Dos tirotejos deixen almenys 22 morts als Estats Units

Almenys 22 persones han mort i hi ha prop de 60 ferits després de registrar-se dos tirotejos massius a la ciutat de Lewiston, a l’Estat de Maine.

Pel que sembla, l’autor dels trets està fugat i hauria utilitzat un rifle d’assalt per perpetrar els tirotejos. Ha estat identificat com a Robert Card, un antic sergent de l’exèrcit dels Estats Units amb càrrecs.

Els atacs s’han registrat en un bar i en una pista de bitlles de la ciutat de Lewiston cap a les 18:56 hores local deixant unes xifres (encara no confirmades) de 22 morts i almenys 60 persones ferides més.

Les autoritats locals han demanat a la població a través de les xarxes socials que busquen refugi i romanguen a casa, ja que han alertat que és una “situació activa”.

La governadora de l’Estat, la demòcrata Janet Mills, va dir que ha estat informada de la situació, i va demanar a tots els que es troben a la zona que seguisquen les recomanacions de les autoritats.

Amb aquestes xifres, encara per confirmar, es tractaria del pitjor tiroteig de l’any als Estats Units i un dels majors de la seva història recent.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.