Dos tirotejos deixen almenys 22 morts als Estats Units

Almenys 22 persones han mort i hi ha prop de 60 ferits després de registrar-se dos tirotejos massius a la ciutat de Lewiston, a l’Estat de Maine.

Pel que sembla, l’autor dels trets està fugat i hauria utilitzat un rifle d’assalt per perpetrar els tirotejos. Ha estat identificat com a Robert Card, un antic sergent de l’exèrcit dels Estats Units amb càrrecs.

Els atacs s’han registrat en un bar i en una pista de bitlles de la ciutat de Lewiston cap a les 18:56 hores local deixant unes xifres (encara no confirmades) de 22 morts i almenys 60 persones ferides més.

Les autoritats locals han demanat a la població a través de les xarxes socials que busquen refugi i romanguen a casa, ja que han alertat que és una “situació activa”.

La governadora de l’Estat, la demòcrata Janet Mills, va dir que ha estat informada de la situació, i va demanar a tots els que es troben a la zona que seguisquen les recomanacions de les autoritats.

Amb aquestes xifres, encara per confirmar, es tractaria del pitjor tiroteig de l’any als Estats Units i un dels majors de la seva història recent.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.