10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Teresa Ribera escoltarà les veus de les víctimes de la dana en la seua visita a Brussel·les

La vicepresidenta executiva de Transició Neta, Justa i Competitiva de la Comissió Europea (CE), Teresa Ribera, atendrà les associacions de víctimes de la dana durant la visita que realitzaran a Brussel·les la setmana vinent. Aquesta visita és un pas significatiu per a fer sentir les veus de les víctimes de les recent inundacions i inclourà trobades amb la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, així com amb la presidenta de la Comissió Europea, Ursula Von der Leyen.

Així ho ha detallat Diana Morant, secretària general del PSPV-PSOE i ministra de Ciència i Innovació, durant la seua visita a Sedaví. Aquesta localitat és una de les més afectades per la dana del passat 29 d’octubre. Morant, qui va estar acompanyada de l’eurodiputada Leire Pajín i de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha posat èmfasi en la importància de la gestió de les emergències.

Morant ha criticat la falta d’interès del Partit Popular davant la situació de les víctimes, afirmant que, mentre que la presidenta de la Comissió Europea recentment va estar a València, no es va dignar a visitar les zones afectades per la dana o a reunir-se amb els afectats. “Aquesta falta de sensibilitat és un indicador de la negligència en la gestió d’aquesta desgràcia”, ha subratllat Morant.

A més, ha destacat la reacció dels eurodiputats socialistes, que han demostrat un compromís real amb les víctimes. “Les associacions de víctimes seran ateses pels grups parlamentaris i la comissària Ribera durant la visita”, ha declarat Morant.

Es preveu que tres associacions de víctimes de la dana, incloent l’Associació de Víctimes de la Dana 29 d’Octubre del 2024, l’Associació de Damnificats per la Dana Horta Sud-València, i l’Associació Víctimes Mortals DANA 29-0, es reuneixin el 13 de maig amb la presidenta Metsola i la presidenta Von der Leyen. Aquestes associacions han confirmat la seua voluntat d’acceptar totes les invitacions de reunions que reben, amb l’objectiu de fer visible la seva situació i buscar el suport necessari.

Últimes notícies

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga la mort d'un xiquet de 13 anys comesa este dissabte a la vesprada a Sueca, després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.