Anuncios

Méteo Especial: Calorada totalment atípica en ple gener amb més de 25ºC els propers dies

 

El mes de gener s’ha comportat d’una forma caòtica amb una primera quinzena amb diferents episodis de nevades a cotes baixes, ventades, però sobretot, amb les temperatures més fredes dels darrers anys. Este tram final del mes pareix que vol ser radicalment diferent i tindrem unes temperatures totalment atípiques que contrastaran amb els valors que vam tindre a principis del mes.

 

Tanmateix, també tindrem les temperatures més elevades de tot l’hivern d’enguany i és que fins i tot, es podria conseguir algun rècord de temperatura màxima per un mes de gener en alguns indrets de la costa.

Anuncios

 

Cada dia ambient més càlid

Dimecres encara tindrem uns cels mig ennuvolats, però ja no s’esperen precipitacions. A la vesprada, els núvols alts estaran més trencats arreu. Això permetrà que faça més sol i sumat al vent de ponent, ja apreciarem com el termòmetre s’enfila molt més que este dimarts. De fet, les temperatures màximes ja podrien superar lleugerament els 23ºC a punts del centre de València.

 

A la resta el termòmetre també pujarà d’una forma clara arreu, però els valors quedaran més frenats al voltant dels 18-20ºC a l’interior del territori. El Pirineu serà l’excepció, a on les pluges i nevades faran que els valors queden més frenats. 

 

Calor, com si fora maig

Entre dijous i divendres pareix que podria arribar el pic de calor atípica i totalment fora de lloc per un mes de gener. Les temperatures seran molt altes per l’època i podrien arribar o superar lleugerament els 25ºC a tot el litoral de València i Alacant, com també en alguns indrets de Castelló. Tot això serà causat pel vent de ponent de llarg recorregut que travessarà tota la Península i arribarà reescalfat.

 

Pareix que la zona que podria conseguir els valors més elevats seran les comarques de la Marina Baixa, Alacant i el Baix Vinalopó, a on se superaran clarament estos 25ºC de forma puntual. Fins i tot, algunes zones elevades de l’interior també podrien passar dels 20ºC. S’haurà de seguir per vore si finalment es baten rècords o no.

 

Ventades que s’enduran la calorada

No obstant això, esta bonança atípica s’acabarà de colp. Si els mapes del temps tenen raó, ja fa dies que porten insistint en un episodi de vent molt violent de cara al pròxim cap de setmana. Per al pròxim dissabte, una potent i profunda borrasca atlàntica es començarà a acostar pel nord d’Espanya fent que les ventades vagen a més arreu de València, al mateix temps que baixaran de nou les temperatures arreu i s’acabarà esta bonança tan atípica.

 

Dissabte començarà a entrar aire fred per Castelló, però a gran part de la costa sud encara farà molta bonança, tot i que les ventades aniran de menys a més al llarg del dia. Diumenge, l’ambient hivernal s’acabarà imposant a tot el territori de nou, però el més destacable serà la possible ventada huracanada de nord que podríem tenir a primeres hores de la jornada.

 

Una situació sens dubte que s’haurà d’anar seguint de molt a prop per tal de vore com s’acabarà configurant esta forta ventada.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios