Tensió entre els partits de Sumar per la compra de munició a Israel

Els partits que conformen la coalició Sumar es reuniran avui dijous a la vesprada per abordar la greu crisi generada pel contracte licitat pel Ministeri de l’Interior per a adquirir munició a una empresa israeliana. La situació ha provocat un fort malestar dintre de l’eix sindical i social, amb diverses fonts que indiquen l’inconformisme del soci minoritari de l’Executiu.

La reunió se celebrarà en un clima de tensió, ja que IU ha responsabilitzat el PSOE de provocar la que consideren com la major crisi de govern des de l’inici de la legislatura. Fins i tot, han obert la porta a la possibilitat d’abandonar l’Executiu si el ministre de l’Interior, Fernando Gran Marlaska, no rectifica la decisió d’adquirir 15 milions de bales.

No obstant això, el ministre de Cultura, Ernest Urtasun, va descartar aquesta opció i va assegurar que la presència de Sumar a l’Executiu no està en discussió. «Mai ha estat damunt de la taula», va afirmar, referint-se a l’escenari d’abandonar el govern.

El grup parlamentari de Sumar, així com la vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, van exigir que el govern cancel·le de manera immediata el contracte amb l’empresa israeliana i van demanar que Marlaska compareguera davant el Congrés per a donar explicacions.

Han denunciat que la formalització d’aquesta operació és una vulneració dels acords de govern establerts. La ministra Sira Rego va escriure una carta al titular d’Interior per a expressar el malestar del soci minoritari i per instar-lo a realitzar una auditoria de tots els contractes.

A més, IU ha plantejat que els ministres Marlaska i Margarita Robles podrien dimitir si no són capaços de revertir aquest contracte, i el coordinador federal de la formació, Antonio Maíllo, ha acusat el president del Govern, Pedro Sánchez, d’obrir la major crisi de govern amb decisions unilaterals en matèria de defensa.

Últimes notícies

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.

Fer Niño confia en un Elx competitiu i assegura que l’afició “gaudirà molt”

El davanter gadità Fer Niño ha sigut presentat amb l’Elx i admet que l’equip pot patir per la permanència, però confia plenament en la plantilla i en fer gaudir l’afició en la tornada a Primera Divisió.

El PSPV exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts la gestió de l’incendi de Tírig

El PSPV ha registrat la petició perquè el president de la Generalitat, Juan Francisco Pérez Llorca, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, compareguen en Les Corts per a explicar la gestió de l’incendi de Tírig i la seguretat dels bombers forestals.

El València Basket ja coneix les dates clau contra el Madrid de Pedro Martínez en la Lliga Endesa

El València Basket rebrà el Real Madrid de Pedro Martínez i Jaime Pradilla el 4 de gener al Roig Arena i visitarà el conjunt blanc el 14 de març, en una Lliga Endesa en què els taronja defenen el títol i encaren un exigent calendari.

Advertència del Consell: prohibit entrar en zones d’incendis per vore l’eclipsi

El Consell ha recordat que està prohibit accedir a parcs naturals i zones forestals afectades per incendis per vore l’eclipsi, i ha detectat diversos intents d’entrada en estos espais durant el matí.

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2,3 milions de passatgers al juliol

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha augmentat un 11,1 % els passatgers al juliol, fins a més de 2,3 milions, i frega ja els 12,5 milions en els set primers mesos de 2026.