Teresa Ribera escoltarà les veus de les víctimes de la dana en la seua visita a Brussel·les

La vicepresidenta executiva de Transició Neta, Justa i Competitiva de la Comissió Europea (CE), Teresa Ribera, atendrà les associacions de víctimes de la dana durant la visita que realitzaran a Brussel·les la setmana vinent. Aquesta visita és un pas significatiu per a fer sentir les veus de les víctimes de les recent inundacions i inclourà trobades amb la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, així com amb la presidenta de la Comissió Europea, Ursula Von der Leyen.

Així ho ha detallat Diana Morant, secretària general del PSPV-PSOE i ministra de Ciència i Innovació, durant la seua visita a Sedaví. Aquesta localitat és una de les més afectades per la dana del passat 29 d’octubre. Morant, qui va estar acompanyada de l’eurodiputada Leire Pajín i de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha posat èmfasi en la importància de la gestió de les emergències.

Morant ha criticat la falta d’interès del Partit Popular davant la situació de les víctimes, afirmant que, mentre que la presidenta de la Comissió Europea recentment va estar a València, no es va dignar a visitar les zones afectades per la dana o a reunir-se amb els afectats. «Aquesta falta de sensibilitat és un indicador de la negligència en la gestió d’aquesta desgràcia», ha subratllat Morant.

A més, ha destacat la reacció dels eurodiputats socialistes, que han demostrat un compromís real amb les víctimes. «Les associacions de víctimes seran ateses pels grups parlamentaris i la comissària Ribera durant la visita», ha declarat Morant.

Es preveu que tres associacions de víctimes de la dana, incloent l’Associació de Víctimes de la Dana 29 d’Octubre del 2024, l’Associació de Damnificats per la Dana Horta Sud-València, i l’Associació Víctimes Mortals DANA 29-0, es reuneixin el 13 de maig amb la presidenta Metsola i la presidenta Von der Leyen. Aquestes associacions han confirmat la seua voluntat d’acceptar totes les invitacions de reunions que reben, amb l’objectiu de fer visible la seva situació i buscar el suport necessari.

Últimes notícies

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.