11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Dos tirotejos deixen almenys 22 morts als Estats Units

Almenys 22 persones han mort i hi ha prop de 60 ferits després de registrar-se dos tirotejos massius a la ciutat de Lewiston, a l’Estat de Maine.

Pel que sembla, l’autor dels trets està fugat i hauria utilitzat un rifle d’assalt per perpetrar els tirotejos. Ha estat identificat com a Robert Card, un antic sergent de l’exèrcit dels Estats Units amb càrrecs.

Els atacs s’han registrat en un bar i en una pista de bitlles de la ciutat de Lewiston cap a les 18:56 hores local deixant unes xifres (encara no confirmades) de 22 morts i almenys 60 persones ferides més.

Les autoritats locals han demanat a la població a través de les xarxes socials que busquen refugi i romanguen a casa, ja que han alertat que és una “situació activa”.

La governadora de l’Estat, la demòcrata Janet Mills, va dir que ha estat informada de la situació, i va demanar a tots els que es troben a la zona que seguisquen les recomanacions de les autoritats.

Amb aquestes xifres, encara per confirmar, es tractaria del pitjor tiroteig de l’any als Estats Units i un dels majors de la seva història recent.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.