Méteo Especial: Calorada totalment atípica en ple gener amb més de 25ºC els propers dies

 

El mes de gener s’ha comportat d’una forma caòtica amb una primera quinzena amb diferents episodis de nevades a cotes baixes, ventades, però sobretot, amb les temperatures més fredes dels darrers anys. Este tram final del mes pareix que vol ser radicalment diferent i tindrem unes temperatures totalment atípiques que contrastaran amb els valors que vam tindre a principis del mes.

 

Tanmateix, també tindrem les temperatures més elevades de tot l’hivern d’enguany i és que fins i tot, es podria conseguir algun rècord de temperatura màxima per un mes de gener en alguns indrets de la costa.

 

Cada dia ambient més càlid

Dimecres encara tindrem uns cels mig ennuvolats, però ja no s’esperen precipitacions. A la vesprada, els núvols alts estaran més trencats arreu. Això permetrà que faça més sol i sumat al vent de ponent, ja apreciarem com el termòmetre s’enfila molt més que este dimarts. De fet, les temperatures màximes ja podrien superar lleugerament els 23ºC a punts del centre de València.

 

A la resta el termòmetre també pujarà d’una forma clara arreu, però els valors quedaran més frenats al voltant dels 18-20ºC a l’interior del territori. El Pirineu serà l’excepció, a on les pluges i nevades faran que els valors queden més frenats. 

 

Calor, com si fora maig

Entre dijous i divendres pareix que podria arribar el pic de calor atípica i totalment fora de lloc per un mes de gener. Les temperatures seran molt altes per l’època i podrien arribar o superar lleugerament els 25ºC a tot el litoral de València i Alacant, com també en alguns indrets de Castelló. Tot això serà causat pel vent de ponent de llarg recorregut que travessarà tota la Península i arribarà reescalfat.

 

Pareix que la zona que podria conseguir els valors més elevats seran les comarques de la Marina Baixa, Alacant i el Baix Vinalopó, a on se superaran clarament estos 25ºC de forma puntual. Fins i tot, algunes zones elevades de l’interior també podrien passar dels 20ºC. S’haurà de seguir per vore si finalment es baten rècords o no.

 

Ventades que s’enduran la calorada

No obstant això, esta bonança atípica s’acabarà de colp. Si els mapes del temps tenen raó, ja fa dies que porten insistint en un episodi de vent molt violent de cara al pròxim cap de setmana. Per al pròxim dissabte, una potent i profunda borrasca atlàntica es començarà a acostar pel nord d’Espanya fent que les ventades vagen a més arreu de València, al mateix temps que baixaran de nou les temperatures arreu i s’acabarà esta bonança tan atípica.

 

Dissabte començarà a entrar aire fred per Castelló, però a gran part de la costa sud encara farà molta bonança, tot i que les ventades aniran de menys a més al llarg del dia. Diumenge, l’ambient hivernal s’acabarà imposant a tot el territori de nou, però el més destacable serà la possible ventada huracanada de nord que podríem tenir a primeres hores de la jornada.

 

Una situació sens dubte que s’haurà d’anar seguint de molt a prop per tal de vore com s’acabarà configurant esta forta ventada.

Últimes notícies

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.

Primer diumenge d’agost amb calor intensa a l’interior de València i Alacant

El primer diumenge d’agost arriba amb cels poc nuvolosos i màximes notablement altes a l’interior de València i d’Alacant, segons AEMET.

Mor un jove de 21 anys per una envestida en els bous al carrer de Tírig

Un jove de 21 anys, ingressat des de dijous a l’UCI de l’Hospital General de Castelló després d’una envestida durant els bous al carrer de Tírig, ha mort i l’Ajuntament ha suspés tots els actes oficials de les festes.

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.
FILMOTECA D'ESTIU