Teresa Ribera escoltarà les veus de les víctimes de la dana en la seua visita a Brussel·les

La vicepresidenta executiva de Transició Neta, Justa i Competitiva de la Comissió Europea (CE), Teresa Ribera, atendrà les associacions de víctimes de la dana durant la visita que realitzaran a Brussel·les la setmana vinent. Aquesta visita és un pas significatiu per a fer sentir les veus de les víctimes de les recent inundacions i inclourà trobades amb la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, així com amb la presidenta de la Comissió Europea, Ursula Von der Leyen.

Així ho ha detallat Diana Morant, secretària general del PSPV-PSOE i ministra de Ciència i Innovació, durant la seua visita a Sedaví. Aquesta localitat és una de les més afectades per la dana del passat 29 d’octubre. Morant, qui va estar acompanyada de l’eurodiputada Leire Pajín i de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha posat èmfasi en la importància de la gestió de les emergències.

Morant ha criticat la falta d’interès del Partit Popular davant la situació de les víctimes, afirmant que, mentre que la presidenta de la Comissió Europea recentment va estar a València, no es va dignar a visitar les zones afectades per la dana o a reunir-se amb els afectats. «Aquesta falta de sensibilitat és un indicador de la negligència en la gestió d’aquesta desgràcia», ha subratllat Morant.

A més, ha destacat la reacció dels eurodiputats socialistes, que han demostrat un compromís real amb les víctimes. «Les associacions de víctimes seran ateses pels grups parlamentaris i la comissària Ribera durant la visita», ha declarat Morant.

Es preveu que tres associacions de víctimes de la dana, incloent l’Associació de Víctimes de la Dana 29 d’Octubre del 2024, l’Associació de Damnificats per la Dana Horta Sud-València, i l’Associació Víctimes Mortals DANA 29-0, es reuneixin el 13 de maig amb la presidenta Metsola i la presidenta Von der Leyen. Aquestes associacions han confirmat la seua voluntat d’acceptar totes les invitacions de reunions que reben, amb l’objectiu de fer visible la seva situació i buscar el suport necessari.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.