol altra entitat sense personalitat jurídica. El termini per a sol·licitar estes ajudes s’inicia a les 9.00 hores del 5 de desembre i finalitza a les 15.00 hores del 16 de desembre del 2024 i el criteri de concessió serà el del moment de la presentació.

Esta ajuda és compatible amb altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o organisme internacional.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.