Tensió entre els partits de Sumar per la compra de munició a Israel

Els partits que conformen la coalició Sumar es reuniran avui dijous a la vesprada per abordar la greu crisi generada pel contracte licitat pel Ministeri de l’Interior per a adquirir munició a una empresa israeliana. La situació ha provocat un fort malestar dintre de l’eix sindical i social, amb diverses fonts que indiquen l’inconformisme del soci minoritari de l’Executiu.

La reunió se celebrarà en un clima de tensió, ja que IU ha responsabilitzat el PSOE de provocar la que consideren com la major crisi de govern des de l’inici de la legislatura. Fins i tot, han obert la porta a la possibilitat d’abandonar l’Executiu si el ministre de l’Interior, Fernando Gran Marlaska, no rectifica la decisió d’adquirir 15 milions de bales.

No obstant això, el ministre de Cultura, Ernest Urtasun, va descartar aquesta opció i va assegurar que la presència de Sumar a l’Executiu no està en discussió. “Mai ha estat damunt de la taula”, va afirmar, referint-se a l’escenari d’abandonar el govern.

El grup parlamentari de Sumar, així com la vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, van exigir que el govern cancel·le de manera immediata el contracte amb l’empresa israeliana i van demanar que Marlaska compareguera davant el Congrés per a donar explicacions.

Han denunciat que la formalització d’aquesta operació és una vulneració dels acords de govern establerts. La ministra Sira Rego va escriure una carta al titular d’Interior per a expressar el malestar del soci minoritari i per instar-lo a realitzar una auditoria de tots els contractes.

A més, IU ha plantejat que els ministres Marlaska i Margarita Robles podrien dimitir si no són capaços de revertir aquest contracte, i el coordinador federal de la formació, Antonio Maíllo, ha acusat el president del Govern, Pedro Sánchez, d’obrir la major crisi de govern amb decisions unilaterals en matèria de defensa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional