16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Méteo Especial: Calorada totalment atípica en ple gener amb més de 25ºC els propers dies

 

El mes de gener s’ha comportat d’una forma caòtica amb una primera quinzena amb diferents episodis de nevades a cotes baixes, ventades, però sobretot, amb les temperatures més fredes dels darrers anys. Este tram final del mes pareix que vol ser radicalment diferent i tindrem unes temperatures totalment atípiques que contrastaran amb els valors que vam tindre a principis del mes.

 

Tanmateix, també tindrem les temperatures més elevades de tot l’hivern d’enguany i és que fins i tot, es podria conseguir algun rècord de temperatura màxima per un mes de gener en alguns indrets de la costa.

 

Cada dia ambient més càlid

Dimecres encara tindrem uns cels mig ennuvolats, però ja no s’esperen precipitacions. A la vesprada, els núvols alts estaran més trencats arreu. Això permetrà que faça més sol i sumat al vent de ponent, ja apreciarem com el termòmetre s’enfila molt més que este dimarts. De fet, les temperatures màximes ja podrien superar lleugerament els 23ºC a punts del centre de València.

 

A la resta el termòmetre també pujarà d’una forma clara arreu, però els valors quedaran més frenats al voltant dels 18-20ºC a l’interior del territori. El Pirineu serà l’excepció, a on les pluges i nevades faran que els valors queden més frenats. 

 

Calor, com si fora maig

Entre dijous i divendres pareix que podria arribar el pic de calor atípica i totalment fora de lloc per un mes de gener. Les temperatures seran molt altes per l’època i podrien arribar o superar lleugerament els 25ºC a tot el litoral de València i Alacant, com també en alguns indrets de Castelló. Tot això serà causat pel vent de ponent de llarg recorregut que travessarà tota la Península i arribarà reescalfat.

 

Pareix que la zona que podria conseguir els valors més elevats seran les comarques de la Marina Baixa, Alacant i el Baix Vinalopó, a on se superaran clarament estos 25ºC de forma puntual. Fins i tot, algunes zones elevades de l’interior també podrien passar dels 20ºC. S’haurà de seguir per vore si finalment es baten rècords o no.

 

Ventades que s’enduran la calorada

No obstant això, esta bonança atípica s’acabarà de colp. Si els mapes del temps tenen raó, ja fa dies que porten insistint en un episodi de vent molt violent de cara al pròxim cap de setmana. Per al pròxim dissabte, una potent i profunda borrasca atlàntica es començarà a acostar pel nord d’Espanya fent que les ventades vagen a més arreu de València, al mateix temps que baixaran de nou les temperatures arreu i s’acabarà esta bonança tan atípica.

 

Dissabte començarà a entrar aire fred per Castelló, però a gran part de la costa sud encara farà molta bonança, tot i que les ventades aniran de menys a més al llarg del dia. Diumenge, l’ambient hivernal s’acabarà imposant a tot el territori de nou, però el més destacable serà la possible ventada huracanada de nord que podríem tenir a primeres hores de la jornada.

 

Una situació sens dubte que s’haurà d’anar seguint de molt a prop per tal de vore com s’acabarà configurant esta forta ventada.

Últimes notícies

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.