Tensió entre els partits de Sumar per la compra de munició a Israel

Els partits que conformen la coalició Sumar es reuniran avui dijous a la vesprada per abordar la greu crisi generada pel contracte licitat pel Ministeri de l’Interior per a adquirir munició a una empresa israeliana. La situació ha provocat un fort malestar dintre de l’eix sindical i social, amb diverses fonts que indiquen l’inconformisme del soci minoritari de l’Executiu.

La reunió se celebrarà en un clima de tensió, ja que IU ha responsabilitzat el PSOE de provocar la que consideren com la major crisi de govern des de l’inici de la legislatura. Fins i tot, han obert la porta a la possibilitat d’abandonar l’Executiu si el ministre de l’Interior, Fernando Gran Marlaska, no rectifica la decisió d’adquirir 15 milions de bales.

No obstant això, el ministre de Cultura, Ernest Urtasun, va descartar aquesta opció i va assegurar que la presència de Sumar a l’Executiu no està en discussió. “Mai ha estat damunt de la taula”, va afirmar, referint-se a l’escenari d’abandonar el govern.

El grup parlamentari de Sumar, així com la vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, van exigir que el govern cancel·le de manera immediata el contracte amb l’empresa israeliana i van demanar que Marlaska compareguera davant el Congrés per a donar explicacions.

Han denunciat que la formalització d’aquesta operació és una vulneració dels acords de govern establerts. La ministra Sira Rego va escriure una carta al titular d’Interior per a expressar el malestar del soci minoritari i per instar-lo a realitzar una auditoria de tots els contractes.

A més, IU ha plantejat que els ministres Marlaska i Margarita Robles podrien dimitir si no són capaços de revertir aquest contracte, i el coordinador federal de la formació, Antonio Maíllo, ha acusat el president del Govern, Pedro Sánchez, d’obrir la major crisi de govern amb decisions unilaterals en matèria de defensa.

Últimes notícies

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.