Teresa Ribera escoltarà les veus de les víctimes de la dana en la seua visita a Brussel·les

La vicepresidenta executiva de Transició Neta, Justa i Competitiva de la Comissió Europea (CE), Teresa Ribera, atendrà les associacions de víctimes de la dana durant la visita que realitzaran a Brussel·les la setmana vinent. Aquesta visita és un pas significatiu per a fer sentir les veus de les víctimes de les recent inundacions i inclourà trobades amb la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, així com amb la presidenta de la Comissió Europea, Ursula Von der Leyen.

Així ho ha detallat Diana Morant, secretària general del PSPV-PSOE i ministra de Ciència i Innovació, durant la seua visita a Sedaví. Aquesta localitat és una de les més afectades per la dana del passat 29 d’octubre. Morant, qui va estar acompanyada de l’eurodiputada Leire Pajín i de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha posat èmfasi en la importància de la gestió de les emergències.

Morant ha criticat la falta d’interès del Partit Popular davant la situació de les víctimes, afirmant que, mentre que la presidenta de la Comissió Europea recentment va estar a València, no es va dignar a visitar les zones afectades per la dana o a reunir-se amb els afectats. «Aquesta falta de sensibilitat és un indicador de la negligència en la gestió d’aquesta desgràcia», ha subratllat Morant.

A més, ha destacat la reacció dels eurodiputats socialistes, que han demostrat un compromís real amb les víctimes. «Les associacions de víctimes seran ateses pels grups parlamentaris i la comissària Ribera durant la visita», ha declarat Morant.

Es preveu que tres associacions de víctimes de la dana, incloent l’Associació de Víctimes de la Dana 29 d’Octubre del 2024, l’Associació de Damnificats per la Dana Horta Sud-València, i l’Associació Víctimes Mortals DANA 29-0, es reuneixin el 13 de maig amb la presidenta Metsola i la presidenta Von der Leyen. Aquestes associacions han confirmat la seua voluntat d’acceptar totes les invitacions de reunions que reben, amb l’objectiu de fer visible la seva situació i buscar el suport necessari.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU