Teresa Ribera escoltarà les veus de les víctimes de la dana en la seua visita a Brussel·les

La vicepresidenta executiva de Transició Neta, Justa i Competitiva de la Comissió Europea (CE), Teresa Ribera, atendrà les associacions de víctimes de la dana durant la visita que realitzaran a Brussel·les la setmana vinent. Aquesta visita és un pas significatiu per a fer sentir les veus de les víctimes de les recent inundacions i inclourà trobades amb la presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, així com amb la presidenta de la Comissió Europea, Ursula Von der Leyen.

Així ho ha detallat Diana Morant, secretària general del PSPV-PSOE i ministra de Ciència i Innovació, durant la seua visita a Sedaví. Aquesta localitat és una de les més afectades per la dana del passat 29 d’octubre. Morant, qui va estar acompanyada de l’eurodiputada Leire Pajín i de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha posat èmfasi en la importància de la gestió de les emergències.

Morant ha criticat la falta d’interès del Partit Popular davant la situació de les víctimes, afirmant que, mentre que la presidenta de la Comissió Europea recentment va estar a València, no es va dignar a visitar les zones afectades per la dana o a reunir-se amb els afectats. «Aquesta falta de sensibilitat és un indicador de la negligència en la gestió d’aquesta desgràcia», ha subratllat Morant.

A més, ha destacat la reacció dels eurodiputats socialistes, que han demostrat un compromís real amb les víctimes. «Les associacions de víctimes seran ateses pels grups parlamentaris i la comissària Ribera durant la visita», ha declarat Morant.

Es preveu que tres associacions de víctimes de la dana, incloent l’Associació de Víctimes de la Dana 29 d’Octubre del 2024, l’Associació de Damnificats per la Dana Horta Sud-València, i l’Associació Víctimes Mortals DANA 29-0, es reuneixin el 13 de maig amb la presidenta Metsola i la presidenta Von der Leyen. Aquestes associacions han confirmat la seua voluntat d’acceptar totes les invitacions de reunions que reben, amb l’objectiu de fer visible la seva situació i buscar el suport necessari.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.