Tensió entre els partits de Sumar per la compra de munició a Israel

Els partits que conformen la coalició Sumar es reuniran avui dijous a la vesprada per abordar la greu crisi generada pel contracte licitat pel Ministeri de l’Interior per a adquirir munició a una empresa israeliana. La situació ha provocat un fort malestar dintre de l’eix sindical i social, amb diverses fonts que indiquen l’inconformisme del soci minoritari de l’Executiu.

La reunió se celebrarà en un clima de tensió, ja que IU ha responsabilitzat el PSOE de provocar la que consideren com la major crisi de govern des de l’inici de la legislatura. Fins i tot, han obert la porta a la possibilitat d’abandonar l’Executiu si el ministre de l’Interior, Fernando Gran Marlaska, no rectifica la decisió d’adquirir 15 milions de bales.

No obstant això, el ministre de Cultura, Ernest Urtasun, va descartar aquesta opció i va assegurar que la presència de Sumar a l’Executiu no està en discussió. «Mai ha estat damunt de la taula», va afirmar, referint-se a l’escenari d’abandonar el govern.

El grup parlamentari de Sumar, així com la vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, van exigir que el govern cancel·le de manera immediata el contracte amb l’empresa israeliana i van demanar que Marlaska compareguera davant el Congrés per a donar explicacions.

Han denunciat que la formalització d’aquesta operació és una vulneració dels acords de govern establerts. La ministra Sira Rego va escriure una carta al titular d’Interior per a expressar el malestar del soci minoritari i per instar-lo a realitzar una auditoria de tots els contractes.

A més, IU ha plantejat que els ministres Marlaska i Margarita Robles podrien dimitir si no són capaços de revertir aquest contracte, i el coordinador federal de la formació, Antonio Maíllo, ha acusat el president del Govern, Pedro Sánchez, d’obrir la major crisi de govern amb decisions unilaterals en matèria de defensa.

Últimes notícies

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.