Méteo Especial: Calorada totalment atípica en ple gener amb més de 25ºC els propers dies

 

El mes de gener s’ha comportat d’una forma caòtica amb una primera quinzena amb diferents episodis de nevades a cotes baixes, ventades, però sobretot, amb les temperatures més fredes dels darrers anys. Este tram final del mes pareix que vol ser radicalment diferent i tindrem unes temperatures totalment atípiques que contrastaran amb els valors que vam tindre a principis del mes.

 

Tanmateix, també tindrem les temperatures més elevades de tot l’hivern d’enguany i és que fins i tot, es podria conseguir algun rècord de temperatura màxima per un mes de gener en alguns indrets de la costa.

 

Cada dia ambient més càlid

Dimecres encara tindrem uns cels mig ennuvolats, però ja no s’esperen precipitacions. A la vesprada, els núvols alts estaran més trencats arreu. Això permetrà que faça més sol i sumat al vent de ponent, ja apreciarem com el termòmetre s’enfila molt més que este dimarts. De fet, les temperatures màximes ja podrien superar lleugerament els 23ºC a punts del centre de València.

 

A la resta el termòmetre també pujarà d’una forma clara arreu, però els valors quedaran més frenats al voltant dels 18-20ºC a l’interior del territori. El Pirineu serà l’excepció, a on les pluges i nevades faran que els valors queden més frenats. 

 

Calor, com si fora maig

Entre dijous i divendres pareix que podria arribar el pic de calor atípica i totalment fora de lloc per un mes de gener. Les temperatures seran molt altes per l’època i podrien arribar o superar lleugerament els 25ºC a tot el litoral de València i Alacant, com també en alguns indrets de Castelló. Tot això serà causat pel vent de ponent de llarg recorregut que travessarà tota la Península i arribarà reescalfat.

 

Pareix que la zona que podria conseguir els valors més elevats seran les comarques de la Marina Baixa, Alacant i el Baix Vinalopó, a on se superaran clarament estos 25ºC de forma puntual. Fins i tot, algunes zones elevades de l’interior també podrien passar dels 20ºC. S’haurà de seguir per vore si finalment es baten rècords o no.

 

Ventades que s’enduran la calorada

No obstant això, esta bonança atípica s’acabarà de colp. Si els mapes del temps tenen raó, ja fa dies que porten insistint en un episodi de vent molt violent de cara al pròxim cap de setmana. Per al pròxim dissabte, una potent i profunda borrasca atlàntica es començarà a acostar pel nord d’Espanya fent que les ventades vagen a més arreu de València, al mateix temps que baixaran de nou les temperatures arreu i s’acabarà esta bonança tan atípica.

 

Dissabte començarà a entrar aire fred per Castelló, però a gran part de la costa sud encara farà molta bonança, tot i que les ventades aniran de menys a més al llarg del dia. Diumenge, l’ambient hivernal s’acabarà imposant a tot el territori de nou, però el més destacable serà la possible ventada huracanada de nord que podríem tenir a primeres hores de la jornada.

 

Una situació sens dubte que s’haurà d’anar seguint de molt a prop per tal de vore com s’acabarà configurant esta forta ventada.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.